Skocz do zawartości

Dysk WD z morele.net - chcę wysłać producentowi


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez Pawel7,

Recommended Posts

Witam.
2 miesiące temu wysłałem serwisowi morele.net dysk do wymiany w ramach gwarancji. Dziś go otrzymałem, lecz prawdopodobnie z powodu kuriera DHL, który nie potrafi zapakować dysku w folię bąbelkową, uległ uszkodzeniu. Jako, że ten kurier olewa bezpieczeństwo paczek to postanowiłem więc wysłać dysk bezpośrednio do producenta, lecz nie znam szczegółów na ten temat. Czy ktoś z Was mógłby mi poradzić, co muszę zrobić, aby dysk wysłać producentowi do wymiany? Jak zapakować, co dołączyć, na jaki adres wysłać?

 

Link to post
Share on other sites

 

 

Dziś go otrzymałem, lecz prawdopodobnie z powodu kuriera DHL, który nie potrafi zapakować dysku w folię bąbelkową, uległ uszkodzeniu.

W tym momencie powinieneś spisać z kurierem pismo reklamacyjne i nie przyjmować paczki.

 

 

Czy ktoś z Was mógłby mi poradzić, co muszę zrobić, aby dysk wysłać producentowi do wymiany?

Musisz wypełnić zgłoszenie RMA na stronie WD.

Jeżeli dysk jest uszkodzony fizycznie, to go odeślą i anulują gwarancję.

http://websupport.wdc.com/rdsfdc.asp?linktype=rmacreate&portaltype=wd&custtype=end&fs=&ss=&lang=pl

Link to post
Share on other sites

W tym momencie powinieneś spisać z kurierem pismo reklamacyjne i nie przyjmować paczki.

Ale po dysku nic nie było widać. Dostałem dysk w kopercie, był on włożony do opakowania (antystatycznego?) z napisem "WD Western Digital" i informacjami o traktowaniu towaru (KEEP DRY, FRAGILE, ESD SENSITIVE). Po wyglądzie wszystko wyglądało na nienaruszone. Dopiero podłączenie dysku do komputera ujawniło wadę. Wątpię, by kurier czekał aż sprawdzę dysk...

W jaki sposób mam teraz sporządzić ten protokół szkody? Telefonicznie, piśmiennie?

Co się stanie, gdy ten protokół zostanie "uznany"?

Edytowane przez kamild1996
Link to post
Share on other sites

Teraz to już nic nie zrobisz, protokół się sporządza tylko przy odbiorze paczki w obecności kuriera.

Odeślij ponownie dysk do sklepu, bo to jedyna nadzieja.

Jeżeli na dysku jest widoczne jakieś uszkodzenie, to WD z miejsca anuluje gwarancję.

Link to post
Share on other sites

Niestety, do Warszawy mam pół kraju. ;)

Postanowiłem więc wysłać, ale dość znaczne problemy sprawiają mi ich wymogi pakowania paczki. Zapytam się więc Was.

Dysk włożyłem w folię antyprzepięciową, a potem w folię bąbelkową.

Znalazłem zadbane pudełko od innej rzeczy. Włożyłem tam dysk oraz użyłem czegoś w rodzaju styropianu do ustabilizowania towaru w pudełku. Wygląda to tak: http://imgur.com/a/QA6jE

Jeżeli takie pudełko włożę do większego kartonu, jego wolną przestrzeń obłożę styropianem oraz zgodnie z zaleceniami WD przykleję etykietę RMA na trzech stronach pudełka to towar zostanie przyjęty?

Link to post
Share on other sites

Teraz to już nic nie zrobisz, protokół się sporządza tylko przy odbiorze paczki w obecności kuriera.

Nie do końca się z tym zgodzę. W moim przypadku przesyłkę od kuriera DHL odebrała osoba z rodziny, a gdy już miałem możliwość jej rozpakowania okazało się, że towar jest uszkodzony (opakowanie w stanie nienaruszonym). Zatem w dniu dostarczenia przesyłki zadzwoniłem do biura obsługi klienta DHL czego efektem po kilku dniach była ponowna wizyta kuriera w celu spisania protokołu szkody, który później stał się warunkiem ze strony sklepu do wymiany towaru na nowy.

 

Mój temat.

Link to post
Share on other sites

 

 

Jeżeli takie pudełko włożę do większego kartonu, jego wolną przestrzeń obłożę styropianem oraz zgodnie z zaleceniami WD przykleję etykietę RMA na trzech stronach pudełka to towar zostanie przyjęty?

To co jest to już wystarczy.

 

 

Zatem w dniu dostarczenia przesyłki zadzwoniłem do biura obsługi klienta DHL czego efektem po kilku dniach była ponowna wizyta kuriera w celu spisania protokołu szkody, który później stał się warunkiem ze strony sklepu do wymiany towaru na nowy.

Dużo zależy od regionalnego przedstawicielstwa firmy jak podejdzie do sprawy.

W regulaminach chyba UPS (inni zresztą też) mają wytyczne, że protokół przed podpisaniem odbioru.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dużo zależy od regionalnego przedstawicielstwa firmy jak podejdzie do sprawy.

W regulaminach chyba UPS (inni zresztą też) mają wytyczne, że protokół przed podpisaniem odbioru.

Najwidoczniej tak, więc chyba pozostaje mnie się cieszyć, że w moim rejonie obsługa jest dobra, a sami kurierzy to mili ludzie z pozytywnym nastawieniem. A możliwość spisania protokołu przed podpisaniem odbioru przesyłki to moim zdaniem jakaś paranoja, ale dobra koniec off topu.
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Po 13 dniach otrzymałem dysk, czego zupełnie się nie spodziewałem :D Przyszedł on porządnie zapakowany, lepiej niż ja go zapakowałem. Urządzenie od razu po podłączeniu działa i śmiga jak trzeba, więc morele.net ma się czego wstydzić :)

Martwią mnie jedynie rysy na obudowie dysku.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...