Skocz do zawartości

Crossfire - ogólne pytania


Recommended Posts

Witam.

Przyznam że jeśli chodzi o pracę 2 kart to jestem totalnym laikiem. A ponieważ rozważam takie połączenie to chciałbym się dowiedzieć co i jak.

 

Chodzi mi o współpracę 2x5750 w porównaniu z jednym 5850. Na papierze wydajność praktycznie identyczna z małą przewagą 5850 ze względu na dodatkowe 25 mhz. Cenowo taniej wychodzi 2x5750 (w sumie 900 zł za karty 512 mb). I teraz do rzeczy.

 

1. Jak będzie z wydajnością w praktyce? Czy w realu 2x5750 dorówna 5850? To że crossfire nie będzie 2 razy szybsze od pojedyńczej 5750 na zasadzie 20 fps -> 40 fps to wiadomo.

2. Czy pamięci na kartach się sumują? Tzn. czy łącząc dwie karty po 512 mb każda układ będzie wykorzystywał 1 gb?

3. Czy wszystkie obecnie wychodzące gry wykorzystują crossfire czy może się zdarzyć że któraś nie będzie "widziała" drugiej karty?

4. Jak z możliwościami podkręcania kart w dualu w stosunku do pojedyńczej? Czy jeśli każdą kartę z osobna można podkręcić np. o 100 mhz to czy w crossfire pójdą w sumie o 200mhz? I czy wtedy podkręca się każdą osobno czy obie jednocześnie jako układ?

5. Jak z pobieraniem prądu? Jedno 5750 ciągnie 86 W. Czy w dualu będą ciągnąć 172 W czy inaczej to się rozkłada?

6. Czy crossfire pracuje cały czas czy w idle (np. windows) można wyłączyć 1 kartę (lub automatycznie się wyłącza) i zaoszczędzić energię?

7. I ostatnie pytanie ^^ Czy zasiłka OCZ Modxstream 600 W da tutaj radę?

 

Z góry dzięki za pomoc :co:

Link to post
Share on other sites

odpowiem na te pytania na ktore potrafie odpowiedziec a wiec:

2.pamieci sie nie sumuja ogolnie "caly zestaw" ma zeczywiscie w akim wypadku 1gb pamieci ale to dalej sa 2 karty po 512

3.raczej wszystkie nowe gry obsluguja crosfire/sli ale moga byc wyjatki ale te wyjatki to 0,1% :co: