dam111111 522 Napisano 11 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2015 http://www.techpowerup.com/vgabios/164240/palit-gtx980-2990-140915.html co to za wynalazek? Link to post Share on other sites
gehaes 3 Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Cześć,Ostatnio pisałem sporo z rzecznikami i może komuś się przyda bo temat był/jest gorący. Najlepszą poradę uzyskałem z Konsumenckiego Centrum E-Porad:--------------"Do umów zawartych przed 25 grudnia 2014 r. będziemy stosowali przepisy uchylone ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827). Rzeczy zakupione przed tą datą będą objęte zasadami sprzedaży i odpowiedzialności ujętymi w szczególności w ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz. U. nr 141, poz. 1176 ze zm. – dalej swsk). Przedmiotowy akt reguluje zasady odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową. Towar jest niezgodny z umową między innymi:- gdy towar nie odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi lub nie posiada cech okazanej kupującemu próbki;- gdy nie nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia do takiego przeznaczenia towaru;- gdy nie nadaje się do celu do jakiego towar tego rodzaju jest zwykle używany;- gdy nie ma właściwości cechujących towar tego rodzaju;- nie odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela itp. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, o ile została ona stwierdzona przed upływem 2 lat od wydania towaru. Zgodnie z art. 11 swsk uprawnień unormowanych w niniejszej ustawie nie można wyłączyć ani ograniczyć w drodze umowy zawartej przed zawiadomieniem sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. W szczególności nie można tego dokonać przez oświadczenie kupującego, że wie o wszelkich niezgodnościach towaru z umową. Tym samym sprzedawca nie może uchylić się od odpowiedzialności.Podstawą odpowiedzialności jest m.in. wykazanie, że niezgodność istnieje. Jeżeli powołuje się Pan na jej istnienie, musi Pan to wykazać. Póki co Pana kontrahent zaprzecza, aby niezgodność istniała. Musi Pan tym samym znaleźć środki dowodowe na okoliczność istnienia niezgodności.W razie dalszych pytań lub problemów proszę osobiście skontaktować się z powiatowym lub miejskim rzecznikiem konsumentów lub Oddziałem Federacji Konsumentów. "---------Kluczowy jest punkt:- nie odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela itp.więc nvidia może sobie nabrać wody w usta ale w naszym kraju niestety sprzedawcy muszą przyjmować zwroty i ewentualnie dochodzić swoich praw na styku sprzedawca-dystrybutor/producenta jak sprzedawca zaczyna "rzeźbić" to zgłoszenie do lokalnego rzecznika, tu nie ma żadnych wątpliwości, prawo jest po stronie klientaa nvidia jest w czarnej "pupie", bo jak widać w Europie będzie można zwracać w ciągu dwóch lat. Na razie nie ma na co zmienić i to chyba jedyny argument tych którzy pogodzili się z oszustwem. Na razie się pogodzili ale za rok, półtorej... los jaki wicher... łaska fanboya na pstrym koniu jeździ... 2 Link to post Share on other sites
Głowa 216 Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Na razie się pogodzili ale za rok, półtorej... Odzyskać całą kwotę za kartę i brać coś nowego Link to post Share on other sites
Arcathic 50 Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 a nvidia jest w czarnej "pupie", bo jak widać w Europie będzie można zwracać w ciągu dwóch lat. Ciekawe czy faktycznie za te 1,5 roku będzie można zwrócić kartę. Jeśli tak, to będę miał darmową przesiadkę na nowszy model. Link to post Share on other sites
rolandwally83 347 Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 (edytowane) Jednym slowem wniosek z wyzej napisanych postow jest taki ze na ta chwile nie ma absolutnie zadnej grafy ktora poradzi sobie z nowymi grami w 100% Nic nowego na pewno nie słowo EUREKA. Przykład Crysis 1 wszystko zabijał. Nadal zabija? Edytowane 16 Lutego 2015 przez rolandwally83 Link to post Share on other sites
