szalas8 4 Napisano 23 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 Witam, po co producenci kart wprowadzają nowe AP?? Bo troche tego nie rozumiem nowe call of duty MW2 jest pod DX9c i wymiata, grafika jest lepsza niż cały CRYSIS w DX10. A ile jest gier na DX 10? może z 10 Teraz robi sie propaganda odnosnie DX11 , nowy benchmark dx11 i cala otoczka w okolo niego, jestem ciekaw ile bedzie tytulow pod DX 11 i czy faktycznie grafika bedze nie do uzyskania na DX10,9. Czy poprostu zablokuja opcje FULL DETAL Cytuj Link to post Share on other sites
_nick_ 19 Napisano 23 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 DirectX 10 może nie wprowadził dużo do samych możliwości, ale zmienił podejście do sprzętu (zunifikowane jednostki) oraz sposób komunikacji sprzętu z softem. Direct11 wprowadza za to kilka fajnych funkcji. Jak wyjdzie dirt 2 i AvP to porównamy jaka jest różnica Świat idzie do przodu nie można w nieskończoność robić gier pod DX9. Cytuj Link to post Share on other sites
y0ddh4 10 Napisano 23 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 Gdyby wszyscy podchodzili do Dx tak jak Ty to nadal gralibyśmy na takich 'detalach': http://www.multimediashop.net/jeux_reseau/nfs2000_1.jpg a gramy w: http://www.ps3site.pl/files/2009/03/72.jpg Pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
dawid_dj 0 Napisano 23 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 Jak to mówią: Diabeł tkwi w szczegółach. O ile przy nowych Dx specjalnych różnic w wyświetlanej grafice nie widać (należy się dobrze przypatrzeć) to pewne funkcję są o wiele lepiej realizowana na poziomie soft<->hardware (np. Teselacja). Dużo więcej pewnie do powiedzenia mieliby programiści, którzy używają tych bibliotek na co dzień. Lepiej zrobić mały krok do przodu niż stać w miejscu. A co do napędzania rynku na siłę... niestety w takich czasach żyjemy. Gdyby nie gry i wyspecjalizowane aplikacje, to do zwykłego użytku wystarczyłby ci sprzęt z przed 4-5 lat (proste gry, internet, multimedia, pakiety biurowe). Cytuj Link to post Share on other sites
kowdipapo 42 Napisano 23 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 PO prostu producenci gier zamiast zaczac pisac gry obslugujace w pelni Dx10 olali sprawe i poszli do szerszego grona odbiorców, którzy mają Dx9c. Tym razem starają sie nie popełnić tego samego błędu, a wiec rozpowszechnić Dx11 tak jak kiedyś Dx9c, czego wynikiem są jak narazie benchmark obsługujący Dx11 oraz zapowiedź takich gier jak DiRT 2 i chyba kilka innych mających korzystać z najnowszego Dx. Do y0ddh4: Mnie tam odpowiadają takie detale, jeżeli tylko gra jest super grywalna, tak jak kiedyś HoMM III czy Settlers III i IV, oraz GTA2, ktore na multi wciągało na dłuugie godziny Oczywiście fajnie jest jak strzela sie do ludzi a nie do kwadratów/pixeli ale to już mnmiej ważne Na przykład taki L4D wcale dobrej grafiki nie ma, L4D2 również, ale za to mają niskie wymagania oraz są bardzo dochodowymi tytułami dla Valve Edit: Dawid, mi mój sprzęt wystarcza w 99%, a nie powiem, żebym miał nowy sprzęt. Po prostu wole takie gry jak L4D, które mnie nie nudzą po godzinie niż jakieś super wypasione tytuły z minimalnym jakimś quadem albo i5/7, które i tak się wszystkim tną bo są źle zoptymalizowane. Cytuj Link to post Share on other sites
TurboHydra 18 Napisano 23 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 weź pod uwagę, że nowe DXy zwykle ułatwiają uzyskanie konkretnych efektów. Owszem, gra/efekt wygląda tak samo, ale twórcy znacznie łatwiej i szybciej uzyskać dany efekt=>może go dopracować wykorzystując wolny czas i uzyskać jeszcze ładniejszy. no i marketing. my mamy-wy nie, i szpan na zasadzie: mi chodzi crysis na dx 10 a tobie nie, więc znowu zyski i napędzanie rynku. Cytuj Link to post Share on other sites
