Skocz do zawartości

Problem z płytą GA-M56S-S3 (po raz czwarty...)


Recommended Posts

Kolejny raz mam problem z napięciem na płycie... może opowiem całą historię płyty by lepiej zobrazować w czym problem (jestem laikiem nie wiem dlaczego i jak to naprawić :menda: )

 

Płyta zaraz po zakupie, po pierwszym uruchomieniu komputera przestała działać (objawy - po włączeniu komputera płyta początkowo podawała napięcie na wszystkie podzespoły, później ograniczała się tylko do wentylatorów oraz sporadycznie do dysku - brak sygnału na ekran, komputer się nie uruchamia)

 

Komputer poszedł do serwisu, po dwóch tygodniach wrócił z informacją iż płyta była wadliwa, została naprawiona, podczas awarii uszkodzone zostały sloty RAMu, wymieniono jeden slot (to mnie nieco zaskoczyło, nie miałam jednak czasu zagłębiać się w komputer i sprawdzać co i jak)

 

Po kilku miesiącach problem się powtórzył. Komputer z dnia na dzień umarł. Zdjęłam obudowę by zerknąć co tym razem przestało działać i nogi się pode mną ugięły. Mimo iż miałam pamięci patriota dual-chanel zostały one zamontowane jako single. Od razu przypomniała mi się informacja o wymianie jednego slota... Przełożyłam pamięci jako dual'e, komputer na chwile ruszył i znów padł. Objawy jak zaraz po kupieniu sprzętu.

 

Komp pojechał do serwisu. Po dwóch tygodniach z autoryzowanego serwisu gigabyte wróciła moja płyta główna. Znów naprawiona, choć prosiłam o wymianę na nową. I znów nie miałam czasu zerknąć co tym razem panowie zmajstrowali.

 

Komputer spokojnie działał przez kolejnych kilka miesięcy. Pewnego dnia postanowiłam dokupić kolejne dwie kostki ramu, otworzyłam komputer, dołożyłam kości i... komputer umarł. Objawy jak przy poprzednich awariach. Wyjęłam kości, włożyłam tylko dwie jako single - komp ruszył. I chodzi, ale piszczy, wentylatory chodzą nierówno.