Gość effendi360 Napisano 23 Marca 2013 Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 PAX East 2013 trwa a o ps4 cisza... Może za mała "ranga" imprezy. Trzeba czekać na czerwcowe E3. Tam będą na pewno już konkrety Cytuj Link to post Share on other sites
Xarix 2265 Napisano 23 Marca 2013 Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 Odpowiedź Nvidii na twarz z PS4 : http://www.youtube.com/watch?v=wn-eZLrKltM&feature=youtu.be Cytuj Link to post Share on other sites
szatkus 282 Napisano 23 Marca 2013 Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 Jako prezentacja zdecydowanie lepiej przygotowana. Technicznie jest trochę gorsza. Cytuj Link to post Share on other sites
Xarix 2265 Napisano 23 Marca 2013 Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 (edytowane) Serio? Nie wierzę Stawiasz tamto z PS4 nad to? Edytowane 23 Marca 2013 przez Rafcio1874 Cytuj Link to post Share on other sites
szatkus 282 Napisano 23 Marca 2013 Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 (edytowane) Napisałem, jako prezentacja jest o wiele lepiej przygotowana niż Dziadek. Jeśli chodzi o techniczne możliwości Dziadek przejawiał znacznie większy potencjał. Gdyby tylko go lepiej przygotowali. Już kłóciłem się parę stron temu, wprawne oko dostrzerze, że tam było lepiej, tylko trzeba obesrwować szczegóły. Edytowane 24 Marca 2013 przez .daft nie cytuj ostatniej wypowiedzi Cytuj Link to post Share on other sites
Xarix 2265 Napisano 23 Marca 2013 Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 Jakoś nie mogę zaobserwować tych szczegółów, nie widzę to praktycznie nic czego nie byłoby w C3 ... To co pokazało Nvidia jest bardziej realistyczne i swobodne Cytuj Link to post Share on other sites
szatkus 282 Napisano 23 Marca 2013 Udostępnij Napisano 23 Marca 2013 (edytowane) Tylko dlatego, że AMD nie potrafi dobrze zaprezentować swoich produktów. Tak naprawdę obie prezentacje AMD i Nvidii są bardziej złożone od Crysisa 3. Widać, że developerzy z AMD zostawili spore pole manewru jeśli chodzi o ruchy twarzy, ale ten ktoś "wyżej" tego potencjału nie wykorzystał. Edytowane 24 Marca 2013 przez .daft nie cytuj ostatniej wypowiedzi Cytuj Link to post Share on other sites
PSONE 8 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Ludzie co wy się czepiacie PS4 jak na poczciwej jeszcze PS3 można osiągnąć takie rzeczy jak wymodelowane postacie w Beyond Two Souls. http://gamer.blorge.com/wp-content/uploads/2013/03/beyond_two_souls.jpgZobaczcie sobie gameplay To co PS4 pokaże to wam gały staną dęba tylko dajcie jej się rozkręcić. Nawet karta grafiki titan wam nie pomoże bo nie zobaczycie tak wymodelowanych postaci w grach na pc. Prędzej na konsoli zobaczymy takie postacie od Quantic Dream na PS4. Beyond Two Souls http://games.cz.imag3box.com/uploads/_bmuploads_2013-03-19_1755_first_int03-game14977-img230661.jpgDziękuję za uwagę Mało wiecie o PS4 i jej architekturze to wam podam. PS4 ma mieć przepustowość pamięci 176GB/s, przy czym w pc 16GB/s PCI-E 3.0 x16 brzmi śmiesznie (i na nic prawie 290GB/s w GeForce Titan skoro jeśli robimy update często (jak przy megatexturingu) jesteśmy ograniczeni do tego 16GB/s... Tu chodzi o coś odwrotnego - aby CPU mógł zapisać do pamięci dostępnej szybko dla GPU (nie musiało być 'kopiowane' z pamięci procesora przez szynę AGP/PCI-E, aby później mieć szybki dostęp do pamięci liczony w setkach GB/s). Takie rozwiązania znajdziemy na konsolach czy