davyx 53 Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 Poczekam na wersję 8gb i wtedy chyba zajmę się to sprawą skoro jest tyle czasu Link to post Share on other sites
Arcathic 50 Napisano 16 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2015 (edytowane) W sumie to nawet teraz chętnie zwróciłbym tego Palita i kupił MSI (też 970), ale zapewne sklep będzie robił problemy. Edytowane 16 Lutego 2015 przez Arcathic Link to post Share on other sites
keczu 476 Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 http://www.reddit.com/r/buildapc/comments/2tu86z/discussion_i_benchmarked_gtx_970s_in_sli_at_1440p/ Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 17 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2015 @up, cichosza, przecież jak przekroczy 3,5GB to nie ma żadnego znaczącego spadku fps, napclolu tak napisali i wszyscy NVfani to potwierdzają. To jest nie prawda w tym artykule Do tych wszystkich którzy twierdzą, że nie ma problemu, ile gra wykorzysta vramu, a ile w rzeczywistości potrzebuje by zachować płynność, to po pierwsze są trochę różne wartości a po drugie, niektóre programy mają problem z prawidłowym pokazaniem użycia vramu na tej śmiesznej karcie. Bardzo fajnie to widać na testach niektórych starszych gier na portalach w których podawali użycie vramu (na pewno jeden ruski portal zawsze podawał na kilku różnych kartach, nie pamiętam nazwy ale jak poszukacie to bez problemu znajdziecie), które spokojnie i bez problemu działały na kartach z 1GB pamięci a przy kartach z 2ma GB wykorzystywały znacznie więcej. Link to post Share on other sites
gehaes 3 Napisano 18 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2015 nvidia kłamie twierdząc że nie podała oficjalnej specyfikacji.Proszę screen1, pozornie niby jest tak jak mówią, czyli nie ma ROP i nie ma cache:http://obrazki.elektroda.pl/8004587000_1424268932_thumb.jpgALE UWAGA!screen2nvidia linkuje recenzje NA SWOJEJ stronie do _AUTORYZOWANYCH_ partnerów medialnych. i w każdym takim linku jest już informacja o ilości ROP oraz cache:http://obrazki.elektroda.pl/2732178200_1424268953_thumb.jpgpotraktujmy to jako kolejną cześć poradnika dla tych co za rok będą się zastanawiali "oddać? nie oddać?" Link to post Share on other sites
r1023 795 Napisano 19 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2015 A to mam takie pytanie, bez żadnej złośliwości a z czystej ciekawości bo renderingu nigdy na Radeonie nie odpalałem, ale czy AMD Stream nie działa w takim przypadku? To miał być odpowiednik CUDA, i w sumie kiedyś przy kilku konwerterach to działało - całkiem nieźle. mam licencje na octana i vray rt też lepiej lata na cuda. 1 Link to post Share on other sites
jorginto 251 Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Dla zainteresowanych treść pozwu zbiorowego przeciwko zielonym: http://pl.scribd.com/doc/256406451/Nvidia-lawsuit-over-GTX-970 1 Link to post Share on other sites
BuryZenek 351 Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Dłuugi ten list pozwu, ale ładnie napisali. A to zbiorowego ? Ja myślałem, że jedna osoba go napisała. Link to post Share on other sites
Kapi99 27 Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 Każdy kto mieszka na terenie USA i kto kupił 970 może się podłączyć z tego co zrozumiałem. Podoba mi się tu jeszcze jedno: Demands: in excess of $5 million Link to post Share on other sites
rebus 22 Napisano 21 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2015 A widzicie, kto na tym pozwie widnieje? Niejaki Andrew Ostrowski. Niech widzą, że Polacy potrafią walczyć ;-) Link to post Share on other sites
