Skocz do zawartości

Wydajność chłodzenia GB AORUS


Recommended Posts

7 godzin temu, marko22 napisał:

Czyli co w końcu z tego wyniknęło?

Serwis Gigabyte nie przedstawił przez miesiąc żadnej konkretnej oferty, machali mi trochę przed oczami sprawnym RTX 2080TI WB,
ale nic w tym kierunku nie zrobili bo nie zgodziłem się na brak odnowienia gwarancji zapewniany przez K.c.

Link to post
Share on other sites

Może Szanowni Redaktorzy z Benchmarka będą zainteresowani tym tematem. Może na wykop to daj. A w ogóle dlaczego nie zgłosiłeś tego do Rzecznika Praw Konsumenta. Jakikolwiek chyba ustawowy termin już minął w związku z Twoim żądaniem. Bo chyba czegoś żądałeś?

Edytowane przez marko22
Link to post
Share on other sites

Żądałem przy zgłoszeniu wymiany bloku a po uwzględnieniu mojej reklamacji i propozycji wymiany, dopiero
24.04, przedstawiłem im model RTX2080TI jako zgodnych z umową zakupu. Przedstawiciel Gigabyte trochę
pomachał mi przed oczami taką kartą ale bez odnowionej gwarancji i nic nie zrobił aby umożliwić wymianę.

Teraz, pomimo ważnej standardowej 3letniej gwarancji, straszą mnie '4tym rokiem gwarancji' - 'AORUS CARE'
( niezgodnie z polskim prawem, niezgodnie z wyrokami sadów a nawet niezgodnie z zapisami gwarancyjnymi
producenta ). Rzucają kolejne bezpodstawne stwierdzenia aby uniknąć odnowienia gwarancji i wymiany.

Myślę, że wszystko zaczęło od maila wysłanego przez nich do sprzedawcy o zakończeniu std. gwarancji bo ją
policzyli od daty produkcji i żądaniu przejęcia postępowania gwarancyjnego. Chciałem rozwiązać to polubownie.
Chyba czasem za bardzo się rozpisywałem w mailach i potraktowali mnie jak nie powinien traktować klienta
profesjonalny serwis firmy takiej jak Gigabyte ... walczę z Gigabyte sam, już bez wsparcia sprzedawcy od 16.03.

Link to post
Share on other sites

Na Twoim miejscu przestałbym bawić się już w wymianę maili z serwisem, bo raczej nie masz co liczyć już na prawidłowe rozwiązanie, tylko w prostych krokach udaj się na tę stronę - https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php i rób dalej to, co jest tam napisane. Nie rozumiem, dlaczego od razu tego nie zrobiłeś. Samemu nic nie zwojujesz. Zjedzą Cię na śniadanie, popiją herbatą i nawet im się nie odbije.

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Janusz1960 napisał:

Niestety kartę kupiłem jeszcze na firmę prowadząc działalność gospodarczą

W takim przypadku nie jesteś konsumentem w rozumieniu prawa i wiele opcji rozwiązania problemu jest niedostępnych. Jeśli minął rok od daty zakupu to jesteś praktycznie zdany na łaskę gwaranta, a w regulaminie mają pewnie dupochron na wszelkie możliwe okazje. Musisz znaleźć jakąś niezgodność z regulaminem gwarancji i sprawa sądowa, innej możliwości zbytnio nie widzę.

 

Link to post
Share on other sites

Serwis GB usiłuje na podstawie AORUS CARE i zapisów gwarancyjnych Gigabyte wykręcić się z obowiązku
wymiany karty i odnowienia gwarancji zgodnie z K.c. bo w zapisach Gigabyte jest informacja, że przy wymianie
karty na 'sprawną' stara gwarancja nie ulega zmianie.

 

Znalazłem za to prawomocny wyrok sądu, który działa na korzyść właściciela
art.556 § 1 kc, oraz art. 581 § 1 kc, … Bieg terminu gwarancji od nowa wynikający z przywołanego przepisu jest niezależny od
woli gwaranta ( w moim przypadku firmy Gigabyte ). Przepis ten ma bowiem charakter bezwzględnie obowiązujący, imperatywny.
Przepisy tego rodzaju ustalają jeden rodzaj powinnego zachowania względem adresata normy prawnej, w tym przypadku gwaranta,
obligując go do stosowania się do przedmiotowej regulacji.
( wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie z dnia 19 listopada 2014 r., sygn. akt I ACa 1046/14 ).
Przedsiębiorcy byli świadomi zmiany prawa w tym zakresie i powinni byli dostosować swoje warunki gwarancji. Jeżeli więc
dla sprzętu zakupionego po 25 grudnia 2014 r. w dalszym ciągu po jego wymianie producent udziela innej, słabszej ochrony
gwarancyjnej niż pierwotnie – to są to postanowienia nieważne.


