Skocz do zawartości

MSI GTX 560 Ti Gwarancja


Recommended Posts

Oddaj jeszcze raz kartę graficzną na gwarancję. Nic innego ci nie pozostało.

A co do odszkodowania za szkody, które ona wyrządziła to niestety już nic na to nie poradzisz. Bo nie masz im jak tego udowodnić itp. Nawet zabawa z rzeczoznawcą pochłonie za dużo czasu i kasy aby się w to bawić. Najlepiej jakby ci się udało kupić nową taśmę.

Link to post
Share on other sites

Oddaj jeszcze raz kartę graficzną na gwarancję. Nic innego ci nie pozostało.

A co do odszkodowania za szkody, które ona wyrządziła to niestety już nic na to nie poradzisz. Bo nie masz im jak tego udowodnić itp. Nawet zabawa z rzeczoznawcą pochłonie za dużo czasu i kasy aby się w to bawić. Najlepiej jakby ci się udało kupić nową taśmę.

 Sprobuję choc nie wiem czy dwa razy mozna wysyłać towar do serwisu ?

 

http://www.iv.pl/images/09728371168792030487.jpg

Link to post
Share on other sites

Przejście sie do sklepu nie wchodzi w grę w Woj.Podlaskiego do Poznania jest spory kawałek.  a karta była zakupiona on line w sklepie internetowym komputronika. a sklep w bialymstoku tylko przyjmuje towar i wysyla do do poznania tez.

 

Ps.Na to wychodzi że to jednak komputronik naprawia skoro trafila do ich serwisu a nie odesłali jej dalej do MSI.

Edytowane przez o2vip
Link to post
Share on other sites

A tu cię zaskoczę... Komputronik działa nieco inaczej (i nie pytaj skąd wiem). Kiedy użytkownik X oddaje coś Komputronikowi w ramach gwar, Komputronik śle to do swojego serwisu w Poznaniu. Tam mogą się przytrafić 3 rzeczy

-łatwo naprawialne usterki, np. wymana końcówki jack w słuchawkach są naprawiane na miejscu i odsyłane do sklepu/klienta

-w przypadku poważniejszych usterek Komputronik wykonuje klientowi korektę do paragonu, pozwala wziąć inny towar w tej samej cenie, zaś uszkodzony egzemplarz trafia do producenta i jest często wprowadzany ponownie do obiegu jako refurbished

-jeżeli Komputronikowi wydaje się że producent nie uzna gwarancji, Komputronik piszę odmowę ... więc autorze tematu istnieje szansa że jeśli wyślesz kartę bezpośrednio do MSI, to MSI gwarancję uzna - bo znając metodykę działania firmy Komputronik twoja karta wogóle do nich nie trafiła

Link to post
Share on other sites

1. Komputronikowi nie może się "wydawać" bo powinien (jeśli nie potrafi zdiagnozować przyczyny usterki, a tak stało się w tym wypadku - Komputronik nie podał przyczyny lecz odmowę uzasadnił skutkiem, co jest sytuacją absurdalną) wysłać kartę do serwisu producenta - ponieważ tego nie zrobił, dostałeś dodatkowy argument w walce przed sądem konsumenckim lub sądem cywilnym, jeśli do takowej dojdzie.

 

2. Tak, masz prawo do końca października 2013 skorzystać z reklamacji z tytułu niezgodności towaru z Umową (wzory stosownych pism znajdziesz na forach prawnych/google). Ponieważ od daty zakupu minęło więcej niż 6 miesięcy, to po Twojej stronie jest obowiązek wykazania, że do spalenia doszło w wyniku wadliwego układu graficznego, a nie czynników spowodowanych przez Ciebie (nieprawidłowy montaż komponentów, etc.) dlatego najlepiej będzie zapłacić rzeczoznawcy, jeśli uznasz, że straty są dużo wyższe od kosztu takowego (w przypadku wygrania sprawy sądy często nakazują zwrot kosztu rzeczoznawcy stronie wygranej, gdy to ona musiała ten koszt pokryć).

