Skocz do zawartości

Kierownica do Forzy Horizon 4 i pad


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez Marekpe,

Recommended Posts

Witam,
Tak jak w tytule potrzebuję pomocy w doborze kierownicy i pada. Kierownicy potrzebuję, żeby móc pograć sobie w Forze Horizon 4, a pada by spokojnie pograć w rpgi i hack'n'slashe. Będzie to moja pierwsza kierownica, więc zależy mi na tym, aby odczucia z gry były jak najlepsze i jak najbardziej zbliżone do prawdziwej jazdy samochodem. Robiąc mały research po internecie i recenzjach w zasadzie nic się nie dowiedziałem bo były to skrajnie różne opinie. Dodam jeszcze, że jestem w stanie wydać maksymalnie 1000zł za kierownicę z pedałami i 250 zł na pada którego będę mógł bezprzewodowo podpiąć do komputera. 
 

Link to post
Share on other sites
  • Rozwiązanie

 

 

Będzie to moja pierwsza kierownica, więc zależy mi na tym, aby odczucia z gry były jak najlepsze i jak najbardziej zbliżone do prawdziwej jazdy samochodem.

Tego nie uświadczysz przy Forzie bo nie jest ona symulatorem ale da się pojeździć i miło spędzić czas.Konkretną frajdę jazdy na kierownicy odczujesz przy grach typu symulator tj ETS2,assetto corsa/competizione czy project cars 2.

Wybór urządzeń to pad od xbox-a i kierownica G29.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Kup mu Thrustmaster TH8A za 700zł.

 

Nie bierz Thustmaster TX - Fanatec będzie dużo lepszym wyborem.

 

 

 

Dodam jeszcze, że jestem w stanie wydać maksymalnie 1000zł za kierownicę z pedałami i 250 zł na pada którego będę mógł bezprzewodowo podpiąć do komputera.

 

 Thustmaster są awaryjne.

Link to post
Share on other sites

Kup mu Thrustmaster TH8A za 700zł.

 

Autor w żadnym momencie nie zaznaczył chęci kupna shiftera, więc nie wiem co to ma do tematu.

 

Nie bierz Thustmaster TX - Fanatec będzie dużo lepszym wyborem.

 

Thrustmastera T300/TX kupisz za 1000 zł (ostatnio T300 była nawet za 899 zł). Na Fanateca musisz wyłożyć co najmniej dwa razy tyle, więc po raz kolejny nie rozumiem, co to ma do tematu.

 

Thustmaster są awaryjne.

 

Tu się częściowo zgodzę - Thrustmastery T300/TX mają swoje bolączki, ale w kolejnych rewizjach były one poprawiane (chociaż problem m.in. z chłodzeniem pozostał do teraz - wina zintegrowanego z obudową zasilacza). Niemniej jest to po prostu kierownica o kilka klas lepsza od G29. Jeśli nie styknie budżetu na T300/TX, to można się jeszcze zastanowić nad T150.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

:facepalm:

 

 

 

Autor w żadnym momencie nie zaznaczył chęci kupna shiftera, więc nie wiem co to ma do tematu.

 

 

Będzie to moja pierwsza kierownica, więc zależy mi na tym, aby odczucia z gry były jak najlepsze i jak najbardziej zbliżone do prawdziwej jazdy samochodem.

taa bez shiftera

 

 

Thrustmastera T300/TX kupisz za 1000 zł (ostatnio T300 była nawet za 899 zł). Na Fanateca musisz wyłożyć co najmniej dwa razy tyle, więc po raz kolejny nie rozumiem, co to ma do tematu.

Napisałem ci specjalnie tak skoro ty wyskoczyłeś z TH od Logitecha to ja z Fanatec i tak możemy piąć sie w górę.

Pytam raz jeszcze kupisz mu shifter do TH?

 

 

Tu się częściowo zgodzę - Thrustmastery T300/TX mają swoje bolączki, ale w kolejnych rewizjach były one poprawiane (chociaż problem m.in. z chłodzeniem pozostał do teraz - wina zintegrowanego z obudową zasilacza). Niemniej jest to po prostu kierownica o kilka klas lepsza od G29. Jeśli nie styknie budżetu na T300/TX, to można się jeszcze zastanowić nad T150.

