Skocz do zawartości

Zamówione nowe pamięci RAM, wyglądają na używane.


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez Pawel7,

Recommended Posts

Cześć,

składam nowy zestaw i wczoraj wieczorem odebrałem nowe kości RAM:

 

Patriot 16GB (2x8GB) 4400MHz CL19 Viper Steel

 

Kości wyglądają używane. Nie wiem co z tym fantem zrobić, jestem ciekaw czy to "normalne"? Karton ewidentnie posiada widoczne zagniecenia, oraz jest lekko podarty. Nie było ani folii ani plomby na opakowaniu. W środku poza kośćmi, była tylko naklejka. 

 

Moim zdaniem nawet w przypadku braku folii, powinna być plomba na opakowaniu. Kości miały iść pod OC, więc średnio podoba mi się wizja, że otrzymałem pamięci, które ktoś mógł zwrócić, właśnie z powodu słabych wyników przy podkręcaniu.

 

Podobną sytuację miałem z płytą główną, zakupioną w innym sklepie. Jednak tam kupiłem sprzęt na sporej obniżce ceny, więc jest to w miarę akceptowalne. Z drugiej strony w przypadku obu sklepów, nie zostałem poinformowany że otrzymuje sprzęt "używany" 

 

Dodam że w obu przypadkach, chodzi o duże i popularne sklepy internetowe. Póki co do czasu wyjaśnienia, wstrzymam się z podawaniem nazwy sklepu, gdzie zakupiłem RAM.

 

Poniżej zdjęcia:

 

Spoiler

IMG_4020.thumb.jpg.a9661b16cbda04a0be4e238ce38e5d20.jpgIMG_4019.thumb.jpg.c50fd50b2bed05d786a29a59058ef738.jpgIMG_4018.thumb.jpg.9198c9c1ebe4077f86b1617428922fa7.jpgIMG_4017.thumb.jpg.54128e3832d0c3bc9cc1653249af689a.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez PawqoV8
Link to post
Share on other sites

Przetestuj i w razie czego odeślij w przeciągu 14 dni.

 

Konsument ma swoje prawa które są OK, tylko nie rozumiem twojego zdziwienia.

 

Marże na sprzęt komputerowy są niskie, co według Ciebie taki sklep ma zrobić np z takimi pamięciami które odesłał klient w przeciągu 14 dni bez podania przyczyny ?
Odłożyć je na półkę niech tam leżą i pokrywają się kurzem ?
Zutylizować ?

No nie bardzo rozumiem Twojego rozczarowania czy tam rozgoryczenia.

  • Lubię to 2
Link to post
Share on other sites

Jak kupuje np. na allegro lub w innym sklepie internetowym, to bardzo często produkt "po wystawowy" lub "używany" jest odpowiednio odznaczony. Umieszczamy produkt np. w sekcji "outlet". Nie byłoby problemu gdybym było tym fakcie poinformowany. Sam kupowałem swoje ostatnie GPU w outlecie, które pochodziło z rozbiórki komputera. I nie miałem z tym żadnego problemu. Cena była niższa, widziałem zdjęcia zniszczonego opakowania i byłem poinformowany o brakach.

 

Tym razem czuje się wprowadzony w błąd, z powodów które opisałem wyżej. 

 

A co do praw konsumenta to nie jest takie łatwe w moim przypadku. Kupując na firmę nie przysługuje mi ustawowy zwrot w ciągu 14 dni. Generalnie nie przysługiwało mi żadne prawo do zwrotu, teraz to zmienili, ale też nie jest to dokładnie uregulowane i rzeczy które kupuje na fakturę nie zawszę mogę zwrócić. 

 

Nie każdy ma czas aby bawić się w takie zabawy, dlatego moim zdaniem sklep dał ciała, umyślnie wprowadzając w błąd konsumenta. Naraził siebie oraz mnie na dodatkowe koszta w postaci straconego czasu. To nie jest fair zagrywka. W ten weekend mam czas na złożenie komputera, następny wolny weekend przypada mi 12-14 marca. Niby taka pierdoła, ale jednak dość frustrująca. 

  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites

Gdzie kupowałeś ? Morelle ?

17 minut temu, 8gwiazdek napisał:

Przetestuj i w razie czego odeślij w przeciągu 14 dni.

 

Konsument ma swoje prawa które są OK, tylko nie rozumiem twojego zdziwienia.