 

3. Nie masz absolutnie żadnej pewności, że sprawę wygrasz, bo firma też może powołać swojego rzeczoznawcę (a ten zwykle orzeka na korzyść firmy z oczywistych względów) i wtedy zaczyna się walka. Jeśli natomiast powołasz rzeczoznawcę z listy dostępnych na stronie UOKiK to praktyka pokazuje, że masz spore szanse na wygranie (o ile jesteś przekonany, że awaria nie nastąpiła z Twojej winy).

 

4. Po otrzymaniu karty i pisma reklamacyjnego (w którym musisz określić swoje żądanie) sprzedawca (w tym wypadku Komputronik) ma 14 dni (kalendarzowych) na ustosunkowanie się. Odpowiedzi mogą być dwie:

 

4.1 Przyjęcie reklamacji - od tego momentu rozpoczyna się dalsza procedura. Jeśli żądałeś naprawy, karta powinna zostać naprawiona w nieprzekraczalnym terminie 30 dni. Jeśli żądałeś wymiany na nową bo obiektywnie produkt nie jest możliwy do naprawy, sklep powinien w miarę dostępności wymienić na nową lub odpowiednik. Zwrot gotówki wchodzi w grę po nieudanej naprawie/braku możliwości wymiany.

 

4.2 Odrzucenie reklamacji - tu masz trzy drogi.

 

4.2.1 Mediacje (polubowny sąd konsumencki - zgodę na wszczęcie sprawy muszą wyrazić obie strony, ponadto strona pozwana musi wyrazić pisemną zgodę na poddanie się jurysdykcji sądu.

4.2.2 Wniesienie sprawy do sądu cywilnego (tu już bieg tradycyjny)  

4.2.3 Odwołanie i ponowne złożenie reklamacji oraz poinformowanie miejscowego rzecznika praw konsumenta (często gęsto udaje się w ten sposób coś wywalczyć, bo ci kontaktują się zwyczajowo z dystrybutorem/sprzedawcą a temu miękną nogi).

 

Trochę roboty masz do zrobienia ale generalnie warto - reklamowałem w ten sposób w życiu kilkadziesiąt przedmiotów i raptem dwa razy musiałem odpuścić.

 

W przypadku gdy sprzedawca nie udzieli odpowiedzi w terminie 14 dni (żądaj w piśmie reklamacyjnym odpowiedzi pisemnej, liczy się data doręczenia pisma, nie nadania!) reklamację uznaje się za rozpatrzoną pozytywnie - w przypadku wielu sklepów ta metoda jest najlepsza, bo mało który jest w stanie się w ogóle z odpowiedzią wyrobić na czas.

 

Powodzenia, więcej poczytasz w google, hasło: reklamacja niezgodności towaru z umową

 

Link do poradnika konsumenta:

 

http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradnik-konsumenta-przeczytaj.html

 

Zapoznaj się dokładnie, ja napisałem skrótowo z doświadczenia, tam masz dokładny opis co i jak przygotowany przez ludzi znających się na rzeczy. :)

 

Gwarancja to dobrowolne oświadczenie sprzedawcy, obwarowane tysiącem zapisów niekorzystnych dla Kupującego. Dlatego raczej korzystaj z niezgodności - jest prościej, szybciej i efektywniej. ;)

Edytowane przez Mephic
Link to post
Share on other sites

To nagranie Powiedzieli że karta został uszkodzona mechanicznie albo była kręcona karty same z siebie nie płoną nikt nie bedzie prowadził dochodzenia w tej sprawie itd.

 

Wiec od czego jest serwis skoro nie zbadali jej nawet w jaki sposob doszlo do tego tylko sobie zalozyli taką teze ze była kręcona i dlatego zepsuła się ? albo cos innego czego nie napisali na papierku.

 

W tygodniu jadę odbiorę kartę z salonu i juz dzwoniłem do innego serwisu nie komputronika w celu przeprowadzenia expertyzy i wystawienia opini o karcie przez rzecoznawcę  następnie jeszcze raz wysyłam ja do komputronika.

