Skocz do zawartości

[TEMAT OGÓLNY] PlayStation 4


Recommended Posts

btw silniki następnej generacji będą mocno używać funkcji gpgpu comute(nawet prościutkie efekty tego typu w dzisiejszych grach są bardzo kosztowne) co bardzo boleśnie objawi wąskie gardła dirextx/pc; wolna magistrale/ pc expres niezunifikowaną pamieć  draw callsy, koslawe wielowątkowe renderowanie itp. No i wisienka na torcie czyli 2GB pamięci w kartach vs 8 w ps4, jak ktoś ciekaw to niech znajdzie kartę ze 128MB i spróbuje odpalić cokolwiek z obecnej generacji

 

 

twitter.com/ID_AA_Carmack/statuses/50277106856370176

 

Ktoś jeszcze wspominał ze konsolowe exy to papka ?

Zwycięzcy VGA w kategorii "best graphics" 
2012 - Halo 4 
2011 - U3 
2010 - God of War 3 
2009 - U2 
2008 - MGS4 
2007 - Crysis 
2006 - Gears of War 
2005 - Resident Evil 4 
Nominacje VGA w kategorii "best graphisc" 
2012 - Dishonored,Journey, AC3 
2011 - Batman:AC, LA Noire, RAGE 
2010 - RDR, HR, Kirby's Epic Yarn 
2009 - KZ2, COD:MW2, Batman: AA 
2008 - Fallout 3, Sonic Unleashed 
2007 - Bioshock, COD:MW, ME 1 
2006 - Ōkami, Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter, The Elder Scrolls IV: Oblivion, Company of Heroes 
2005 - Peter Jackson's King Kong: The Official Game of the Movie,Call of Duty 2, F.E.A.R., PGR 3

 

Edytowane przez TonySoprano
Link to post
Share on other sites

budżety skutecznie hamujące stronę pctowa od wielu lat, do tego teraz bardzo mała liczba użytkowników z mocnym sprzętem większość przesiadła się na laptopy i mamy już "ea ignite nie dla pc" 

 

Bardzo dobre info http://news.softpedia.com/news/Rockstar-Toronto-Working-on-Open-World-Next-Gen-Game-for-PS4-Xbox-One-366981.shtml

 

Dla zainteresowanych jeszcze porównanie  watch dogs pc i ps4 

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=AjUaA5lDeDYhttp://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-watch-dogs-on-ps4-tech-analysis

 

 

Jeżeli mój 7970 da rade to wybiorę wersje na pc  :)

Edytowane przez TonySoprano
Link to post
Share on other sites

 

btw silniki następnej generacji będą mocno używać funkcji gpgpu comute(nawet prościutkie efekty tego typu w dzisiejszych grach są bardzo kosztowne) co bardzo boleśnie objawi wąskie gardła dirextx/pc; wolna magistrale/ pc expres niezunifikowaną pamieć  draw callsy, koslawe wielowątkowe renderowanie itp. No i wisienka na torcie czyli 2GB pamięci w kartach vs 8 w ps4, jak ktoś ciekaw to niech znajdzie kartę ze 128MB i spróbuje odpalić cokolwiek z obecnej generacji

Normalnie jakbym Tuska słuchał... nie wie o czym, nie wie co, byleby pokazać że jest "fajnie" :)

 

1) Wąskie gardło "DirectX" - ciekawe jakich bibliotek używają do pisania na X360 i XONE ... 

2) Magistrala: PCI_E Express 2.0 (16GB/s) NIE JEST "wąskim gardłem" dla Tesli K20, która jest dobre 3x szybsza od GPU w PS4. A PC mają przecież już standard PCI_E 3.0, o transferze (w obie strony) 32 GB/s ...

3) Niezunifikowana pamięć to ogromna zaleta, bowiem kości DDR5 na chwilę obecną NIE NADAJĄ się dla CPU z racji długiego czasu dostępu (opóźnienia). W ten sposób CPU dostaje optymalne DDR3, zaś GPU równie optymalne GDDR5. Odchodzą też problemy z przydziałem pamięci, adresowaniem, etc.

4) Co do pojęcia Draw Calls nie będę się wypowiadał, bo widać że go nie rozumiesz skoro użyłeś go w takim kontekście... Draw Calls mówi ile obiektów w danej chwili jest renderowanych na scenie, jak to odnieść do wady - nie mam pojęcia

5) Kwestii VRAM też nie rozumiesz... nawalenie ogromnych pokładów VRAM nic nie da. VRAM to pamięć do przechowywania tekstur, 2GB pamięci VRAM przy rozdzielczości 1080p (te paście i tak 4K nie obsłużą natywnie) jest właściwie górną granicą dla gier. 