Jest lepsza ale nie kilka klas bo między niższymi modelami jest malutka różnica a te lepsze są już dużo droższe a do tego dochodzi duża awaryjność wszystkich kierownic od TH i żadne nowe rewizje nie pomogły.

Edytowane przez Marekpe
Link to post
Share on other sites

taa bez shiftera

 

W zdecydowanej większości samochodów sportowych nie zmienia się biegów shifterem, tylko łopatkami. Abstrahuję już od faktu, że ten shifter Logitecha w praktyce do niczego się nie nadaje i IMO trzeba mieć skłonności masochistyczne, żeby go używać. Jak ktoś chce sobie na serio śmigać na H-Shifterze, to musi wydać na niego wielokrotnie więcej.

 

Napisałem ci specjalnie tak skoro ty wyskoczyłeś z TH od Logitecha to ja z Fanatec i tak możemy piąć sie w górę.

 

Thrustmastera kupisz za 1000 zł (fakt, że trzeba polować na okazje, a przy obecnym boomie na simracing o to ciężko) - Fanateca nie. Myślałem, że napisałem to dosyć jasno.

 

Jest lepsza ale nie kilka klas bo między niższymi modelami jest malutka różnica

 

Logitech G29/G920 to baza deko gorsza od Thrustmastera T150/TMX i żadna z nich nie ma podejścia do T300/TX - różnica między tymi konstrukcjami to przepaść.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

@@MariuszB35PL, to akurat nie jest najlepszy argument, bo ja jestem z tych, któremu padły dwa Thrustmastery (TMX i T300). Fakt, że T300 prawdopodobnie mechanicznie był bez zarzutu i coś po prostu nie stykało, bo wyłączał się często przy wstrząsach. Dziwna sprawa ogólnie.

Link to post
Share on other sites

 

 

W zdecydowanej większości samochodów sportowych nie zmienia się biegów shifterem, tylko łopatkami. Abstrahuję już od faktu, że ten shifter Logitecha w praktyce do niczego się nie nadaje i IMO trzeba mieć skłonności masochistyczne, żeby go używać. Jak ktoś chce sobie na serio śmigać na H-Shifterze, to musi wydać na niego wielokrotnie więcej.

 

Z rozumowaniem i myśleniem logicznym na tym portalu ma wiele osób problem.

W jakie grasz gry? w każdej grze masz wozy tylko sportowe? bo ja gram w takie w których jest kilka klas samochodów i wykorzystuję łopatki jak również shifter.

Shifter Logitecha jest wystarczająco dobry żeby cieszyć z dobrej zabawy + kierownica od Logitecha a jak chcesz:

 

 

sobie na serio śmigać na H-Shifterze, to musi wydać na niego wielokrotnie więcej

- to napiszę po raz trzeci kupisz mu do TH shifter za 700zł kapujesz coś czy nadal nic.

 

 

 

Thrustmastera kupisz za 1000 zł (fakt, że trzeba polować na okazje

Co nie wyklucza faktu że z shifterem wychodzi i tak drożej.

 

 

 

Logitech G29/G920 to baza deko gorsza od Thrustmastera T150/TMX i żadna z nich nie ma podejścia do T300/TX - różnica między tymi konstrukcjami to przepaść.

:rotfl: ok żyj sobie z tą świadomością tej różnicy bo dla mnie takiej różnicy na pewno nie ma,więc nie wyolbrzymiaj.

 

 

 

Kurde coś nie tak z mim Thrustamster Tx bo od 5 lat się nie chce zepsuć. Hmm a takie awaryjne, chyba podczas jazdy włożę gdzieś wkrętak i ja spalę żeby zadowolić obiegowa opinie XD.

Cieszy mnie fakt z twojego długiego posiadania kierownicy od tej firmy i że jest nadal w pełni sprawna,tylko trzeba jeszcze grać na kierownicy a nie leżała w kącie. 

Link to post
Share on other sites

@Marekpe

Cóż tu wiele mówić, nie masz najwyraźniej zbyt wielkiego pojęcia o sprzęcie simracingowym ani o świecie simracingowym jako takim  :]

 

Polecanie Lodżiteka, pisanie o shifterze jako niezbędnym akcesorium XD 

Tycha ma 100% racji z wyborem Thrustmastera, Logi nie ma tutaj nawet podejścia ze swoimi mechanizmami.

 

Także będę kolejny - jeżeli OP upoluje w swoim budżecie to T300 (PS4)/TX (xbox), a jeśli nie, to T150/TMX + warto kupić wersję z pedałami T3PA.

