o2vip 48 Napisano 27 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Edit:27.04.2012Pan ze sklepu komputronik wczoraj wprowadził mnie w błąd podając że to Msi odmawia naprawy. dziś dzwoniłem do nich raz jeszcze z prosbą o przesłanie dokumentu z serwisu i to serwis komputronika odmawia naprawy. Cytuj Link to post Share on other sites
FeelFree 108 Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Oddaj jeszcze raz kartę graficzną na gwarancję. Nic innego ci nie pozostało. A co do odszkodowania za szkody, które ona wyrządziła to niestety już nic na to nie poradzisz. Bo nie masz im jak tego udowodnić itp. Nawet zabawa z rzeczoznawcą pochłonie za dużo czasu i kasy aby się w to bawić. Najlepiej jakby ci się udało kupić nową taśmę. Cytuj Link to post Share on other sites
o2vip 48 Napisano 27 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Oddaj jeszcze raz kartę graficzną na gwarancję. Nic innego ci nie pozostało. A co do odszkodowania za szkody, które ona wyrządziła to niestety już nic na to nie poradzisz. Bo nie masz im jak tego udowodnić itp. Nawet zabawa z rzeczoznawcą pochłonie za dużo czasu i kasy aby się w to bawić. Najlepiej jakby ci się udało kupić nową taśmę. Sprobuję choc nie wiem czy dwa razy mozna wysyłać towar do serwisu ? http://www.iv.pl/images/09728371168792030487.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
RPS_DLR 110 Napisano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2013 Przecież to nie komputronik naprawia tylko msi, zadzwoniłbym do tego sklepu (lub poszedł osobiście) i porozmawiał z kierownikiem... Cytuj Link to post Share on other sites
o2vip 48 Napisano 28 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 (edytowane) Przejście sie do sklepu nie wchodzi w grę w Woj.Podlaskiego do Poznania jest spory kawałek. a karta była zakupiona on line w sklepie internetowym komputronika. a sklep w bialymstoku tylko przyjmuje towar i wysyla do do poznania tez. Ps.Na to wychodzi że to jednak komputronik naprawia skoro trafila do ich serwisu a nie odesłali jej dalej do MSI. Edytowane 28 Kwietnia 2013 przez o2vip Cytuj Link to post Share on other sites
-Tommy- 5033 Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 wychodzi że to jednak komputronik naprawia Komputronik bierze od dystrybutora i to jemu powinni oddac karte a ten nastepnie do msi tak to działa u nas w sklepie i w kazdym innym Cytuj Link to post Share on other sites
gtxxor 3481 Napisano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2013 A tu cię zaskoczę... Komputronik działa nieco inaczej (i nie pytaj skąd wiem). Kiedy użytkownik X oddaje coś Komputronikowi w ramach gwar, Komputronik śle to do swojego serwisu w Poznaniu. Tam mogą się przytrafić 3 rzeczy -łatwo naprawialne usterki, np. wymana końcówki jack w słuchawkach są naprawiane na miejscu i odsyłane do sklepu/klienta -w przypadku poważniejszych usterek Komputronik wykonuje klientowi korektę do paragonu, pozwala wziąć inny towar w tej samej cenie, zaś uszkodzony egzemplarz trafia do producenta i jest często wprowadzany ponownie do obiegu jako refurbished -jeżeli Komputronikowi wydaje się że producent nie uzna gwarancji, Komputronik piszę odmowę ... więc autorze tematu istnieje szansa że jeśli wyślesz kartę bezpośrednio do MSI, to MSI gwarancję uzna - bo znając metodykę działania firmy Komputronik twoja karta wogóle do nich nie trafiła Cytuj Link to post Share on other sites
