Skocz do zawartości

Dysk WD w sklepie z krótką gwarancją, a gwarancja producenta


Recommended Posts

Witam,

Wiele sklepów sprzedaje na allegro dyski WD Black z gwarancją 6-12msc, w niektórych przypadkach jest to 24 do 36 msc, podczas gdy producent oferuje 60 msc.

 

Rozumiem, że po zakupie takiego nowego dysku w sklepie, gdzie dostaje się dowód zakupu, można potem go zarejestrować i korzysta się w sumie z 5 lat gwarancji, zgadza się?

Link to post
Share on other sites

Masz zawsze 2 lata z ustawy ( jeśli kupujesz w sklepie na terenie polski ), dalej to zazwyczaj sklep jedynie pośredniczy, przy gwarancji producenta. 

 

Prawo nie gwarantuje żadnej gwarancji, tylko rękojmię.

Producent zaś oferuje 5-cio letnią gwarancję - przynajmniej w teorii.

Link to post
Share on other sites
Prawo nie gwarantuje żadnej gwarancji, tylko rękojmię.

rękojmi to co innego, ja mówię o "niezgodności towaru z umową" i prawa jakie masz z ustawy, są praktycznie zawsze lepsze, od gwarancji jaką oferuje sklep, lub producent. 

( tutaj musisz rozróżnić, że gwarancja od sklepu, ma za zadanie zmniejszyć twoje prawa, np poniesienie koszów naprawy, bo jeśli wyraźnie nie zaznaczysz ( zwykle pisemni ), że oddajesz z niezgodności, to w domyśle wszystko leci na gwarancję sklepu, a prawa tej gwarancji oni sami sobie tworzą  )  

Edytowane przez kokosnh
Link to post
Share on other sites

rękojmi to co innego, ja mówię o "niezgodności towaru z umową" i prawa jakie masz z ustawy, są praktycznie zawsze lepsze, od gwarancji jaką oferuje sklep, lub producent. 

( tutaj musisz rozróżnić, że gwarancja od sklepu, ma za zadanie zmniejszyć twoje prawa, np poniesienie koszów naprawy, bo jeśli wyraźnie nie zaznaczysz ( zwykle pisemni ), że oddajesz z niezgodności, to w domyśle wszystko leci na gwarancję sklepu, a prawa tej gwarancji oni sami sobie tworzą  )  

 

Tak, ale po upływie pół roku to na Tobie spoczywa wtedy obowiązek udowodnienia, że sprzedany towar był wadliwy od samego początku.

Mylisz pojęcia, kolego. Rękojma to nie jest gwarancja i faktycznie jest bardziej korzystna, ale działa na zupełnie innych zasadach i tylko w okresie do 6 msc, po tym czasie ciężko jest coś udowodnić i wyegzekwować.

Edytowane przez Jacgues
Link to post
Share on other sites

 

 

Tak, ale po upływie pół roku to na Tobie spoczywa wtedy obowiązek udowodnienia, że sprzedany towar był wadliwy od samego początku.
 
No ale działa do 2 lat, jeśli nie było to uszkodzenie z twojej winy, nie widzę żadnego problemu. 

NA zwykłej gwarancji jak byś się sądził, to by ci napisali, uszkodzenie z winy użytkownika ( lub niewłaściwego użytkowania ) i tyle, zwracają produkt do ciebie, zwykła gwarancja ma gorsze warunki od niezgodności z umową 
Link to post
Share on other sites

 

No ale działa do 2 lat, jeśli nie było to uszkodzenie z twojej winy, nie widzę żadnego problemu. 

 

NA zwykłej gwarancji jak byś się sądził, to by ci napisali, uszkodzenie z winy użytkownika ( lub niewłaściwego użytkowania ) i tyle, zwracają produkt do ciebie, zwykła gwarancja ma gorsze warunki od niezgodności z umową 

 

Różnica jest taka, że po upływie 6 msc to Ty musisz udowodnić, że produkt musiał posiadać tę wadę / niezgodność z opisem towaru od momentu zawarcia umowy.

Link to post
Share on other sites

Panowie, bo jak ktoś to zacznie czytać , to zacznie się motać co to jest: rękojmia, niezgodność towaru z umową czy gwarancja.

Jeśli autor pyta się o produkt który by zamierzał dopiero kupić. To jak już dojdzie do sytuacji, że produkt ulegnie zepsuciu, to może się powołać na: gwarancję ,a od 25 grudnia 2014 na rękojmię a nie na niezgodność towaru z umową.  A domniemanie istnienia niezgodności z chwilą wydania produktu wydłużyło się z pół roku do roku, ale na nowych zasadach czyli rękojmi, czyli produkty kupione od wymienionej daty powyżej. Towar kupiony przed tą datą należy się powołać na niezgodność towaru z umową. W zasadzie najlepiej co do reszty szczegółów. Najlepiej dopytać się rzecznika praw konsumenta czy w federacji konsumenta na dany przypadek. Bo zwykły użytkownik może błędnie z interpretować i błędnie powoływać się na ustawę która może nie być aktualna do produktu kupionego w danym czasie i nie tylko. Dobitnym przykładem są wasze wzajemnie przekomarzania się co jak. Bo precyzyjne, prawidłowe powołanie się na daną ustawę może mieć znaczenie. Co do gwarancji, jeśli z niej z korzystamy, to sam nie mam pewności czy dalej obowiązuje przedstawienie podbitej karty gwarancyjnej, czy sprzedawca ją wysyła z dowodem kupna czy nie. Bo zapewnianie o gwarancji a nie wysłanie karty gwarancyjnej. I w tym przypadku dobrze by było się upewnić u rzecznika , jak to teraz jest z tą gwarancją , czy trzeba kartę czy nie, bo sam sprzedawca może celowo w prowadzać w błąd przy zakupie.  

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

od 25 grudnia 2014 na rękojmię a nie na niezgodność towaru z umową.  A domniemanie istnienia niezgodności z chwilą wydania produktu wydłużyło się z pół roku do roku, ale na nowych zasadach czyli rękojmi, czyli produkty kupione od wymienionej daty powyżej. Towar kupiony przed tą datą należy się powołać na niezgodność towaru z umową.
OK, chyba wychodzi to, że dawno czegoś do kompa nie kupowałem i przegapiłem tą zmianę. 
Poczytam sobie jak by co ( bo kupiłem sobie SSD-ka po 2014 roku )

masz + golin 


tutaj dość fajnie przedstawili 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...