Skocz do zawartości

Program w C++ który zmienia właściwości animacji w 3d/2d ewentualnie coś takiego w Blenderze?


Recommended Posts

Witam

Chciałbym stworzyć program który na podstawię podanych wartości zmienia położenie/ruch obiektów na animacji.Czyli prościej i konkretniej mówiąc mam zrobić animacje kolesia który sobie biegnie i w zależności jaką mu wpisze szybkość biegu, tak szybko biegnie:że jak wpiszę mu podłoże po którym biegnie jest nachylone pok kątem alfa to na animacji pokazuje się że koleś biegnie pod górę w dół.Najlepiej było by wszystko było zawarte w jednym oknie tzn. animacja + pole do uzupełniania wartości jakie użytkownik ma wpisać (kąta nachylenia podłoża,prędkość wiatru,prędkość biegu itp) i dodatkowo program na podstawie tych wszystkich danych wyświetla w okienku z jaką aktualnie mocą biegnie.Czyli ogólnie było by to coś podobnego do mierników mocy z jakich korzystają profesjonalni kolarze tylko z tą różnicą że mierzyło to moc biegacza wirtualnego.Mam napisany prosty program w C++ który po podaniu wszystkich wartości oblicza tą moc tylko teraz nie wiem jak by to można  sprzężyc z animacją.Da się w ogóle coś takiego w c++ zrobić? Myślałem też czy by nie użyć do tego blendera bo  w pewnym sensie mogło by to wyglądać trochę jak gra tylko z wpisywanymi  wartościami z jakimi koleś ma się poruszać.Ale to już trochę więcej roboty bo zrobić animacje 3d a 2d będzie o wiele trudniej.Jaki inny sposób/program możecie mi polecić? Z góry dziękuje za pomoc.

Link to post
Share on other sites

Do takiego czegoś polecam raczej Unity3d i to nawet w darmowej wersji. Musisz mieć model 3d z podstawowym rigiem dla animacji biped oraz pętle animacji na różne okoliczności i po prostu oskryptować to wszystko.
Instalka Unity3d przychodzi wraz z przykładowymi projektami. W demku 'bootcamp' masz kompletny kontroler TPP i animacje. Niestety nie kojarze, czy kontroler postaci jest napisany w JS, C, czy C++.

W przypadku najnowszych wersji unity3d demo 'bootcamp' trzeba juz pobrać osobno.

Edytowane przez saddam
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Da się w ogóle coś takiego w c++ zrobić?

Lepiej powiedz, czego się nie da zrobić w C++ :P Kwestia doboru odpowiednich bibliotek. Jeśli 2d to właściwie każde rozwiązanie okienkowe ma komponent do rysowania. W przypadku 3d to OpenGL/DirectX/XNA albo...

 

Do takiego czegoś polecam raczej Unity3d

Też się nada. Jest o tyle fajnie, że możesz bez problemu dorzucić jakieś modele, fizykę masz już gotową (kwestia ustawienia wartości). Kiedy ostatnio miałem styczność z Unity to możliwymi językami były JS albo C#. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...