adimark777 5 Napisano 2 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2020 Dajecie mi dobre rady, ale zastosuję je dopiero jeśli tym razem znowu karta do mnie wróci "naprawiona" na zasadzie wymiany pasty i przeczyszczenia albo jeśli w ogóle wróci nieruszona. Na razie trzymam jeszcze kciuki, że serwis wykryje usterkę, zawiadomi o tym x-kom i ci zmienią stanowisko. Jeśli do tego nie dojdzie, wtedy zacznę trąbić gdzie popadnie, a mogę im zaszkodzić, bo mam zasięg 200,000 osób na pewnym popularnym ogólnoświatowym portalu z krótkimi filmami, zaczynającym się od You-. Chora sprawa i powinna być absolutnie niedopuszczalna. Będę Was informował o dalszym rozwoju sytuacji 2 Cytuj Link to post Share on other sites
krzyhox 3632 Napisano 2 Października 2020 Udostępnij Napisano 2 Października 2020 Odpisz całą historię na wykop:) 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 2 Października 2020 Udostępnij Napisano 2 Października 2020 Odpisz całą historię na wykop:) Dobra opcja. Cytuj Link to post Share on other sites
adimark777 5 Napisano 9 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2020 Aktualizacja:Zadzwoniłem dziś o 14:00 do tego serwisu Gigabyte, bo coś dużo czasu już minęło i 0 jakiegokolwiek info. Otwarte mają do 15:00. Dzwonię i dzwonię i nikt nie odbiera. Zadzwoniłem więc do serwisu x-kom i dowiedziałem się ciekawej rzeczy. Moja karta leży już we wrocławskim serwisie producenta 13 DNI. Z tego, co wiem, to w Gigabyte zarzekają się, że karty są zrobione w max 5 dni. Co ciekawe sam x-kom wysyłał też już ponaglenie do serwisu i nadal nie dostał żadnej odpowiedzi od nich. Chyba potrzebują 2 tygodni, żeby zastanowić się, czy oddadzą mi moje zmarnowane na nich pieniądze... Historii ciąg dalszy!Dodzwoniłem się dziś do serwisu i dowiedziałem się ciekawych rzeczy. Ogółem to "jeszcze się z tą kartą zejdzie", bo UWAGA, złożyłem skargę (3 tygodnie temu zaraz po wysłaniu karty po raz trzeci na serwis) przez ogólnoświatowy serwis esupport.gigabyte.com, w której opisałem całą dotychczasową sytuację. Ogółem dostałem odpowiedź, że to może być moja wina (xd) i żeby nagrać im zachowanie karty i wysłać logi z Aorus Engine (ciekawe jak mam to zrobić, jak nie mam karty). I żeby rozwiać wątpliwości, nie, to nie jest moja wina. Karta działała rok bez problemu. Specjalnie rozkręciłem i sprawdziłem całego kompa, wszystko jest podłączone i działa jak trzeba. Zastępcza karta już od 3 tygodni działa bez zastrzeżeń, także nie wiem, jak jeszcze mam to udowodnić.No więc oprócz tego, że usłyszałem, że sobie jeszcze trochę poczekam, mimo że minęły ponad 3 tygodnie, to "strzeliłem sobie sam w kolano", bo przez moją skargę teraz całą sprawę bada "tajwański serwis" i każą im robić "specjalne testy", więc teraz to, że sobie dogadaliśmy, że zwrócą pieniądze albo wymienią sprzęt na nowy już jest nieważne, bo teraz to nie od nich zależy, tylko od "tajwańskiego serwisu" i jak każą im naprawić, to naprawią i odeślą.Nie wiem, czy mam się śmiać, czy płakać. Nie mogę nawet opisać swojej sytuacji, bo w rezultacie mam czekać dodatkowe nie wiadomo ile czasu i może się skończyć tak, że dostanę tajwańskiego fakasa w postaci "naprawienia" karty albo w ogóle odrzucenia reklamacji. O ile ten tajwan w ogóle istnieje, a nie zobaczyli mój post na forum/zgłoszenie na esupporcie i teraz specjalnie się mszczą. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
