Skocz do zawartości

[TEMAT OGÓLNY] PlayStation 4


Recommended Posts

Mi w sumie nigdy nie przeszkadzało 30 fps na konsoli do póki ponownie nie złożyłem kompa, róźnica na korzyść kolosalna, Alan Wake na xboxie w porównaniu z kompem chodzi jak w zwolnionym tempie. Nie mówie już o tym jak opad szczeny spowodował u mnie battlefield 3 w 1080p i ultra detalach. Byle nie było spadków poniżej 30 bo w TLOU potrafi być momentami chyba z 20fps, szczególnie przed ratuszem

Link to post
Share on other sites

W TLoU to podczas większych strzelanin + efektowny wybuch i mamy może ~15 fps. Zresztą ten problem był już bardzo widoczny w Uncharted 2 & 3. "Wycisnęli" co się dało w kwestii A/V, no i zapomnieli o płynności. 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Przecież ja z tego rwę boki... że ta cała nowa era gamingu od Sony i Microsoft to jedna wielka buzera jest... i ludzie którzy dają się "zabijać" na forach za te konsole są de facto tępakami, bo nic next-genowego ja tutaj nie widzę...

 

Nowa generacja to powinien być skok, nie tylko w kwestii A/V ale też podejścia do gier. Oczekuję więcej swobody działań, rozbudowanego uniwersum sratata ... a dostaję kolejnego Killzone, liniowego do bólu i w 30 fps :)



PS: Właśnie skończyłem The last of us... nie mam zielonego pojęcia dlaczego ta gra dostaje tak wysokie noty. Miał być survival-horror, wyszła kolejna zręcznościówka jakich pełno.

Link to post
Share on other sites

Na konsolach to w moim wypadku wygląda tak - w 2007 r kupiłem X360 i gram na nim do tej pory. Inwestycja w sprzęt przez te lata to okrągłe ZERO zlotych.

Pc ? Studnia bez dna :/ W czasie trwania tej generacji (2005-2013) upgrejdów było już kilka. W 2005 r. kupiony nowiuśki GF 6600, trzy lata później był już złomem. W 2008 wymiana całego kompa (quad, grafika to topowe wtedy i mocne GF 8800 GT). W 2011 (z myślą o BF3) wymiana zasilacza i grafiki na GF 460 GTX. Dołożenie ramu. Minęły dwa lata i szykuje się kolejny upgrejd - quad ma swoje lata, 32 bitowy system to już prehistoria :/ Oczywiście ("standardy" PC - lol) musze zmienić też płytę główną, bo nowy procesor już nie będzie pasował i ram, bo nowe płyty główne już DDR2 nie obsługują. Czyli do kosza. 
W planach była jeszcze zmiana grafiki, ale po zapowiedziach nextgenów powiedziałem - "*******ę tą prowizorkę" ;-). ZAmiast wywalać 7- 8 stów na coś z segmentu "mid-end" lepiej tą kasę dołożyć w przyszłym roku na PS4 i cieszyć się świetnymi grami przez lata :). 1700 za taki sprzęt to niedużo, a wiadomo, że posłuży minimum pół dekady. Do tego - wolnościowe granie bez DRM, a nie tak jak na PC na smyczy.

Kosztów wszystkich wymian podzespołów w PC tutaj nawet nie podaje, bo blaszak to studnia bez dna :/ Tutaj konsole miażdżą go pod każdym względem.

Edytowane przez Masterus90
Link to post
Share on other sites

 

 

bo nowe płyty główne już DDR2 nie obsługują. Czyli do kosza. 

 

Do kosza? Nie wiem czy wiesz ale DDR2 trzyma cenę i łatwo odsprzedasz. 

 

A co z cenami gier? Kupując 12 gier rocznie i to nowości jest się 1200zł wstecz względem PC. Poza tym jak kogoś stać na szpanowanie w każdej grze 1920@60FPS i nie wyobraża sobie innej możliwości gania to i tak oleje takie marginalne sprawy jak te parę koła różnicy . 

Link to post
Share on other sites

@2up 

Wałkowane milion razy.

 

Większość konsol z początku produkcji już padła i właściciele musieli kupić ją drugi raz.

Ceny gier dwa razy wyższe niż na konsolach (na PC masz mega promocje, gdzie gry kupisz za parę złotych).

Abonament za grę online to kolejne wydane pieniądze.

PC ma każdy, więc kupując PC do gry tak naprawdę możesz dołożyć do PC, którego i tak masz w domu.

Możesz wymieniać podzespoły w komputerze "z głową" i nie inwestować wcale takich dużych sum na ten cel, kiedy ustawisz rozdzielczość i detale odpowiadające konsolom to okaże się, że GPU nie musi być tak bardzo mocne.

Komfort gry na myszce jest dla mnie niezastąpiony.

Na PC masz całą masę gier, których na konsolach nie zobaczysz (nie to co garstrka exclusive'ów na x360/ps3).

Jest także ogromna liczba całkowicie darmowych gier , które potrafią bawić wiele, ale to wiele godzin. Na konsolach nie masz praktycznie żadnych symulatorów i rts'ów.

Nie pograsz także w gry starszej generacji z czasów pierwszego plejaka i dalej. Ja z powodzeniem odpalę wiekowe produkcję, a nawet gry z PSX!. Mogę dokupić sobie dobrą kartę dźwiękową  i cieszyć się bardzo dobrym dobrym dźwiękiem itd...

