Skocz do zawartości

Dlaczego nie warto kupowac dyskow OCZ


Recommended Posts

:facepalm:

 

To są rzeczy oczywiste dla każdego, kto miał styczność z Windows'em dłuższą niż 5 minut i po jaką cholerę miałyby się znajdować w FAQ do SSD ?

Link to post
Share on other sites
  • 2 miesiące temu...
  • 7 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

ja z OCZ miałem zasilacz który któregoś dnia po wymianie procka, płyty, itp. po prostu się spalił, tak że widziałem błysk. A później okazało sie że także przepaliło mi filtr od zasilacza. Po rozebraniu zasilacza okazało się że mocowanie płytki układu scalonego, w miejscu śrub które przykręcają płytę do obudowy zasilacza, były POPĘKANE!!! tj, 3 z 4 mocowań były uszkodzone, najprawdopodobniej podczas montażu ktoś uszkodził je i poskręcał do kupy wszystko i wydali do sprzedaży. 

Oczywiście zrobiłem całą dokumentację awarii i napisałem do OCZ.

 

Odpisali mi po kilku dniach,

 

Treść brzmiała "firma OCZ tzw. zbankrutowała ok. rok temu, a my nie możemy ponieść jakiejkolwiek odpowiedzialności za to co się stało"

 

To dało mi jasną odpowiedź na kolejne zakupy tej firmy.......

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 miesiąc temu...

Mam dysk OCZ Vertex 2 i notebooka czteroletniego, a do tej pory nie mogę uruchomić funkcji TRIM, ponieważ nie współpracował z biosem mojego lapka. Robiłem flash biosu do najnowszych wersji i update firmware Vertexa i nic to nie dało. Ponoć trzeba customowy bios wgrać, ale nie będę się w to już bawić. A szkoda, bo przed zakupem sprawdziłem czy TRIM będzie działać na laptopie.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

Moim zdaniem ten wątek nie powinien być przypięty. To, że wielce wszechwiedzącemu moderatorowi przydażyło się takie doświadczenie z tą firmą, nie znaczy, że cała firma jest zła. Może miałeś wadliwy model, czy coś. Na 100 klientów zawsze znajdzie się jakiś niezadowolony i wyjawi swoją krytykę, ale żeby przypinać wątek? Całkowity brak profesjonalizmu. 

Link to post
Share on other sites

 

 

nie znaczy, że cała firma jest zła.

 

Widzę, że nie masz zielonego pojęcia, o czym piszesz.

 

W całej sprawie nie chodzi już nawet o procent awaryjnych dysków, ale o stosunek do klienta. Gdy Seagate parę lat temu zaliczył wtopę z wadliwą serią, poinformował o tym klientów, a wszystkie wadliwe dyski poszły na przemiał. Od tamtej pory nie dość, że nie mieli większych problemów z awaryjnością to dodatkowo oferują świetne produkty w niskich cenach. Mimo to, wielu "specjalistów" nadal chrzani głupoty o niskiej jakości nowych serii.

 

OCZ natomiast jawnie wciskali klientom kity, a zamiast zorganizowania masowej akcji wycofywania awaryjnych urządzeń z rynku, chowali głowy w piasek, udając, że nic się nie dzieje. Pierdylion nowych firmware'ów nie rozwiązało sprawy, a akcja w postaci wysyłania klientom dysków ze zwrotów jako wolnych od wad, przez które właśnie zwrócone zostały, to wisienka na torcie. 

 

Takie firmy należy omijać szerokim łukiem, a bycie ich obrońcą można śmiało nazwać działaniem na niekorzyść wszystkich klientów branży IT oraz zwykłą ignorancją i głupotą.

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites
  • 4 tygodnie później...

Oho, troche was zaniedbałem, mój OCZ dalej śmiga...., ale kolejny nic nie znaczący news dopiero za jakieś 3 miesiące jeśli się nic nie wysypie.

 

POzdro

 

 

 

To napisałem 30lipca 2014 po tym jak dostałem nowy dysk SSD od OCZ. Dysk do tej pory chodzi nic się z nim nie dzieje. Cała sytuacja nauczyła mnie żeby zawsze robić sobie raz na tydzień klon systemu. Teraz przypomniało mi się o tym wątku bo właśnie po raz kolejny robię klona i myślę, zajrzę czy dalej narzekacie. Widzę, że tak... czyli jednak wolicie walić łbem w mur - jak to woli... Narzekacie na producenta, ale klona to ciężko sobie zrobić żeby oszczędzić nerwów....

