Skocz do zawartości

Temat o kartach graficznych AMD Big Navi / Navi 2 / RDNA2


Recommended Posts

@Dj dlatego ja czekam mega na 6700/XT.

 

@Artok, ale to już się teraz dzieje! Myślisz, że przy normalnej dostępności 3070FE za 2300 pln AMD wypuszczałoby 10% szybszego 6800 za niecałe 3000?

Edytowane przez Rebelmind
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

No i po raz pierwszy wypuścili referenty z normalnym chłodzeniem i bardzo przyzwoitą kulturą pracy. Za tydzień premiera AIB, tych podobno ma być więcej ale pewnie też będą droższe co stawia ich opłacalność pod znakiem zapytania. Dzisiejsze ceny referentów całkiem niezłe jak komuś się nie chce na Ampera polować i nie zależy na RT.

  • Lubię to 1
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Zobacz, że również ceny 6800 XT nie są kompletnie z czapy! Czerwoni musieli założyć, że dostawy 3080 są w drodze i przy lepszej dostępności Ampera nie będą mogli szarżować ceną, przez co różnica między 6800 a XT jest tak mała.

oby rx 6700 miał wydajność koło rtx2080s i pobór takiego rx5600, małe uv i będzie miodzio :D

A wiele wskazuje na to, że tak może być. 6800 z poborem na poziomie 5700 XT i wydajnością 2080 Ti? No to 6700 z poborem 5600 XT i wydajnością właśnie 2080S ma jak najbardziej sens! Tyle że wtedy ten 6700 wskoczy na półkę cenową 5700XT (~2000 pln) :/

Link to post
Share on other sites

A wiele wskazuje na to, że tak może być. 6800 z poborem na poziomie 5700 XT i wydajnością 2080 Ti? No to 6700 z poborem 5600 XT i wydajnością właśnie 2080S ma jak najbardziej sens! Tyle że wtedy ten 6700 wskoczy na półkę cenową 5700XT (~2000 pln) :/

no jak cena na prawdę na premierę będzie 2000 za jakiegoś szafira czy powercolora to bierę :)

tyle obecnie kosztują rxy 5700xt tych producentów

w końcu 6700xt musi wypełnić lukę między 6700 a 6800

Edytowane przez k0chan
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

W Metro nie masz DLSS 2.0, w Control DLSS 2.0 działa i wygląda rewelacyjnie. Gram w 3440x1440p i w 4K (ale preferuje 21:9). Jakie masz artefakty u siebie, używasz może wyostrzenia obrazu w panelu NV?

 

Oczywiście że nie, po prostu przypatrz się na niektóre obiekty, kratki, siatki itp. nvidia ciągle sobie nie może z tym poradzić.

Dodatkowo "doczytywanie się" lub wyostrzanie niektórych* elementów dopiero po bezpośrednim podejściu do nich (np. niektóre napisy/znaki/tablice) - co jest mega irytujące momentami. 

 

DLSS jest mega, ale nigdy bym z niego nie skorzystał mogąc cisnąć tylko na natywnej rozdzielczości. Mam dobre oko do szczegółów i wyjątkowo mnie to kłuje nawet gdy nie chce tego widzieć. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ja bym powiedział inaczej: co prawda 6900XT jeszcze przed nami ale myślę, on tu niewiele zmieni. Navi2 okazuje się dla rynku GPU tym, czym Ryzen 3000 był dla Cpu: ogromnym odrobieniem straty (High-end). Przewaga Zielonych pozostaje, ale mówimy tu o wynikach rzędu 10-15% na plusie średnio (pomijam RT i DLSS). Tym samym Czerwoni dają jasny sygnał rywalowi, "musicie za****dalać do przodu, bo siedzimy wam na ogonie".

 

Co zaś się tyczy dostępności: referentów od AMD było/jest nieporównywalnie więcej niż foundersów od NV ;)

 

(uściślając: Ryzen 3000 dla rynku Cpu W GRACH).