SupCore 5 Napisano 22 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 (edytowane) Przeczytałem większość tematu. Pech chciał, że wyjście na jaw tej sytuacji zbiegło się z czasem zakupu 970 od msi Wie ktoś może jak to wygląda ze zwrotem w PROLINE ? Osobiście pograłem trochę w różne tytuły i problemu nie zauważyłem natomiast jeżeli w PL jest możliwość zwrotu to wolałbym nie ryzykować i zwrócić od razu niż czekać aż wyjdą jakieś gry, które są w stanie adresować więcej niż te 3,5 GB ramu i się irytować tego powodu tym bardziej, że karta tania nie była. Meila już do nich wysłałem ale na tyle mnie to zaciekawiło teraz, że zanim odpiszą chciałbym wiedzieć czy ktoś próbował u nich i jaka reakcja? Czy ewentualnie jak próbowaliście oddać w innej sieci i nie chcieli przyjąć rzecznik konsumenta był w stanie coś wskórać ? Edytowane 22 Lutego 2015 przez SupCore Link to post Share on other sites
Okawaru 43 Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) jeśli chodzi o proline to nigdy nie podpisuj świstka reklamacyjnego jaki ci dadzą, sklep traktuje klienta jak smiecia i podkladaja pod pióro dokument w którym zgadzasz sie na to że proline nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności i że w sumie ty reklamacji nie składasz tylko dobrowolnie im oddajesz swoj sprzęt a oni go reklamują u producenta, nie ty. Przez co nie masz jakichkolwiek praw gwarantowanych przez ustawe. Wiem bo mialem taka akcje z nimi. Zawsze przychodz z wlasnym dokumentem reklamacyjnym. Dałem im 970 na reklamacje bo siepała artefaktami, wyslali do serwisu (na zasadach opisanych powyzej) producenta ktory stwierdzil ze karta graficzna jest dobra a mi dalej artefakty waliły, wyklucalem sie z nimi aż wkońcu ulegli i wymienili mi na "nową", tzn dali mi inną dosłownie używaną (folie ochronne pozdejmowane, zadrapania na slocie i tym metalu co wchodzi pomiedzy plyte glowna a obudowe z tylu) i twierdza ze nówka nie śmigana, druga karta jaka mi dali też waliła artefaktami to wymienili mi na jeszcze trzecia, tak samo używana (czytaj: reklamowana przez kogoś innego z pozdejmowanymi foliami i z rysami na slocie/metalowej czesci) ale na szczęście ta już artefaktami nie wali i oprócz standardowych problemów z ta karta jak pamięć i physix to nie ma z nią problemów (nie licząc okazyjnych BSODów). Ogolnie poddalem sie bo mialem dosc 2 miesiecznych starć z nimi. Zwłaszcza że kierownik sklepu mi w twarz powiedzial że mi pieniędzy nie odda bo to dla niego strata by była. A jak do nich dzwoniłem, to celowo telefonu nie odbierali. Tak więc odradzam w ogole robienia zakupów w proline. SupCore jak ci odpowiedzą to wklej odpowiedź proszę tutaj, bo też by chciał się jakoś pozbyć tego rzęcha co mi wcisneli. I jestem ciekawy tego co ci powiedzą. Edytowane 23 Lutego 2015 przez Okawaru Link to post Share on other sites
dam111111 522 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Chyba nie umiesz robić oc jak ci tyle kart sie sypie Link to post Share on other sites
Okawaru 43 Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) Podkręcałem sprzęt gdy ty jeszcze cycka ssałeś, a artefakty leciały na sprzęcie bez OC. Pozatym czy to naprawde takie dziwne że używana reklamowana wcześniej przez kogoś innego karta pokoparkowa która mi wcisneli jako "nówke" waliła artefaktami? Edytowane 23 Lutego 2015 przez Okawaru Link to post Share on other sites
davidoff 153 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Podkręcałem sprzęt gdy ty jeszcze cycka ssałeś Link to post Share on other sites
dam111111 522 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Tak przecietnie smieszne jesli na 3 wczoraj 1 to robił Link to post Share on other sites
