Skocz do zawartości

Nintendo WiiU - Oficjalny temat


Recommended Posts

Gość effendi360

WiiU ma w każdej grze trzymać 1080p.

Oby jeszcze trzymało przy tym stałe 60kl/s...

Ja nie zrobię tego błędu co z Vita i poczekam jednak na opinie użytkowników.

Poza tym, lista launch titles nie jest zbyt imponująca, żeby nie powiedzieć - marna.

Link to post
Share on other sites

chodzi mi o slabsze CPU

to ze gpu jest mocniejsze nic nie daje bo i tak zanim nie wyjda nowe xboxy czy ps-y i tak graficznie nic nie zmienią...

 

Tylko że Pan mówiący o słabszym CPU opiera się na informacji otrzymanej od developerów iż CPU konsoli ma 3-rdzenie. Cell (PS3) ma 1-rdzeń, a marketing Sony i tak twierdzi inaczej - ludzie w to wierzą, trudno :P Poza tym warto brać pod uwagę że część gier startowych dla X360, była brzydsza (porównywalna) od "końcowych" produkcji na pierwszego Xbox. Każdą architekturę trzeba rozpracować, POWER7 to dla programistów jakaś tam nowinka w świecie gier. Jeżeli "start-titles" na WiiU są porównywalne graficzne z "dopakowanymi" produkcjami obecnej generacji, to później może być już tylko lepiej.

 

@effendi O Vicie to nawet nie wspominaj, fajny sprzęt i zero gier na niego... wyrzucone 1000zł

Link to post
Share on other sites

Tylko że Pan mówiący o słabszym CPU opiera się na informacji otrzymanej od developerów iż CPU konsoli ma 3-rdzenie. Cell (PS3) ma 1-rdzeń, a marketing Sony i tak twierdzi inaczej - ludzie w to wierzą, trudno :P Poza tym warto brać pod uwagę że część gier startowych dla X360, była brzydsza (porównywalna) od "końcowych" produkcji na pierwszego Xbox. Każdą architekturę trzeba rozpracować, POWER7 to dla programistów jakaś tam nowinka w świecie gier. Jeżeli "start-titles" na WiiU są porównywalne graficzne z "dopakowanymi" produkcjami obecnej generacji, to później może być już tylko lepiej.

 

@effendi O Vicie to nawet nie wspominaj, fajny sprzęt i zero gier na niego... wyrzucone 1000zł

 

Mi sie wydaje ze jest roche inaczej

programisci nie to ze uczyli sie nowej platformy tylko uczyli sie wogole nowego w swiecie tworzenia grafiki. Z tymi poczatkowymi grami to bym tak nie przesadzal bo PGR i perfect dark zero zrywalo kask z glowy :D mam x-a od poczatku 2006 ;) (znaczy sie mam od tego czasu ta platforme bo pierwsza sztuka umarla po roku na rroda) starego x-a tez mam (bezy dysku ale lezy na szafie). Co do tego cella to ja juz sam glupi jestem - on ma podobno 8 core w tym 2 nieaktywne a Ty piszesz inaczej to jak to wrescie z tym jest naprawde ?

Edytowane przez tommyt1983
Link to post
Share on other sites
Nie wiem jak to coś można next genem nazywać.

Konsola jest technicznie porównywalna z 6-7letnimi konsolami, nie ma żadnego porządnie zapowiadającego się tytułu, a cena 2 razy wyższa niż ps3/x360. Do tego jak się okazuje nie zawsze mocy starcza na 1080p

www.ppe.pl/news-17686-Mass_Effect_3_na_WiiU_bez_1080p.html

 

Z tymi poczatkowymi grami to bym tak nie przesadzal bo PGR i perfect dark zero zrywalo kask z glowy :D mam x-a od poczatku 2006 ;)

na mnie największe wrażenie zrobiło kameo, właściwie to do dzisiaj jest ładne. Edytowane przez Wulfen
Link to post
Share on other sites

na mnie największe wrażenie zrobiło kameo, właściwie to do dzisiaj jest ładne.