Edytowane przez o2vip
Link to post
Share on other sites

OK. Moim zdaniem jednak powinieneś rozpocząć procedurę REKLAMACJI na niezgodność towaru z umową, a nie procedurę gwarancyjną, i dopiero do takiego pisma załączyć opinię rzeczoznawcy.

 

Niech nie gadają głupot, bo karty płoną z różnych powodów a MSI (przynajmniej w wersjach PE ale być może w innych również) nie wspomina, że gwarancja nie obejmuje OC, a wręcz wskazuje, że obejmuje. Po to mają do tego dedykowaną aplikację odpowiednio limitowaną i po to karty mają odpowiednie zabezpieczenia, że tylko totalny nieuk byłby w stanie podkręcając spalić 5xx lub 6xx.

 

Tak czy owak, działaj zgodnie z ustawą i będzie dobrze.

Edytowane przez Mephic
Link to post
Share on other sites

Dzięki tak też zrobię.


ale ale. może mają podstawy żeby tak sądzić? Jakim cudem spaliła się taśma? A może dotykała karty graficznej? Inaczej się spalić nie mogła....

 

 

A teraz pomyśl:

Taśma dotyka tej części, która się bardzo grzeje -> taśma nie wytrzymuje temperatury i zaczyna się topić -> część jest zalewana topniejącą taśmą i również ulega uszkodzeniu....

 

Więc ja to tak widze ;)

Dziś na komputerze znalazłem zdjęcie które kiedyś zrobiłem jeszcze przed feralnym spaleniem się karty.

 

http://www.iv.pl/images/81057664490656243223_thumb.jpg


MSI Polska

Witam,
proszę o przesłanie nr zgłoszenia serwisowego. Jaki był powód odmowy? Spróbujemy przyjrzeć się sprawie.
Pozdrawiam.

kolejna wiadomość od MSI godz 15:55.

MSI Polska

Witam,
sprawdziłem i karta o numerze S/N: 602-V238-27SB1107095255 nigdy nie była u nas na serwisie, więc nie braliśmy udziału w ocenie uszkodzenia produktu. Serwis sklepu musiał podjąć taką decyzję na podstawie tego co zobaczył, więc ciężko mi się ustosunkować do tego. Tak samo by była potraktowana karta graficzna Asusa czy Gigabyte'a podejrzewam, dlatego proszę o kontakt z serwisem Komputronika w celu wyjaśnienia sprawy.
Pozdrawiamy
MSI Polska

JA:
Rozumiem będę probował odwołać sie od ich decyzji jednak chyba jako szary zjadacz chleba nic nie wskuram z tak duzym gigantem na rynku oni zobaczyli uszkodzenie i stwierdzili ze jest spalona a ze element ktory sie spalił uszkodził laminat wiec maja powod do odmowy gwarancji bo tego sie nie da naprawic jesli chodzi o laminat. Ale skad kazdy z nas jak kupuje karte jest wstanie przewidziec jak moze sie kiedys zepsuc tego nie rozumiem
16:05
MSI Polska

Witam,
proszę spróbować. Jako klient ma Pan prawo. My nie jesteśmy tutaj stroną ani gwarantem, tylko sklep Komputronik.
Pozdrawiamy
MSI Polska

JA


będę probował jednak znając zycie i historie inne ktore można przeczytać na necie na forach o firmie komputronik skonczy sie na odmowach.. rozumiem że panstwo nie są tutaj gwarantem szkoda tylko że ta firma serwis jej przez takie podejscie do sprawy psują tez opinie dla firmy MSI. w przyszlości chetnie tez bym wybral panstwa produkt. ale niestety za duze ryzyko gdy gwarancja jest a właściwie to jej nie ma boje sie ze znow by moglo sie to tak zakonczyc odmową ....

Link to post
Share on other sites

Wiem dokładnie tak będę się odwoływał na niezgodność towaru z umową.

