Skocz do zawartości

Recommended Posts

Kolega już kilka przerobił i najlepiej pod względem spalania i osiągów wychodził 2,0 R4 143 KM oznaczony jako 318i.

Osiągami nie odbiegał od 2,0 R6, ale palił około 1l/100 km paliwa mniej.

Z tego co kojarzę, to walczył trochę z zawieszeniem.

Bardzo ciężko jest znaleźć niebite auto.

Weź też poprawkę na to, że 90% na skręcony licznik.

Link to post
Share on other sites

Teraz to już prawie nie ma osoby, która by nie kręciła. Bardzo mi się podoba E46, więc się zainteresowałem tym modelem i chciałbym wiedzieć jak najwięcej, a nawet więcej 8-) Jeśli kupowałbym bejce, to tylko i wyłącznie w grę wchodzi sprowadzenie, (więc zawias powinien być zdrowszy). Jedny minus, że te auta nie należą do oszczędnych :cry:...A gazowanie nie jest moją pasją.

Link to post
Share on other sites

Jak chcesz porządny motor i oszczędny i nie boisz się ewentualnych napraw poszukaj jakiejś perełki z dobrym wyposażeniem w wersji 3,0D R6.To jest motor diesla niezniszczalny.2,0D nie są tak dobre jak np. równorzędne 1,9TDi w audi czy 

Jak dla mnie e46 to karkowóz - nie sądze tak o wszystkich ale stereotyp który się narzucił i cena przysparza coraz więcej idiotów za kółkiem e46 i niestety e39 - czyli ostatniego prawdziwego biemdabliu :).

Link to post
Share on other sites

E46 to dość eleganckie auto, tak średnio pachnie karkami, bardziej kojarzeni są właśnie z E36 :) Z resztą, ja na to bym nawet nie patrzył. Palenie gumy, jazda bokiem i ziomek z łańcuchem to nie ja :> Co do 3.0 to chyba same opłaty by mnie zjadły :cry: Mam dopiero 20 lat, nie ma co oszukiwać, nie szukam oszczędnego auta "Tico z gazem", lecz muszę patrzeć w przyszłość z czego żyć ponieważ nie chce topić wszystkiego w auto, a mając już taką bryczkę to parę ładnych lat bym się chciał powozić. No niestety E39 kojarzy mi się właśnie z "gangsterką" :->.

Link to post
Share on other sites

E46 to całkiem fajny samochód, ma swoje zalety jak i wady.

Zawieszenie nie jest zbyt wytrzymałe pod kątem Polskich dróg - wybijają się sworznie wachaczy oraz uszkadzają tuleje pływające.

Do do silników - jeśli nie chcesz płacić extra za akcyzę, to zainteresuj się silnikami do 2L pojemności. (Godny polecenia jest silnik 2.0 16V 143KM, 2.0R6 150KM (występuje tylko w przedliftowych E46), 2.0d 150KM).

Diesele potrafią być bardzo oszczędne - 2 litrową jednostką mozna na trasie osiągnąć spalanie na poziomie 5L/100km, w mieście ok. 7-7,5L/100KM

 

Co do zalet - bardzo wygodne fotele Sportsitze (nie we wszystkich egzemplarzach), cisza we wnętrzu, precyzja prowadzenia.

 

Ja kupiłem w czerwcu E46 330d Touring z 2005r - na razie jestem bardzo zadowolony. Wymieniłem wszystkie filtry, olej, usunąłem klapki z kolektora ssącego. Przy rozsądnym operowaniu pedałem gazu mogę zejść ze spalaniem do 6l w trasie.

Części zamiennych jest bardzo dużo (także dobrej jakości zamienników), nie są one specjalnie droższe od częsci do innych samochodów.