 

Inna sprawa to IMO bez sensu w ogóle kupować kierownicę do Forzy, tym bardziej Horizon. 

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites

to napiszę po raz trzeci kupisz mu do TH shifter za 700zł kapujesz coś czy nadal nic.

 

Nie wiem, kto tutaj nie kapuje, ale autor w żadnym momencie nie wyraził chęci zakupu shiftera.

 

ok żyj sobie z tą świadomością tej różnicy bo dla mnie takiej różnicy na pewno nie ma,więc nie wyolbrzymiaj.

 

Dla Ciebie nie ma - argument ostateczny. Co tam z tego, że jest to zwyczajnie zupełnie inna konstrukcja jak G29.

Link to post
Share on other sites

 

 

Inna sprawa to IMO bez sensu w ogóle kupować kierownicę do Forzy, tym bardziej Horizon. 

Tutaj akurat się zgodzę. Miałem przez chwilę kierownicę do FH4 i Dirt 4 ale poszedł zwrot, na padzie od X360 gra mi się o wiele przyjemniej w takie zręcznościówki. Asetto Corsa czy Project Cars to już podobno "bez kierownicy nie podchodź" ale to nie moje klimaty.

Link to post
Share on other sites

Słuchajcie, jeśli radzi ktoś, kto trochę siedzi w temacie, to chyba mówi z doświadczenia, prób itp. Autor pytania, zdobędzie w ten sposób raczej fachową opinie, natomiast wybierze to, na co go stać i już. Ale moim zdaniem, wydawać tyle kasy dla jednej gry, nie warto....

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Cóż tu wiele mówić, nie masz najwyraźniej zbyt wielkiego pojęcia o sprzęcie simracingowym ani o świecie simracingowym jako takim :] Polecanie Lodżiteka, pisanie o shifterze jako niezbędnym akcesorium XD

 

 

 

Nie wiem, kto tutaj nie kapuje, ale autor w żadnym momencie nie wyraził chęci zakupu shiftera.

 

ej po co shifter i po co pedał gazu i hamulca przecież te można ustawić na guzikach w kierownicy :hahaha:

 

Obydwoje się :mlotek:   i czytajcie dotąd aż zrozumiecie co autor napisał,chyba że jest inaczej i sam o tym napisze.Ja kończę,na pewno do waszego poziomu zniżać się nie będę.

Edytowane przez Marekpe
Link to post
Share on other sites

Jeżeli kto tu czegoś nie rozumie, to na pewno nie ja ani Tycha ;)

 

 

ej po co shifter i po co pedał gazu i hamulca przecież te można ustawić na guzikach w kierownicy

Takimi zdaniami udowadniasz brak elementarnej wiedzy w temacie, o którym się wypowiadasz. Akurat pedały są nawet ważniejsze od bazy kierownicy czy rodzaju obręczy, której się używa. A shifter to po prostu akcesorium w grach czy simach wyścigowych, tam używa się łopatek. Przy czym tak jak pisałem - kupno kierownicy do FH4 i oczekiwanie realistycznego feelingu to ogromny bezsens.

 

Nie rozmawiasz z laikami w temacie, tylko z ludźmi, którzy mają wyjeżdżone setki czy nawet tysiące godzin w ligach simracingowych, więc Twój tekst w stylu "ok żyj sobie z tą świadomością tej różnicy bo dla mnie takiej różnicy na pewno nie ma,więc nie wyolbrzymiaj.", jest co najmniej śmieszny  :] 

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

To może ja wtrące swoje 3 grosze z perspektywy amatora gier wyścigowych. Nie ścigam się w żadnych ligach, jeżdżę dla przyjemności raz na jakiś czas. Miałem kierownicę logitecha g920 wraz z shifterem i stojakiem, aktualnie mam t150 z t3pa i stojakiem. Różnica w odczuciach samochodu jest niesamowita, a to tylko podstawowy model thrustmastera. W życiu nie wróciłbym do logitecha pomimo jego bardzo ładnego wykończenia(skóra). Thrustmasterem jeżdżę bez shiftera, i w zasadzie specjalnie mi go nie brakuje, biegi zmieniam na łopatkach. Na upartego jak komuś szkoda wydawać na th8a można zrobić lub kupić adapter na usb i używać shiftera logi z thrustmasterem.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...