Kratos 174 Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Lepiej odebrać produkty w netpunkcie czy żeby kurier przysłał? Przesyłka za 0 zł. Przepraszam za tak banalne pytanie ale wolę się upewnić. Cytuj Link to post Share on other sites
kapitantaito 49 Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Ja osobiście jak coś zamawiam droższego i mam blisko punkt odbioru osobistego to wolę odebrać osobiście.Zawsze to masz pewność że paczka nie latała po aucie kuriera jak popcorn w garnku 1 Cytuj Link to post Share on other sites
olo163 1264 Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 @up w drodze do net-punktu też mogła latać Każdy woli inaczej W net-punkcie możesz dokładnie obejrzeć sprzęt (kurier zawsze się śpieszy i marudzi i ponagla - ale twardym trzeba być i oglądzć dokładnie) no i płacisz przy odbiorze ale do net-punktu na własny koszt Wysyłka kurierem - wpłata na konto, masz 10 dni na zwrot (traktowane jako zakupy internetowe), nie wychodzisz z domu Po prostu jak Ci wygodniej 2 Cytuj Link to post Share on other sites
drVanSteiner 12528 Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Przy odbiorze net punkcie też jest 10 dni na zwrot, bo zamówienie zostało złożone zdalnie (więc podlega pod Ustawę). Cytuj Link to post Share on other sites
Kratos 174 Napisano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 A nie można zrobić przelew i tylko odebrać w netpunkcie? Jeżeli już będę posiadał produkt w domu i np. zasilacz nie będzie działał albo coś będzie uszkodzone fizycznie to mogę normalnie im to zwrócić żeby mi przysłali nowy? Bo wiadomo że przecież nie będę przy kurierze/w netpunkcie sprawdzał czy płyta główna działa itp. Cytuj Link to post Share on other sites
drVanSteiner 12528 Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 A nie można zrobić przelew i tylko odebrać w netpunkcie? Możesz zapłacić z góry (zrobić przelew) i odebrać w net punkcie. Jeżeli już będę posiadał produkt w domu i np. zasilacz nie będzie działał albo coś będzie uszkodzone fizycznie to mogę normalnie im to zwrócić żeby mi przysłali nowy? Bo wiadomo że przecież nie będę przy kurierze/w netpunkcie sprawdzał czy płyta główna działa itp. Składasz zamówienie zdalnie, odbierasz osobiście w net punkcie i masz ustawowe 10 dni na zwrot/rezygnację. Możesz zwrócić, bo Ci się np. kolor nie podoba - nie musisz się tłumaczyć dlaczego zwracasz. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Kratos 174 Napisano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Aha. A po tym czasie jest już tylko gwarancja producenta? Czy morele również udziela jakiejś gwarancji na każdy produkt? Cytuj Link to post Share on other sites
40rozbojnik 651 Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 (edytowane) Możesz zapłacić z góry (zrobić przelew) i odebrać w net punkcie. Składasz zamówienie zdalnie, odbierasz osobiście w net punkcie i masz ustawowe 10 dni na zwrot/rezygnację. Możesz zwrócić, bo Ci się np. kolor nie podoba - nie musisz się tłumaczyć dlaczego zwracasz. Dokładnie tak. Ja w ten sposób zwracałem GA-990XA-UD3 Aha. A po tym czasie jest już tylko gwarancja producenta? Czy morele również udziela jakiejś gwarancji na każdy produkt? Gwarancja producenta lub morele - trzeba patrzeć jaką gwarancję oferują w karcie produktu na stronie. Edytowane 7 Stycznia 2014 przez 40rozbojnik Cytuj Link to post Share on other sites