Dzis nagralem sobie DOA5 ... Az mie zatkalo jak wygladaja wstawki przed i po walkach... Normalnie jak jakies pre-renderowane filmy

Grafiznie lepiej im to wyszlo niz Nnowy Tekken Tag 2 a to ze lubie takie gry to uwazam ze jak narazie pc idzie w odstawke :D

Link to post
Share on other sites

Co do tego cella to ja juz sam glupi jestem - on ma podobno 8 core w tym 2 nieaktywne a Ty piszesz inaczej to jak to wrescie z tym jest naprawde ?

 

Cell to nic innego jak lekko zmodyfikowany IBM PowerPC G4. Posiada 1 PPE (rdzeń) i 8 podwykonawczych SPE (gdzie 1 jest zablokowane, a 1 wydzielone na potrzeby dashboard konsoli). SPE nie potrafią wykonywać kilku niezależnych operacji w jednej chwili, ale mogą to robić w jednym cyklu zegara - jest to taka udawana wielordzeniowość. Porównać można to do kart graficznych AMD (VLIW5/VLIW4), gdzie taki HD 5870 miał 320 jednostek obliczeniowych które jednak zdolne były wykonać razem 1600 operacji w cyklu (stąd liczba 1600 SPU). Cell de facto (przekładając na realia PC) jest bardziej GPU, aniżeli CPU.

 

Xenon w XBOX360 jest bardzo zbliżony, z tą różnicą że posiada 3 PPE, gdzie na każde przypadają 2 SPE. Microsoft stosuje tam terminologię 3-rdzeniowy, 6-wątkowy (chociaż i to jest lekkim naciągnięciem).

 

Konsola jest technicznie porównywalna z 6-7letnimi konsolami, nie ma żadnego porządnie zapowiadającego się tytułu, a cena 2 razy wyższa niż ps3/x360. Do tego jak się okazuje nie zawsze mocy starcza na 1080p

 

Wii jest niewiele mocniejsze od GameCube'a a wynikami sprzedaży zdeklasowało PS3/X360 (i wcale nie było dużo tańsze). Liczą się gry, a nie hardware. PSV też jest kilkakrotnie mocniejsze od 3DS, ale na to pierwsze praktycznie nic nie wychodzi, a 3DS zaczyna sobie poczynać co raz lepiej... zresztą PSP też było mocniejsze od DS, a wyniki mówią same za siebie.
Link to post
Share on other sites
Gość effendi360

Temat jest o WiiU. Chcecie pogadać o ps3 czy 360, są na to osobne działy.

Póki co prorokuję, że WiiU będzie gwoździem do trumny nintendo.

 

Wii jest niewiele mocniejsze od GameCube'a a wynikami sprzedaży zdeklasowało PS3/X360 (i wcale nie było dużo tańsze). Liczą się gry, a nie hardware.

Bez przesady, HW też ma znaczenie i to duże w dzisiejszych czasach. Wii było czymś nowym, wprowadzono nietypowy sposób sterowania i mierzono w inny segment odbiorców - dlatego taki sukces. WiiU ma to zmienić i kłaniać się bardziej w stronę odbiorców, którzy na co dzień grają na ps3, 360. Tylko ciekawe jakim cudem oni chcą to zrobić jak launch WiiU nie jest promowany przez żadne nowe ip z górnej półki a 70% zapowiedzi to gry, w które graliśmy już rok temu. Śmiech na sali i tyle.

Link to post
Share on other sites

Temat jest o WiiU. Chcecie pogadać o ps3 czy 360, są na to osobne działy. Póki co prorokuję, że WiiU będzie gwoździem do trumny nintendo. Bez przesady, HW też ma znaczenie i to duże w dzisiejszych czasach. Wii było czymś nowym, wprowadzono nietypowy sposób sterowania i mierzono w inny segment odbiorców - dlatego taki sukces. WiiU ma to zmienić i kłaniać się bardziej w stronę odbiorców, którzy na co dzień grają na ps3, 360. Tylko ciekawe jakim cudem oni chcą to zrobić jak launch WiiU nie jest promowany przez żadne nowe ip z górnej półki a 70% zapowiedzi to gry, w które graliśmy już rok temu. Śmiech na sali i tyle.

