Skocz do zawartości

[TEMAT OGÓLNY] PlayStation 4


Recommended Posts

Napisałem, jako prezentacja jest o wiele lepiej przygotowana niż Dziadek. Jeśli chodzi o techniczne możliwości Dziadek przejawiał znacznie większy potencjał. Gdyby tylko go lepiej przygotowali. Już kłóciłem się parę stron temu, wprawne oko dostrzerze, że tam było lepiej, tylko trzeba obesrwować szczegóły.

Edytowane przez .daft
nie cytuj ostatniej wypowiedzi
Link to post
Share on other sites

Tylko dlatego, że AMD nie potrafi dobrze zaprezentować swoich produktów. Tak naprawdę obie prezentacje AMD i Nvidii są bardziej złożone od Crysisa 3. Widać, że developerzy z AMD zostawili spore pole manewru jeśli chodzi o ruchy twarzy, ale ten ktoś "wyżej" tego potencjału nie wykorzystał.

Edytowane przez .daft
nie cytuj ostatniej wypowiedzi
Link to post
Share on other sites

Ludzie co wy się czepiacie PS4 jak na poczciwej jeszcze PS3 można osiągnąć takie rzeczy jak wymodelowane postacie w Beyond Two Souls.

 

http://gamer.blorge.com/wp-content/uploads/2013/03/beyond_two_souls.jpgZobaczcie sobie gameplay :) To co PS4 pokaże to wam gały staną dęba tylko dajcie jej się rozkręcić. Nawet karta grafiki titan wam nie pomoże bo nie zobaczycie tak wymodelowanych postaci w grach na pc. Prędzej na konsoli zobaczymy takie postacie od 

Quantic Dream na PS4. 

 

Beyond Two Souls

http://games.cz.imag3box.com/uploads/_bmuploads_2013-03-19_1755_first_int03-game14977-img230661.jpgDziękuję za uwagę :)



Mało wiecie o PS4 i jej architekturze to wam podam.

 

 

PS4 ma mieć przepustowość pamięci 176GB/s, przy czym w pc 16GB/s PCI-E 3.0 x16  brzmi śmiesznie (i na nic prawie 290GB/s w GeForce Titan skoro jeśli robimy update często (jak przy megatexturingu) jesteśmy ograniczeni do tego 16GB/s...
Tu chodzi o coś odwrotnego - aby CPU mógł zapisać do pamięci dostępnej szybko dla GPU (nie musiało być 'kopiowane' z pamięci procesora przez szynę AGP/PCI-E, aby później mieć szybki dostęp do pamięci liczony w setkach GB/s). Takie rozwiązania znajdziemy na konsolach czy SoC, gdzie pamięć procesora i GPU jest współdzielona.
 
Na PC nie masz bezpośredniego dostępu do pamięci karty graficznej. John Carmack wspominał o tym jakiś czas temu, kiedy narzekał, że PC musi być ok. czterokrotnie bardziej wydajny od Xboksa 360, aby pozwolić na podobną wydajność gry Rage. Na konsolach można każdą operację na teksturach przeprowadzić bezpośrednio na pamięci GPU (poprzez zastosowanie niskopoziomowego assemblera) - na PC programista ma do dyspozycji tylko programowe metody udostępniane przez OpenGL lub Direct3D. Firma AMD opracowała architekturę GCN, która umożliwia bezpośredni dostęp do pamięci (wskaźniki zgodne z x86) na komputerach PC, ale pierwszy raz zostanie ona wykorzystana... w Playstation 4.
 
