gipsu27 2 Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam. Mam takie pytanie. Jeżeli kupuje coś na morele i załóżmy po roku coś się zepsuje w tym czymś to gdzie w takim razie mam się zgłosić z gwarancją? Bo mam zamiar kupić cały komputer na morele i chce rozwiać wszystkie moje wątpliwości. Edytowane 19 Sierpnia 2013 przez gipsu27 Cytuj Link to post Share on other sites
stelek 2845 Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 Najszybciej będzie słać do producenta - na necie znajdziesz info o autoryzowanych serwisach danej firmy. Jest szybciej, bo omijasz sklep w ten sposób ,ale nie każdy serwis przyjmuje sprzęt od "cywili". Polecam wpierw zadzwonić i ugadać się telefonicznie. Cytuj Link to post Share on other sites
currahee 292 Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 Jeśli gwarancja jest wewnętrzna to do morele, jak zewnętrzna to bezpośrednio do producenta. W opisie produktów masz wpisany rodzaj gwarancji. Cytuj Link to post Share on other sites
stalkerpl 129 Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 na kazda czesc dostajesz gwarancje to najlepiej bezposrednio dzwonic na infolinie producenta chyba ze bedziesz mial zaplombowany komputer to wtedy do sklepu ale teraz rzadko to sie zdarza Cytuj Link to post Share on other sites
Cleaner_1980 267 Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 (edytowane) na kazda czesc dostajesz gwarancje to najlepiej bezposrednio dzwonic na infolinie producenta chyba ze bedziesz mial zaplombowany komputer to wtedy do sklepu ale teraz rzadko to sie zdarza Wcale nie najlepiej, jest jeszcze coś takiego jak uprawnienie wynikające z ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z tytułu niezgodności towaru z umową, oczywiście tylko, jeśli komputer kupujesz jako konsument (jeśli bierzesz na firmę, to to uprawnienie Ci nie przysługuje) Jeśli gwarancja jest wewnętrzna to do morele, Nie ma czegoś takiego jak gwarancja wewnętrzna i zewnętrzna Gwarancji udziela gwarant albo i nie udziela (to zależy czy ma humor) najczęściej jest nim producent, a uprawnienie z ustawy przysługuje Ci zawsze i to względem sprzedającego. Gwarant (producent/dystrybutor) najczęściej daje gwarancje na 2 lub więcej lat, ale czasami tylko na rok. Poza tym gwarant najczęściej wyznacza sobie w gwarancji termin 30 dni na naprawę, równie często termin naprawy w ogóle nie jest podany i wtedy możesz jak ten osiołek czekać i 4 miesiące na "naprawę" bo Ci powiedzą, że dajmy na to czekają na ważne części z Azji. Nawet jeśli wyznaczysz im termin, powiedzmy 14 dni, bo czekasz już powiedzmy miesiąc to i tak nic nie będziesz mógł zrobić, bo jeśli jest to uzasadnione, to termin, teoretycznie może być przedłużany w nieskończoność. Inaczej jest z uprawnieniami z niezgodności towaru z umową, uprawnienie zawsze trwa 2 lata od daty zakupu. W tym przypadku sklep ma tylko 14 dni na doprowadzenie towaru do stanu zgodnego z umową i koniec. Nie interesuje Cię, że muszą rikszą sprowadzać części z Kambodży, nie mają części, to muszą Ci dać nowe urządzenie, a jak nie mają to muszą zwrócić pieniądze. i teraz najważniejsze w temacie: morele sprytnie stara się przerzucać odpowiedzialność na producenta polecając wysyłać towar do serwisów fabrycznych. Moja rada, nie dajcie się na to nabrać, towar wysyłajcie do morele.net pocztą za potwierdzeniem odbioru lub oddajcie do netpunktu Pisząc pismo reklamacyjne wyraźnie należy zaznaczyć, że korzysta się z uprawnień z tytułu niezgodności towaru z umową. Nawet jeśli podsuną Wam formularz gdzie jest napisane naprawa gwarancyjna, to skreślcie ten zapis i dopiszcie "z tytułu niezgodności towaru z umową" (inaczej przypną to jako reklamację gwarancyjną i zrzucą z siebie odpowiedzialność) oraz trzeba wskazać czego się żąda; naprawy czy wymiany na nowy (Wasz wybór), w pewnych przypadkach można żądać zwrotu pieniędzy za towar. Poza tym, zgodnie z Art 8.2 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumecnkiej masz prawo do zwrotu kosztów poniesionych z tytułu niezgodności towaru z umową, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. W praktyce nie wahaj się żądać zwrotu pieniędzy za wysyłkę. Przez 6 miesięcy od daty zakupu istnieje domniemanie, że towar był niezgodny z umową w chwili zakupu (innymi słowy w tym okresie nie musisz nic udowadniać, to sklep musiałby Ci udowodnić, że było inaczej) szersze informacje znajdziesz tutaj http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=139 oraz na morele.net w punktach 18-22 http://www.morele.net/pokaz_pomoc/17/ Edytowane 19 Sierpnia 2013 przez Cleaner_1980 2 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.