Janusz1960 3 Napisano 15 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2021 7 godzin temu, marko22 napisał: Czyli co w końcu z tego wyniknęło? Serwis Gigabyte nie przedstawił przez miesiąc żadnej konkretnej oferty, machali mi trochę przed oczami sprawnym RTX 2080TI WB, ale nic w tym kierunku nie zrobili bo nie zgodziłem się na brak odnowienia gwarancji zapewniany przez K.c. Cytuj Link to post Share on other sites
marko22 715 Napisano 15 Maja 2021 Udostępnij Napisano 15 Maja 2021 (edytowane) Może Szanowni Redaktorzy z Benchmarka będą zainteresowani tym tematem. Może na wykop to daj. A w ogóle dlaczego nie zgłosiłeś tego do Rzecznika Praw Konsumenta. Jakikolwiek chyba ustawowy termin już minął w związku z Twoim żądaniem. Bo chyba czegoś żądałeś? Edytowane 15 Maja 2021 przez marko22 Cytuj Link to post Share on other sites
Janusz1960 3 Napisano 16 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 Żądałem przy zgłoszeniu wymiany bloku a po uwzględnieniu mojej reklamacji i propozycji wymiany, dopiero 24.04, przedstawiłem im model RTX2080TI jako zgodnych z umową zakupu. Przedstawiciel Gigabyte trochę pomachał mi przed oczami taką kartą ale bez odnowionej gwarancji i nic nie zrobił aby umożliwić wymianę. Teraz, pomimo ważnej standardowej 3letniej gwarancji, straszą mnie '4tym rokiem gwarancji' - 'AORUS CARE' ( niezgodnie z polskim prawem, niezgodnie z wyrokami sadów a nawet niezgodnie z zapisami gwarancyjnymi producenta ). Rzucają kolejne bezpodstawne stwierdzenia aby uniknąć odnowienia gwarancji i wymiany. Myślę, że wszystko zaczęło od maila wysłanego przez nich do sprzedawcy o zakończeniu std. gwarancji bo ją policzyli od daty produkcji i żądaniu przejęcia postępowania gwarancyjnego. Chciałem rozwiązać to polubownie. Chyba czasem za bardzo się rozpisywałem w mailach i potraktowali mnie jak nie powinien traktować klienta profesjonalny serwis firmy takiej jak Gigabyte ... walczę z Gigabyte sam, już bez wsparcia sprzedawcy od 16.03. Cytuj Link to post Share on other sites
marko22 715 Napisano 16 Maja 2021 Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 Na Twoim miejscu przestałbym bawić się już w wymianę maili z serwisem, bo raczej nie masz co liczyć już na prawidłowe rozwiązanie, tylko w prostych krokach udaj się na tę stronę - https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php i rób dalej to, co jest tam napisane. Nie rozumiem, dlaczego od razu tego nie zrobiłeś. Samemu nic nie zwojujesz. Zjedzą Cię na śniadanie, popiją herbatą i nawet im się nie odbije. Cytuj Link to post Share on other sites
Janusz1960 3 Napisano 16 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 Super sprawa. Niestety kartę kupiłem jeszcze na firmę prowadząc działalność gospodarczą ... będę składał wniosek o zwrot niezbędnych dla rozwiązania sprawy kosztów zastępstwa. Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3659 Napisano 16 Maja 2021 Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 8 godzin temu, Janusz1960 napisał: Niestety kartę kupiłem jeszcze na firmę prowadząc działalność gospodarczą W takim przypadku nie jesteś konsumentem w rozumieniu prawa i wiele opcji rozwiązania problemu jest niedostępnych. Jeśli minął rok od daty zakupu to jesteś praktycznie zdany na łaskę gwaranta, a w regulaminie mają pewnie dupochron na wszelkie możliwe okazje. Musisz znaleźć jakąś niezgodność z regulaminem gwarancji i sprawa sądowa, innej możliwości zbytnio nie widzę. Cytuj Link to post Share on other sites
marko22 715 Napisano 16 Maja 2021 Udostępnij Napisano 16 Maja 2021 A to zmienia postać rzeczy. Nie było wcześniej chyba informacji, że to był zakup na firmę. Cytuj Link to post Share on other sites