 .
 Podsumowując Carmark dalej mówi o przykładzie tysiące razy wydajniejszym w konsolach czyli zmiana jednego piksela na teksturze (przyjmiemy 8192x8192).
W konsolach masz:
- Pobierz wskaźnik
- podmień jeden piksel
I to by było na tyle.
W obecnych na PC implementacjach do GPU:
- Pobierz wskaźnik
- podmień jeden piksel
- wyślij 67 milionów pikseli do GPU.
Jak widać spora różnica... za to w implementacjach na PC ze współdzieloną pamięcią powinno to tak wyglądać:
- Pobierz wskaźnik
- podmień jeden piksel
- odblokuj korzystanie z buffora (co nie ma praktycznie żadnego narzutu)
Carmack jest zirytowany właśnie tym, że tak jak w trzeciej opcji nie ma u Intela, a nic łącznie ze specyfikacją API nie stoją na drodze (tylko implementacja sterowników bezpośrednio od Intela daje ciała).
Głównie dlatego, że gry na PC nie wykorzystują nawet 8GB/s w PCI-e 2 (właśnie przez to, że to jest ograniczenie realne dalej na PC). Nie mówimy jednak co jest teraz, a o przyszłości i rozwiązaniach jak virtualne tekstrury (które są we wszystkich liczących się silnikach, ale jednak nie korzysta się z nich na PC lub bardzo delikatnie się je wprowadza, a na konsolach się wykorzystuje to od lat.
PCI-E to nie jest rozwiązanie a PC jest przez swoją kompatybilność wsteczną udupiony na kolejną dekadę.
 
Architektura PS4 prezentuje PC z przyszłości. Szczególnie chodzi tu o APU (procesor i grafa złączone, wymiana danych więc jest szybka i nie idzie przez magistrale) oraz zunifikowaną pamięć o ogromnej przepustowości (w PC ze zwykłego ramu dane muszą być najpierw przekopiowane do ramu grafiki).
Warto też zaznaczyć, że 8 GB GDDR5 to jest coś aktualnie niemożliwego do uzyskania na PC, nawet gdybyśmy chcieli zbudować super maszynę do grania za kilkadziesiąt tysięcy złotych (łączenie grafik przez SLI nie sumuje ramu). „Nowe APU AMD w PS4 "to przyszłość przetwarzania danych w PC”. „W tym momencie Playstation 4 wyprzedza technologicznie to, co możemy osiągnąć na PC." (nie chodzi tu o czystą moc obliczeniową cpu czy gpu tylko sposób operowania wszystkimi danymi w całym urządzeniu)”
Warto pamiętać, że o unifikacji pamięci i maksymalnym zbliżaniu procesora do grafiki mówiono już od dawna jako przyszłości PC, a Sony to zrobiło teraz z PS4.
 
Powodem Sony zdecydowania na GDDR5 od tradycyjnych pamięci RAM DDR3, jest bardziej elastyczny, programiści mogą stosować tak dużo RAM do GPU lub tak dużo RAM do CPU, jak im się podoba. To  
DDR3 poświęca przepustowość dla niskiej latencji z GDDR5 jest odwrotnie. Pamięci GDDR5 jest zoptymalizowana do obliczeń równoległych, a DDR3 jest zoptymalizowana dla bardziej liniowa obliczeń.  
 Jeśli deweloperzy mają sposób, aby przeznaczyć prawie całą pamięć na GPU i wykonywania obliczeń na GPGPU to PS4 będzie przewyższać PC-ty w nadchodzących latach.
 
Teraz wiadomo w czym Sęk
 
:)
  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Brzmi fajnie i kolorowo. Może i CPU oraz GPU będą szybciej wymieniały dane oraz lepiej korzystały z Ramu ale gdy pojawi się produkcja wymagająca wyższej mocy obliczeniowej to będzie kiszka :/ Ta konsola ma fajnie rozwiązaną architekturę ale sprzętowo to jest co najwyżej mid-end i za rok z miejsca będzie do tyłu w stosunku do PC :D

Edytowane przez Rafcio1874
Link to post
Share on other sites

W takiej sytuacji są dwie opcje.

1. konsola co 6-7 lat po 1500zł z jakimi wiadomo bebechami.

2. konsola co roku po 4000zł żeby równała się z PCtami.

