Skocz do zawartości

Blue Screeny


Recommended Posts

Witam forumowiczów,

Ostatnio na moim komputerze (stary do typowy do surfowania w internecie ;p) zaczeły dziać się złe rzeczy, a mianowicie częste blue screeny, i często po nim przy ponownym włączeniu komputera nie odnajduje dysku lub RAMU. Nie znam się jakoś szczególnie na PC'tach więc proszę Was o pomoc w doradzeniu co to może być.

Link to post
Share on other sites

Ta temperatura procesora to pod obciążeniem czy w czasie spoczynku? Jeżeli to spoczynek to jest ona za wysoka.

 

Napisz pełną konfigurację sprzętu (wraz z zasilaczem i chłodzeniem).

Sprawdź procesor np. Orthosem (Blend, priorytet 9 i czas ~15 minut) kontrolując przy tym temperatury. Jeżeli tu nastąpi BSoD to zdejmij chłodzenie, wyczyść je (oraz procesor) z resztek starej pasty i nałóż nową wielkości ziarnka ryżu.

RAMy możesz sprawdzić Memtestem (trzeba wypalić go na płycie i uruchomić z niej komputer) -> http://www.memtest.org/#downiso

Link to post
Share on other sites

Możliwe, że coś się grzeje. Proponuje, abyś wyczyścił wnętrze obudowy, a zwłaszcza chłodzenie procesora i karty graficznej.

Jeśli to nic nie da to mam pytanie: Podkręcałeś go? Zmieniałeś coś w BIOSie?

Już chyba ostatnią opcją jest niepoprawnie działający system - wirus lub po prostu uszkodzony Windows (czy co Ty tam masz zainstalowane :wariat: )

Link to post
Share on other sites

ten screen jest zaraz po właczeniu komputera po docisnieciu wszystkiego i lekkim przeczyszczeniu.

a co do sprzetu to tu nie ma sie co chwalic bo to bardzo stary komputer;

zasilacz; Linkworld LPG-9-350W

procesor AMD Athlon XP, 1466 MHz (11 x 133) 1700+

płyta główna; Gigabyte GA-7NF-RZ©

ramy KINGSTON DDR DUAL CHANNEL 1GB 400MHz

grafika nVIDIA GeForce4 MX 4000

dysk twardy ST380023A (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)

 

a chlodzenia to w sumie nie mam mam tylko wentylator na procesorze i to wszystko