 

edit:07.05.2013

Witam , pragnę poinformować, iż z uwagi na krótki czas pracy i liczne wizyty interesantów pismo w Pana sprawie wystosuję do komputronik we czwartek , liczę na zrozumienie i pozdrawiam Wiesława Tekień - Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Link to post
Share on other sites

Panie Bogumile, zgodnie z przekazaną informacją wystosowałam pismo do komputronik we czwartek, prosząc o ponowne rozpatrzenie reklamacji. pismo w załączeniu , nalezy poczekać na ich stanowisko , i ew. podjąć kolejne kroki, można sprawę skierować do sądu konsumenckiego lub powszechnego. Pozdrawiam W. Tekień

 

http://www.iv.pl/images/23723999010204845001.png

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

Na początku chciałem trochę przeprosić za moje wcześniejsze słowa - napisałem tylko to co myślałem. Było inaczej, nie chciałem źle ;)

 

wydaje mi się, że to co jest na stronie o tym spalonym laminacie przy karcie dedykowanej OC można sobie darować. Generalnie Komputronik ma tak głupi serwis że szkoda gadać - raz odesłałem im obudowę z zepsutym potencjometrem tak teraz wentyle wyją jak szalone [potencjometr na min a i tak latają jak dzikie], a serwis to Cooling.pl czy jakos tak ;)

 

Walcz, walcz i jeszcze raz walcz! Bądź stanowczy, a nie taki miły jak w tej rozmowie? Co to w ogóle za tekst "Nasza rozmowa i tak nic nie zmieni" ? To po co "baranie" jeszcze zapychasz mi linie! Połącz mnie z kimś kompetentnym!

 

Jak to się mówi:

Jak nie wydrzesz ryja to nic nie uzyskasz ;)

 

POWODZENIA! Należy Ci się naprawa!

Link to post
Share on other sites
  • 2 tygodnie później...

W dniu 2013-06-04 19:37:15 użytkownik Bogumił Dębkowski napisał:

Witam i jak dostał Pan jakieś info od firmy komputronik ? bo ja na dzień dzisiejszy zero odzewu a troche juz czasu minelo od 14 maja pozdrawiam Bogumił Dębkowski.

 06.06.2013 Wiesław Tekień:

Owszem , odpisali , ale nie jest do dla nas dobra wiadomość , podtrzymują swoje stanowisko - napisali m.in. " Zgodnie z informacjami uzyskanymi z serwisu spółki, okolicznośc , że karta jest fabrycznie podkręcana nie ma żadnego znaczenia w niniejszej sprawie. Stan karty oceniono jako "spalona' co prowadzi do wniosku  że była ona dalej podkręcana/ co jest równoznaczne z utratą gwarancji/ albo użytkowana w sposób nieprawidłowy. Cytując Kierownika serwisu" aby karta spaliła sie w taki sposób musiał przepłynąć prad zwarcia o wysokim natężeniu. Do takiej sytuacji wystarczyła niesprawna listwa zasilająca(uziemienie) co spowodowało, iż różnica potencjałów wyrównała sie na karcie  - np. klient podłączał kartę pod tv"
Dalej napisali , że nie mają żadnych wątpliwości , że za taki stan urządzenia odpowiada kupujący, nie jest to wada konstrukcyjna tkwiąca w produkcie, reklamacja nie ma szans na pozytywne rozpatrzenie. Z ubolewaniem informują , że nie uznają roszczenia Pana Bogumiła Dębkowskiego za zasadne.
W takiej sytuacji jest już tylko możliwość skierowania sprawy na drogę sądową , można do sądu konsumenckiego, ale to jest sąd polubowny i nie wiadomo czy zechcą przystąpic. Do sądu powszechnego dobrze jest mieć opinię niezależnego rzeczoznawcy/ taka lista jest na stronie Inspekcji Handlowej/. Jeśli Pan podejmie decyzję o dalszych działaniach w tej sprawie , proszę o kotakt - pozdrawiam. W. Tekień

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...