Alfons 30 Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 Seria 8xxx to tylko odświeżone modele z 7xxx pod nową nazwą, bez większych zmian. Cytuj Link to post Share on other sites
kubapomocny15 242 Napisano 20 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2013 a jak było z 5*** i 6*** to samo praktycznie Cytuj Link to post Share on other sites
morozaw 0 Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Bardzo fajnie, szkoda, że otwierają mi się takie malutkie fotki. Możesz podesłać linki na PW do fotek w lepszej rozdzielczości? Cytuj Link to post Share on other sites
Rexlu 170 Napisano 11 Marca 2013 Udostępnij Napisano 11 Marca 2013 Przeciągnij miniaturki do paska gdzie wpisujesz adres Cytuj Link to post Share on other sites
pulkownik 192 Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Projekt super - dla mnie to jest właśnie to - zero hałasu. Napisz tylko czy rzeczywiście tej pompy wogóle nie słychać? Cytuj Link to post Share on other sites
Cleaner_1980 267 Napisano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Napisz tylko czy rzeczywiście tej pompy wogóle nie słychać? Na pierwszym biegu jest kompletnie niesłyszalna. To jest urządzenie do profesjonalnych zastosowań w budownictwie wykonane w zupełnie innej jakości niż plastikowe "zabawki" do komputerów Cytuj Link to post Share on other sites
morozaw 0 Napisano 12 Marca 2013 Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 Temperaturki podane wcześniej to przy której konfiguracji? Tej po upgrade? Możesz podesłać na PW informacje gdzie zakupiłeś grzejnik? Potrzebowałbym dane na temat mocy i wymiarów. Nie obawiasz się korozji? Pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
Cleaner_1980 267 Napisano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2013 (edytowane) Temperatury z konfigu w opisie (tej po upgrade) załączam screen z domyślnym taktowaniem, temperatury max, pochodzą z około godzinnej gry w WoWa i jakieś pół godziny w Guild Wars 2 http://images34.fotosik.pl/591/ecec7c20486e1b22m.jpg Mój grzejnik to Perfekt 350 produkowany przez polską firmę Perfexim z Poznania http://www.perfexim.com.pl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=256&category_id=47&option=com_virtuemart&Itemid=3 Kupiłem go w firmie, gdzie nie robili mi problemu ze sprzedażą dowolnej ilości żeberek (różni są sprzedawcy ) http://pphugrabowscy.com.pl/kontakt.html Ja szukałem grzejnika o konkretnych wymiarach, miał być niski (350 mm rozstaw otworów, standardowe mają 500mm) i nie za głęboki, bo by mi się we wnękę w biurku nie zmieścił. Wszystko zaczyna się od obudowy, jak wybierzesz jaka chcesz to wtedy szukasz grzejnika, który będzie pasował do niej wymiarami. Ja początkowo rozważałem zwykły stalowy, ale były za duże. Jeśli masz miejsce i np. wysoka obudowę możesz spokojnie kupic grzejnik 500 mm, będzie wydajniejszy. Tutaj widzę, że mają duży wybór m.in. podobne do mojego http://kociolcenowy.pl/grzejniki-aluminiowe/643-grzejnik-aluminiowy-wulkan-350.html Producentów jest multum, a sprzedawców jeszcze więcej, więc spokojnie znajdziesz coś dla siebie. Wymiary i moce znajdziesz w opisach na stronie producentów Mój ma rozstaw otworów 350 mm i 85 mm grubości, ale są różne od 70mm do 135mm nawet, szerokość żeberek jest raczej zbliżona, około 80mm. Zwracaj uwagę na pojemność żeberka (moje mają około 300 ml każde) jego masę i wysokość całkowitą. Na moc nie patrz, każdy producent podaje inaczej, dla innej delty i różnych temperatur. Wydajność będzie zależała od wielkości powierzchni i tego w jaki sposób zamontujesz grzejnik. Co do korozji? Bałem się, dlatego użyłem płynu do chłodnic z inhibitorem korozji i już się nie boję W samochodowej instalacji też masz kilka rodzajów metalu i tworzyw, od żeliwa, aluminium, stali, po miedź i mosiądz. Po to są właśnie odpowiednie płyny do chłodzenia Edytowane 12 Marca 2013 przez Cleaner_1980 1 Cytuj Link to post Share on other sites