Janusz1960 3 Napisano 17 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2021 Serwis GB usiłuje na podstawie AORUS CARE i zapisów gwarancyjnych Gigabyte wykręcić się z obowiązku wymiany karty i odnowienia gwarancji zgodnie z K.c. bo w zapisach Gigabyte jest informacja, że przy wymianie karty na 'sprawną' stara gwarancja nie ulega zmianie. Znalazłem za to prawomocny wyrok sądu, który działa na korzyść właścicielaart.556 § 1 kc, oraz art. 581 § 1 kc, … Bieg terminu gwarancji od nowa wynikający z przywołanego przepisu jest niezależny od woli gwaranta ( w moim przypadku firmy Gigabyte ). Przepis ten ma bowiem charakter bezwzględnie obowiązujący, imperatywny. Przepisy tego rodzaju ustalają jeden rodzaj powinnego zachowania względem adresata normy prawnej, w tym przypadku gwaranta, obligując go do stosowania się do przedmiotowej regulacji. ( wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie z dnia 19 listopada 2014 r., sygn. akt I ACa 1046/14 ). Przedsiębiorcy byli świadomi zmiany prawa w tym zakresie i powinni byli dostosować swoje warunki gwarancji. Jeżeli więc dla sprzętu zakupionego po 25 grudnia 2014 r. w dalszym ciągu po jego wymianie producent udziela innej, słabszej ochrony gwarancyjnej niż pierwotnie – to są to postanowienia nieważne. Kiedy przedstawiłem to serwisowi Gigabyte stwierdzili, że KC nie może mieć zastosowania do warunków przedstawionych przez producenta z główną siedzibą na Tajwanie. W każdym razie to nie jest sytuacja gdzie można wywalczyć coś samemu, bez kancelarii i prawnika nie liczą się z właścicielem. Doszło nawet do tego, że ważność mojej gwarancji ustalali na podstawie daty produkcji nawet wbrew zapisom Gigabyte na które się sami przy tym powoływali - bo podobno pisali 'w skrócie' i chyba nie zauważyli, że ich pracodawca każe liczyć gwarancję od daty zakupu po przedstawieniu ważnego dokumentu zakupu. Ogólnie było tak, że jak starałem się pokazać. że w jakiejś sprawie nie mają racji, to zostawiali temat i wymyślali coś innego a sprawa wymiany karty ciągle schodziła na dalszy plan. Kupując kartę nie zdawałem sobie sprawy z różnic jakie wprowadza zakup na firmę ale w spór jest już zaangażowana kancelaria prawna. PS. Jak poprzednio, wszystkie podane tu informacje mam potwierdzone wiadomościami e-mail. Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3659 Napisano 17 Maja 2021 Udostępnij Napisano 17 Maja 2021 28 minut temu, Janusz1960 napisał: w spór jest już zaangażowana kancelaria prawna. No i to jest dobre wyjście, bo tak jak pisałem kupując na firmę nie jesteś konsumentem. Coś za coś, albo odliczasz od podatku, albo masz pełną ochronę prawa i wszelkie przywileje wynikające z rękojmii. Cytuj Link to post Share on other sites
angelus01 69 Napisano 18 Maja 2021 Udostępnij Napisano 18 Maja 2021 Szkoda że prawo nie działa wstecz, bo od tego roku będąc mikro przedsiębiorcą masz DOKŁADNIE takie same prawa konsumenckie jak zakup prywatny/osobę fizyczną Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3659 Napisano 18 Maja 2021 Udostępnij Napisano 18 Maja 2021 2 godziny temu, angelus01 napisał: od tego roku będąc mikro przedsiębiorcą masz DOKŁADNIE takie same prawa konsumenckie jak zakup prywatny/osobę fizyczną No nie do końca, dotyczy to tylko towarów niezwiązanych z prowadzoną działalnością czyli takich których nie można wrzucić w koszta. Czyli zmieniło się niewiele, albo odliczasz vat albo masz pełną 2-letnią rękojmię. Cytuj Link to post Share on other sites
Janusz1960 3 Napisano 18 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2021 Ciekawe jak to wygląda przy ryczałcie - wtedy nie wliczasz zakupów w koszta. Cytuj Link to post Share on other sites
angelus01 69 Napisano 19 Maja 2021 Udostępnij Napisano 19 Maja 2021 Wrzucanie w koszta i profil działalności nie maja znaczeniahttps://www.podatki.biz/artykuly/ochrona-konsumencka-dla-firm-od-2021-r_51_44221.htm Cytuj Link to post Share on other sites
