Skocz do zawartości

Błędy HDD Seagate Barracuda


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez FTT33310,

Recommended Posts

Siema, posiadam dysk taki jak w temacie, miałem z nim problem mały. Otóż system złapał potężną zwiechę po może godzinie albo dwóch nie używania, tylko przy odpalonej przeglądarce i nie reagował np. na ctrl alt delete- zamroziło go całkowicie. Zrobiłem test w hdtune i nic nie wykazało.

 

Poniżej screeny z hdtune i crystal disk info:

 

http://s5.ifotos.pl/img/1png_sxrxrha.png

 

http://s2.ifotos.pl/img/2png_sxrxrra.png

 

http://s10.ifotos.pl/img/3png_sxrxrxx.png

 

Dzisiejsze:

 

http://s2.ifotos.pl/img/4png_sxrxrax.png

 

http://s5.ifotos.pl/img/5png_sxrxras.png

 

http://s2.ifotos.pl/img/6png_sxrxrqp.png

 

 

 

Może powinienem przeskanować dysk innym narzędziem?

Edytowane przez FTT33310
Link to post
Share on other sites

Mozesz jeszcze sprobowac tzw,zerowania dysku ale wiaze sie to z usunieciem wszystkich danych i nie wiadomo czy pomoze zwlaszcza przy tak duzej ilosci realokowanych sektorow.Zerowanie usunie tylko bledy logiczne, fizyczne pozostana bez zmian.

Sciagnij program SeaTools For Windows ze strony Seagate i zobacz czy dysk przejdzie test SMART.

Najlepiej by bylo jakbys skontaktowal sie ze sklepem gdzie kupiles owy dysk, przeslal im screeny i zapytal o ewentualna gwarancje.

A tak poza ta 1 "zwiechą" to dzieje sie z dyskiem cos niepokojacego ?

Link to post
Share on other sites

Może zawieszenia wynikały z tego, że była uruchomiona realokacja w czasie pracy dysku/ systemu. Taka teza wynika z historii smart, i ostatni wykazuje że dysk poradził sobie z niestabilnymi sektorami. I w większoći nastąpiła realokacja sektorów a nie ustabilizowanie sektora. Jak dysk na gwarancj, to wymienić ze względu na realokowane sektory parametr 05. Czyli prawdopodobnie dysk nie ma badów w użyciu i test sea tools może przejść pozytywnie. Nie mniej jednak jak pisałem wczesniej ze względu na realokowane sektory, taki dysk powinien kwalifikować się na wymianę.

Zawieszenia moga też mieć inne podłoże. Ale to co pokazuje smart, może być od dysku problem.

Link to post
Share on other sites

Jak była nie była przyczyna zawieszeń, dysk i tak kwalifikuje się na reklamację, ze w zględu na realokowane sektory. Do dysku raczej nie potrzeba sterowników. A to że nie widzi firmowy program. To nie mogą żadać dowodu niesprawności, tylko na podstawie ich programu. A niewidoczność dysku przez program, oprócz realokacji sektorów, jest dodatkowo oznaką jakiejś nieprawidłowości. W każdym razie suma sumarów, dysk reklamuj, tylko przekopiuj dane przed oddaniem.

Link to post
Share on other sites

Ja miałam (ok rok temu) bardzo podobnie z tym samym dyskiem, po ponad roku od zakupu było bardzo dużo relokowanych sektorów, wysłałam na gwarancję bezpośrednio do seagate i przysłali mi inny, co prawda odnawiany ale działa do dziś bez problemów i nie ma żadnych błędów. Mi Seatools też nic nie wykrywał.

Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Rozwiązanie

Tuż po tym poście kontaktowałem się ze sprzedawcą,  powiedzieli że nie naprawią bo koniec gwarancji i do serwisu też tego nie wezmą na płatną naprawę, zdążyłem zgrać wszystko na nowy dysk.  

Jakieś pomysły co z nim zrobić?

Wrzucić do kosza? Szukać kogoś kto naprawi?

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...