 

ZAmiast wywalać 7- 8 stów na coś z segmentu "mid-end" lepiej tą kasę dołożyć w przyszłym roku na PS4 i cieszyć się świetnymi grami przez lata . 1700 za taki sprzęt to niedużo, a wiadomo, że posłuży minimum pół dekady

Obecna generacja nie wytrzyma takiej próby czasu, a mid-end spokojnie wygeneruje podobnej jakości obrazy.

Link to post
Share on other sites

No ceny gier to druga strona medalu... bo załóżmy że przez rok kupuję 12 gier (nowości)... na PC wynosi to często poniżej 100zł / szt. (~1200 w skali roku), na konsolę ceny gier /premierowych/ ruszają gdzieś od 190-200zł w górę. To co posiadacz konsoli zaoszczędzi na sprzęcie to właduje w gry, a te będzie miał w realnie gorszej jakości.

 

Inna kwestia że jak widzę typka z Xboxem, który mądrzy się na temat opłacalności to na bank ma w nim LT/JTAG/RGH. Ale to już łamanie prawa i nie można tego uznawać za /czynnik/ opłacalności. 

Link to post
Share on other sites

dwie rzeczy do dodania:

1 najśmieszniejsze jest to że nie wiadomo co wymusza ten wzrost wymagań, jedyne ambitne technicznie gry na pc to konsolowe konwersje . Na palcach jednej ręki mozna policzyć te lekko poprawione, na widok których rozsądny człowiek powiedziałby że 8800 i jego specyfikacje powinien wystarczyć aż nad to.

2 Co do ps4, jeszcze jedno. exkluziwy od sony będą kasować technicznie i artystycznie wszystko co przez lata pojawi się na pc, ze względu na jedną konfiguracje, nieograniczony dostęp do sprzętu jakimiś sterownikami, talent i budżet.

Link to post
Share on other sites

1) No niedokładnie tak jest... Metro LL for PC, a Metro LL konsolowe to zupełnie inne gry. Dodatkowo na PC wszystko chodzi w ponad 2-krotnie wyższej rozdzielczości (720p to ~0,9 mpix, zaś 1080p to ~2,1 mpix) i płynność animacji jest nieporównywalnie większa. 

 

2) Bzdura... czy Uncharted (1) albo Resistance (1) w dniu premiery "kasowały" np. pierwszego Crysis? 

Link to post
Share on other sites

 

 

Metro LL for PC, a Metro LL konsolowe to zupełnie inne gry

 

oj nie gadaj bo robiłem ostatnio male porówanie z nudów  - fakt rodziałka na pc większa i częściowa  tesselacja ale już reszta bardzo bardzo podobna i jak dla mnie praktycznie identyczna 

Link to post
Share on other sites

To jasne że multiplatformy kompiluje się z jednego projektu, z uwzględnieniem specyfiki platformy docelowej. Ale w przypadku gier takich jak Metro LL czy Crysis 3 różnice na korzyść PC są już ogromne. 



Wiadomka że są to kwestie niewykraczające poza termin "oprawa AV", ale w przypadku Krajzisa zabija to sens grania w tą produkcję. Crysis 3 nie jest złą grą, ale nie jest w żaden sposób produkcją wybitną, taką w którą warto zagrać dla czynnika innego niż wypasiona grafika. W przypadku gdy to /grywalne tech-demo/ prezentuje jakość znaną z konsol sprawdzenie tej produkcji (i wydanie na nią pieniędzy) traci sens. Pomijam już fakt że w 22 fps na PS3 jest to zwyczajnie niegrywalne.

 

Odwołując się też do poprzedniej części mojej wypowiedzi i obaleniu mitu że "PS4 skasuje graficznie"... nie, nie skasuje. Powód jest prozaiczny. Crysis 3 czy Metro LL to gry pisane bezkompromisowo pod mocne PC (tutaj się nikt wymaganiami nie przejmował). Jeżeli więc otrzymujemy coś takiego, na sprzęcie jednak sporo mocniejszym od tego całego PlejStejszyn, to developerzy nie mają już wielkiego pola manewru. Zresztą już przed premierą PS2 pierdzielono o fotorealiźmie. 

 

Wszyscy napalają się przed każdą nową konsolą, pod wpływem dem technologicznych na jakieś "cuda na kiju", a rzeczywistość niestety weryfikuje. Wystarczy sobie przypomnieć takowe demka... począwszy od T-Rex na PS1, który do dziś pamiętam jak "zerwał mi czapkę", przez modelkę od Namco (PS2) i twarz z E3  2006 (PS3) na obecnym demku Quantica pod PS4 kończąc. Żadna z tych konsol nie osiągnęła NIGDY (i nie osiągnie) takiego poziomu grafiki w realnej rozgrywce jak na owych demkach.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

No ale to nie jest finalny produkt, a do tego na Euroganerze jest artykuł że pamięć esram w xboxie ma być nawet do 88% szybsza niż pierwotnie planowano więc powinno to dać dalsze kożyści w wydajnośći, do oceny płynności działania wstrzymuję się do premiery sprzętu. W tej chwili powinniśmy raczej dyskutować o wrażeniach artystyczno-wizualnych

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Może i to samo ale na pewno nie będę się nudził jak przy crysise 3 :)  Zresztą grając w niego miałem nieodparte wrażenie, ze gram w produkcje Ci Games ,która poza [ciach].. grafiką nic nie oferuje  ;)

Edytowane przez .daft
słownictwo, cytowanie
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...