Mephic 110 Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 (edytowane) 1. Komputronikowi nie może się "wydawać" bo powinien (jeśli nie potrafi zdiagnozować przyczyny usterki, a tak stało się w tym wypadku - Komputronik nie podał przyczyny lecz odmowę uzasadnił skutkiem, co jest sytuacją absurdalną) wysłać kartę do serwisu producenta - ponieważ tego nie zrobił, dostałeś dodatkowy argument w walce przed sądem konsumenckim lub sądem cywilnym, jeśli do takowej dojdzie. 2. Tak, masz prawo do końca października 2013 skorzystać z reklamacji z tytułu niezgodności towaru z Umową (wzory stosownych pism znajdziesz na forach prawnych/google). Ponieważ od daty zakupu minęło więcej niż 6 miesięcy, to po Twojej stronie jest obowiązek wykazania, że do spalenia doszło w wyniku wadliwego układu graficznego, a nie czynników spowodowanych przez Ciebie (nieprawidłowy montaż komponentów, etc.) dlatego najlepiej będzie zapłacić rzeczoznawcy, jeśli uznasz, że straty są dużo wyższe od kosztu takowego (w przypadku wygrania sprawy sądy często nakazują zwrot kosztu rzeczoznawcy stronie wygranej, gdy to ona musiała ten koszt pokryć). 3. Nie masz absolutnie żadnej pewności, że sprawę wygrasz, bo firma też może powołać swojego rzeczoznawcę (a ten zwykle orzeka na korzyść firmy z oczywistych względów) i wtedy zaczyna się walka. Jeśli natomiast powołasz rzeczoznawcę z listy dostępnych na stronie UOKiK to praktyka pokazuje, że masz spore szanse na wygranie (o ile jesteś przekonany, że awaria nie nastąpiła z Twojej winy). 4. Po otrzymaniu karty i pisma reklamacyjnego (w którym musisz określić swoje żądanie) sprzedawca (w tym wypadku Komputronik) ma 14 dni (kalendarzowych) na ustosunkowanie się. Odpowiedzi mogą być dwie: 4.1 Przyjęcie reklamacji - od tego momentu rozpoczyna się dalsza procedura. Jeśli żądałeś naprawy, karta powinna zostać naprawiona w nieprzekraczalnym terminie 30 dni. Jeśli żądałeś wymiany na nową bo obiektywnie produkt nie jest możliwy do naprawy, sklep powinien w miarę dostępności wymienić na nową lub odpowiednik. Zwrot gotówki wchodzi w grę po nieudanej naprawie/braku możliwości wymiany. 4.2 Odrzucenie reklamacji - tu masz trzy drogi. 4.2.1 Mediacje (polubowny sąd konsumencki - zgodę na wszczęcie sprawy muszą wyrazić obie strony, ponadto strona pozwana musi wyrazić pisemną zgodę na poddanie się jurysdykcji sądu. 4.2.2 Wniesienie sprawy do sądu cywilnego (tu już bieg tradycyjny) 4.2.3 Odwołanie i ponowne złożenie reklamacji oraz poinformowanie miejscowego rzecznika praw konsumenta (często gęsto udaje się w ten sposób coś wywalczyć, bo ci kontaktują się zwyczajowo z dystrybutorem/sprzedawcą a temu miękną nogi). Trochę roboty masz do zrobienia ale generalnie warto - reklamowałem w ten sposób w życiu kilkadziesiąt przedmiotów i raptem dwa razy musiałem odpuścić. W przypadku gdy sprzedawca nie udzieli odpowiedzi w terminie 14 dni (żądaj w piśmie reklamacyjnym odpowiedzi pisemnej, liczy się data doręczenia pisma, nie nadania!) reklamację uznaje się za rozpatrzoną pozytywnie - w przypadku wielu sklepów ta metoda jest najlepsza, bo mało który jest w stanie się w ogóle z odpowiedzią wyrobić na czas. Powodzenia, więcej poczytasz w google, hasło: reklamacja niezgodności towaru z umową Link do poradnika konsumenta: http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradnik-konsumenta-przeczytaj.html Zapoznaj się dokładnie, ja napisałem skrótowo z doświadczenia, tam masz dokładny opis co i jak przygotowany przez ludzi znających się na rzeczy. Gwarancja to dobrowolne oświadczenie sprzedawcy, obwarowane tysiącem zapisów niekorzystnych dla Kupującego. Dlatego raczej korzystaj z niezgodności - jest prościej, szybciej i efektywniej. Edytowane 29 Kwietnia 2013 przez Mephic Cytuj Link to post Share on other sites