Kratos 174 Napisano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Różnie jest z tą gwarancją z tego co widzę. Raz jest producenta a raz wewnętrzna morele.net. Czyli jak jest gwarancja morele to normalnie im wysyłam w razie czego, a jeżeli producenta to muszę sobie już sam radzić i sklep nie ma z tym nic wspólnego? Czy również mogę wysłać do sklepu? I jeszcze mam pytanie odnośnie pudełek i gwarancji na papierze. Wszystko to zostanie dostarczone przez kuriera w oddzielnych paczkach, tzn każdy produkt będzie posiadała swoje pudełko, gwarancje itd? Mówię tutaj o nie złożonym zestawie ponieważ chcę go złożyć sam. Cytuj Link to post Share on other sites
40rozbojnik 651 Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 (edytowane) Przejrzyj sobie pomoc: http://www.morele.net/pomoc_grupa/1/ Tak, otrzymasz wszystkie papiery i pudełka. Oczywiście należy sprawdzić czy niczego nie brakuje. Co do typów gwarancji to nie tak dawno były te dwa typy - wewnętrzna i producenta. W tej chwili nie jestem pewien czy przypadkiem nie ma tylko jednego typu - producenta, bo informacji o wewnętrznej coś nie widzę. Ale jak wspomniałem wcześniej typ udzielanej gwarancji sprawdzisz w karcie produktu na stronie morele w zakładce "Gwarancja". Edytowane 7 Stycznia 2014 przez 40rozbojnik 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Kratos 174 Napisano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Ok, skoro tak to wygląda to w porządku. Jeszcze się zastanowię z tą przesyłką ale raczej zamówię kurierem bo tak jak olo163 pisał w drodze do netpunktu też mogła latać przesyłka. Cytuj Link to post Share on other sites
drVanSteiner 12528 Napisano 7 Stycznia 2014 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Wszystko to zostanie dostarczone przez kuriera w oddzielnych paczkach. Ale się nie zdziw, jak te pudełka będą w jednym dużym (dostaniesz jedną przesyłkę, a nie kilka) Cytuj Link to post Share on other sites
Kratos 174 Napisano 7 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2014 Jeżeli to nie wpłynie negatywnie na całość przesyłki to czemu nie. Cytuj Link to post Share on other sites
yazwa 17 Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Można się podłączyć do tematu?Zamierzam kupić monitor LG24MP76HM / Benq GW2450HM / Dell 24 P2414H morele.net oferują sprawdzenie 'bad pixeli' i 'sub pixeli' za 39 PLN. A teraz pytanie: Kupując online z odbiorem osobistym w netpunkcie a) czy mogę sprawdzić towar sam przed odebraniem go na 'bad pixele' i 'sub pixele' b) jeśli nie mogę podpunkt a to jeśli znajdę defekty to czy mogę zgodnie z ustawą oddać go w ciągu 10 dni bez podawania przyczyny zwrotu? Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3911 Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 @up W punkcie odbioru nie sprawdzisz bo nie podłączą Ci go.Jeśli znajdziesz coś w domu to możesz zrobić tak jak piszesz.... 1 Cytuj Link to post Share on other sites
yazwa 17 Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Dzięki za szybką odpowiedź Cytuj Link to post Share on other sites
bossk 1092 Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 pamietaj ze masz 10 (a moze juz 14, nie pamietam czy sie przepisy zmienily) dni na zwrot towaru jezeli kupujesz np. przez internet, tyle ze musisz koszt przesylki pokryc Cytuj Link to post Share on other sites
EShirou 1 Napisano 2 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2014 Muszę się podepnąć w takim razie jak to czytam, planuje z morele zamówić obudowę, wkrótce. No i właśnie tutaj nie wiem co dalej w przypadku znalezienia w obudowie jakiejś rdzy lub uszkodzeń? Do netpunktu mam daleko a później i komunikacją oraz pieszo musiałbym targać całą obudowę więc chciałbym to zamówić kurierem. Mam paczkę sprawdzać przy kurierze? Jak takie sprawdzanie przy kurierze wygląda bo nigdy tego nie robiłem? Co jeśli znajdę np. rdzę albo jakieś inne defekty? (co jeśli znajdę te defekty przy kurierze a co jeśli dopiero później), jak rozumiem, jeśli znajdę coś przy kurierze to kurier weźmie tą paczkę z powrotem czy jak? A co jeśli poza kurierem znajdę, jak mam im to odesłać na gwarancję itd? Proszę o wszelakie informacje na te tematy i ogólnie zamawiania kurierem z Morele. Dziękuję, za wszelakie informacje. Cytuj Link to post Share on other sites