SoC, gdzie pamięć procesora i GPU jest współdzielona. Na PC nie masz bezpośredniego dostępu do pamięci karty graficznej. John Carmack wspominał o tym jakiś czas temu, kiedy narzekał, że PC musi być ok. czterokrotnie bardziej wydajny od Xboksa 360, aby pozwolić na podobną wydajność gry Rage. Na konsolach można każdą operację na teksturach przeprowadzić bezpośrednio na pamięci GPU (poprzez zastosowanie niskopoziomowego assemblera) - na PC programista ma do dyspozycji tylko programowe metody udostępniane przez OpenGL lub Direct3D. Firma AMD opracowała architekturę GCN, która umożliwia bezpośredni dostęp do pamięci (wskaźniki zgodne z x86) na komputerach PC, ale pierwszy raz zostanie ona wykorzystana... w Playstation 4. . Podsumowując Carmark dalej mówi o przykładzie tysiące razy wydajniejszym w konsolach czyli zmiana jednego piksela na teksturze (przyjmiemy 8192x8192). W konsolach masz: - Pobierz wskaźnik - podmień jeden piksel I to by było na tyle. W obecnych na PC implementacjach do GPU: - Pobierz wskaźnik - podmień jeden piksel - wyślij 67 milionów pikseli do GPU. Jak widać spora różnica... za to w implementacjach na PC ze współdzieloną pamięcią powinno to tak wyglądać: - Pobierz wskaźnik - podmień jeden piksel - odblokuj korzystanie z buffora (co nie ma praktycznie żadnego narzutu) Carmack jest zirytowany właśnie tym, że tak jak w trzeciej opcji nie ma u Intela, a nic łącznie ze specyfikacją API nie stoją na drodze (tylko implementacja sterowników bezpośrednio od Intela daje ciała). Głównie dlatego, że gry na PC nie wykorzystują nawet 8GB/s w PCI-e 2 (właśnie przez to, że to jest ograniczenie realne dalej na PC). Nie mówimy jednak co jest teraz, a o przyszłości i rozwiązaniach jak virtualne tekstrury (które są we wszystkich liczących się silnikach, ale jednak nie korzysta się z nich na PC lub bardzo delikatnie się je wprowadza, a na konsolach się wykorzystuje to od lat. PCI-E to nie jest rozwiązanie a PC jest przez swoją kompatybilność wsteczną udupiony na kolejną dekadę. Architektura PS4 prezentuje PC z przyszłości. Szczególnie chodzi tu o APU (procesor i grafa złączone, wymiana danych więc jest szybka i nie idzie przez magistrale) oraz zunifikowaną pamięć o ogromnej przepustowości (w PC ze zwykłego ramu dane muszą być najpierw przekopiowane do ramu grafiki). Warto też zaznaczyć, że 8 GB GDDR5 to jest coś aktualnie niemożliwego do uzyskania na PC, nawet gdybyśmy chcieli zbudować super maszynę do grania za kilkadziesiąt tysięcy złotych (łączenie grafik przez SLI nie sumuje ramu). „Nowe APU AMD w PS4 "to przyszłość przetwarzania danych w PC”. „W tym momencie Playstation 4 wyprzedza technologicznie to, co możemy osiągnąć na PC." (nie chodzi tu o czystą moc obliczeniową cpu czy gpu tylko sposób operowania wszystkimi danymi w całym urządzeniu)” Warto pamiętać, że o unifikacji pamięci i maksymalnym zbliżaniu procesora do grafiki mówiono już od dawna jako przyszłości PC, a Sony to zrobiło teraz z PS4. Powodem Sony zdecydowania na GDDR5 od tradycyjnych pamięci RAM DDR3, jest bardziej elastyczny, programiści mogą stosować tak dużo RAM do GPU lub tak dużo RAM do CPU, jak im się podoba. To DDR3 poświęca przepustowość dla niskiej latencji z GDDR5 jest odwrotnie. Pamięci GDDR5 jest zoptymalizowana do obliczeń równoległych, a DDR3 jest zoptymalizowana dla bardziej liniowa obliczeń. Jeśli deweloperzy mają sposób, aby przeznaczyć prawie całą pamięć na GPU i wykonywania obliczeń na GPGPU to PS4 będzie przewyższać PC-ty w nadchodzących latach. Teraz wiadomo w czym Sęk 3 Cytuj Link to post Share on other sites