 

Jeśli szukasz więcej informacji to polecam Ci stronę: http://bmw-sport.pl/

Link to post
Share on other sites

Na pewno wejdę i się porozglądam :) 2.0 to już bardzo sensowna jednostka. Niektóre rzemieślnicze (Polskie), są lepsze od tych oryginalnych :roll: Nie wiem czy tak jest w BMW, ale spotkałem się już z opiniami różnych ludzi, że to co tańsze nie koniecznie musi być gorsze. Czy tylko zawieszenie jest jednym z większych mankamentów ?

Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

Jaki jest kolego Twój budżet? Bo można powiedzieć ogólnie co pada w tych autach, ale zależy na jaki egzemplarz trafisz.. bo kupić za 10 tys e46 można, ale drugie tyle włożysz żeby doprowadzić to auto do dobrego stanu. Sam ostatnio kupiłem e46 318Ci 2004r, (C to wersja oznaczona Coupe). Silniczek 2.0 143KM, bardzo fajnie chodzi. Na kilka lat wystarczy, mimo tego, że to moje pierwsze auto z tylnym napędem.

Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

@nissky czy dobrze się orientuję, że w tych dieslach jest łańcuch rozrządu? Jak wygląda kwestia właśnie rozrządu, co się wymienia i co ile tys. kilometrów? Zainteresowałem się ostatnio tym autem. Aktualnie jeżdżę VW Borą.

Znam ropniaki, które po 200tys km mają idealny stan rozrządu. Ale największa bolączka to padające turbo w dieslowskich silnikach BMW. Rozrząd to pikuś.

Link to post
Share on other sites

Moje auto jest po przebiegu 186tys. km., turbina jest w dobrym stanie, wtryski też w niezłym jak na 8 letnie auto. Paradoksalnie w silnikach M47N oraz M57/M57N dużym problemem są urywające się klapki zawirowań powietrza w kolektorze dolotowym, które po przebiegu rzędu 200tys. poprostu potrafią się złamać i wpaść do cylindra niszcząc tłok i zawory a w najgorszym wypadku także turbinę. Jest na to metoda, wystarczy np. kupić zestaw zaślepek kolektora i pozbyć się tego szajsu zaraz po zakupie.

Link to post
Share on other sites

Witam, mam pytanie do posiadaczy tego modelu. Może znajdują się tu tacy :->

1. Jaki silnik jest uznawany za najmniej awaryjny ?

2. Wady E46-tki ?

3. Zalety

 

1. Tutaj masz dwóch faworytów, 330d czyli 3.0 i6 diesla 180konny, fajnie się zbiera nawet a w trasie przy 180km/h spalanie 7L ?:D Toż to nic.

A drugi 328i, też bardzo mało awaryjny ale już spalanie ciut większe.

Co do silników mniejszych to śmierdzi to wioską, nie sa wiele droższe te modele co podałem a ma jakąkolwiek siłę się odepchnąć :) Druga rzecz że w polsce najczęściej się upala 2.0 i .18 bo najtańsze a najbardziej sportowe bez wydechu pod Tesco (ale że sprowadzasz to w sumie można pominąć) ale co do zarżnięcia jest pewna zależność, by 2.0 coś z siebie wydusiło trzeba je podusić więc automatycznie i zużycie silnika mamy większe.

2. BMW w polsce wiemy jak się kojarzy :) No i dla mnie elektroniczny fotel to porażka... na szczęście nie każdy miał to ustrojstwo. No i kokpit dosyć surowy i prosty (dla jednego wada dla innego zaleta).

3. Mocne auto, dość ciężkie ale fajnie się prowadzi. Nie ma się wrażenia że to żelbetonowy kloc, chyba że kupisz z malutkim silnikiem.

Link to post
Share on other sites

Nie ukrywam że sam w przyszłym roku będę polował na E46 tylko że Mnie będzie interesował silnik 3.0 D gdyż mam dopiero 20k zł a chcę dozbierać do 30k :) mam nadzieję że w tych pieniądzach uda się coś zakupić nie zajechanego dlatego z ciekawością i wielkim zainteresowaniem śledzę każdy temat o E46 :) 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...