verul 373 Napisano 21 Marca 2013 Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 Ciekawy projekt do zapewnienia ciszy przy OC, ale z tym pisaniem ze w koncu mozna spac przy wlaczonym kompie to bez przesady O ile komp chodzi w idle bo zarzucasz tylko cos na sciaganie to na powietrzu na pelnym pasywie tez pojdzie i mozna spac, a cisza ta sama. NAturalnie co innego jak sie gra, albo podkreca i zostawia na noc na testowanie Cytuj Link to post Share on other sites
Cleaner_1980 267 Napisano 21 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2013 O ile komp chodzi w idle bo zarzucasz tylko cos na sciaganie to na powietrzu na pelnym pasywie tez pojdzie i mozna spac, Jak wypiję parę drinków to i przy odkurzaczu zasnę Mówiąc jednak poważnie, składałem parę cichych konstrukcji AC, pasywne karty, Fera 1224 skręcona na 800 obr/min itp. i uwierz mi, że to nie ta sama cisza Cytuj Link to post Share on other sites
verul 373 Napisano 22 Marca 2013 Udostępnij Napisano 22 Marca 2013 A jaka inna ma byc jak sie wylaczy wiatraki w kompie? Nie jestem gluchy, mi halasuje router i bede musial go pod biurko dac, ale mozna zrobic tak by nie bylo slychac kompa na powietrzu. W idle oczywiscie. Cytuj Link to post Share on other sites
Cleaner_1980 267 Napisano 2 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2014 (edytowane) Dawno dawno temu obiecałem sobie, że zmienię kartę graficzną. Starą sprzedałem w styczniu, a nową Gigabyte R9 290 OC Windforce kupiłem w maju i ze względu na moje wyjazdy przeleżała w szafie do października tego roku. W tym czasie uzmysłowiłem sobie jak lubię grać w CS:GO, który jako jeden z nielicznych nie miał problemów z działaniem na zintegrowanej grafice. Po krótkim przetestowaniu hałasu i temperatur fabrycznego chłodzenia nowej karty przyszedł czas na jej wodowanie. Swoją drogą powiem Wam, że jeśli niereferent jest tak głośny to nie potrafię sobie wyobrazić hałasu wersji referencyjnej. http://images70.fotosik.pl/420/62fa2ebc6da5a7b6m.jpg http://images70.fotosik.pl/420/4a20c0d45e56b3bfm.jpg Ponieważ starą kartę HD6950 sprzedałem razem z przyklejonymi radiatorami postanowiłem zakupić nowe w postaci AAB Heatsink 1 Po przyklejeniu ich za pomocą zamocowanej taśmy oraz kilku mniejszych na klej przystąpiłem do montażu karty w komputerze http://images69.fotosik.pl/421/adb1c095dd7a3dd9m.jpg http://images69.fotosik.pl/421/9af52168f525e27dm.jpg http://images68.fotosik.pl/420/7787883c2930f707m.jpg Niestety, ale tutaj spotkało mnie spore rozczarowanie. Radiatory, które miałem wcześniej były większe, a karta nie tak gorąca. R9 290 OC Gigabyte fabrycznie taktowana jest 1040/1250 MHz. Efekt? Temperatura na rdzeniu 65C po krótkiej rozgrywce w Wolfensteina, jednakże temperatura na sekcji zasilania VRM1 osiągała po 10 minutach bez najmniejszego problemu 100C, by w szczytowym momencie jednego z testów skoczyć do 127C (odczyt z GPU-Z, którego screen niechcący usunąłem z komputera) Przez chwilę zastanawiałem się czy to nie jest przekłamanie programu, więc poprzyklejałem czujniki temperatury do wszystkich ważnych miejsc na karcie i wstępne spostrzeżenia potwierdziły się Temperatury radiatorów na sekcji zasilania 90-100C, temperatury radiatorów na kościach pamięci 80-95C Ten problem uzmysłowił mi jak kiepskie są nowe radiatory i jak gorąca jest "dwieście dziewięćdziesiątka" Niestety, radiatory, które miałem wcześniej nie są już sprzedawane. Przez chwilę rozważałem wymianę radiatorów na inne większe oraz zamontowanie dużego radiatora na sekcję zasilania, ale pomimo, że w sieci jest dużo takich przeróbek, które przyniosły pożądany skutek, ja postanowiłem zastosować nowy blok. Poniżej efekt moich starań Blok Aplhacool R9 290/X ver M05 w wersji pasującej do mojej niereferencyjnej karty. http://images70.fotosik.pl/420/3368d156bd092efam.jpg http://images67.fotosik.pl/422/e27e819d1e805c65m.jpg