Skocz do zawartości

AMD radeon 7870 vs Nvidia GeForce gtx 660 (nie Ti)


Recommended Posts

MSAA i wszystko jasne....

 

a jakby przeprowadzić test na FXAA lub TXAA ?

Dwa nowe tryby antyaliasingu: FXAA oraz TXAA

 

Funkcja antyaliasingu wygładza postrzępione krawędzie, jednak może być obciążająca i może niekorzystnie odbijać się na częstotliwości generowania klatek. FXAA to nowa technologia antyaliasingu, która pozwala otrzymać piękne, gładkie linie, przy minimalnym wpływie na wydajność. Dzięki układom GPU opartym na architekturze Kepler, będziesz mógł włączyć funkcję FXAA w setkach gier za pośrednictwem panelu sterowania NVIDIA.

Drugi tryb, TXAA jest opcją dostępną w grze, która łączy technologię MSAA, filtrowania tymczasowego i przetwarzania końcowego dla jeszcze wyższej jakości wizualnej.

 

Alternatywną formą wygładzania, która ostatnio zyskała na popularności wraz z wprowadzeniem architektury procesorów graficznej Kepler jest antyaliasing FXAA. Wygładzanie w tym przypadku odbywa się na gotowym wyrenderowanym obiekcie. Ma to znaczący wpływ na obniżenie zapotrzebowania na moc obliczeniową, gdzie w przypadku FXAA użytkownik może zauważyć spadek wydajności na poziomie jedynie 3-5%, co w porównaniu z ponad 40% dla MSAA jest znaczącym postępem. Jednak i ten typ wygładzania nie radzi sobie zbyt dobrze z migotaniem tekstur przeźroczystych w szybkich scenach.

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=nqfsPuH3v3c

 

Edytowane przez davidoff
Link to post
Share on other sites

davidoff to agent nvidia, już nawet się nie kryję hehe ;)

 

porownujesz karte ktora ma 32 rop do karty ktora ma 24

Ty ale Radeony 7870 i 7850 mają też po 32, to jednak jakiś to plus jest tak?? Bądźmy konsekwentni...

 

 

Ludzie nie czarujmy się, GF ma keplera i to jest jego wielki atut, tak samo jak cuda, ale szyna i ropy nie są autem 660-tek, to jest ich minus i on ma znaczenie, piszą nawet o tym posiadacze GF-ów... tak gdzie potrzebna jest szersza szyna te karty będą dostawać po du**e, więc mimo, że są oparte na fajnej technologi z przyszłością, to jednak mają też spory minus i tyle w temacie.

Link to post
Share on other sites

No na pewno w Batmanie na full detals powyżej 4 msaa, a nawet już przy 2x msaa widać spadek...

 

http://www.tomshardware.com/reviews/geforce-gtx-660-ti-memory-bandwidth-anti-aliasing,3283-13.html

 

Domyślam się, że w innych grach będzie podobnie... oczywiście można wymuszać w sterach FXAA lub TXAA, ale jednak większość jak już to włącza msaa

 

Dałem ten przykład, żeby był zobrazowany wykresami itd. ale nawet na tym forum można poczytać opinie posiadaczy Ge Force, którzy piszą, że co prawda mają świetne karty ale czasem zdarzają się spadki...

 

Dla mnie temat, że 24 ropy wobec 32 i szyna 192 wobec 256 nic nie znaczy, jest jak pisanie, że ok teraz wystarcza każdemu 1gb pamięci, ale w niektórych grach już tak różowo nie jest a z czasem będzie gorzej. Może to słabo dobrane porównania, bo teraz naprawdę 1gb to jest świat i ludzie ale już przy szynie i ropach, to te 192 i 24 to już słabo i gdyby mniej udana karta(bo 660 jest udaną kartą) miła te felery to o wiele łatwiej szaremu kowalskiemu byłoby to wychwycić...

Link to post
Share on other sites

Barsa. Szyna systemowa definiuje maxymalną przepustowość pamięci ale jest też jej taktowanie. W GTX 660 rzeczywiste taktowanie to 1500Mhz w Radeonach 1200Mhz :) Tak sobie myślę, że mogli sobie spokojnie pozwolić na ciut mniejszą szynę, a większe taktowanie aby spokojnie walczyć z radkami w tym przedziale cenowym

Link to post
Share on other sites

krytycy szyny 192 oczywiscie wyciagaja jakies testy na full hd z wszystkim wlaczonym ale nie kazdy gra w tak wysokiej rozdzialce . 1680 na 1050 spokojnie styka . z reszta w 660kach postawili na szybsza pamiec a werzsza szyne ktora przynajmiej jest w calosci wykorzystana przez keplera a w radkach 7850 i 7870 szersza szyna i wiecej ropow przy slabo taktowanej pamieci nawet tej szyny 256 nie wykorzysta w calosci chyba ze w rozdzialce rzedu 5700 na milion 500 plus pamiec w 660 ti lub nie ti mozna bujnac nawet do 1700mhz i w gore .

Link to post
Share on other sites

Ciekawe z tym bujaniem pamięci... bo jak ja ją bujne nawet o 200 mhz w górę to i tak to mało jest opłacalne np. w 3dmark11, czyli odpowiedź jest jedna, pamięci mi starcza, tylko podnoszenia rdzenia daje większy efekt(w trybie extreme oczywiście, jest trochę lepiej, ale z naciskiem na trochę, bo też tych punkcików z pamięci mało).

 

Super niewykorzystywana, a te wykresy to normalnie z nieba się wzięły...no ale oczywiście NV nadrabia taktowaniem pamięci.. szkoda tylko, że tego nie widać na wykresach, które właśnie skupiły się właśnie na pamięci.

 

Ja jak kupuję nową kartę to chcę grać w dzisiejszych czasach na 1080p a nie niżej, co to za argument, że mi starcza na 1680/1050... polecasz ją dla kogoś, kto może grać na większej rozdzielczości.

 

Dawać Wam testy, że ta węższa szyna coś znaczy, a Wy swoje... piszę koleś, że on ma spadki, a Wy swoje... dzisas, no i to nie jest fanbojstwo, to co? Może zasada, że moje jest "mojsze i lepszejsze od twojeszego, bo już nie wiem... Ja tam umywam ręcę, każdy ma co chciał i jak jest zadowolony to dobrze, jak nie to cóż, sam wybierał.

Edytowane przez Barsa
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...