korzychxp 253 Napisano 9 Października 2020 Udostępnij Napisano 9 Października 2020 Nie jestem wielkim ekspertem ale z tego co wiem przy zakupach od przedsiębiorców nie ma możliwości domniemywania winy u nabywcy, dlatego obowiązek udowadniania leży u sprzedających Cytuj Link to post Share on other sites
7ym0n 41 Napisano 9 Października 2020 Udostępnij Napisano 9 Października 2020 Jaka obecnie instytucja prawna została przez Ciebie wykorzystana? Gwarancja na podstawie rękojmi, czy gwarancja udzielona przez gwaranta? Jeśli to drugie, to kto jest gwarantem? Sklep, czy producent/importer? Cytuj Link to post Share on other sites
adimark777 5 Napisano 9 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2020 Reklamacja na podstawie rękojmi, gdzie ta rękojmia jest skierowana przeciwko sklepowi, bo bezpośrednio na producenta zwyczajnie się nie dało. Klientem producenta jest sklep, nie ja, przez co nie mogłem walnąć rękojmi na producenta Cytuj Link to post Share on other sites
7ym0n 41 Napisano 10 Października 2020 Udostępnij Napisano 10 Października 2020 Przy reklamacji na podstawie rękojmi to sprzedawca jest zobowiązany do usunięcia wady rzeczy na podstawie przepisów prawa. Tym bardziej, że dostał pieniądze za pośrednictwo (gwarancja udzielona przez gwaranta jest mniej korzystna niż rękojmia, którą statuują przepisy) i to nie Ty powinieneś się szarpać z leniwymi i zakompleksionymi kucami w serwisie gigabyte. To teraz kolejne pytanie- czy posiadasz pismo reklamacyjne w formie papierowej (będzie Ci łatwiej)? Lub maila wskazującego strony umowy sprzedaży, żądanie, opis rzeczy wydanej oraz datę wydania, a także opis wady? Jeśli wysłałeś już w podanej przeze mnie formie, to z jaką datą? Według mnie nie jest to wada istotna rzeczy, więc od umowy nie odstąpisz, ale jeśli określiłeś w piśmie reklamacyjnym inne żądanie, to mają obowiązek odpowiedzi do 14 dni (tzn. wtedy ma być u Ciebie już odpowiedź), inaczej zgłoszona reklamacja na podstawie rękojmi jest zasadna. Cytuj Link to post Share on other sites
adimark777 5 Napisano 10 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2020 (edytowane) Wszystkie podane przez Ciebie rzeczy da się określić, ale nie mam ich na jednym konkretnym dokumencie, tylko w różnych mailach. Zgłoszenie reklamacyjne wypełniałem przez arkusz na stronie x-komu i nie dostałem jego kopii dla siebie. Swoje żądania napisałem właśnie tam oraz na kartce, którą przylepiłem w środku pudełka. Kurier zabrał ode mnie kartę 21.09. Informację o nie uznaniu reklamacji przez serwis xkom dostałem 01.10 i wtedy też podobno poejchała do serwisu producenta na potwierdzenie występowania usterki. Co ciekawe, według tego, co usłyszałem od xkomu telefonicznie, jak ostatnio dzwoniłem, karta jest w tym serwisie producenta już od 15 dni, co by się nie zgadzało Edytowane 10 Października 2020 przez adimark777 Cytuj Link to post Share on other sites
