Skocz do zawartości

[PC/XBO] Quantum Break


Recommended Posts

wersja na PC nawet na 980 mniej płynna od wersji Xone...

 

WTF ?

 

http://www.ppe.pl/news/42859/na-jakiej-platformie-quantum-break-wyglada-lepiej-gracze-informuja-o-sporych-problemach-edycji-na-pc.html

 

 

 

 

 

Wersja na PC 240zł. F..U M$.

 

tak teraz będzie - Gry w sklepie M$ albo z Denuvo i zrówna się szybko z cenami konsolowymi 

Link to post
Share on other sites

 

 

No i taki drobiazg,nie ma wyjścia z gry (tylko przez alt-F4).

Jeszcze masz przycisk zasilania na obudowie i ewentualnie ctrl+alt+del lub ctrl+shift+esc :D


http://gamegpu.com/action-/-fps-/-tps/quantum-break-test-gpu

 

http://gamegpu.com/images/stories/Test_GPU/Action/Quantum_Break_/test/QB_1920.jpg

 

Ciekawe wyniki na amd.

Link to post
Share on other sites

Jakby kogoś ciekawiło, jak to jest z rozdzielczością w tej grze.

 

http://community.remedygames.com/forum/games/quantum-break/261576-quantum-break-status-update

 

Render technique and resolution on Windows 10
The Windows 10 version of Quantum Break uses the same reconstruction method as on Xbox One. If your resolution is set to 1080p, the game temporally reconstructs the image (except UI) from four 720p buffers rendered with 4xMSAA, just like on Xbox One. Engine assigns input geometry samples from 4xMSAA rendering into shaded clusters in order to maximize covered geometry while keeping the performance on acceptable level by reducing expensive shaded samples. When you change the resolution, the buffers used to construct the image are always 2/3rds of the set resolution, i.e. in 2560x1440 they would be 1706x960.

Czyli rozdzielczość * 2/3 i tak

1080p * 2/3 = 720p (rekonstrukcja obrazu z 4 klatek 720p z 4xMSAA)

1440p * 2/3 = 960p

1620p * 2/3 = 1080p (rek. obr. z 4 klatek 1080p z 4xMSAA)

 

Ciekawe, jak ta gra by chodziła i wyglądała, gdyby nie korzystać z tej metody rekonstrukcji obrazu i wykorzystać jakieś bardziej przyziemne metody aa.

Link to post
Share on other sites

Quantum Break to pierwsza od wielu, wielu, wielu lat gra, której nie jestem w stanie uruchomić z powodów sprzętowych. Mam Windows 10 Pro, a karta (Kepler) obsługuje DirectX 12 (zresztą testy DX12 juz przeprowadzałem w 3Dmark i wszystko jest OK jeśli chodzi o obsługę API). Powodem jest brak obsługi instrukcji SSE4.1 przez mój procesor Phenom. Przedtem było tak kilka razy (np. w Metro 2033 Redux lub Metal Gear Solid Phantom Pain), że dana gra też w dniu premiery też nie działała z powodu braku tej instrukcji, ale deweloperzy na następny dzień już wydawali odpowiednią łatkę i było wszystko cacy. Niestety, producenci QB w tej kategorii biją niechlubny rekord - niedługo miną dwa tygodnie od premiery gry, a do tej pory nie ma patcha dla procesorów Phenom II. Rozumiem, że gry względem kart graficznych mają coraz większe wymagania, ale ograniczenia w przypadku CPU, gdy mało który tytuł korzysta w pełni z czterech rdzeni ??? 

Link to post
Share on other sites

To jakieś potwierdzone info ? Bo ja bym proponował sprawdzić, czy masz aktualnego windowsa. Mi ta gra sprawiała niby dokładnie taki psikus jak użytkownikom phenoma, z tego co czytam w sieci. Po zaktualizowaniu systemu (miałem build 10240, zaktualizowałem do 10586), problem został zażegnany.

