wompierz 9 Napisano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 Przed restartem komputer dosyć mocno spowolnił. Po ponownym uruchomieniu system nie chciał wstać z SSD, albo pojawiał się błąd "disc read error occured" albo włączał się tryb naprawy. Drugi system z HDD wstaje normalnie, mam także dostęp do dysku SSD. Uwalony MBR czy coś innego? Cytuj Link to post Share on other sites
sebki1 596 Napisano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 (edytowane) Daj screena z tabelki parametrow SMART tego SSD. Edytowane 4 Grudnia 2018 przez sebki1 Cytuj Link to post Share on other sites
wompierz 9 Napisano 4 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 Cytuj Link to post Share on other sites
sebki1 596 Napisano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 1 realokowany i 1 niestabilny sektor,do tego proby realokacji i troche bledow przesylania danych. Sprobuj podmienic kabel SATA, jak to nie pomoze podepnij dysk do innego gniazda SATA. Dysk jeszcze na gwarancji ? Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3909 Napisano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 Próbowałeś odpiąć kable i ponownie podłączyć ten SSD ? Cytuj Link to post Share on other sites
wompierz 9 Napisano 4 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 (edytowane) Tak, odłączyłem wszystkie, SSD podłączyłem w miejsce HDD i dalej to samo. Dysk ma jakieś 4 miesiące, zresztą widać po użyciu, że jest prawie nowy. Edytowane 4 Grudnia 2018 przez wompierz Cytuj Link to post Share on other sites
sebki1 596 Napisano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 Mozesz jeszcze zrobic "Error scan" w HDTune z ODZNACZONĄ opcja "Quick scan". Cytuj Link to post Share on other sites
wompierz 9 Napisano 4 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 3 bad sektory przez co test trwał prawie godzinę. Dziwi mnie tylko, że dysk sam ich nie odciął, bo miejsce ma. Cytuj Link to post Share on other sites
sebki1 596 Napisano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 2 uszkodzone sektory na samym poczatku - pewnie przez to system nie chce sie uruchomic. Ja bym dysk odsylal na gwarancje ale niech sie jeszcze kokosnh wypowie na ten temat Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 zgraj dane (co się da), kostki poszły co gorsza na początku (jak wyżej koledzy zauważyli pewnie dlatego nie chcę wstać), oraz kilka błędów I/O Jeśli będziesz mieć problem z zgrywaniem, to napisz tutaj. SSD na gwarancję i kup coś odrobinę lepszego następnym razem. PS. Już wam pewnie to mówiłem, ale 3D TLC nie daje nic do żywotności... Cytuj Link to post Share on other sites
wompierz 9 Napisano 4 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 Irdm Pro? Potrzebuję 480 GB w okolicach 350 zl Cytuj Link to post Share on other sites
sebki1 596 Napisano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 No niestety Irdm Pro to wydatek rzedu 500 zl, starszy model iridium pro troche drozszy. Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 z amazonu na BX300 480GB możesz próbować polować (nie tak dobry żywotnościowo jak IRDM pro, ale zawsze to MLC), a tak to niestety TLC-ki za 350zł za 480-512GB kupisz. Najniżej to chyba SU900 za 379zł za 480GB chodzi, to samo co BX300 tylko dynamiczny bufor (czyli problemy z wydajnością po zapełnieniu) Cytuj Link to post Share on other sites
sebki1 596 Napisano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 Chyba ze jak autor otrzyma nowke sztuke z reklamacji to wtedy ja sprzedac i dolozyc do czegos lepszego. Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 4 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 ja bym spróbował z sklepem gadać, aby wymienić na wyższy model za dopłatą, ze względu na zbyt mało wytrzymałe kostki NAND TLC w obecnym modelu, przez które straciłeś cześć danych (w końcu to ta sama firma), próbować zawsze można. ps. dane możesz zgrywać z niego prawda, poszły tylko jakieś pliki systemowe? (choć tam jest kolejny bad gdzieś w środku) Cytuj Link to post Share on other sites
wompierz 9 Napisano 4 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2018 Tak, normalnie widać wszystkie pliki i mogę z nich korzystać. Nie mogę jedynie uruchomić na tym dysku systemu, dlatego myślałem, że da się to jakoś obejść, np oznaczając je jako uszkodzone. Ale chyba nie ma sensu się bawić i rzeczywiście oddam dysk na gwarancję. Kupiony w x-komie, przejdę się pojutrze i spróbuję wymienić na wyższy model Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 5 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2018 Można spróbować puścić remapa, ale jaki sens skoro jak teraz kostki poszły, to kolejne pójdą za kilka miesięcy i powtórka z rozrywki... Radzę obgadać mailowo, aby coś zostało, wysłać screeny ze skanu i smart i powiedzieć że straciłeś niektóre pliki ( nie precyzuj że systemowe ) Sam ssd przed oddaniem na serwis wyczyść przez secure erase ( usuwa wszystkie pliki ) Cytuj Link to post Share on other sites
wompierz 9 Napisano 5 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2018 Obgadać mailowo, aby coś zostało mam rozumieć przez napisanie do bezposrednio do konkretnego salonu czy mają na stanie potrzebny mi dysk? Czy chodzi o BOK? Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 5 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2018 Ja bym na BOK pisał maila ( powiedział co jest, wysłał screeny i powiedział że chcesz wymienić na wyższy model, lub zwrot kasy i zakupić wyższy model ), szanse są, niewielkie ale są... Bo jak pójdzie na gwarancje producenta to dostaniesz identyczny... Cytuj Link to post Share on other sites
wompierz 9 Napisano 22 Grudnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2018 Sklep dał mi wybór czy chcę całkowity zwrot pieniędzy czy wymiana z dopłatą na inny. Wybrałem SU900. Ogólnie jestem pozytywnie zaskoczony, bo spodziewałem się, że będą mi chcieli dać identyczny. Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 22 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2018 No x-kom potrafi być całkiem spoko, jeśli o gwarancje chodzi, choć nie zawsze. Ps. nie wiem czy nie bardziej ci się zwrot pieniędzy opłacał, bo SU900 w morele za 332zł jest a w x-kom za 379zł Cytuj Link to post Share on other sites
voxcordi 294 Napisano 26 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2018 Używam 4 sztuki SU900 512 GB. Jeszcze żaden nie wykazuje anomalii. Zapełnienie każdego ok 60%. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.