o2vip 48 Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Dziś zadzwoniłem do serwisu komputronik o szersze wyjaśnienie w tej sprawie.http://www16.zippyshare.com/v/20715887/file.html Cytuj Link to post Share on other sites
Mephic 110 Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 Niestety nie mam teraz możliwości pobrania pliku. Coś ciekawego napisali? Czy to nagranie? Cytuj Link to post Share on other sites
o2vip 48 Napisano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 (edytowane) To nagranie Powiedzieli że karta został uszkodzona mechanicznie albo była kręcona karty same z siebie nie płoną nikt nie bedzie prowadził dochodzenia w tej sprawie itd. Wiec od czego jest serwis skoro nie zbadali jej nawet w jaki sposob doszlo do tego tylko sobie zalozyli taką teze ze była kręcona i dlatego zepsuła się ? albo cos innego czego nie napisali na papierku. W tygodniu jadę odbiorę kartę z salonu i juz dzwoniłem do innego serwisu nie komputronika w celu przeprowadzenia expertyzy i wystawienia opini o karcie przez rzecoznawcę następnie jeszcze raz wysyłam ja do komputronika. Edytowane 29 Kwietnia 2013 przez o2vip Cytuj Link to post Share on other sites
Mephic 110 Napisano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2013 (edytowane) OK. Moim zdaniem jednak powinieneś rozpocząć procedurę REKLAMACJI na niezgodność towaru z umową, a nie procedurę gwarancyjną, i dopiero do takiego pisma załączyć opinię rzeczoznawcy. Niech nie gadają głupot, bo karty płoną z różnych powodów a MSI (przynajmniej w wersjach PE ale być może w innych również) nie wspomina, że gwarancja nie obejmuje OC, a wręcz wskazuje, że obejmuje. Po to mają do tego dedykowaną aplikację odpowiednio limitowaną i po to karty mają odpowiednie zabezpieczenia, że tylko totalny nieuk byłby w stanie podkręcając spalić 5xx lub 6xx. Tak czy owak, działaj zgodnie z ustawą i będzie dobrze. Edytowane 29 Kwietnia 2013 przez Mephic Cytuj Link to post Share on other sites
o2vip 48 Napisano 6 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2013 Dzięki tak też zrobię. ale ale. może mają podstawy żeby tak sądzić? Jakim cudem spaliła się taśma? A może dotykała karty graficznej? Inaczej się spalić nie mogła.... A teraz pomyśl: Taśma dotyka tej części, która się bardzo grzeje -> taśma nie wytrzymuje temperatury i zaczyna się topić -> część jest zalewana topniejącą taśmą i również ulega uszkodzeniu.... Więc ja to tak widze Dziś na komputerze znalazłem zdjęcie które kiedyś zrobiłem jeszcze przed feralnym spaleniem się karty. http://www.iv.pl/images/81057664490656243223_thumb.jpg MSI Polska Witam, proszę o przesłanie nr zgłoszenia serwisowego. Jaki był powód odmowy? Spróbujemy przyjrzeć się sprawie. Pozdrawiam. kolejna wiadomość od MSI godz 15:55. MSI Polska Witam, sprawdziłem i karta o numerze S/N: 602-V238-27SB1107095255 nigdy nie była u nas na serwisie, więc nie braliśmy udziału w ocenie uszkodzenia produktu. Serwis sklepu musiał podjąć taką decyzję na podstawie tego co zobaczył, więc ciężko mi się ustosunkować do tego. Tak samo by