Skocz do zawartości

[c++]pomoc w uproszczeniu programu


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez waszak,

Recommended Posts

Witam mam pewien problem, napisałem program do tego zadania: http://main.edu.pl/pl/user.phtml?op=showtask&task=koz&con=PAS

Tylko jest jeden problem. Program oczywiście działa poprawnie i wszystko liczy dobrze. Tylko, że program ma zajmować max 64MB pamięci a mi przy ostatnim teście podaje problem, iż program jest wywłaszczony, gdyż wykonuje zbyt dużo przebiegów pętli. ( w tym linku http://main.edu.pl/pl/user.phtml?op=zasoby jest zasób tego programu (co na wejściu i na wyjściu przy testach na stronie jest wykorzystywane) ) tak jak powiedziałem w trzecim teście program jest wywłaszczony i nie wiem jak temu zapobiec. Jeżeli ktoś z forumowiczów byłby w stanie mi pomóć byłbym bardzo wdzięczny :)

 

I od razu mówię, że nie jestem jakiś programistą czy coś :) jestem na etapie nauki dlatego nie dam sobie sam z tym rady.

 

Oto mój kod:

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <utility>
#include <algorithm>

using namespace std;
/* run this program using the console pauser or add your own getch, system("pause") or input loop */

int main(int argc, char *argv[]) {

int n, w;
cin>>n>>w;
pair <int,string> para[w];
int tab2[w];


for(int i=0;i<w;i++)
{
tab2[i]=1;
cin>>para[i].first;
cin>>para[i].second;
}


for(int i=0;i<w;i++)
{
for(int j=0;j<w;j++)
{
if(i!=j)if(para[i].first==para[j].first && para[i].second==para[j].second) 
{
tab2[i]++;
tab2[j]--;
para[j].first=0;
para[j].second="b";
}
}
}


int suma=0;
for(int i=0;i<w;i++)
{
if(tab2[i]%2!=0)suma++;
}
cout<<suma;

return 0;
}
Edytowane przez errorplus
Link to post
Share on other sites

Po pierwsze primo, rób chociaż wcięcia, bo się tego czytać nie da :P

 

Po drugie primo, do głowy by mi nie przyszło, że można to zadanie zrobić tak niewydajnie :D