Xarix 2265 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 (edytowane) Brzmi fajnie i kolorowo. Może i CPU oraz GPU będą szybciej wymieniały dane oraz lepiej korzystały z Ramu ale gdy pojawi się produkcja wymagająca wyższej mocy obliczeniowej to będzie kiszka Ta konsola ma fajnie rozwiązaną architekturę ale sprzętowo to jest co najwyżej mid-end i za rok z miejsca będzie do tyłu w stosunku do PC Edytowane 24 Marca 2013 przez Rafcio1874 Cytuj Link to post Share on other sites
Ladros 70 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 W takiej sytuacji są dwie opcje. 1. konsola co 6-7 lat po 1500zł z jakimi wiadomo bebechami. 2. konsola co roku po 4000zł żeby równała się z PCtami. Konsola nie może konkurować z PC, chyba że stanie się opcja nr 2 PC co roku się ulepsza, a konsoli się nie da, więc skoro i tak gracie na pc to nie powinniście się przejmować konsolami, bo PC to inna sprawa Cytuj Link to post Share on other sites
Xarix 2265 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 (edytowane) Miałem konsolę i w sumie żałuję bo straciłem na niej parę stówek a exy mnie nie kręciły Oczywiście to tylko mój punkt widzenia. Dla kogoś komu wystarczy sama radość z gameplaya i nie zwraca uwagi na zubożoną grafikę wydanie raz na 7 lat 1500'et złotych to świetny interes Ewentualnie dobre rozwiązanie to dobry pecet + konsola choć po premierze dosyć kosztowne Edytowane 24 Marca 2013 przez Rafcio1874 Cytuj Link to post Share on other sites
Ladros 70 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Najbardziej żal pieniędzy, na te przeklęte drogie gry. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
MiK 13214 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Raczej wysokość zarobków nieadekwatne do ich ceny. Cytuj Link to post Share on other sites
błażejek1 0 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 (edytowane) [ciach] wrócił. Swoje herezje idź siej do piaskownicy a nie tutaj psoniku. // nagroda za obrażanie innych. .daft Edytowane 24 Marca 2013 przez .daft Cytuj Link to post Share on other sites
Xarix 2265 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 (edytowane) Naprawiłem to video, teraz działa http://www.youtube.com/watch?v=__PdNpHfL8o Edytowane 24 Marca 2013 przez Rafcio1874 Cytuj Link to post Share on other sites
Deus91Ex 26 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Fajna facjata, tylko szkoda że karta aż 4k Cytuj Link to post Share on other sites
Light56 56 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 (edytowane) Proszę plusik ode mnie Edytowane 24 Marca 2013 przez kubbak Bezsensowne cytowanie Cytuj Link to post Share on other sites
-Tommy- 5033 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Naprawiłem to video, teraz działa Demo jest dostepne publicznie ? Cytuj Link to post Share on other sites