 

Niestety tak to już bywa. Podobne problemy miałem za czasów AthlonaXP. Miałem 2600 bartona, dość mocno ocniętego razem z 7600GT i w sumie żadna gra nie sprawiała większych problemów nawet na stosunkowo wysokich ustawieniach. Aż nagle zaczęły wychodzić tytuły, które się już po prostu nie włączały i tak już pozostało :/

Znając życie, z phenomem będzie pewnie podobnie. Jak by nie było, ta konstrukcja ma już ładnych parę lat (6? 7?).

 

Tak jeszcze od siebie dodam, że gra mi się podoba, nawet bardzo i serial też ;), aczkolwiek powinna na razie nosić tytuł Quantum Broken...

Edytowane przez MasterBarti
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Ukończyłem ten tytuł i powiem od siebie, że fabularnie całkiem fajna ta gra. Chyba wszystko trzyma się kupy (a przynajmniej ja nie zauważyłem nieścisłości), grałem na najwyższym poziomie trudności i rozgrywka była dość przyjemna, chociaż mogło by być trochę trudniej. Serial również mi się podobał, dobrze się uzupełniał razem z grą, chociaż brakowało mi w nim jeszcze przynajmniej jednego odcinka.

Jeśli chodzi o grafikę, to są bardzo mocne momenty jak i przeciętne, ogólnie jest dobrze. Po ostatnim patchu w końcu można wyłączyć upscalowanie, chociaż msaa x4 jest chyba dalej włączone i zablokowane. Szkoda, bo ta metoda aa zabiera trochę za dużo zasobów i musiałem dać locka na 30fps. Gra w pełnym 1080p wygląda zdecydowanie lepiej. (8gb ramu do max ustawień, to może być trochę mało, msi ab zanotował mi max użycie pamięci na poziomie 10gb).

Nie wiem, jak po ostatnim patchu ze stabilnością, bo już miałem niewiele do końca gry. Przed patchem gra przeskoczyła na pulpit bardzo wiele razy :/, znalazłem w jednej lokacji konkretne miejsce, w którym użycie "wybuchu czasu?" gwarantowało przejście na pulpit. Innych równie rażących błędów nie miałem.

Na radku gra chodzi dość dobrze, chociaż mogłaby lepiej.

Ogólnie gra mi się podobała. Trzeba będzie za jakiś czas przejść ją ponownie, by sprawdzić czy i jak, kilka naszych wyborów wpłynie na fabułę/serial. 

 

Dzisiaj oceniam ją na 5/10, nota obniżona o 1pkt za przechodzenie na pulpit, o kolejny 1pkt za problemy właścicieli kart zielonych i o kolejny 1pkt za wypuszczenie drogiej bety...

Jeśli ktoś ma mocnego radka, nie przeraża go język angielski, ma dobre połączenie z internetem (stremowanie serialu) i uda mu się znaleźć klucz w dobrej cenie (czasem są) to może kupować. Innym radzę poczekać na załatanie gry.

Edytowane przez MasterBarti
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

Dzisiaj wreszcie pojawił się patch (Update 3)  pozwalający odpalić grę użytkownikom procesorów  Phenom II.  Dla mnie to oznacza, że po sześciu latach użytkowania CPU Phenom 955 nadal każda gra może się na nim odpalić. Mimo że jestem fanem NVIDIA to mam szacunek dla AMD, ich procesor był dla mnie chyba najbardziej opłacalnym produktem z segmentu IT, który kupiłem  w życiu. 

Edytowane przez pentaggon
Link to post
Share on other sites
  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

 

Obejrzałem ostatnio kilka jego recenzji, ta powyżej jedna z zabawniejszych. Muszę przyznać, że w wielu trafia w sedno i punktuje to co trzeba. Jak np. mieszanie gry z nudnym jak flaki z olejem serialem w QB. Remedy tym sposobem chciało stworzyć jakiś nowy rodzaj cinematic experience. Dla mnie totalny bezsens. Zatrudniają prawdziwych aktorów, na których gaże pewnie idzie spora część budżetu, koszty rosną, a później samej rozgrywki jak na lekarstwo, a cena na Windows Store 250pln. Totalnie poroniony kierunek. Firma, która stworzyła w 2001 jedną z najlepszych gier w historii chyba się zagubiła i nie wie czym powinna być dobra gra.

Link to post
Share on other sites
  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...