Skocz do zawartości

gtx 970, poważny błąd przy alokacji pamięci


Recommended Posts

Cześć,

Ostatnio pisałem sporo z rzecznikami i może komuś się przyda bo temat był/jest gorący. Najlepszą poradę uzyskałem z Konsumenckiego Centrum E-Porad:

--------------


"Do umów zawartych przed 25 grudnia 2014 r. będziemy stosowali przepisy uchylone ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827). Rzeczy zakupione przed tą datą będą objęte zasadami sprzedaży i odpowiedzialności ujętymi w szczególności w ustawie z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego. (Dz. U. nr 141, poz. 1176 ze zm. – dalej swsk).

 
Przedmiotowy akt reguluje zasady odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową. Towar jest niezgodny z umową między innymi:

- gdy towar nie odpowiada podanemu przez sprzedawcę opisowi lub nie posiada cech okazanej kupującemu próbki;

- gdy nie nadaje się do celu określonego przez kupującego przy zawarciu umowy, chyba że sprzedawca zgłosił zastrzeżenia do takiego przeznaczenia towaru;

- gdy nie nadaje się do celu do jakiego towar tego rodzaju jest zwykle używany;

- gdy nie ma właściwości cechujących towar tego rodzaju;

- nie odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela itp.

 
Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową, o ile została ona stwierdzona przed upływem 2 lat od wydania towaru. Zgodnie z art. 11 swsk uprawnień unormowanych w niniejszej ustawie nie można wyłączyć ani ograniczyć w drodze umowy zawartej przed zawiadomieniem sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową. W szczególności nie można tego dokonać przez oświadczenie kupującego, że wie o wszelkich niezgodnościach towaru z umową. Tym samym sprzedawca nie może uchylić się od odpowiedzialności.

Podstawą odpowiedzialności jest m.in.  wykazanie, że niezgodność istnieje. Jeżeli powołuje się Pan na jej istnienie, musi Pan to wykazać. Póki co Pana kontrahent zaprzecza, aby niezgodność istniała. Musi Pan tym samym znaleźć środki dowodowe na okoliczność istnienia niezgodności.

W razie dalszych pytań lub problemów proszę osobiście skontaktować się z powiatowym lub miejskim rzecznikiem konsumentów lub Oddziałem Federacji Konsumentów. "

---------

Kluczowy jest punkt:

- nie odpowiada oczekiwaniom dotyczącym towaru tego rodzaju, opartym na składanych publicznie zapewnieniach sprzedawcy, producenta lub jego przedstawiciela itp.

więc nvidia może sobie nabrać wody w usta ale w naszym kraju niestety sprzedawcy muszą przyjmować zwroty i ewentualnie dochodzić swoich praw na styku sprzedawca-dystrybutor/producent
a jak sprzedawca zaczyna "rzeźbić" to zgłoszenie do lokalnego rzecznika, tu nie ma żadnych wątpliwości, prawo jest po stronie klienta

a nvidia jest w czarnej "pupie", bo jak widać w Europie będzie można zwracać w ciągu dwóch lat. Na razie nie ma na co zmienić i to chyba jedyny argument tych którzy pogodzili się z oszustwem. Na razie się pogodzili ale za rok, półtorej... los jaki wicher... łaska fanboya na pstrym koniu jeździ... :)

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

 

 

a nvidia jest w czarnej "pupie", bo jak widać w Europie będzie można zwracać w ciągu dwóch lat.

Ciekawe czy faktycznie za te 1,5 roku będzie można zwrócić kartę. Jeśli tak, to będę miał darmową przesiadkę na nowszy model.

Link to post
Share on other sites

Jednym slowem wniosek z wyzej napisanych postow jest taki ze na ta chwile nie ma absolutnie zadnej grafy ktora poradzi sobie z nowymi grami w 100% :)

Nic nowego na pewno nie słowo EUREKA.

 

Przykład Crysis 1 wszystko zabijał. Nadal zabija?

Edytowane przez rolandwally83
Link to post
Share on other sites

@up, cichosza, przecież jak przekroczy 3,5GB to nie ma żadnego znaczącego spadku fps, napclolu tak napisali i wszyscy NVfani to potwierdzają. To jest nie prawda w tym artykule :P

 

Do tych wszystkich którzy twierdzą, że nie ma problemu, ile gra wykorzysta vramu, a ile w rzeczywistości potrzebuje by zachować płynność, to po pierwsze są trochę różne wartości a po drugie, niektóre programy mają problem z prawidłowym pokazaniem użycia vramu na tej śmiesznej karcie. Bardzo fajnie to widać na testach niektórych starszych gier na portalach w których podawali użycie vramu (na pewno jeden ruski portal zawsze podawał na kilku różnych kartach, nie pamiętam nazwy ale jak poszukacie to bez problemu znajdziecie), które spokojnie i bez problemu działały na kartach z 1GB pamięci a przy kartach z 2ma GB wykorzystywały znacznie więcej.