ultragame 2 Napisano 12 Października 2020 Udostępnij Napisano 12 Października 2020 Domniemywanie wady przy rękojmi masz pełny rok.Po tym czasie ciezko będzie ci udowodnić że to ty masz rację bo w takiej samej sytuacji jest druga strona,dlatego rękojmia brzmi w teorii przez okres dwóch lat. 7ym0n dobrze ci napisał w przypadku odpowiedzialności z tytułu rękojmi kto za nią odpowiada,oczywiście sklep przy której masz więcej uprawnień z tego tytułu niż z gwarancji producenta.Zrobiłeś błąd korzystając na początku z gwarancji i teraz masz mętlik. Jak się uprą to będziecie się bawić tak do przyszłych świąt a na to się zapowiada.Korzystaj z uslug rzecznika albo pogódź się z porażką bo sam nic nie ugrasz.A X-KOM nie ładnie postąpił wobec ciebie klienta,jemu było na rękę wysłać z tytułu gwarancji jeśli dobrze zrozumiałem. Cytuj Link to post Share on other sites
7ym0n 41 Napisano 12 Października 2020 Udostępnij Napisano 12 Października 2020 Obawiam się, że w tym przypadku na niewiele się to zda Mimo wszystko spróbowałbym również tej ścieżki. Tak jak napisał kolega @@ultragame, obecnie w Twojej sprawie jest bardzo duży bałagan, który powstał dlatego, że rozpoczynając postępowanie zakładałeś dobrą wolę gwaranta. Ponieważ jednoznacznie widać, co obecnie gwarant razem ze sprzedawcą chcą zrobić, złożyłbym oficjalną pisemną reklamację w ramach rękojmi do sprzedawcy (tak, żeby ułatwić pracę Urzędowi w razie potrzeby). Skorzystaj z poniższego przykładowego wzoru ze strony UOKiK: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/wp-content/uploads/2019/04/prawakonsumenta-uokik-gov-pl-jak-zlozyc-reklamacje-w-ramach-rekojmi.jpg Jeśli potrzebujesz pomocy w sformułowaniu żądania lub jakiejkolwiek innej części pisma, daj znać tu, lub na pw. To co obecnie powinieneś zrobić to wysłanie jasno sformułowanego żądania do sprzedawcy. Nie musisz załączać oryginału paragonu- wystarczy kserokopia lub fotokopia załączona do pisma. Wysyłasz to za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (żółta kartka) PP. Zostaw sobie również swoją kopię w papierze, do której dołączysz sobie potwierdzenie nadania i zwrotkę od Poczty. I tak jak napisał kolega wyżej najpierw UOKiK, później ewentualnie powództwo do Sądów powszechnych (gdyby znów nie uznano roszczenia). Cytuj Link to post Share on other sites
lucas-7 45 Napisano 12 Października 2020 Udostępnij Napisano 12 Października 2020 (edytowane) Naprawdę zalecam kontakt przez fb. Moja sprawa z x-kom była jeszcze bardziej skomplikowana i po ich interwencji udało się znaleźć kompromis. Naprawdę wszystko zależy od ludzi a musisz mieć świadomość ze jak dzwonisz na infolinię to dziś obsługuje Cie Damian a jutro Stefan którzy powtarzają procedury, które w x-kom jako ze to naprawde duzy dystrybutor są stosowane dosyć surowo. Mnie udało się dzięki osobie obsługującej fb ktora przekazała moja sprawe konkretnej osobie która to przeprowadziła cały proces reklamacyjny. UOKiK w mojej sprawie nie zrobił prawie ze nic, a co do sądu to powodzenia życzę, będziesz się z tym bawił następne miesiące jak nie lata. Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka Wyłącz podpis//jg Edytowane 14 Listopada 2020 przez jacekgothic Cytuj Link to post Share on other sites
adimark777 5 Napisano 13 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2020 Na razie walczymy. X-kom zna już moją sprawę, opisałem im dokładnie co się dzieje, obiecali, że będą dociskać serwis. Mam dostać informację zwrotną w ciągu kilku dni. Zobaczymy co z tego wyjdzie, dam znać Cytuj Link to post Share on other sites