Player1 1183 Napisano 23 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 Fajne porównanie screenshotów z NFS. Co do tematu posta to zgadzam się z opinią, według której kolejne wersje DX wprowadzane są nieco na siłę, nie wprowadzając jednocześnie znaczących usprawnień (wystarczy spojrzeć na film promujący nową wersję bibliotek w Dirt 2). Tak jak Szalas8 uważam, że równie ładną grafikę można zrobić na DX 9c bez żadnych kosmicznych technologii a wkładając w jej dopieszczenie odpowiednio dużo pracy. choć z drugiej strony nie sposób się nie zgodzić z koniecznością wprowadzania nowych rozwiązań w imię postępu i rozwoju. Cytuj Link to post Share on other sites
y0ddh4 10 Napisano 23 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 Dzięki Rozumiem, że są gry 'grywalne', sam czasem lubię pograć w San Andreas na multi ale Crysis na High także wywołuje we mnie uśmiech na twarzy Cytuj Link to post Share on other sites
szalas8 4 Napisano 23 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 Oby tylko nie było tak że będą blokowac sztucznie high detale , i będziemy niejako zmuszeni do zmiany kart mających wsparcie jedenastki. Choć ich wydajnosć będzie wystarczajaca jak np. gtx295 czy x2 4870. Cytuj Link to post Share on other sites
leon691 39 Napisano 23 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 odnośnie screenów to ten pierwszy jest z gameplaya a ten drugi to jakis render. Jasne nfs shift wyglada lepiej od nfs porsche ale tylko wyglada. Model jazdy, system tuningu, grywalność - od 2000 nfs cofa sie w rozwoju. Ktos tu pisał (szalas8) że grafika w COD MW2 na dx9c "wymiata' i grafika jest "lepsza" niż w crysis... Ja proponuje wizyte u okulisty. Cytuj Link to post Share on other sites
szalas8 4 Napisano 23 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 Jak dla mnie to CoD MW2 wymiata, to moje zdanie, wiadomo ze crysis jest ładny ale jest tak samo ładny na dx9c jak na dx10 ( wystarczy mała zmiana i high detal działa na dx9c ) i grafika jest taka sama dx9c = dx 10 w crysis Cytuj Link to post Share on other sites
mICh@eL 335 Napisano 23 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 nowe call of duty MW2 jest pod DX9c i wymiata, grafika jest lepsza niż cały CRYSIS w DX10chyba sobie kpisz... widziałeś chociaż Crysis'a w DX10 na V.High z AAx4 i AFx16 Nie twierdzę, że grafa w COD MW2 jest kiepska, ale Crysis to to nie jest Cytuj Link to post Share on other sites
leon691 39 Napisano 23 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 upodobania odnosnie grafiki to trochę rzecz gustu. Mi np. strasznie podoba się grafika w death space, głównie przez grę swiatła i cieni. Kiedys ogromne wrazenie zrobił na mnie far cry1. Crysis juz mnie tak nie zaskoczył, gra na najwyższych ustawieniach jest "mało czytelna", przez te wszystkie cienie i hdr nie widać przeciwników no i fps za niski nawet na mocnym (do niedawna sprzecie, ja preferuje tak min 50fps). Faktycznie efekty z dx10 dało się osiagnąc na windows xp (dx 9c) po jakiejs tam modyfikacji. Dla mnie akurat sam DX nie znaczy nic, gdy grafika zaczyna byc waźniejsza od grywalności (najnowszy arcadowy do bólu dirt 2) to ja odpuszczam. Cytuj Link to post Share on other sites
19arek93 0 Napisano 23 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 Dla was może i DX nic nie znaczyć. Ale spytajcie się programistów co o tym sądzą. Kolejne wersje wprowadzają znaczne uproszczenia w uzyskaniu danych efektów. Przekłada się to także na wydajność bo mniej kodu = mniej do obliczania (przykład DX10 vs DX10.1). Cytuj Link to post Share on other sites
Igoruss 5141 Napisano 23 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 nowe call of duty MW2 jest pod DX9c i wymiata, grafika jest lepsza niż cały CRYSIS w DX10chyba sobie kpisz... widziałeś chociaż Crysis'a w DX10 na V.High z AAx4 i AFx16 Nie twierdzę, że grafa w COD MW2 jest kiepska, ale Crysis to to nie jest racja ale na średniej klasy sprzęcie (e5200, 9600gt) MW2 na max detalach będzie wyglądać lepiej od Crysis'a na średnich Cytuj Link to post Share on other sites
