Gość Napisano 19 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2012 Hunter co lepsza, gdy odpalisz grę lub np. Kombustora to masz wyższe takty. Ja miałem ponad 1200MHz na rdzeniu. Wartości w GPU-Z 1100standard +65 boost Cytuj Link to post Share on other sites
delfinn 126 Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Panowie a podajcie jakiś dowód o tych niby drastycznych spadkach FPS przy szynie 192bit? http://img94.imageshack.us/img94/8786/zz192bitvs256bit.gif Cytuj Link to post Share on other sites
foxy97 121 Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 (edytowane) porownujesz karte ktora ma 32 rop do karty ktora ma 24 Edytowane 20 Listopada 2012 przez foxy97 Cytuj Link to post Share on other sites
davidoff 153 Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 (edytowane) MSAA i wszystko jasne.... a jakby przeprowadzić test na FXAA lub TXAA ? Dwa nowe tryby antyaliasingu: FXAA oraz TXAA Funkcja antyaliasingu wygładza postrzępione krawędzie, jednak może być obciążająca i może niekorzystnie odbijać się na częstotliwości generowania klatek. FXAA to nowa technologia antyaliasingu, która pozwala otrzymać piękne, gładkie linie, przy minimalnym wpływie na wydajność. Dzięki układom GPU opartym na architekturze Kepler, będziesz mógł włączyć funkcję FXAA w setkach gier za pośrednictwem panelu sterowania NVIDIA. Drugi tryb, TXAA jest opcją dostępną w grze, która łączy technologię MSAA, filtrowania tymczasowego i przetwarzania końcowego dla jeszcze wyższej jakości wizualnej. Alternatywną formą wygładzania, która ostatnio zyskała na popularności wraz z wprowadzeniem architektury procesorów graficznej Kepler jest antyaliasing FXAA. Wygładzanie w tym przypadku odbywa się na gotowym wyrenderowanym obiekcie. Ma to znaczący wpływ na obniżenie zapotrzebowania na moc obliczeniową, gdzie w przypadku FXAA użytkownik może zauważyć spadek wydajności na poziomie jedynie 3-5%, co w porównaniu z ponad 40% dla MSAA jest znaczącym postępem. Jednak i ten typ wygładzania nie radzi sobie zbyt dobrze z migotaniem tekstur przeźroczystych w szybkich scenach. http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nqfsPuH3v3c Edytowane 20 Listopada 2012 przez davidoff Cytuj Link to post Share on other sites
Barsa 117 Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 davidoff to agent nvidia, już nawet się nie kryję hehe porownujesz karte ktora ma 32 rop do karty ktora ma 24 Ty ale Radeony 7870 i 7850 mają też po 32, to jednak jakiś to plus jest tak?? Bądźmy konsekwentni... Ludzie nie czarujmy się, GF ma keplera i to jest jego wielki atut, tak samo jak cuda, ale szyna i ropy nie są autem 660-tek, to jest ich minus i on ma znaczenie, piszą nawet o tym posiadacze GF-ów... tak gdzie potrzebna jest szersza szyna te karty będą dostawać po du**e, więc mimo, że są oparte na fajnej technologi z przyszłością, to jednak mają też spory minus i tyle w temacie. Cytuj Link to post Share on other sites
davidoff 153 Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 davidoff to agent nvidia, już nawet się nie kryję hehe :roll: Czy agent by powiedział że poniżej 660 w stajni Nvidii nie opłaca sie kupować ? tak uważam że 650Ti i dalej w dół jest nieopłacalnym zakupem Radeon w tej cenie zabija GF. Cytuj Link to post Share on other sites
Melman1980 363 Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 Ok a gdzie jest potrzebna szersza szyna:)? Cytuj Link to post Share on other sites