Zmieni niewiele nadal w rendererach praktycznie zero wsparcia dla AMD. I pomijamie RT i DLSS to takie trochę oszukiwanie samego siebie wsparcie RT w kartach NV robi duża różnicę zastosowaniach poza grami.Ta karta do gier nie jest zła ale poza tym to nie mam dla niej zastosowania.

 

polecam od tego momentu, w innych softach nawet nie odpali. 

 

https://youtu.be/oUzCn-ITJ_o?t=340

Link to post
Share on other sites

Są gry powstające we współpracy z AMD to są zoptymalizowane lepiej pod kątem radeonów, np Godfall ,Assassin’s Creed Valhalla, DIRT 5. Pytanie czy z tym że gry są pisane pod konsole gdzie siedzi AMD to nie będzie taki trend, z drugiej strony NVIDIA znowu promuje RT i DLSS gdzie na razie wygląda, że jest generacje do przodu w tych technologiach.

No bo faktycznie jest. Amd w RT jest świeżakiem a mimo wszystko ma przyzwoita wydajność.
Link to post
Share on other sites

Na spokojnie przeanalizowałem sobie ponad 20 różnych testów RX 6800XT i niepokojąco wygląda spadek wydajności w 2160p względem 1440p. 

O ile w wielu grach RX 6800XT wygrywa z 3080 w 1440p tak w 4K notuje znaczący spadek wydajności co z góry sugeruje, że jednak Infinity Cache, który ma pomóc głównie w przepustowości jako rozwiązanie sprawdza się jednak gorzej od pełnej, szerokiej szyny danych jaką posiada 3080.

Sebastian z PurePC w podsumowaniu ewentualnie w komentarzu pod testem wspomina, że jednak RX 6800XT cierpi na zbyt słabą przepustowość z czym w 100% się zgadzam bo testy to potwierdzają ;/

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

No to prawda z tym 4k, wydaje się że to karty pod 1440p ewentualnie 1080p dla wyciskaczy FPS.

Na Gamers Nexus zauważyli że często 0.1% FPS jest bardzo dobre i stabilne po OC, dodatkowo bardzo małe są różnice w czasach między pomiędzy sąsiednimi klatkami, co przekłada się na płynniejsza grę, ale nie wiem czy to ma jakieś praktycznie znaczenie.

Link to post
Share on other sites

To może stanowić jeszcze większy problem dla mocniejszej karty, która ma taką samą szynę o ile dobrze pamiętam? 

Tak - RX 6900XT będzie posiadał taki sam podsystem pamięci co RX 6800XT. Wiadomo, że większa ilość jednostek wykonawczych przełoży się na wzrost wydajności względem RX 6800XT jednak po zwiększeniu rozdzielczości do 4K przepustowość będzie stanowić taki sam problem jak przy RX 6800XT.  

Sądzę, że Smart Acces Memory jest przygotowany właśnie pod te problemy z przepustowością w 4K. Jak na razie SAM według testów przynosi różne korzyści - potrafi dać sporego kopa ale są również sytuacje gdzie nie ma żadnego wzrostu i wynik w 4K leży. 

Jeśli SAM nie będzie przynosił realnego wzrostu w 4K to mogę zaryzykować stwierdzenie, że do tej rozdzielczości RX 6800XT się nie nadaje. 

Link to post
Share on other sites

Z tego co kojarzę z prezentacji to SAM ma przynosić większe korzyści wówczas gdy gry będą pod niego optymalizowane. Więcej niż 10% przyrostu i tak bym się spodziewał. W RT to było wiadomo że będzie poziom turingów mniej więcej. Z odpowiednikiem DLSS może być słabo ze względu na brak dedykowanego hardware, softwarowo raczej się nie zbliżą do podobnego poziomu. Generalnie rzecz biorąc przełomu nie ma ale jeśli dopracują kwestię RT i powtórzą skok performance/watt w RDNA3 (w co bardzo wątpię bo ile można) to nvidia ma się czego obawiać w następnej generacji. Jest nieźle ale jednak to jeszcze nie to. Jak narazie korona opłacalności w topie pozostaje w rękach 3080, przynajmniej do czasu aż wyjdzie 20GB wersja w rozsądnych pieniądzach.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...