Tu sie zgodze w 100% tymbardziej ze uzywany xbox slim to w UK w popuarnych tam komisach kost 55-60 funtow co stanowi nawet dla polaka smieszna cene . WiiU opowino kosztowac za nowe max 900zł

Link to post
Share on other sites

Tylko wy nie rozumiecie jednej rzeczy, myślicie polskimi realiami ... a Polska to tak skromny rynek, że zaryzykuję stwierdzenie że globalnie się nie liczy. Kilkadziesiąt milionów skośnookich mających teraz Wii, poleci do sklepów i kupi Wii U, bo przyzwyczajenie bo wierność marce bo Mario.

 

Z 3DS śmiano się w momencie premiery, niektórzy niemal sprowadzili go do rangi śmiecia po zapowiedzi PSV. A tu proszę, na 3DS arsenał perełek - na PSV kilka kotletów z PS3/PS2...

Link to post
Share on other sites

czyli bedzie konsola tak naprawde slabsza od ps2 i Xbox-a a sprzedawana za 2 razy wiecej niz konkurencja ? Slabo cos

 

Hahaha. Lol. GameCube był mocniejszy od PS2 a Wii było mocniejsze od GameCube tak ze dwa razy. A WiiU jest znacznie mocniejsze od Wii.

 

EDIT: Mały jest sens pisania na tym portalu o konsolach i grach kiedy istnieje PPE.pl czy Polygamia.pl

Edytowane przez sevae
Link to post
Share on other sites

nie chodzilo mi o ps3 tylko ps3 (blad pisowni)

wii nie jest mocniejsze od gamecube bo to praktycznie ten sam hardware (nawet ten sam emulator gry odpala gry z GC i Wii :D )

Jak widac po ilosci tematow i odpwoeidzi sens taki jest tak samo jak sens o pisaniu o innych sprawach w innych dzialach

Link to post
Share on other sites

nie chodzilo mi o ps3 tylko ps3 (blad pisowni)

wii nie jest mocniejsze od gamecube bo to praktycznie ten sam hardware (nawet ten sam emulator gry odpala gry z GC i Wii :D )

Jak widac po ilosci tematow i odpwoeidzi sens taki jest tak samo jak sens o pisaniu o innych sprawach w innych dzialach

 

To ja na twoim miejscu porównałbym ten hardware. 4 razy więcej ramu i ulepszony procek taktowany dwa razy wyżej i nowsze GPU od ATI i do tego wyżej taktowane... Ogólnie Wii jest mocniejsze od GC przynajmniej 2 razy. Edytowane przez sevae
Link to post
Share on other sites

no troche w tym racji

 

Wii

 

CPU: IBM "Broadway" @ 729MHz (90nm)

 

GPU: ATI "Hollywood" @ 243MHz (3MB Texture RAM, 90nm)

 

Memory: 88MB Total

-24MB 1T-SRAM (for graphics - frame buffer?)

-64MB GDDR3 System Memory

 

Storage:

512MB Internal NAND Flash

SD card expansion slot

 

 

------------------------

 

Gamecube

 

CPU: IBM "Gekko" @ 485mhz (180nm)

 

GPU: ATI "Flipper" @ 162Mhz (180nm)

 

Memory: 43MB Total

-3MB 1T-SRAM (for graphics - 1MB texture, 2MB Frame buffer)

-16MB DVD and Audio buffer

-24MB 1T-SRAM System Memory

 

 

ale widac ze tylko ulepszyli ta sama architekture dodajac wiecej ram i bardzie wydajne procki z tej samej rodziny (chyba dobrze mysle)

wiec dlatego ten sam emu odpala gry z tego i tego ;)

Link to post
Share on other sites
Gość effendi360

Kilkadziesiąt milionów skośnookich mających teraz Wii, poleci do sklepów i kupi Wii U, bo przyzwyczajenie bo wierność marce bo Mario.