 

Napiszę to samo co napisałem 2 lata temu jak mi padł dysk i ochłonąłem. Wskaźnik awaryjności często jest zależny od ilości sprzedaży. OCZ ma bardzo dobry serwis, nie pytają, nie węszą, nie zwalają winy na użytkowania, wysyłasz dysk dostajesz nowszy model z rozszerzoną gwarancją, w moim przypadku dostałem nowy dysk z gwarancją na 3 lata i jeszcze dali za darmo acronis true image. Pokażcie inne firmy z taką postawą, a sprzęt każdej innej firmy również może paść. Kiedyś wybuliłem się na zasilacz firmy HYPER czy hiper... w testach najlepszy, hiper szybko się zepsuł. Później kupiłem chiefteca z kablami na wtyczkach, po 3 latach zawiódł, otworzyłem go - prosty jak ak47, wymieniłem sobie kondensatory śmiga do dziś.... pewnie chieftec zły bo kondensatory padły, choć dawno mnie rynek już nauczył że na płytę główną czy inne należy zawsze spojrzeć bo kondensatory mogą narobic niepotrzebnych szkód. Dwa dni temu naprawiałem ekspres do kawy.. myślę sobie, zajrzę na PCB co się dzieje, na szczęście wszystko ok, choć kondensatorów sporo, ale lepiej dmuchać na zimne... baa... opalarka LCD Boscha niebieska, zaraz po gwarancji przestała działać, rozebrałem, patrze na PCB, oczywiście kondensatory i jeden opornik :D...  Auta dzisiaj też się psują, najczęściej mercedesy, porsche, nie widzę zarzekania się wśród użytkowników, że więcej takiego nie kupią, ale tu chyba chodzi tylko wyłącznie o ego, dyskiem ssd nikt na ulice nie wyjedzie:D

 

W tym momencie w ogóle już się nie przejmuje duperelami, posiadam 2 dyski ssd jak będzie trzeba kupie trzeci bo i tak się przydają, robie klona systemu raz na tydzień, jak coś padnie wrzucam klona na inny dysk odsyłam do OCZ, za dwa tygodnie przychodzi nowy, lepszy z dłuższą gwarancją. 

 

W ogóle, jak można narzekać na OCZ a w kieszeni np. nosić iphona :D Produkt, który jest celowo zabijany softem... 

 

PS.

w kompie mam seagate HDD baracuda st332062 7200 16mb cachu. Nie pamiętam jak długo już go mam, ale wiem jedno... takich dysków już się nie robi. Jak komuś SSD nie odpowiadają nie sobie kupi dysk z takiej serii, teraz nowe są na amazonie jeszcze po 11 dolców sztuka. 10lat użytkowania bite... 

Edytowane przez Pawel W.
Link to post
Share on other sites
Pokażcie inne firmy z taką postawą

 

To fakt, nie znam żadnej innej firmy IT, która w swojej historii dopuściła się podobnego oszustwa i traktowała później swoich klientów jak odchody.

 

 

 

jednak wolicie walić łbem w mur - jak to woli...

 

Widać, że umiejętność czytania tego, co zostało w tym wątku napisane, jest ci obca.

Link to post
Share on other sites
Widać, że umiejętność czytania tego, co zostało w tym wątku napisane, jest ci obca.

 

To samo mogę napisać i Tobie, uważasz, że masz jedyną i słuszną rację. Tobie się zdarzyła usterka dysku.. podchodzisz do tego jakby się świat zawalił, mi dysk padł.. było minęło, są wnioski. Czy jak drugi dysk mam Samsunga to mam nie robić sobie klona i zawierzyć, że ten się nie popsuje?

 

Ja się spotkałem w swoim życiu z różnymi usterkami sprzętu elektronicznego, wiele razy producent robił mi problemy z gwarancją wskazując na winę użytkownika, i co z tego że sprzęt był chwalony jak u mnie się spierniczył i nikt go nie chciał wymienić....

 

a ty nazywasz dobry szybki serwis bez pytań sraniem na klienta... wybacz, ale  z Twoim rozumowaniem coś jest nie tak... ja się nie czuje wydalony przez odbyt OCZ, wręcz przeciwnie, dysk padł, wymieniony, więc o co jeszcze chodzi?

 

A pewnie o to chodzi żeby nigdy nie padł... rozumiem.... no niestety, lata cudownych lodówek z ZSRR się dawno skończyły... czyżby brak umiejętności zrozumienia tego jak kręci się dzisiejszy świat??

 

pzdr...

Edytowane przez Pawel W.
Link to post
Share on other sites

Kinston nie lepszy sprzedawał SSD, wysłał na testy do portali a po czasie zmienił specyfikacje dysków SSD a dyski dalej były polecane a faktycznie w sprzedaży były już inne (odchody)

 

Wtajemniczeni wiedzą jaki to był model.

 

Dla szmalu każda firma zrobi myk by zarobić 

Link to post
Share on other sites

Z OCZ trzeba też pamiętać o sytuacji samej firmy, miała ona zostać wykupiona i wszyscy o tym wiedzieli, wykupili ją na początku 2014 ( więc nie mogli nagle zrobić jakiejś akcji serwisowej, obniżającej wartość marki ) 
A po wykupieniu, to już nie ta sama firma i roszczenia gwarancyjne ich nie obchodzą :D ( jedynie od sklepów, sprzedawcy możesz oczekiwać gwarancji )  

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...