radam5 215 Napisano 3 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2014 Przyjeżdża kurier, podpisujesz odbiór (ew płacisz) i dopiero wtedy możesz sprawdzić zawartość. Jeżeli coś nie gra to piszesz z kurierem protokół reklamacyjny i kurier zabiera paczkę. Dalej już dogadujesz się ze sklepem. Jeżeli sprawdzisz później masz 10 (lub 14 dni) na odesłanie towaru BEZ podawania przyczyny (najczęściej na swój koszt) Cytuj Link to post Share on other sites
EShirou 1 Napisano 4 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Czyli paczke sprawdzam po podpisaniu tego, że ją odebrałem a nie przed? Prosze o podtwierdzenie w tej kwesti. Jeśli chodzi o oddanie towaru bez podania przyczyny to co innego niż uszkodzenia w obudowie (jak np. rdza czy coś nie działa). I napewno w moim przypadku nie wchodzi odsyłanie towaru na własny koszt, tymbardziej, że już raz zapłaciłem za przesyłkę więc to nawet nie wchodzi w grę. Dlatego musze mieć 100% kiedy sprawdzić towar, żeby jakby coś trafił z powrotem do sklepu, jeśli będzie miał jakieś wady (I żebym ja za to nie musiał nic płacić). Cytuj Link to post Share on other sites
radam5 215 Napisano 4 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2014 Zawsze tak było, że sprawdza się po podpisaniu odbioru Cytuj Link to post Share on other sites
EShirou 1 Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 (edytowane) Ok, Wole się upewnić bo kurierem jeszcze nigdy nic nie zamawiałem (za drogo zwykle to wychodzi). Czyli podsumowując idzie to tak: - Przychodzi kurier z paczką - Podpisuje odbiór i mówię, że chce sprawdzić towar - Sprawdzam A) Jeśli wszystko jest OK kurier sobie idzie a ja zostaje z paczką B) Coś jest nie tak, w tym wypadku piszemy reklamacje, kurier zabiera paczkę z powrotem, ja kontaktuje się z sklepem mówiąc co znalazłem, i że kurier wziął tą paczke do nich z powrotem, po czym towar trafia do sklepu i idzie albo na gwarancje, albo dostaje nowy, albo zwrot pięniędzy jeśli nie mają na stanie. O czymś zapomniałem? Edytowane 6 Lipca 2014 przez EShirou Cytuj Link to post Share on other sites
Kratos 174 Napisano 6 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 Zazwyczaj to jest tak że kurierowi się spieszy i nie sprawdzisz paczki, albo sprawdzisz tylko na oko czy wszystko jest. W moim przypadku w karcie WiFi-Bluetooth od MOBO były lekko wygięte 4 piny. Na szczęście udało mi się samemu je wyprostować. Nawet gdybym wszystko sprawdzał to na 99% nie zauważył bym tych pinów. Chociaż to pewnie zależy też na jakiego kuriera trafisz. Ale generalnie masz prawo domagać się oględzin. Nawet na taśmie od pudełka masz napisane dużymi literami: "Sprawdź zawartość paczki w obecności kuriera". Cytuj Link to post Share on other sites
EShirou 1 Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 aha No jak coś będzie mówił to mu powiem prosto "towar zamówiony trzeba DOKŁADNIE sprawdzić, żeby jakby coś było to przecież musi pan to z powrotem wziąć na gwarancje..." Co do tych 3 pinów nie popuściłbym tak jak nie popuściłem morelom tego, że moją nowa płytą główna była już używana, miała pare rys na radiatorze oraz palce na sockecie z cpu (na tej blasze) oraz to, że pare worków było już pootwieranych i zaślepka do tyłu obudowy była popalcowana. Skończyło się tym, że dostałem część pieniędzy z powrotem za ta płytę :3 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.