Barsa 117 Napisano 20 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2012 No na pewno w Batmanie na full detals powyżej 4 msaa, a nawet już przy 2x msaa widać spadek... http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-660-ti-memory-bandwidth-anti-aliasing,3283-13.html Domyślam się, że w innych grach będzie podobnie... oczywiście można wymuszać w sterach FXAA lub TXAA, ale jednak większość jak już to włącza msaa Dałem ten przykład, żeby był zobrazowany wykresami itd. ale nawet na tym forum można poczytać opinie posiadaczy Ge Force, którzy piszą, że co prawda mają świetne karty ale czasem zdarzają się spadki... Dla mnie temat, że 24 ropy wobec 32 i szyna 192 wobec 256 nic nie znaczy, jest jak pisanie, że ok teraz wystarcza każdemu 1gb pamięci, ale w niektórych grach już tak różowo nie jest a z czasem będzie gorzej. Może to słabo dobrane porównania, bo teraz naprawdę 1gb to jest świat i ludzie ale już przy szynie i ropach, to te 192 i 24 to już słabo i gdyby mniej udana karta(bo 660 jest udaną kartą) miła te felery to o wiele łatwiej szaremu kowalskiemu byłoby to wychwycić... Cytuj Link to post Share on other sites
Melman1980 363 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Barsa. Szyna systemowa definiuje maxymalną przepustowość pamięci ale jest też jej taktowanie. W GTX 660 rzeczywiste taktowanie to 1500Mhz w Radeonach 1200Mhz Tak sobie myślę, że mogli sobie spokojnie pozwolić na ciut mniejszą szynę, a większe taktowanie aby spokojnie walczyć z radkami w tym przedziale cenowym Cytuj Link to post Share on other sites
grbprc 30 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 krytycy szyny 192 oczywiscie wyciagaja jakies testy na full hd z wszystkim wlaczonym ale nie kazdy gra w tak wysokiej rozdzialce . 1680 na 1050 spokojnie styka . z reszta w 660kach postawili na szybsza pamiec a werzsza szyne ktora przynajmiej jest w calosci wykorzystana przez keplera a w radkach 7850 i 7870 szersza szyna i wiecej ropow przy slabo taktowanej pamieci nawet tej szyny 256 nie wykorzysta w calosci chyba ze w rozdzialce rzedu 5700 na milion 500 plus pamiec w 660 ti lub nie ti mozna bujnac nawet do 1700mhz i w gore . Cytuj Link to post Share on other sites
Melman1980 363 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 grbprc. Jestem tego samego zdania. Nie chodzi o fanboizm:) Cytuj Link to post Share on other sites
Barsa 117 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 (edytowane) Ciekawe z tym bujaniem pamięci... bo jak ja ją bujne nawet o 200 mhz w górę to i tak to mało jest opłacalne np. w 3dmark11, czyli odpowiedź jest jedna, pamięci mi starcza, tylko podnoszenia rdzenia daje większy efekt(w trybie extreme oczywiście, jest trochę lepiej, ale z naciskiem na trochę, bo też tych punkcików z pamięci mało). Super niewykorzystywana, a te wykresy to normalnie z nieba się wzięły...no ale oczywiście NV nadrabia taktowaniem pamięci.. szkoda tylko, że tego nie widać na wykresach, które właśnie skupiły się właśnie na pamięci. Ja jak kupuję nową kartę to chcę grać w dzisiejszych czasach na 1080p a nie niżej, co to za argument, że mi starcza na 1680/1050... polecasz ją dla kogoś, kto może grać na większej rozdzielczości. Dawać Wam testy, że ta węższa szyna coś znaczy, a Wy swoje... piszę koleś, że on ma spadki, a Wy swoje... dzisas, no i to nie jest fanbojstwo, to co? Może zasada, że moje jest "mojsze i lepszejsze od twojeszego, bo już nie wiem... Ja tam umywam ręcę, każdy ma co chciał i jak jest zadowolony to dobrze, jak nie to cóż, sam wybierał. Edytowane 21 Listopada 2012 przez Barsa Cytuj Link to post Share on other sites
grbprc 30 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 i tyle kazdy jak wybral tak ma . kolega barsa fanboy od radeonow . najlepiej samemu sprawdzic jeden bedzie zadowolony drugi nie Cytuj Link to post Share on other sites
Barsa 117 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 Ładny ze mnie fanboj... wcześniejsze kompy wszystkie grafy od NV, niedawno polecałem gtx670 zamiast 7970, ale niech będzie fanboj Cytuj Link to post Share on other sites
grbprc 30 Napisano 21 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2012 jak dobrze ze na forum zawsze jest masa fachowcow ktorzy ci doradza Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.