 

Marże na sprzęt komputerowy są niskie, co według Ciebie taki sklep ma zrobić np z takimi pamięciami które odesłał klient w przeciągu 14 dni bez podania przyczyny ?
Odłożyć je na półkę niech tam leżą i pokrywają się kurzem ?
Zutylizować ?

No nie bardzo rozumiem Twojego rozczarowania czy tam rozgoryczenia.

Jak masz pisać takie bzdury to nie pisz wcale :) Jeżeli kupujesz sprzęt nowy to ma być NOWY,ani trochę używany,żaden 14 dniowy zwrot itp.Jeżeli coś pochodzi ze zwrotu konsumenckiego to ma być o tym INFORMACJA !!!

Sklepy mają wliczone zwroty w koszta itp.Uwierz mi nie są na tym stratni :)

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Ja  nie wiem ile sklepów prowadziłeś albo w ilu sklepach pracowałeś. Jak do tej pory nie spotkałem się z żadnym pracodawcą który by sprzęt po zwrocie wystawiał na outlet, chyba że nosi on widoczne ślady użytkowania a on skorzystał z uprawnienia które daje mu możliwość potrącenia kwoty zwrotu.

 

 

 

 

 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, 8gwiazdek napisał:

Ja  nie wiem ile sklepów prowadziłeś albo w ilu sklepach pracowałeś. Jak do tej pory nie spotkałem się z żadnym pracodawcą który by sprzęt po zwrocie wystawiał na outlet, chyba że nosi on widoczne ślady użytkowania a on skorzystał z uprawnienia które daje mu możliwość potrącenia kwoty zwrotu.

A co ma piernik do wiatraka ?Nie muszę nigdzie pracować żebym znał swoje prawa :)Powtarzam Ci po raz drugi,kupując towar NOWY ma być 100% nowy,bez śladów otwierania,jeżeli opakowanie ma plombę to ma ona być i tyle.Nikogo nie interesuje to że TOWAR sam w sobie jest bez wady.Jeżeli jest taka sytuacja ma być o tym INFORMACJA,dokładny opis itp.Obniżka cenowa albo jedno i drugie :)

 

A co w przypadku jeżeli kupujemy coś komuś na prezent ? I przyjdzie nam otwarte,używane itp.Dasz taki prezent ? Proszę Cię nie rozśmieszaj mnie :)

Teraz, zbiku90 napisał:

@8gwiazdek Masz absolutną rację. Jak Kali coś zwracać i dostać 100% ceny to jest dobre. Ale jak Kali kupuje i dostał coś po zwrocie w idealnym stanie i z pełną gwarancją to jest złe xD No nie dogodzisz, ci co tak piszą nie mają pojęcia o handlu.

Nie wiem co ma pojęcie o handlu do tego :) Takie jest prawo i tyle.

Jak ja prowadzę własną działalność gospodarczą to czy ZUS sie mnie pyta ile zarobiłem w tym miesiącu,czy w ogóle zarobiłem ? Interesuje go to ? NIE.Mam zapłacić składkę i tyle :) To samo tutaj,nikogo nie interesuje co sprzedający zrobi z 14 dniowym zwrotem :)Powinien obniżyć cenę,i tak nie będzie na tym stratny,swoje zarobi tylko trochę mniej ...

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Cóż w takim razie sprowadzę Cie na ziemie i jedynie napiszę Ci że to co Ty chcesz 
 

2 minuty temu, Szy3ki napisał:

Powtarzam Ci po raz drugi,kupując towar NOWY ma być 100% nowy,bez śladów otwierania,jeżeli opakowanie ma plombę to ma ona być i tyle.Nikogo nie interesuje to że TOWAR sam w sobie jest bez wady.Jeżeli jest taka sytuacja ma być o tym INFORMACJA,dokładny opis itp.Obniżka cenowa albo jedno i drugie :)

całkowicie rozmija się z rzeczywistością. Twoją bronią jako konsumenta jest możliwość zwrotu bez podania przyczyny przy zakupach na odległość. Tylko tyle i aż tyle.

Koniec OT. Moje zdanie znasz, ja Twoje także poznałem. 