gtxxor 3481 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 @psone wszystko to fajnie brzmi, zapomniałeś o jednym. Przepustowość szyny PCI-E 2.0 x16 nie ogranicza obecnie możliwości ŻADNEGO układu graficznego na rynku, nawet potężnego GTX Titan. A skoro układ w PS4 jest od niego znacznie słabszy, to zysk płynący z tego rozwiązania czapki z głów nie zerwie. To wszystko brzmi fajnie w ustach specjalistów od marketingu, ale w praktyce na dzień dzisiejszy NIE JEST to rozwiązanie żadnego problemu. Z punktu widzenia programisty większym atutem PS4 byłby mocniejszy GPU nawet korzystający z klasycznych rozwiązań. Xbox 360 też współdzielił pamięć dla CPU oraz GPU i nie uczyniło go to w żaden sposób lepszym od innego sprzętu w okresie jego świetności (przewagę 360 zapewniało wówczas innowacyjne GPU ze zunifikowanymi shaderami). Zresztą Cell w PS3 też działa na tej zasadzie (RSX jest tylko jednostką pomocniczą) i co? I nic wielkiego z tego nie wyszło. A pamiętam jak pieprzyli przy premierze o fotorealistycznym Killzone 2. Cytuj Link to post Share on other sites
Xarix 2265 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 (edytowane) Demo jest dostepne publicznie ? Póki co, nie To video wyciąłem z konferencji Nvidii Edytowane 24 Marca 2013 przez Rafcio1874 Cytuj Link to post Share on other sites
Banjo 123 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 Coś czuję, że nabywcy PS4 dostaną custom firmware do gier, bo przypisywanie ich do konta, to przesada. Albo pozostaje alternatywa, robić nowe konto co nową grę, a potem odsprzedać z kontem. Wie ktoś z was może, jak będzie wyglądać sprawa GTAV i Watch Dogs na PS3? Cytuj Link to post Share on other sites
-Tommy- 5033 Napisano 24 Marca 2013 Udostępnij Napisano 24 Marca 2013 na ps3 w empiku masz juz preordery na gta V Cytuj Link to post Share on other sites
Xarix 2265 Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Cały problem jest w tym , że fani konsol nie widzą prawdziwego atutu tego sprzętu : konsola to sprzęt do gier za 1500zł . Nie można po tej cenie oczekiwać , że konsola bd stawała w szranki. w kwesti grafiki z najmocniejszymi PCtami . Ma ona mniej mocy i trzeba to zaakceptować. Niestety u niektórych pojawia się syndrom źle wydanych pieniedzy (no bo co? kupiłem słaby sprzęt?) w kwesti właśnie mocy. I nie obchodzi ich w tym momencie , że wydał kasę raz na 7 lat, gry chodzą bez pachy jak trzeba, nie ma problemów z optymalizacją. Po prostu siadasz/leżysz i grasz. I w tym jest cały problem. Przychodzi taki fan PS i wygłasza nowiny na temat niesamowitego hardwaru w PS4 i przełomowych rozwiązań. Mnie to osobiście kiedyś śmieszyło ale teraz już mnie to trochę martwi , że człowiek ta chęć posiadania the best w KAZDYM aspekcie musi uwidaczniać patchy * 1 Cytuj Link to post Share on other sites
-Tommy- 5033 Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Baaaa.Sa i tacy ktorzy twierdza ze to nawet ps3/x360 jest w kwesti grafiki the best i rozklada pc technologicznie (cudowne baśnie na temat super mocy cella) I tu juz trzeba interweniowac bo pisanie takich bzdur po orostu szkodzi na forum. Ja sam mam konsolki i sa to dla mnie super maszynko do gier, ale jak pisalem - technologicznie ps4 to jest juz ledwo polowo mojego konfigu, ale nie o to tutaj chodzi 1 Cytuj Link to post Share on other sites
gtxxor 3481 Napisano 25 Marca 2013 Udostępnij Napisano 25 Marca 2013 Ale ŚMIESZNE jest gadanie o 'ultra-grafice' na PS3 w kontekście tego że jeden ze sztandardowych tytułów - Resistance 3 (tak, exclusive only for PS3, żaden 'kiepski port') hula sobie radośnie w rozdzielczości 960x504, a więc niższej niż oferują smartfony nieco wyższej klasy. Tak wiem, konsolowcy twierdzą że rozdzielczość nie gra roli i liczą się efekty i płynność. Ale jakie efekty ... pseudo-AA wyłączające się w momencie większej zadymy... czy naciągane ~25 fps? --płynność? 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.