ultragame 2 Napisano 13 Października 2020 Udostępnij Napisano 13 Października 2020 X-KOM pójdzie tobie ostatecznie na rękę żeby pokazać się niby z dobrej strony jak dba o klienta.Xkom działa na portalach komputerowych. Będzie to pokazówka bo rzecz jasna dawno by rozpatrzył twoją sytuację z tytułu rękojmi proste. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3766 Napisano 14 Października 2020 Udostępnij Napisano 14 Października 2020 Ja bym Liptonowi wysłał kartę na testy albo coś, inaczej by śpiewali. Cytuj Link to post Share on other sites
Revenant 1170 Napisano 14 Października 2020 Udostępnij Napisano 14 Października 2020 Ja bym Liptonowi wysłał kartę na testy albo coś, inaczej by śpiewali. Wątpię by chciał się angażować w jakiś crapstorm. Cytuj Link to post Share on other sites
adimark777 5 Napisano 15 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2020 (edytowane) Gigabyte nie stwierdził usterki po 18h testu. Poprosiłem ich o dodatkowy test polegający na po prostu odpaleniu jakiejś wymagającej gry. Zgodzili się. Ten test również nie wykrył usterki, gra była odpalona od 8 do 14, nawet tester sobie pograł - dalej nic. Co ciekawe, dopiero dziś po dopytaniu się, dowiedziałem się, że za poprzednimi dwoma razami, karta również nie miała usterki - była naprawiana "profilaktycznie", czyli czyszczona i wymieniana pasta, ale usterki nie było. Czekam teraz aż do mnie wróci i zobaczę, jak będzie chodziła w moim komputerze. Jeśli znowu wentylatory będą świrować, to sprawdzę w innym komputerze (o ile jakiś znajomy się na to zgodzi). Jeśli tam będzie w porządku, to rozpoczynam poszukiwania wady w moim pc, mimo że naprawdę nie przypuszczałbym, że cokolwiek jest nie tak. Tym bardziej, że zastępcza 1660 też od Gigabyte chodzi zupełnie normalnie.Jeśli to serio moja wina, że karta zachowuje się w taki sposób, to macie może jakiekolwiek pojęcie, co może to powodować? Cyrkulacja powietrza w obudowie jest na 100% poprawna. Temperatury wszystkich komponentów są idealne. Pomyślałem, że może to bios, ale nie znalazłem tam nic podejrzanego. Jest najnowsza wersja. Czy płyta główna ma jakiś moduł sterujący wiatrakami, który mógł się uszkodzić? Problem zawsze występował, kiedy kartę się jakoś obciążyło, czyli właściwie za każdym razem, kiedy wiatraki szły w ruch wybudzone z trybu pasywnego. Co ciekawe, nie działały na nią żadne programy kontrolujące pracę wentylatorów (MSI Afterburner, AORUS Engine), a nawet biosowy SpeedFan 5. Były zupełnie ignorowane i karta mimo tego odpalała pełne obroty przy odpaleniu np. Warzone. Edytowane 15 Października 2020 przez adimark777 Cytuj Link to post Share on other sites
pendzel_3 4598 Napisano 15 Października 2020 Udostępnij Napisano 15 Października 2020 Jak najbardziej jest opcja na to że coś się gryzie sprzętowo - żeby do tego dojść musiałbyś wymieniać element po elemencie, łatwiejszej drogi nie wiedzę. Miałem kiedyś przypadek że jedna ze stacji roboczych "freezowała" się, za cholerę nie mogłem dojść co jest tego przyczyną zero błędów, zero śladu po nieprawidłowych wartościach czegokolwiek. rozebrałem na części gdyż nie miałem czasu na dalszą zabawę - każda z nich została ponownie wykorzystana w w innej skrzynce i działa do dziś bezproblemowo. Najprościej idź do jakiegoś znajomego wkładajcie GPU i testujcie, jeśli jest tak jak się zarzeka serwis to GPU jest sprawne. Cytuj Link to post Share on other sites