Tutaj po zamontowaniu http://images68.fotosik.pl/420/bfc6ea2ee312b782m.jpg http://images67.fotosik.pl/422/c12f952c5454e4a5m.jpg http://images70.fotosik.pl/420/3dd0a3d0fb3354dbm.jpg http://images69.fotosik.pl/421/0f688ecfab2459c8m.jpg http://images69.fotosik.pl/421/be219b54c68ec1c1m.jpg oraz screeny z temperaturami http://images70.fotosik.pl/420/52813641c7e72d2bm.jpg http://images69.fotosik.pl/421/f34eeff699b6575cm.jpg Na koniec kilka uwag: Po ponad dwóch latach stary płyn zaczął mętnieć więc wymieniłem go na Ergolid A, który jest profesjonalnym produktem stosowanym w chłodnictwie przemysłowym i zawiera więcej inhibitorów korozji pozwalając na dłuższe stosowanie w układach mieszanych, takich jak aluminium/miedź Temperatury w nowej konfiguracji są wyższe, to zasługa zarówno nowej karty jak i wyższego taktowania procesora Ciecz z reguły oscyluje w okolicy 40C dochodząc nawet do 45-46C (aktualnie w pokoju mam 24-26C), co przekłada się na wyższe temperatury pracy karty i procesora. Przy OC procka na poziomie 4,5GHz najwyższa odnotowana temperatura w OCCT na jednym z rdzeni osiągnęła 81C, aktualnie procesor pracuje na 4200MHz na każdym rdzeniu nie przekraczając 72C w normalnym użytkowaniu Karta przy OC 1100/1375 pracuje stabilnie na nominalnym napięciu. Załączony screen z GPU-Z został zrobiony po kilkugodzinnej rozgrywce w Total War: Rome 2 Chciałbym dodać jeszcze kilka słów o samym bloku Aplhacool R9 290/X ver M05 Na początek plusy: Blok jest hybrydowy, rdzeń karty zakryty jest blokiem wodnym, natomiast reszta karty pokryta jest masywnym radiatorem, który skręcamy z backplatem załączonym do zestawu. Radiator zamontowany jest w taki sposób, że część ciepła odprowadzana jest do otoczenia, a część do bloku na rdzeniu. Efekt jaki to przynosi w mojej zamkniętej, pasywnej obudowie, możecie ocenić sami na podstawie screenów. Dla mnie jest więcej niż zadowalający. Całość kosztuje w granicach 350 zł, w zestawie jest kompletny blok z backplatem, pasta termoprzewodząca, termalpady, śrubki i klucz oraz skromna instrukcja obrazkowa z opisami w języku angielskim, niemieckim i francuskim. Do tego wszystkiego producent zapowiada, że wraz z nową generacją Radeonów wprowadzi do oferty same radiatory z backplatem pozwalając na zastosowanie starego bloku, który można wykręcić ze starego radiatora i zamontować ponownie. Zapowiada się obiecująco. Niestety są i minusy: Montaż bloku uważam za męczący. Producent nie dostarcza przyciętych termalpadów, w pudełku znajdziecie większe kostki, które musicie poprzycinać i dopasować we własnym zakresie. Niestety ich łączna powierzchnia niemalże dokładnie pokrywa się z całkowitą powierzchnią elementów na które mamy poprzyklejać taśmę termoprzewodzącą. W efekcie nie ma miejsca na błędy, cięcie trzeba dokładnie przemyśleć tym bardziej, że rodzajów tych taśm jest trzy albo cztery (już nie pamiętam) Oprócz różnic materiału z jakiego są wykonane, różnią się one grubością co uniemożliwia ich dowolne stosowanie. To także utrudnia stosowanie własnych taśm (nie wystarczy kupienie jednej), ja na przykład w ogóle nie wykorzystałem swojej Phobya Ultra. Dołączonej pasty nie sprawdzałem, oceniłem tylko jej konsystencję (rozprowadza się dobrze). Ostatni minus: W zestawie producent załącza 15 śrubek, z których 3 musiałem wyrzucić, były tak skrzywione, że nie dało się ich zastosować bez obawy o zerwanie gwintu, dlatego nie obyło się bez wizyty w Castoramie (inne śrubki dobrze widać na zdjęciach) Podsumowując muszę powiedzieć, że pomimo małych wpadek blok oceniam pozytywnie biorąc pod uwagę jego potencjał, cenę i możliwość przyszłego wykorzystania Edytowane 2 Grudnia 2014 przez Cleaner_1980 1 Cytuj Link to post Share on other sites
SKEEPER 16089 Napisano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2014 Podpinam się. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.