była potraktowana karta graficzna Asusa czy Gigabyte'a podejrzewam, dlatego proszę o kontakt z serwisem Komputronika w celu wyjaśnienia sprawy. Pozdrawiamy MSI PolskaJA: Rozumiem będę probował odwołać sie od ich decyzji jednak chyba jako szary zjadacz chleba nic nie wskuram z tak duzym gigantem na rynku oni zobaczyli uszkodzenie i stwierdzili ze jest spalona a ze element ktory sie spalił uszkodził laminat wiec maja powod do odmowy gwarancji bo tego sie nie da naprawic jesli chodzi o laminat. Ale skad kazdy z nas jak kupuje karte jest wstanie przewidziec jak moze sie kiedys zepsuc tego nie rozumiem 16:05 MSI Polska Witam, proszę spróbować. Jako klient ma Pan prawo. My nie jesteśmy tutaj stroną ani gwarantem, tylko sklep Komputronik. Pozdrawiamy MSI Polska JA będę probował jednak znając zycie i historie inne ktore można przeczytać na necie na forach o firmie komputronik skonczy sie na odmowach.. rozumiem że panstwo nie są tutaj gwarantem szkoda tylko że ta firma serwis jej przez takie podejscie do sprawy psują tez opinie dla firmy MSI. w przyszlości chetnie tez bym wybral panstwa produkt. ale niestety za duze ryzyko gdy gwarancja jest a właściwie to jej nie ma boje sie ze znow by moglo sie to tak zakonczyc odmową .... Cytuj Link to post Share on other sites
Mephic 110 Napisano 7 Maja 2013 Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Nie korzystaj z gwarancji tak jak mówiłem tylko reklamuj. http://pl.msi.com/service/warranty/ Tu są wszystkie warunki gwarancji MSI włącznie zinfo, że nie obejmuje spalonego laminatu. Na szczęście reklamując na niezgodność nie masz tak kretyńskich obwarowań więc jesteś w stanie coś wywalczyć. Cytuj Link to post Share on other sites
o2vip 48 Napisano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2013 Wiem dokładnie tak będę się odwoływał na niezgodność towaru z umową. edit:07.05.2013Witam , pragnę poinformować, iż z uwagi na krótki czas pracy i liczne wizyty interesantów pismo w Pana sprawie wystosuję do komputronik we czwartek , liczę na zrozumienie i pozdrawiam Wiesława Tekień - Powiatowy Rzecznik Konsumentów Cytuj Link to post Share on other sites
Mephic 110 Napisano 8 Maja 2013 Udostępnij Napisano 8 Maja 2013 O proszę - czyli od razu z grubej rury No to dobrze, trzymam kciuki, że się powiedzie. Cytuj Link to post Share on other sites
o2vip 48 Napisano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Lepszej jakości fotka karty zrobiona cyfrówką. http://www.iv.pl/images/14223281027021307197_thumb.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
Lukaszbass 116 Napisano 10 Maja 2013 Udostępnij Napisano 10 Maja 2013 Kiepsko wygląda Twoja sytuacja. MSI będzie odwoływać Cie do sklepu komputronik a sklep do MSI choć życzę powodzenia . Cytuj Link to post Share on other sites
o2vip 48 Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 Panie Bogumile, zgodnie z przekazaną informacją wystosowałam pismo do komputronik we czwartek, prosząc o ponowne rozpatrzenie reklamacji. pismo w załączeniu , nalezy poczekać na ich stanowisko , i ew. podjąć kolejne kroki, można sprawę skierować do sądu konsumenckiego lub powszechnego. Pozdrawiam W. Tekień http://www.iv.pl/images/23723999010204845001.png 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Mephic 110 Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 brawo O to chodzi - nie można żadnej firmie dawać grać ludziom na nosie. Cytuj Link to post Share on other sites