SupCore 5 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) Odnośnie zakupienia karty w PROLINE: Tak, że w PL widzę będzie ciężko w niektórych sklepach o zwrot. A może powinienem uderzać z tym bezpośrednio do producenta zlewając PROLINE? Witam Jeżeli złoży Pan reklamację tzn odeśle kartę i wskaże niezgodność z opisem na naszej stronie albo stronie producenta karty to wtedy będziemy mogli Panu odpowiedzieć. Chciałbym zauważyć że to co Pan przedstawia nie jest niezgodnością bo ani Proline ani producent karty nie podawali jako parametru karty elementów architektury. Pozdrawiam Proline Edytowane 23 Lutego 2015 przez SupCore Link to post Share on other sites
Okawaru 43 Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 na stronie producenta jest Memory Bandwidth (GB/sec): 224 Programy do testu predkości pamięci pokazują inne wartości (patrz pierwszy post), wyślij im mejla i spytaj co o tym sądzą. Link to post Share on other sites
SupCore 5 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) @UP To co podałeś jest na stronie geforce.com U Msi nie znalazłem takiej wzmianki Ja generalnie nie mam z kartą problemów jak na razie, jedynie boli mnie fakt, że zostałem oszukany przez producenta. Przyjmą to przyjmą jak nie to trudno, dopóki działa u mnie bezproblemowo z wydajnością jaką chcę jest dobrze. Jedno jest pewne więcej nie kupię nvidia choćby było bardziej wydajnie, tańsze, cuda na kiju to i tak wezmę teraz odpowiednik ATI bo do tej pory brałem zawsze to co wydajniejsze w testach było czy tam konkretnych tytułach. I myślę, że jakaś część osób postąpi podobnie Natomiast sprawę z proline będę sobie powoli meilowo ciągnął i coś próbował ustalić. Dzwoniłem przed chwilą do MSI polska, tam mnie przełączyli na dział techniczny gdzie facet mówił, że przyjmują zwroty. No to zadzwoniłem do salonu i powiedzieli, że owszem można zareklamować ale skontaktują się ze swoim opiekunem od MSI. Za parę minut salon oddzwania i mówi, że podałem nieprawdziwe informację i MSI zwrotów nie przyjmuje... Napisałem meila do msi rma i jak odpiszą to będę wiedział na czym stoję bo widzę wdawanie się w rozmowy telefoniczne bez żadnego potwierdzenia na piśmie nie ma najmniejszego sensu Szkoda, że nie spisałem godności faceta z działu technicznego MSI. Zapomniałem, że to Polska i tutaj nic nie można po ludzku załatwić i jak zawsze wszystko przeciw konsumentom, żeby tylko utrudnić zwroty Z asusem kiedyś też miałem takie przeboje z laptopem, po wysłaniu na serwis z uszkodzonym CD odesłali mi z powrotem lapka bez protokołu naprawy, który nawet się nie włączał no to im odesłałem z powrotem... oddzwonili, że nie będą naprawiać w ramach gwarancji bo laptop był zalany cieczą :) Po kilku meilach i telefonach otrzymałem protokół poprzedniej akcji gdzie okazało się, że bezpodstawnie wymienili mi płytę w lapku na zupełnie inny model Dopiero po wystosowaniu pisma przez rzecznika oraz pomocy jednego faceta, którego poznałem na forum (pracownik asusa) rozwiązałem problem Ale ile nerwów i prawie miesiąc bez laptopa... Za to odzyskałem zupełnie nowy sprzęt z pełną gwarancją. Natomiast czy było warto z powodu głupiego napędu....?? Ehh takie rzeczy tylko w Polsce PS. Zastanawia mnie od strony technicznej, czy jest możliwe wydanie sterownika, który zablokuje możliwość adresowania 0,5 GB pamięci. Bo na chwilę obecną nawet jeżeli jest ok to co będzie kiedy przyjdzie grać w tytuł, który potrzebuje jednak więcej niż te 3,2-3,5 GB. Co wtedy? Wywalę kartę za 1500 zł do kosza? Edytowane 23 Lutego 2015 przez SupCore Link to post Share on other sites
Kapi99 27 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Z tego co ludzie wypisują żaden software czy inny sterownik tego niestety nie naprawi. Ta karta jest tak zbudowana i się tego nie przeskoczy. Ja swoje 2 Stixy oddałem i kaskę dostałem bez szemrania, ale to niestety nie w Polsce. Teraz jadę na jednej 980, ale to tylko może na 3 miechy, aż czerwoni coś wydadzą i się zmywam z dala od NV... 1 Link to post Share on other sites
Recommended Posts