Skocz do zawartości

Zdjecia do modelingu 3dsmax/blender i inne


Recommended Posts

Witam

Szukalem ostatnio po necie i ciezko znalezc cos takiego na forach ze sa zdjecia pod modeling

np pistolet z przodu z boku i z wszystkich stron zeby ulatwic modeling :D

nie koniecznie musi byc pistolet moze byc tez cos innego :)

 

Wiec jezeli macie jakies zdjecia ktore nadawaly by sie do modelingu to wysylajcie je tutaj ;D

Link to post
Share on other sites

Zależy jaki poziom trudności chcesz sobie wybrać. Najłatwiejsze są blueprint'y. Nie wymagają żadnej interpretacji i są bardzo dosłowne, ale pozbawione detali krzywizn, itp.
Jak masz już dobrze opanowaną perspektywę, proporcje i wyobraźnie przestrzenną, to ciekawiej pracuje się na referencjach fotograficznych, którym daleko do idealności. Wtedy praca jest dużo trudniejsze, ale bardziej artystyczna i kształcąca.
Daj znać co konkretnie potrzeba.

Link to post
Share on other sites

na blue printach tak jak mowisz malo detali itp

ja zazwyczaj biore zdjecie z internetu [prawdziwego pistoletu lub cos] i wtedy modeluje przez to tylko czasami ciezko znalezc zdjecie jakie ja chce np zdjecie z przodu z boku z tylu 

Znasz moze jakas stronke gdzie maja pelno zdjec :D

Link to post
Share on other sites

Jak chcesz konkretnie poćwiczyć, to możesz również wybrać sobie gotowy model, wyrenderować wszelkie rzuty i sprawdzić z jaką dokładnością jesteś w stanie odtworzyć proporcje i detale. Tym sposobem możesz dowolnie stopniować sobie poziom trudności, a nawet modelować z perspektywy. Zależy co konkretnie chcesz poćwiczyć. Masz już opanowaną topologię? W każdym razie lepiej się uczyć metodą pojedynczych kroczków, ale do perfekcji. Jakim stylem modelujesz? Samo low-poly, quad subdivision ze stopniowym utwardzaniem krawędzi?

http://www.xmarks.com/topic/3d_reference


http://3dreferencesource.com/


PS. Blendera na początek się nie ucz, bo praktycznie nikt go nie wykorzystuje w studiach.

Link to post
Share on other sites

Sorry, ale blendera nie widziałem nigdzie poza studiem Dassult i to tylko na jednym wydziale. Blendera można spotkać bardzo rzadko i zazwyczaj w studiach niskobudżetowych lub najdroższych, ale w drugim wypadku ten blender jedynie bazuje na blenderze open-source. W przedziale budżetowym 10k€ - 200k€ w studiach najczęściej jest 3ds max i maya. Ewentualnie C4d w tych bardziej nastawionych na motion-graphics.
Blendera można się uczyć dla samego siebie.

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

saddam, nie zgadzam się z tobą, nie uczysz się tylko dla samego siebie lecz ogarniasz większy zasób wiedzy teoretycznej i praktycznej. Gdy uczyłem się na C4D przez rok czasu bez problemowo ogarniałem wszystkie programy które miałem ręce tylko kwestia tygodnia z narzędziami. Teoria jest jedna a praktyk multum, więc może zacząć nawet modelować w blenderze a skończyć na cinema 4d albo na mayi na bardzo wysokim poziomie, to nie działa na zasadzie a uczyłem się blendera 10 lat i gó**o będę wiedział po przejściu na inny program.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...