leon691 39 Napisano 23 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 19arek93-->ja znam trochę inny przykład - gra company of heroes w dx10 i dx9. Wyglada praktycznie tak samo a ile mniej fps przy dx10. Stalker podobnie. Dx 10.1 jakiejś furrory nie zrobił w grach mimo ulepszeń. Cytuj Link to post Share on other sites
DIXON 4 Napisano 23 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2009 Mam MW2 i Crysis Warhead i grafika jest dużo lepsza w Crysisie oczywiście. Chodź od wczoraj mam MW2 i od 24 do 4 rano grałem bo mnie tak wciągnęło. Pozdro. Cytuj Link to post Share on other sites
lokomisiek 3 Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 Hmm DX10 jedziecie a diabeł tkwi w szczegółach zagrajcie jeszcze raz na DX9 i 10 i przyjrzyjcie się ruchowi liści, czy przechodzeniu przez krzaki, przyjrzyjcie się wodospadom, wybuchom. Z tego co mi wiadomo w DX9liście poruszały się w jedną stronę albo wszystkie tak samo, w DX10 już każdy inaczej, to samo trawa jak idę przez trawę na DX10 to porusza się ona zgodnie z moim ruchem, na DX9 po prostu się porusza Diabeł tkwi w szczegółach a różnice między DX10 a 11? jest taka że w DX11 jest gęstsza siatka niż w DX9 dzięki czemu rzeczy są bardziej okrągłe i nie maja kantów.... Mich@el ma racje żeby docenić piękno grafiki trzeba zagrać na naprawdę max detalach, choć ja AF muszę wyłączyć żebym mógł normalnie grać Jeśli napisałem coś nie tak poprawcie mnie PS. A teraz idę pograć w crysisa i poszukać więcej różnic Cytuj Link to post Share on other sites
CougarV6 14 Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 nowe call of duty MW2 jest pod DX9c i wymiata, grafika jest lepsza niż cały CRYSIS w DX10 Oj kolego... Ja rozumiem, że w MW2 akcja jest szybka i nie ma czasu przyglądać się teksturom. Zrób tak jednak i zobaczysz, że owszem modele postaci są miodne ale otoczenie już nie koniecznie. Momentami wygląda wręcz tragicznie. Porównywanie do Crysisa jest nie ma miejscu. Cytuj Link to post Share on other sites
szalas8 4 Napisano 27 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 Dobra koledzy przesadziłem z tym porównaniem, przyznaje sie bez bicia, ale i tak te same ofekty w crysis pod dx10 są dostępne na dx9c , wystarczy maly myk o którym wszyscy chyba juz wiedzą i mamy dx10 na dx9c Skomętuje to tak , jak niewiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Cytuj Link to post Share on other sites
mICh@eL 335 Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 te same ofekty w crysis pod dx10 są dostępne na dx9c , wystarczy maly myk o którym wszyscy chyba juz wiedzą i mamy dx10 na dx9c To, że masz ustawione detale v.high na DX9 nie znaczy, że masz te same efekty jak na DX10 Może jeszcze wtedy zrobi Ci w karcie z SM 3.0 Unfied Shadery zamiast Pixel i Vertex Shaderów :> :) Cytuj Link to post Share on other sites
19arek93 0 Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 kolega szalas8 ostatnio "błyszczy" na forum z tego co widzę. Cytuj Link to post Share on other sites
leon691 39 Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 young blood Cytuj Link to post Share on other sites
demon902 0 Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 Więc za niedługo znowu będzie trzeba zmieniać kartę na lepszą Cytuj Link to post Share on other sites
pranky 0 Napisano 27 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2009 W tym temacie polecam oglądnięcie screenów pod adresem http://www.overclock.net/ati/597046-dx11-vs-dx10-vs-dx-9-a.html i sprawdzenie różnic... w dx10 najlepiej przyjrzeć się trawie a w dx11 kamieniom oczywiście Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.