adimark777 5 Napisano 26 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2020 Mamy 26.10. Karta dalej nie wyjechała z serwisu Gigabyte, nie odpowiadają na maile. Cytuj Link to post Share on other sites
ADR15 255 Napisano 26 Października 2020 Udostępnij Napisano 26 Października 2020 Jaki zasilacz posiadasz ? Kiedyś tak miałem nowy zasilacz na starym wszystko chodziło, a na nowym dziwne zachowanie grafiki. Przejście na integrę oraz jakaś słabszą działało wszystko ok. Też wysyłałem kartę i nic nie wykazali... Okazało się, że nowy zasilacz był wadliwy. Jaki zasilacz posiadasz ? Cytuj Link to post Share on other sites
danieloslaw1 154 Napisano 26 Października 2020 Udostępnij Napisano 26 Października 2020 (edytowane) a możesz karte sprawdzic w 1-3 różnych komputerach? Od tego bym zaczął. Procka sprawdzaj w linx, prime95, jakiejs giereczce, 3dmark, heaven benchmark i jakies moze cinebench r20 Karte w furmark asus rog, jakiejs giereczce, heaven benchmark, 3dmarkRam w memtest Całośc możesz tez w occt i aida64Możliwosci masz dużo. Możliwe że cos innego sie gryzie. Niepokoją tylko wysokie temp ktore wskazuja na 100% że to karta. Dziwne Edytowane 26 Października 2020 przez danieloslaw1 Cytuj Link to post Share on other sites
adimark777 5 Napisano 27 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2020 Jaki zasilacz posiadasz ? Kiedyś tak miałem nowy zasilacz na starym wszystko chodziło, a na nowym dziwne zachowanie grafiki. Przejście na integrę oraz jakaś słabszą działało wszystko ok. Też wysyłałem kartę i nic nie wykazali... Okazało się, że nowy zasilacz był wadliwy. Jaki zasilacz posiadasz ? Seasonic 750W Focus Plus 80 Plus Gold BOX a możesz karte sprawdzic w 1-3 różnych komputerach? Od tego bym zaczął. Procka sprawdzaj w linx, prime95, jakiejs giereczce, 3dmark, heaven benchmark i jakies moze cinebench r20 Karte w furmark asus rog, jakiejs giereczce, heaven benchmark, 3dmark Ram w memtest Całośc możesz tez w occt i aida64 Możliwosci masz dużo. Możliwe że cos innego sie gryzie. Niepokoją tylko wysokie temp ktore wskazuja na 100% że to karta. Dziwne Jak się doczekam powrotu karty, to posprawdzam Cytuj Link to post Share on other sites
ADR15 255 Napisano 27 Października 2020 Udostępnij Napisano 27 Października 2020 Seasonic 750W Focus Plus 80 Plus Gold BOX To czasem nie ten model, których jakaś starsza seria była wadliwa ? Cytuj Link to post Share on other sites
lucas-7 45 Napisano 27 Października 2020 Udostępnij Napisano 27 Października 2020 (edytowane) Ludzie jak narazie to karta leży w serwisie. Jak wróci to dopiero będzie mógł sprawdzić czy problem nie leży gdzie indziej. Jedyna opcja jeżeli kasa się zgadza to kupić jakas lepsza kartę potestowac i ewentualnie oddać. Wysłane z mojego SM-G986B przy użyciu Tapatalka Wyłącz podpis//jg Edytowane 14 Listopada 2020 przez jacekgothic Cytuj Link to post Share on other sites
MariuszB35PL 617 Napisano 28 Października 2020 Udostępnij Napisano 28 Października 2020 Maskara jak to się ciągnie. Kolega ostatnio miał przypadek że mu rx5700xt od szafirków padł, wersja chłodzenia blower. Czekał około 3 tygodnie i sklep morele oddał mu kasę pomimo że karta nie wróciła do nich z serwisu. Tak to powinno wyglądać. Jakaś odpowiedzialność. Jak mam serio niezbyt dobre zdanie o morelkach tak mnie zaskoczyli pozytywnie. Zresztą kumpla też bo wcześniej się użerał z nimi z naprawą monitora. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.