Janusz1960 3 Napisano 20 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2021 (edytowane) To już się robi nudne. Po sugestii ze strony serwisu Gigabyte we Wrocławiu do sprawy ponownie włączył się X-KOM. Powiedzieli, ze tak jak ja, chcą rozwiązania polubownego. Warunkiem byłoby wycofanie zgłoszenia i roszczeń wobec serwisu Gigabyte gdzie doszło do uszkodzenia karty, odebranie karty i zgłoszenie się z nią do X-KOM... Niestety, jako rozwiązanie zaoferowali kartę RTX 3070 innego producenta chłodzoną powietrzem. Już miesiąc temu musiałem odrzucić ofertę RTX2080 Gigabyte bo też była chłodzona powietrzem. Wydałem sporo kasy na custom loopa i do tego nie mam możliwości instalacji karty z chłodzeniem powietrzem. Niezgodnie z prawdą stwierdzili, że karty z blokiem wodnym są niedostępne. To nie prawda, ostatnio na Allegro pokazały się karty RTX z blokiem Full Cover z informacją sprzedawcy ( chodziło o gwarancję i rachunek karty ) że są nowe, z dokumentem zakupu z X-KOM z 11.05.2021. Otrzymałem też powiadomienie z Media, że są u nich takie karty - tylko cały czas bardzo drogie. PS. Dzisiaj jadę na spotkanie z adwokatem Edytowane 20 Maja 2021 przez Janusz1960 Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3659 Napisano 20 Maja 2021 Udostępnij Napisano 20 Maja 2021 W dniu 19.05.2021 o 07:47, angelus01 napisał: Wrzucanie w koszta i profil działalności nie maja znaczenia OK z rozliczaniem podatku nie miałem racji ale profil działalności jak najbardziej ma znaczenie, przeczytaj jeszcze raz artykuł który zalinkowałeś. Cytuj Link to post Share on other sites
Janusz1960 3 Napisano 22 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2021 (edytowane) Zaproponowałem X-KOM dorzucenie do karty bloku i samodzielne zwodowanie z zachowaniem gwarancji. Pan na infolinii X-KOM miał przekazać to dalej do decyzji. W sprawie jest duuużo maili, dokumentów i zdjęć więc adwokat opóźnił pismo procesowe - może coś jeszcze wymyślą, jest jeszcze czas na ugodę. Nie chcę dopłacać 1k za blok ( może bykski taniej ) i mieć później kłopoty z gwarancją dlatego, że komuś nie podobała się moja gwarancja a serwis Gigabyte zniszczył kartę. Gdzieś spotkałem się z informację, że chyba EVGA nie ma zastrzeżeń do zmiany chłodzenia Jak na wymianę będę musiał nadal czekać to pewnie kiedyś dostanę RTX 4000 ... 4 miesiące, a wystarczy np. wybrać model karty i odpowiedni do niej blok. Zresztą, karty z blokiem full cover wciąż przychodzą do sklepów. Powietrze nie wchodzi niestety w grę, nie mam wentylacji, nie mam jak zainstalować karty w wielkim radiatorem i wentylatorami. Pompa i radiatory są poza komputerem żebym mógł pozbyć się ciepła. Edytowane 22 Maja 2021 przez Janusz1960 Cytuj Link to post Share on other sites
Janusz1960 3 Napisano 4 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2021 Ze strony serwisu Gigabyte do końca nie było żadnych konkretnych propozycji. Na szczęście ponownie do sprawy włączył się serwis X-KOM - w sama porę, bo stałem już przed drzwiami sądu. Druga propozycja serwisu X-KOM przerosła moje oczekiwania. W styczniu chciałem wyczyścić tylko kartę, kiedy GB ja uszkodził chciałem dostać nie gorszą ale koniecznie z blokiem wodnym. Dostałem outletową ( czyli nową ale tańszą ) Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING WF WB OC. Dzięki za pomoc i za wsparcie. 4m-ce ale problem rozwiązany. 2 Cytuj Link to post Share on other sites
marko22 715 Napisano 4 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2021 A tak wszyscy wieszają psy na tym X-Komie Gratulacje. Teraz chyba jesteś zadowolony Cytuj Link to post Share on other sites
sznib 887 Napisano 5 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2021 Pewnie przeczytali ten wątek, i tak pomyśleli że pójdą Januszowi na rękę i przy okazji dobra reklama będzie Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.