Skocz do zawartości

Czy "to" byłoby wydajniejsze od normalnego kompa?


Recommended Posts

Skoro 'na luzie" tak więc na luzie ;) Interesuje mnie pewna sprawa.. a więc:

Czy dałoby się stację roboczą\serwer używać jako normalny komputer? Czyli mieć na tym zainstalowanego windowsa, pykać sobie w gierki?

Przykładowo można by zrobić taką konfigurację:

taka płytka główna: http://www.supermicro.com/products/motherboard/xeon7000/7500/x8qb6-lf.cfm +

4x http://ark.intel.com/products/53580/Intel-Xeon-Processor-E7-8870-(30M-Cache-2_40-GHz-6_40-GTs-Intel-QPI)

+ jakieś 256GB ramu ;)

Dyski SSD

+ jakaś grafika (ta płytka raczej nie obsługuje SLI )

Nie znam się za bardzo na zastosowaniach stacji roboczych i serwerów. Gdyby można było zrobić taką maszynkę + GTX690 w sli ciekawie by się na tym pykało. Taki zestaw byłby wydajniejszy od np

I7 3960x

MSI Big Bang X-Power II

GTX 690 SLI

G.Skill RipjawsZ 64GB 2400MHz

6x Intel SSD 520 480

Czekam na wasze odpowiedzi i przemyślenia ;)

Link to post
Share on other sites
Gość DANNY__79

Po pierwsze takie porównanie od razu na wstępie nie ma sensu, ale:

 

Ja nie widzę najmniejszego problemu, aby taką stację użyć jako domowego PC -- tutaj głównym ograniczeniem (dla niektórych nie do przebrnięcia nigdy) jest cena.

 

Czy byłby wydajniejszy w grach. Wszystko zależy -- w dzisiejszych -- NIE, w grach przyszłości -- na 100%

 

----

 

Z ciekawości Ci (autorowi tematu) powiem, że mam w pracy starą już stację opartą o dwa procesory Itanium2 1.6GHz. Na co dzień pracuje pod systemem UNIX, ale jak go konfigurowałem dla testu i z ciekawości postawiłem mu też Server 2003 R2 IA-64. Całość uzupełnia 64GB rejestrowanej, buforowanej RAM i sprzętowy RAID5 SCSI z dyskami 15K.4 73GB każdy -- ot taki wołek do ciężkiej pracy 365 dni w roku.

 

Dla testu odpaliłem sobie aplikację liczącą funkcję julia i mandelbrota (ten sam soft w wersji x64 uruchomiłem później na mocnym 4-ro rdzeniowym i5) -- jak myślisz kto wygrał ? :P