 

Konsola nie może konkurować z PC, chyba że stanie się opcja nr 2 :D

PC co roku się ulepsza, a konsoli się nie da, więc skoro i tak gracie na pc to nie powinniście się przejmować konsolami, bo PC to inna sprawa  :rotfl:

Link to post
Share on other sites

Miałem konsolę i w sumie żałuję bo straciłem na niej parę stówek a exy mnie nie kręciły :/ Oczywiście to tylko mój punkt widzenia. Dla kogoś komu wystarczy sama radość z gameplaya i nie zwraca uwagi na zubożoną grafikę wydanie raz na 7 lat 1500'et złotych to świetny interes :D Ewentualnie dobre rozwiązanie to dobry pecet + konsola choć po premierze dosyć kosztowne :D

Edytowane przez Rafcio1874
Link to post
Share on other sites

@psone wszystko to fajnie brzmi, zapomniałeś o jednym. Przepustowość szyny PCI-E 2.0 x16 nie ogranicza obecnie możliwości ŻADNEGO układu graficznego na rynku, nawet potężnego GTX Titan. A skoro układ w PS4 jest od niego znacznie słabszy, to zysk płynący z tego rozwiązania czapki z głów nie zerwie.

 

To wszystko brzmi fajnie w ustach specjalistów od marketingu, ale w praktyce na dzień dzisiejszy NIE JEST to rozwiązanie żadnego problemu. Z punktu widzenia programisty większym atutem PS4 byłby mocniejszy GPU nawet korzystający z klasycznych rozwiązań.

 

Xbox 360 też współdzielił pamięć dla CPU oraz GPU i nie uczyniło go to w żaden sposób lepszym od innego sprzętu w okresie jego świetności (przewagę 360 zapewniało wówczas innowacyjne GPU ze zunifikowanymi shaderami). Zresztą Cell w PS3 też działa na tej zasadzie (RSX jest tylko jednostką pomocniczą) i co? I nic wielkiego z tego nie wyszło. A pamiętam jak pieprzyli przy premierze o  fotorealistycznym Killzone 2. 

Link to post
Share on other sites

Coś czuję, że nabywcy PS4 dostaną custom firmware do gier, bo przypisywanie ich do konta, to przesada.

Albo pozostaje alternatywa, robić nowe konto co nową grę, a potem odsprzedać z kontem.

 

Wie ktoś z was może, jak będzie wyglądać sprawa GTAV i Watch Dogs na PS3?

Link to post
Share on other sites

Cały problem jest w tym , że fani konsol nie widzą prawdziwego atutu tego sprzętu : konsola to sprzęt do gier za 1500zł . Nie można po tej cenie oczekiwać , że konsola bd stawała w szranki. w kwesti grafiki z najmocniejszymi PCtami . Ma ona mniej mocy i trzeba to zaakceptować. Niestety u niektórych pojawia się syndrom źle wydanych pieniedzy (no bo co? kupiłem słaby sprzęt?) w kwesti właśnie mocy. I nie obchodzi ich w tym momencie , że wydał kasę raz na 7 lat, gry chodzą bez pachy jak trzeba, nie ma problemów z optymalizacją. Po prostu siadasz/leżysz i grasz. I w tym jest cały problem. Przychodzi taki fan PS i wygłasza nowiny na temat niesamowitego hardwaru w PS4 i przełomowych rozwiązań. Mnie to osobiście kiedyś śmieszyło ale teraz już mnie to trochę martwi , że człowiek ta chęć posiadania the best w KAZDYM aspekcie musi uwidaczniać :/

 

patchy * %-)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Baaaa.Sa i tacy ktorzy twierdza ze to nawet ps3/x360 jest w kwesti grafiki the best i rozklada pc technologicznie (cudowne baśnie na temat super mocy cella)

I tu juz trzeba interweniowac bo pisanie takich bzdur po orostu szkodzi na forum.

Ja sam mam konsolki i sa to dla mnie super maszynko do gier, ale jak pisalem - technologicznie ps4 to jest juz ledwo polowo mojego konfigu, ale nie o to tutaj chodzi ;)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ale ŚMIESZNE jest gadanie o 'ultra-grafice' na PS3 w kontekście tego że jeden ze sztandardowych tytułów - Resistance 3 (tak, exclusive only for PS3, żaden 'kiepski port') hula sobie radośnie w rozdzielczości 960x504, a więc niższej niż oferują smartfony nieco wyższej klasy. Tak wiem, konsolowcy twierdzą że rozdzielczość nie gra roli i liczą się efekty i płynność. Ale jakie efekty ... pseudo-AA wyłączające się w momencie większej zadymy... czy naciągane ~25 fps? --płynność?

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...