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

 

5) Kwestii VRAM też nie rozumiesz... nawalenie ogromnych pokładów VRAM nic nie da. VRAM to pamięć do przechowywania tekstur, 2GB pamięci VRAM przy rozdzielczości 1080p (te paście i tak 4K nie obsłużą natywnie) jest właściwie górną granicą dla gier.

 kz:sf obecnie korzysta z 3gb vramu i to tylko przy fxaa

Edytowane przez Wulfen
Link to post
Share on other sites

 

 

kz:sf obecnie korzysta z 3gb vramu i to tylko przy fxaa

Hmmm, w takim razie dlaczego nie ma MSAA x8? A no tak, gpu nie daje rady.

W takim razie na co tyle ramu? Tekstury w Crysis 3 na ultra przy FXAA/bez AA biorą 1600-1700 w 1080p, a są przecież ostre jak żyletka.

Ten ram, to sobie można w buty wsadzić.

 

Wyższej rozdzielczości niż 1080p raczej nie ujrzymy na (tfu!) konsolach, chyba, że z mocno wykastrowaną siatką, efektami cząsteczkowymi itp., ale za to z ostrymi teksturami :rotfl:

A co do wąskiego gardła DX, to fakt, DX ssie, ale X1 również go ma. A jak będzie na PS4 i PC to się zobaczy. Jedno jest pewne, jeśli zaczną robić niskopoziomowe polecenia GPU na PS4, to na PC również.

Link to post
Share on other sites

Gwynbleidd 1080p we wszystkich grach to tylko pobożne życzenie, a Ty mówisz o jakiejś wyższej. Jeżeli przecieki w kwestii BF4 się potwierdzą, że dla 60 fps zrezygnowano z 1080p na rzecz 720p to nie jest ciekawie...

 

Zresztą wiadomo że 1080p to dość ogólne określenie, bo można skalować z 1280x1080 i też jest niby "1080p"...


Generalnie martwi mnie to podejście "po macoszemu" do kwestii rozdziałki i framerate na konsoli. Są tech-dema, jest szpan technologiami ale, to w czym konsole zawsze "ciuciały" zostaje... czyli ~30 fps i skalowanie. 

Link to post
Share on other sites
Gość effendi360

 

 

Generalnie martwi mnie to podejście "po macoszemu" do kwestii rozdziałki i framerate na konsoli.

 

http://bread-of-life.biz/img/agreement.gif


Bo nacisk recenzentów na to jest zbyt mały. Graczy też. Myślicie, że Kowalski decyduje o polityce firmy, jak większość ludzi twierdzi ? Że oni nastawiają się priorytetowo na takiego klienta ? Jeśli tak to chytba nie zdają sobie sprawy jak potężna jest ta grupa hardkorowców, która podniosła wrzawę po prezentacji X1. Kowalski podnosił wrzawę ? Kowalski ma w du**e i nawet nie wie, że była jakaś prezentacja. Problem w tym, że teraz jest internet, maciek makuła i gimbuisy. Nie ma kto prawidłowo tej młodzieży edukować.

Link to post
Share on other sites

Bo Kowalski dostaje "przeterminowanego" PC'ta w stosunkowo niewielkiej obudowie i suszy zęby, bo "PS4 tanie"... zapłaciłbym 1000zł więcej... gdyby wprowadzili prawdziwy "next generation gaming system", a tutaj nową generację mamy głównie w nazwie i buńczucznych zapowiedziach.

 

Zamiast "next generation gaming system" dostaliśmy

-kontroler z touch padem i "lampką" (ile gier korzysta z czujnika ruchu w padzie od ps3? --mówię o wykorzystaniu (jak heavy rain), a nie gadżecie w 2-3 momentach gry (jak killzone))

-integrację z telewizją i... fejsbukiem (hardcore ficzer, jaki będzie lans że mogę udostępnić, to że w dniu premiery dorwałem grę za  250zł)

-"stjuningowane" bebechy do... netbooka/tabletu

-a wszystko okraszone oczywiście ~30 fps


Xbox 360 jak wychodził to było "coś", korzystał z GPU, którego próżno było w PC szukać, a teraz... może i tak dobrze, że mamy APU od AMD, a nie jakiegoś Qualcomma z Galaxy S2 :P 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...