Nintendo wcale nie jest tak popularne w japonii jak kiedyś. Na obecną chwilę najlepiej sprzedającą się konsolą u nich to ps3. Po pierdółkowate gierki, wzniosły tą konsolę na wyżyny w EU i USA a nie tam.

Link to post
Share on other sites

ale widac ze tylko ulepszyli ta sama architekture dodajac wiecej ram i bardzie wydajne procki z tej samej rodziny (chyba dobrze mysle)

wiec dlatego ten sam emu odpala gry z tego i tego ;)

 

Zarówno CPU w GC jak i Wii to PowerPC G5 (jakaś tam wariacja na jego temat). Więc sama architektura dość zbliżona, niewiadomo jak to się dokładnie ma bo Nintendo zawsze utajnia (w możliwy sposób) specyfikację konsol.

 

Ale tak apropos bebechów, to ciśnie mi się na usta parę przykładów...

PS1 było dużo słabsze od DC i wyraźnie od N64, a sprzedawało się lepiej

PS2 było dużo słabsze od Xbox'a oraz GC, a sprzedawało się lepiej

Wii jest dużo słabsze od PS3 oraz X360 a sprzedaje się lepiej

...jakaś dziwna analogia :)

Zresztą słabszy DS też "pobił" PSP, to samo 3DS vs. PSV

Link to post
Share on other sites

To jako fan Nintendo co nieco napiszę o tej konsoli. W dyskusje nie chcę się wdawać, bo nie ma tu za dużo sympatyków Nintendo więc jeżeli miałbym w jakikolwiek sposób bronić tej konsoli to jako rodzynek skończyłbym w roli fanboya, a nie widzi mi się to. Do tego nie widzę sensu bronienia tego sprzętu, tak samo jak nie widzę sensu krytykowania innych konsol, jak gry na nie sprawiają komuś frajdę to dobrze i tyle.

 

O WiiU w kontekście rynku konsol myślę tylko pod względem strategii marketingowej Nintendo. Porównywanie sprzętu nie ma sensu bo gry się liczą, tu na starcie WiiU przegrywa z PS3 czy X360... ale ma swoje exy i ma dobry lineup na start. Do tego wchodzi na rynek jako nowa konsola, gdzie PS3 i X360 zdążyły już trochę nasycić rynek. To ważne, bo to z nimi będzie konkurować na starcie i będzie się od nich jawić jako nowocześniejsza. Co potem? Potem pojawi się konkurencja w postaci PS4 i Xbox720 i zobaczymy co się stanie. Trudno przewidywać, dużo zależy od tego ile WiiU zejdzie do tego czasu i jakie parametry będą mieć tamte konsole. Niewykluczone, że WiiU odniesie taki sukces, że multiplatformy będą pisane pod Nintendo mimo, że kolejne konsole będą mocniejsze (będzie dla nich podbijana grafika jak dla PC ale to na WiiU będzie się pisać gry). Tu pomaga właśnie wcześniejszy start, tak było właśnie z Xbox360. Wrazie klapy... no cóż będzie klapa i tyle :) Zostaną exy Nintendo jak na Wii, ale w sumie to dla tych gier kupuje się konsole Nintendo więc pewnie dadzą radę pociągnąć jej sprzedaż... chyba że będzie totalna klapa.

 

Co do sprzętu sprawa jest prosta, im mniej pobiera prądu tym mniej się nagrzewa, im mniej się nagrzewa tym łatwiej zrobić chłodzenie, im lepiej jest chłodzony tym jest mniej awaryjny, ale im mniej pobiera tym jest słabszy, za to im jest słabszy tym jest tańszy. Nie ma co więcej na ten temat filozofować i dorabiać jakieś większe idee do tego.

 

Niektórzy dorabiają do tego taką filozofię, że dla Nintendo grafika się nie liczy tylko radość dawana z gry. Oczywiście ta radość się bardzo liczy, ale bzdurą jest że nie liczy się dla nich grafika, oczywiście, że się liczy i to bardzo, ale mają inne priorytety podczas budowy specyfikacji konsoli.

Edytowane przez sevae
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...