SpeediQ 5 Napisano 16 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 Witam, Posiadam płytę główną ASRock Z77 Pro4. Wszystko działa poprawnie do momentu restartu komputera, gdy już to się stanie komputer nie widzi karty dźwiękowej AIM SC808. Byłem w x-kom'ie zapytać się czy spotkali się już z takim problemem. Pracownik powiedział, że to być może wina biosu. Tłumaczył, że być może płyta nie potrafi od razu po restarcie "na szybko" wczytać w/w karty. Zaproponowano mi aktualizacje biosu. Kiedyś podjąłem się aktualizacji co nie skończyło się dobrze. Skorzystałem z dołączonego do płyty (firmy MSI) oprogramowania. Na złość podczas aktualizacji siadł mi prąd i nie obyło się bez reklamacji. http://forum.benchmark.pl/topic/104598-b%C5%82%C4%85d-podczas-aktualizacji-programem-msi-update-5/ Chciałbym się dowiedzieć co sądzicie o tym problemie. Czy to Waszym zdaniem faktycznie wina biosu, a jeśli tak to czy moglibyście mnie poinstruować w jaki sposób najbezpieczniej go zaktualizować? Z góry bardzo dziękuje za pomoc. Pozdrawiam, SpeediQ Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 16 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 Na stronie ASRock jest tylko jedna wersja biosu 1.80 z 7/17/2013. Po normalnym włączeniu karta jest wykrywana? Zerknij do ustawień biosu i poszukaj opcji związanej z PCI, ustawienia typu Gen 1, 2 lub 3. Nie wiem jakie Twój bios ma do dyspozycji. Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 16 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 Wina karty, odsyłaj na gwarancję , Standardowy problem z aimem 1 Cytuj Link to post Share on other sites
SpeediQ 5 Napisano 16 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Listopada 2016 (edytowane) Aktualizacja zrobiona zgodnie z zaleceniami producenta- powiodła się. Niestety to nie rozwiązało problemu. Zaufam Patrykowi i zaryzykuje odesłaniem na gwarancje. Edit: Faktycznie nie tylko ja mam ten problem. Zamiast chodzić i pytać jak dureń w x-komie trzeba było od razu na forum poszperać. http://forum.benchmark.pl/topic/207595-aim-sc808-nie-wykrywa-system-po-wymianie-monitora/ Mam nadzieję, że problem zniknie po ewentualnej naprawie/wymianie. Pozdrawiam Edytowane 16 Listopada 2016 przez SpeediQ Cytuj Link to post Share on other sites
Alcedo1 168 Napisano 17 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2016 Miałem ten sam problem odesłałem na gwarancję, dostałem nową. Na razie jest ok. Cytuj Link to post Share on other sites
SpeediQ 5 Napisano 12 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 (edytowane) Dostałem właśnie nową kartę. Problem dokładnie ten sam, jutro będę w tej sprawie do nich dzwonił i postaram się o zwrot gotówki. Macie jakiś pomysł dlaczego tak to wygląda? Może się gryzie z płytą główną?! Pozdrawiam Edytowane 12 Stycznia 2017 przez SpeediQ Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 A inne sterowniki (nie bios) instalowałeś pod win 10 ? http://www.asrock.com/mb/Intel/Z77%20Pro4/index.pl.asp?cat=Download&os=Win1064 Cytuj Link to post Share on other sites
SpeediQ 5 Napisano 12 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 Aktualnie korzystam z Windowsa 8.1 Sterowniki płyty były aktualizowane, niestety nic to nie dało. Jeśli chodzi o postęp w moich poszukiwaniach to znalazłem bardzo ciekawy artykuł - http://www.audiofanatyk.pl/rozwiazywanie-problemow-z-aim-sc808/ Wyczytałem w nim, że gwarancja nie zawsze przynosi efekt- tak jak to jest w moim przypadku. "Osobiście nie zdarzyło mi się to jeszcze, ale użytkownicy sporadycznie skarżyli się na znikanie karty po restarcie komputera. Problem znikania kart został dokładnie zlokalizowany i ma swoje źródło w samej karcie. Dotyczy to głównie nowszej rewizji po zmianach w obrębie pudełka, toteż wymiana karty na nową w ramach gwarancji wcale nie musi oznaczać zniknięcia kłopotów. Jak na razie problem znikania w 100% rozwiązuje naprawa, którą przeprowadza na dzień dzisiejszy tylko serwis sklepu Audeos.pl." Napisałem do x-kom'u maila w tej sprawie. Wytłumaczyłem jak sytuacja wygląda, oraz zaznaczyłem, że nie wyobrażam sobie tracić miesiąc po miesiącu (reklamacja trwała równy miesiąc) w poszukiwaniu sprawnej sztuki. Mam nadzieję, że zgodzą się na zwrot gotówki i zakupię kartę od innego producenta. Myślicie, że zmiana Windowsa pomoże? Cytuj Link to post Share on other sites
PatrykT 6221 Napisano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2017 To nie wina sterowników, ale konstrukcji karty. Audeos naprawia te karty od ręki w ramach gwarancji o ile były u nich kupowane Cytuj Link to post Share on other sites
Alcedo1 168 Napisano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 Aktualnie korzystam z Windowsa 8.1 Sterowniki płyty były aktualizowane, niestety nic to nie dało. Jeśli chodzi o postęp w moich poszukiwaniach to znalazłem bardzo ciekawy artykuł - http://www.audiofanatyk.pl/rozwiazywanie-problemow-z-aim-sc808/ Wyczytałem w nim, że gwarancja nie zawsze przynosi efekt- tak jak to jest w moim przypadku. "Osobiście nie zdarzyło mi się to jeszcze, ale użytkownicy sporadycznie skarżyli się na znikanie karty po restarcie komputera. Problem znikania kart został dokładnie zlokalizowany i ma swoje źródło w samej karcie. Dotyczy to głównie nowszej rewizji po zmianach w obrębie pudełka, toteż wymiana karty na nową w ramach gwarancji wcale nie musi oznaczać zniknięcia kłopotów. Jak na razie problem znikania w 100% rozwiązuje naprawa, którą przeprowadza na dzień dzisiejszy tylko serwis sklepu Audeos.pl." Napisałem do x-kom'u maila w tej sprawie. Wytłumaczyłem jak sytuacja wygląda, oraz zaznaczyłem, że nie wyobrażam sobie tracić miesiąc po miesiącu (reklamacja trwała równy miesiąc) w poszukiwaniu sprawnej sztuki. Mam nadzieję, że zgodzą się na zwrot gotówki i zakupię kartę od innego producenta. Myślicie, że zmiana Windowsa pomoże? Zmiana Windowsa nie pomoże, mi znikała pod win 7 i win 10. Po wymianie na nową, około 2 - 3 miesięcy było ok. Po tym czasie kilka razy mi już zniknęła. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.