Link to post
Share on other sites
  • Rozwiązanie

Jakiś czas temu kupowałem 2 komplety Patriotów z tej samej serii. Kartoniki przyszły lekko pogięte (twój jest w idealnym stanie), żadnych folii na opakowaniu nie było, żadnych plomb też nie było. Patriot tak po prostu pakuje swoje pamięci. To czy były używane, to widać po pinach, nawet po jednym włożeniu zostaje na nich lekki ślad. Pamięci chyba kupiłeś, żeby działały, a nie dla kartonika ;)

 

  • Lubię to 2
Link to post
Share on other sites
5 minut temu, 8gwiazdek napisał:

całkowicie rozmija się z rzeczywistością. Twoją bronią jako konsumenta jest możliwość zwrotu bez podania przyczyny przy zakupach na odległość. Tylko tyle i aż tyle.

Pracowałem w handlu a nawet do dzisiaj mam z nim styczność na co dzień praktycznie :) Jeżeli ktoś sie podejmuje handlu musi się liczyć ze zwrotami a pozniej z tym co z nimi robić :) Albo to akceptujesz albo nie ... Na 10 sprzedanych rzeczy będę miał 1 czy 2 zwroty,muszę się z tym liczyć.Druga rzecz to marża,Kupiłem coś za 50 zł,sprzedałem za 100 zł.Mój zarobek to 50 zł,jeżeli przyjdzie mi zwrot to obniżę cenę o ileś tam złotych,powiedzmy do 70 zł,mam zarobku 20 zł ale nadal nie jestem stratny.Tak to działa i z tym trzeba się liczyć.Natomiast jeżeli Ty chcesz zawsze 100% zysku to może warto zacząć handlować rzeczami które nie podlegają 14/30 dniowemu zwrotowi ?

 

I nie odpowiedziałeś mi na jeszcze jedno pytanie,co w przypadku gdy kupuje coś na prezent ? A przyjdzie używane,otwarte itp ?

  • Lubię to 1
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ależ odpowiedziałem, czytaj uważnie. Jeżeli coś nie spełnia Twoich oczekiwań to to zwracasz.

Każda branża ma swoje pewne charakterystyczne cechy. Nie wiem czym handlowałeś ale ta zasada o której piszesz i ta giga marża na pewno nie tyczy się sprzedaży części komputerowych ;)

Edytowane przez 8gwiazdek
  • Lubię to 1
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Szy3ki napisał:

Pracowałem w handlu

 

2 minuty temu, Szy3ki napisał:

Druga rzecz to marża,Kupiłem coś za 50 zł,sprzedałem za 100 zł.Mój zarobek to 50 zł

No to chyba nie handlowałeś elektroniką bo tu marża to jest maksymalnie 10%. 

 

3 minuty temu, Szy3ki napisał:

co w przypadku gdy kupuje coś na prezent ? A przyjdzie używane,otwarte itp ?

Idziesz do sklepu stacjonarnego i widzisz czy jest zafoliowane czy nie. Pro tip: stacjonarne sklepy też sprzedają towar po zwrotach w pełnej cenie. Musisz jakoś z tym żyć bo nic na to nie poradzisz.

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Pawel7 napisał:

Jakiś czas temu kupowałem 2 komplety Patriotów z tej samej serii. Kartoniki przyszły lekko pogięte (twój jest w idealnym stanie), żadnych folii na opakowaniu nie było, żadnych plomb też nie było. Patriot tak po prostu pakuje swoje pamięci. To czy były używane, to widać po pinach, nawet po jednym włożeniu zostaje na nich lekki ślad. Pamięci chyba kupiłeś, żeby działały, a nie dla kartonika ;)

 

 

Właśnie na taką odpowiedź liczyłem. Dzięki za sprostowanie, trochę się uspokoiłem. Nie kupiłem ich dla "kartonika", zależało mi po prostu aby się dowiedzieć czy to jest normalne, czy dostałem sprzęt po reklamacji. Wszystko wyjaśnione, dzięki!

 

A jak ktoś się bawi w wymiany sprzętu "bo może" i naraża innych na otrzymanie sprzętu gorszej jakości - to jest zwykłym Januszem. Szkoda że rykoszetem może oberwać zwykły, mniej świadomy konsument. 

 

Prawo jest jakie jest i może doprowadzić do nadużyć ze stron zarówno konsumentów jak i sprzedawców. Zawsze można podejść mniej lub bardziej uczciwie, niż kombinować "bo coś jest zgodne z prawem".  Chyba każdy się zgodzi że żerowanie na cudzej naiwności, lub zatajanie stanu produktu nie jest etyczne. 

 

Temat do zamknięcia

Link to post
Share on other sites
  • worm zamknął ten temat
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...