Link to post
Share on other sites

nvidia kłamie twierdząc że nie podała oficjalnej specyfikacji.

Proszę screen1, pozornie niby jest tak jak mówią, czyli nie ma ROP i nie ma cache:
http://obrazki.elektroda.pl/8004587000_1424268932_thumb.jpg

ALE UWAGA!
screen2
nvidia linkuje recenzje NA SWOJEJ stronie do _AUTORYZOWANYCH_ partnerów medialnych. i w każdym takim linku jest już informacja o ilości ROP oraz cache:
http://obrazki.elektroda.pl/2732178200_1424268953_thumb.jpg

potraktujmy to jako kolejną cześć poradnika dla tych co za rok będą się zastanawiali "oddać? nie oddać?" :)

Link to post
Share on other sites

A to mam takie pytanie, bez żadnej złośliwości a z czystej ciekawości bo renderingu nigdy na Radeonie nie odpalałem, ale czy AMD Stream nie działa w takim przypadku? To miał być odpowiednik CUDA, i w sumie kiedyś przy kilku konwerterach to działało - całkiem nieźle.

 

mam licencje na octana i vray rt też lepiej lata na cuda.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Przeczytałem większość tematu. Pech chciał, że wyjście na jaw tej sytuacji zbiegło się z czasem zakupu 970 od msi :) Wie ktoś może jak to wygląda ze zwrotem w PROLINE ? Osobiście pograłem trochę w różne tytuły i problemu nie zauważyłem natomiast jeżeli w PL jest możliwość zwrotu to wolałbym nie ryzykować i zwrócić od razu niż czekać aż wyjdą jakieś gry, które są w stanie adresować więcej niż te 3,5 GB ramu i się irytować tego powodu tym bardziej, że karta tania nie była.

 

Meila już do nich wysłałem ale na tyle mnie to zaciekawiło teraz, że zanim odpiszą chciałbym wiedzieć czy ktoś próbował u nich i jaka reakcja? Czy ewentualnie jak próbowaliście oddać w innej sieci i nie chcieli przyjąć rzecznik konsumenta był w stanie coś wskórać ?

Edytowane przez SupCore
Link to post
Share on other sites

jeśli chodzi o proline to nigdy nie podpisuj świstka reklamacyjnego jaki ci dadzą, sklep traktuje klienta jak smiecia i podkladaja pod pióro dokument w którym zgadzasz sie na to że proline nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności i że w sumie ty reklamacji nie składasz tylko dobrowolnie im oddajesz swoj sprzęt a oni go reklamują u producenta, nie ty. Przez co nie masz jakichkolwiek praw gwarantowanych przez ustawe. Wiem bo mialem taka akcje z nimi. Zawsze przychodz z wlasnym dokumentem reklamacyjnym.

 

Dałem im 970 na reklamacje bo siepała artefaktami, wyslali do serwisu (na zasadach opisanych powyzej) producenta ktory stwierdzil ze karta graficzna jest dobra a mi dalej artefakty waliły, wyklucalem sie z nimi aż wkońcu ulegli i wymienili mi na "nową", tzn dali mi inną dosłownie używaną (folie ochronne pozdejmowane, zadrapania na slocie i tym metalu co wchodzi pomiedzy plyte glowna a obudowe z tylu) i twierdza ze nówka nie śmigana, druga karta jaka mi dali też waliła artefaktami to wymienili mi na jeszcze trzecia, tak samo używana (czytaj: reklamowana przez kogoś innego z pozdejmowanymi foliami i z rysami na slocie/metalowej czesci) ale na szczęście ta już artefaktami nie wali i oprócz standardowych problemów z ta karta jak pamięć i physix to nie ma z nią problemów (nie licząc okazyjnych BSODów). Ogolnie poddalem sie bo mialem dosc 2 miesiecznych starć z nimi. Zwłaszcza że kierownik sklepu mi w twarz powiedzial że mi pieniędzy nie odda bo to dla niego strata by była. A jak do nich dzwoniłem, to celowo telefonu nie odbierali.

 

Tak więc odradzam w ogole robienia zakupów w proline.

 

SupCore jak ci odpowiedzą to wklej odpowiedź proszę tutaj, bo też by chciał się jakoś pozbyć tego rzęcha co mi wcisneli. I jestem ciekawy tego co ci powiedzą.