HajducekHajduk 106 Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 Hue hue znalazłem literówkę 4 wers, 1 akapit, przedostatnie słowo. Powinno być "with CUDA" a jest "whit CUDA. Cytuj Link to post Share on other sites
MSI Team 50 Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 Na stronie MSI są wymieniona przypadki w , których nie uznaje się gwarancji http://pl.msi.com/service/warranty/ . Cytuj Link to post Share on other sites
-Tommy- 5033 Napisano 23 Maja 2013 Udostępnij Napisano 23 Maja 2013 czyli ta usterka nie podlega naprawom gwarancyjnym... trochę to dziwne bo przecież użytkownik sam tego nie zrobił i to wina produktu Cytuj Link to post Share on other sites
Leesiuu 538 Napisano 24 Maja 2013 Udostępnij Napisano 24 Maja 2013 Na początku chciałem trochę przeprosić za moje wcześniejsze słowa - napisałem tylko to co myślałem. Było inaczej, nie chciałem źle wydaje mi się, że to co jest na stronie o tym spalonym laminacie przy karcie dedykowanej OC można sobie darować. Generalnie Komputronik ma tak głupi serwis że szkoda gadać - raz odesłałem im obudowę z zepsutym potencjometrem tak teraz wentyle wyją jak szalone [potencjometr na min a i tak latają jak dzikie], a serwis to Cooling.pl czy jakos tak Walcz, walcz i jeszcze raz walcz! Bądź stanowczy, a nie taki miły jak w tej rozmowie? Co to w ogóle za tekst "Nasza rozmowa i tak nic nie zmieni" ? To po co "baranie" jeszcze zapychasz mi linie! Połącz mnie z kimś kompetentnym! Jak to się mówi: Jak nie wydrzesz ryja to nic nie uzyskasz POWODZENIA! Należy Ci się naprawa! Cytuj Link to post Share on other sites
o2vip 48 Napisano 6 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2013 W dniu 2013-06-04 19:37:15 użytkownik Bogumił Dębkowski napisał:Witam i jak dostał Pan jakieś info od firmy komputronik ? bo ja na dzień dzisiejszy zero odzewu a troche juz czasu minelo od 14 maja pozdrawiam Bogumił Dębkowski. 06.06.2013 Wiesław Tekień:Owszem , odpisali , ale nie jest do dla nas dobra wiadomość , podtrzymują swoje stanowisko - napisali m.in. " Zgodnie z informacjami uzyskanymi z serwisu spółki, okolicznośc , że karta jest fabrycznie podkręcana nie ma żadnego znaczenia w niniejszej sprawie. Stan karty oceniono jako "spalona' co prowadzi do wniosku że była ona dalej podkręcana/ co jest równoznaczne z utratą gwarancji/ albo użytkowana w sposób nieprawidłowy. Cytując Kierownika serwisu" aby karta spaliła sie w taki sposób musiał przepłynąć prad zwarcia o wysokim natężeniu. Do takiej sytuacji wystarczyła niesprawna listwa zasilająca(uziemienie) co spowodowało, iż różnica potencjałów wyrównała sie na karcie - np. klient podłączał kartę pod tv"Dalej napisali , że nie mają żadnych wątpliwości , że za taki stan urządzenia odpowiada kupujący, nie jest to wada konstrukcyjna tkwiąca w produkcie, reklamacja nie ma szans na pozytywne rozpatrzenie. Z ubolewaniem informują , że nie uznają roszczenia Pana Bogumiła Dębkowskiego za zasadne.W takiej sytuacji jest już tylko możliwość skierowania sprawy na drogę sądową , można do sądu konsumenckiego, ale to jest sąd polubowny i nie wiadomo czy zechcą przystąpic. Do sądu powszechnego dobrze jest mieć opinię niezależnego rzeczoznawcy/ taka lista jest na stronie Inspekcji Handlowej/. Jeśli Pan podejmie decyzję o dalszych działaniach w tej sprawie , proszę o kotakt - pozdrawiam. W. Tekień Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.