Kiedy przedstawiłem to serwisowi Gigabyte stwierdzili, że KC nie może mieć zastosowania do warunków
przedstawionych przez producenta z główną siedzibą na Tajwanie. W każdym razie to nie jest sytuacja gdzie
można wywalczyć coś samemu, bez kancelarii i prawnika nie liczą się z właścicielem. Doszło nawet do tego,
że ważność mojej gwarancji ustalali na podstawie daty produkcji nawet wbrew zapisom Gigabyte na które się
sami przy tym powoływali - bo podobno pisali 'w skrócie' i chyba nie zauważyli, że ich pracodawca każe liczyć
gwarancję od daty zakupu po przedstawieniu ważnego dokumentu zakupu.
Ogólnie było tak, że jak starałem się pokazać. że w jakiejś sprawie nie mają racji, to zostawiali temat i wymyślali
coś innego a sprawa wymiany karty ciągle schodziła na dalszy plan. Kupując kartę nie zdawałem sobie sprawy
z różnic jakie wprowadza zakup na firmę ale w spór jest już zaangażowana kancelaria prawna. 

PS.

Jak poprzednio, wszystkie podane tu informacje mam potwierdzone wiadomościami e-mail.

 

Link to post
Share on other sites
28 minut temu, Janusz1960 napisał:

w spór jest już zaangażowana kancelaria prawna. 

No i to jest dobre wyjście, bo tak jak pisałem kupując na firmę nie jesteś konsumentem. Coś za coś, albo odliczasz od podatku, albo masz pełną ochronę prawa i wszelkie przywileje wynikające z rękojmii.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, angelus01 napisał:

od tego roku będąc mikro przedsiębiorcą masz DOKŁADNIE takie same prawa konsumenckie jak zakup prywatny/osobę fizyczną

No nie do końca, dotyczy to tylko towarów niezwiązanych z prowadzoną działalnością czyli takich których nie można wrzucić w koszta. Czyli zmieniło się niewiele, albo odliczasz vat albo masz pełną 2-letnią rękojmię.

Link to post
Share on other sites

To już się robi nudne. Po sugestii ze strony serwisu Gigabyte we Wrocławiu
do sprawy ponownie włączył się X-KOM. Powiedzieli, ze tak jak ja, chcą
rozwiązania polubownego.

 

Warunkiem byłoby wycofanie zgłoszenia i roszczeń wobec serwisu Gigabyte
gdzie doszło do uszkodzenia karty, odebranie karty i zgłoszenie się z nią do
X-KOM...
Niestety, jako rozwiązanie zaoferowali kartę RTX 3070 innego producenta
chłodzoną powietrzem. Już miesiąc temu musiałem odrzucić ofertę RTX2080
Gigabyte bo też była chłodzona powietrzem. Wydałem sporo kasy na custom
loopa i do tego nie mam możliwości instalacji karty z chłodzeniem powietrzem.
Niezgodnie z prawdą stwierdzili, że karty z blokiem wodnym są niedostępne.

 

To nie prawda, ostatnio na Allegro pokazały się karty RTX z blokiem Full Cover
z informacją sprzedawcy ( chodziło o gwarancję i rachunek karty ) że są nowe,
z dokumentem zakupu z X-KOM z 11.05.2021. Otrzymałem też powiadomienie
z Media, że są u nich takie karty - tylko cały czas bardzo drogie.

 

PS.
Dzisiaj jadę na spotkanie z adwokatem

Edytowane przez Janusz1960
Link to post
Share on other sites
W dniu 19.05.2021 o 07:47, angelus01 napisał:

Wrzucanie w koszta i profil działalności nie maja znaczenia

OK z rozliczaniem podatku nie miałem racji ale profil działalności jak najbardziej ma znaczenie, przeczytaj jeszcze raz artykuł który zalinkowałeś.

Link to post
Share on other sites

Zaproponowałem X-KOM dorzucenie do karty bloku i samodzielne zwodowanie z zachowaniem
gwarancji. Pan na infolinii X-KOM miał przekazać to dalej do decyzji. W sprawie jest duuużo maili,
dokumentów i zdjęć więc adwokat opóźnił pismo procesowe - może coś jeszcze wymyślą, jest
jeszcze czas na ugodę. Nie chcę dopłacać 1k za blok ( może bykski taniej ) i mieć później kłopoty
z gwarancją dlatego, że komuś nie podobała się moja gwarancja a serwis Gigabyte zniszczył kartę.

Gdzieś spotkałem się z informację, że chyba EVGA nie ma zastrzeżeń do zmiany chłodzenia Jak na
wymianę będę musiał nadal czekać to pewnie kiedyś dostanę RTX 4000 ...
4 miesiące, a wystarczy np. wybrać model karty i odpowiedni do niej blok. Zresztą, karty z blokiem
full cover wciąż przychodzą do sklepów.

Powietrze nie wchodzi niestety w grę, nie mam wentylacji, nie mam jak zainstalować karty w wielkim
radiatorem i wentylatorami. Pompa i radiatory są poza komputerem żebym mógł pozbyć się ciepła.

Edytowane przez Janusz1960
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Ze strony serwisu Gigabyte do końca nie było żadnych konkretnych propozycji. Na szczęście
ponownie do sprawy włączył się serwis X-KOM - w sama porę, bo stałem już przed drzwiami
sądu.
Druga propozycja serwisu X-KOM przerosła moje oczekiwania. W styczniu chciałem wyczyścić
tylko kartę, kiedy GB ja uszkodził chciałem dostać nie gorszą ale koniecznie z blokiem wodnym.
Dostałem outletową ( czyli nową ale tańszą ) Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING WF WB OC.

IMG-20210604-WA0009.thumb.jpg.b54d11552397c7510e7c7cfb94fa7d1a.jpg

Dzięki za pomoc i za wsparcie. 4m-ce ale problem rozwiązany.

  • Lubię to 2
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...