Skocz do zawartości

[MULTI] Wiedźmin 3: Dziki Gon


  

225 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Czy warto zagrać/kupić (opinie graczy)?

    • trzeba zagrać, tytuł zasługujący na miano gry roku
      63
    • solidna pozycja, zapewnia świetną zabawę na długie godziny, posiada minimalne błędy
      6
    • ciekawa pozycja ale sporo jej jeszcze brakuje do ideału
      0
    • można zagrać ale niekoniecznie, pozycja skierowana głównie do fanów gatunku/klimatu
      3
    • zdecydowanie nie, gra nie miała prawa wyjść
      0


Recommended Posts

Tu chodzi raczej o przecenianie mozliwosci optymalizacji (bezstratnej) gier. Bo stratna czyli ciecie efektow i grafiki jest oczywista.


Przy 2 wilkach i wlaczonym nVidia fur Titan w 1024x768 osiagal zawrotne 40 65 klatek na sekunde czy cos kolo tego. A to byly same wilki bez krajobrazu i to tylko 2 a nie 5.

Edytowane przez verul
Link to post
Share on other sites

 

 

Optymalizacja w teorii to nie cięcie efektów i grafiki
 

 

dokładnie, tu chodzi raczej o to, że

 

 

 

Nie rozumiesz chyba pojęcia optymalizacji.

 

można komputerowi dać do zrealizowania (zaprogramować) to samo zadanie dające dokładnie taki sam efekt na wiele sposobów i te sposoby ze względu na szczegółowość instrukcji, precyzję w zarządzaniu zasobami oraz utylizację niepotrzebnych operacji mogą wymagać od Pentium IV i 512MB RAM do i5-750 i 4GB RAM by być policzone w tym samym czasie, jest przepaść pomiędzy czystym kodem, a wizualną układanką i na tym polega cała zabawa w optymalizację, najpierw coś powstaje, żeby tylko działało możliwie dobrze, ale przede wszystkim działało, a potem robi się tak, by działało lepiej i lepiej
najwyższy poziom to mikroptymalizacja, którą przeprowadza się już na poziomie niższego rzędu programowania, natomiast tego nikt poza linuksowcami nie robi, a szkoda, przy czymś takim jak silnik byłoby to nader wskazane


 

 

A co, myslisz ze da sie optymalizowac kod w nieskonczonosc tak by W3 odpalil na Rivie TNT?

 

nie, bo RIVA TNT nie obsługuje DX12, ani nawet 9, są pewne granice sprzętowe, natomiast na 5850 jak najbardziej 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

zależy co optymalizować, z grafiką nie jest tak lekko jak z czystym kodem, bo mamy limity w postaci dostępnej pamięci i szerokości szyny na starszym sprzęcie, w tym przypadku rdzeni CUDA, ale myślę, że technicznie jest to możliwe, czy praktycznie ma to sens to inna sprawa, bo mogłoby wymagać np pół roku pracy zespołu specjalistów na samą jedną rzecz

Link to post
Share on other sites

Im lepiej gra zoptymalizowana tym pewnie trudniej ja jeszcze bardziej ulepszyc, czyli znalezc cos, co ulepszyc sie da. Jestes pewien, ze gdyby siedzieli nad sama optymalizacja jeszcze pol roku, to efekt bylby tego wart? Moze nie byloby znacznie lepiej i okazaloby sie ze cale to czekanie bylo bez sensu?

Link to post
Share on other sites

Optymalizacja opiera się po części na cięciach grafiki.

Poza tym obecnie w branży istnieje wiele narzędzi, które automatycznie przeszukują linijki kodu i usuwają/zastępują niepotrzebny materiał, a CDPR (jako jeden wśród wielu) z narzędzi innych firm ochoczo korzysta. 

 

CDPR korzysta z usług m.in. Simplygonu, który pomaga im w optymalizacji gry - więcej można przeczytać tutaj - https://www.simplygon.com/news/licensed-for-the-witcher-3-wild-hunt

 

Problem w tym jest taki, że Simplygon, który ściśle współpracuje z CDPR w dużej mierze opiera się właśnie na cięciach, chociaż sama firma twierdzi, że pomaga w optymalizacji bez utraty w jakości grafiki.

Jednakże jak pokazuje rzeczywistość jest całkowicie inaczej, a ich działania zdecydowanie wpływają na pogorszenie grafiki.

 

Simplygon to tylko jedno z niewielu narzędzi optymalizacyjnych, a większość z nich opiera się jednak na krojeniu elementów jako forma optymalizacji. 

Edytowane przez Antiax
Link to post
Share on other sites

Bezstratnie nie da się optymalizować, jeżeli robisz grę na trzy platformy, z czego dwie mają ograniczenia sprzętowe, które nie pozwalają przekroczyć pewnej granicy, a PC po prostu nie jest jak do tej pory wystarczająco zachęcający biznesowo, aby projektować wielkie gry AAA ekskluzywnie na tę platformę.

I nie istotny jest tutaj aspekt finansowy czy kadrowy. 

Edytowane przez Antiax
Link to post
Share on other sites

 

 

Z tzw "metod optymalizacji" dostałby kolega pałę (albo nawet pałą)

Z Twojej wypowiedzi nie można niczego zrozumieć, a w zasadzie nie odnosi się to do kwestii optymalizacji i tego o czym pisałem.

Development wygląda troche inaczej w praktyce niż w teorii.

 

@up

"Inna bajka" w jakim sensie ? Jeżeli nie mówimy o optymalizacji to chyba się zgubiłem. Przedmówca nie wyjaśnił nic, tylko stworzył bardzo mętną i nieprzejrzystą wypowiedź. 

Link to post
Share on other sites

Piter napisał o co chodzi z optymalizacją. 

http://i.imgur.com/fTTecsg.jpg

Np. po co coś ma być zagęszczone jak po lewo jeśli bez x krotnego przybliżenia nie dojrzymy krawędzi poligonów.

I trwa ona przez cały proces produkcji.

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

tylko nie mówimy o optymalizacji modeli 3d i trzymania się budżetów itp tylko o samym silniku, bo to jest najistotniejsze, a nie ile tam polygonów na raz wyświetlisz

nie twierdzę, że to nie ważne, tylko to inny etap i inna działka, wiadomo, że jak dać artyście model do zrobienia to potem trzeba innego teamu, który model hi-poly uzdatni do użytku

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Widze, ze troche osob tutaj siedzi w temacie. Mozna prosic o takie chocby ogolne wyjasnienie czy i w jakim stopniu lub w jaki sposob przy optymalizacji gier na roznych etapach jej tworzenia uwzglednia sie konfiguracje pod ktora ona bedzie miala chodzic? Glownie interesuja mnie roznice pomiedzy konsolami, a PC.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...