Edytowane przez Okawaru
Link to post
Share on other sites

Podkręcałem sprzęt gdy ty jeszcze cycka ssałeś, a artefakty leciały na sprzęcie bez OC. Pozatym czy to naprawde takie dziwne że używana reklamowana wcześniej przez kogoś innego karta pokoparkowa która mi wcisneli jako "nówke" waliła artefaktami?

Edytowane przez Okawaru
Link to post
Share on other sites

Odnośnie zakupienia karty w PROLINE:

 

Tak, że w PL widzę będzie ciężko w niektórych sklepach o zwrot.

 

A może powinienem uderzać z tym bezpośrednio do producenta zlewając PROLINE?

 

 

 

Witam

Jeżeli złoży Pan reklamację tzn odeśle kartę i wskaże niezgodność z opisem na naszej stronie albo stronie producenta karty to wtedy będziemy mogli Panu odpowiedzieć.

 

 

Chciałbym zauważyć że to co Pan przedstawia nie jest niezgodnością bo ani Proline ani producent karty nie podawali jako parametru karty elementów architektury.

 

Pozdrawiam

Proline

Edytowane przez SupCore
Link to post
Share on other sites

@UP

 

To co podałeś jest na stronie geforce.com

 

U Msi nie znalazłem takiej wzmianki :/

 

 

Ja generalnie nie mam z kartą problemów jak na razie, jedynie boli mnie fakt, że zostałem oszukany przez producenta. Przyjmą to przyjmą jak nie to trudno, dopóki działa u mnie bezproblemowo z wydajnością jaką chcę jest dobrze. Jedno jest pewne więcej nie kupię nvidia choćby było bardziej wydajnie, tańsze, cuda na kiju to i tak wezmę teraz odpowiednik ATI bo do tej pory brałem zawsze to co wydajniejsze w testach było czy tam konkretnych tytułach. I myślę, że jakaś część osób postąpi podobnie :)

 

Natomiast sprawę z proline będę sobie powoli meilowo ciągnął i coś próbował ustalić. Dzwoniłem przed chwilą do MSI polska, tam mnie przełączyli na dział techniczny gdzie facet mówił, że przyjmują zwroty. No to zadzwoniłem do salonu i powiedzieli, że owszem można zareklamować ale skontaktują się ze swoim opiekunem od MSI. Za parę minut salon oddzwania i mówi, że podałem nieprawdziwe informację i MSI zwrotów nie przyjmuje... Napisałem meila do msi rma i jak odpiszą to będę wiedział na czym stoję bo widzę wdawanie się w rozmowy telefoniczne bez żadnego potwierdzenia na piśmie nie ma najmniejszego sensu :)

 

Szkoda, że nie spisałem godności faceta z działu technicznego MSI. Zapomniałem, że to Polska i tutaj nic nie można po ludzku załatwić i jak zawsze wszystko przeciw konsumentom, żeby tylko utrudnić zwroty :)

 

Z asusem kiedyś też miałem takie przeboje z laptopem, po wysłaniu na serwis z uszkodzonym CD odesłali mi z powrotem lapka bez protokołu naprawy, który nawet się nie włączał no to im odesłałem z powrotem... oddzwonili, że nie będą naprawiać w ramach gwarancji bo laptop był zalany cieczą :):) Po kilku meilach i telefonach otrzymałem protokół poprzedniej akcji gdzie okazało się, że bezpodstawnie wymienili mi płytę w lapku na zupełnie inny model :) Dopiero po wystosowaniu pisma przez rzecznika oraz pomocy jednego faceta, którego poznałem na forum (pracownik asusa) rozwiązałem problem :) Ale ile nerwów i prawie miesiąc bez laptopa...  Za to odzyskałem zupełnie nowy sprzęt z pełną gwarancją. Natomiast czy było warto z powodu głupiego napędu....?? Ehh takie rzeczy tylko w Polsce :)

 

PS. Zastanawia mnie od strony technicznej, czy jest możliwe wydanie sterownika, który zablokuje możliwość adresowania 0,5 GB pamięci. Bo na chwilę obecną nawet jeżeli jest ok to co będzie kiedy przyjdzie grać w tytuł, który potrzebuje jednak więcej niż te 3,2-3,5 GB. Co wtedy? Wywalę kartę za 1500 zł do kosza? :)

Edytowane przez SupCore
Link to post
Share on other sites

Z tego co ludzie wypisują żaden software czy inny sterownik tego niestety nie naprawi. Ta karta jest tak zbudowana i się tego nie przeskoczy.

Ja swoje 2 Stixy oddałem i kaskę dostałem bez szemrania, ale to niestety nie w Polsce. Teraz jadę na jednej 980, ale to tylko może na 3 miechy, aż czerwoni coś wydadzą i się zmywam z dala od NV...

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...