Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam

 

Składam koledze nowy zestaw do PS.

Budżet mamy skromny bo max 2k za skrzynkę, choć kolega nalega by było jednak poniżej 2k.

Kolega zajmuję się od lat poważnie i zarobkowo fotografią ślubną

Aktualnie męczy się na AthlonieXP 2000+ i 512 ram. Wiem więc, że bez względu na bebechy poczuje się jak w innym świecie.

Moje pytania są skierowane do Photoshopowców.

 

1 Czy warto iść w 4 rdzenie? Czy przy obróbce dużych plików będzie to warte dołożonych pieniędzy?

 

2. Czy 4gb wystarczy? Czy może od razu pakować 8 (ceny dość korzystne)

Link to post
Share on other sites

CS4 korzysta z OpenGL. Można to włączyć w preferencjach

Faktycznie jest. I włączone.

 

Czyli CS4 nie ma wsparcia dla CUDA, jeżeli dobrze rozumiem. Ale jakaś karta i tak by się przydała do wsparcia OpenGL right? Integra raczej nie podoła :hahaha:

Link to post
Share on other sites

aka integra? Da radę, ważne aby miała tak ~256MB

No właśnie jeszcze nie wiadomo jaka, bo wybór MB jest w trakcie :D

WOW - moja pierwsza pochwała na nowym koncie

Nie zapominaj kto ci ją wystawił, jak kiedyś coś nabroję na forum :hahaha::menda:

Link to post
Share on other sites

Aaa już wiem o co chodzi z tymi wpisami. Jeśli używa się Visty lub 7, tę opcję można po prostu włączyć, a na XP trzeba najpierw wymusić to wpisem, a dopiero aktywować akcelerację w opcjach. Pamiętam, że kiedyś sprawdzałem - działa to ładnie. Bardzo fajnie i płynnie się robi zoom (oraz pewnie inne modyfikacje na bitmapie - nie sprawdzałem już tego głębiej - nie było mi to dane) nawet jak bitmapa zajmuje 500MB (no właśnie dlatego potrzebna jest pamięć video ram.

 

jak kiedyś coś nabroję na forum

:hahaha:

Link to post
Share on other sites

Najważniejsza sprawa to procesor Intela. Nawet 2 rdzenie będą wydajniejsze od 6 AMD.

 

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/mbrzostek/snb_lowend/wykresy/photoshop.png