mulator 3169 Napisano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2012 @kubbak, nie moje ale wiele wyjaśnia: Pamiętaj, że gwarancja jest jedynie dodatkowym źródłem uprawnień i nie zastępuje ustawy. Jeżeli uważasz, że ustawa jest korzystniejsza dla ciebie zaznacz, iż ustawa jest podstawą roszczenia reklamacyjnego. Wybór podstawy roszczenia należy bowiem do konsumenta, a sprzedawca nie ma prawa ograniczać go poprzez uzależnienie przyjęcia reklamacji od przedstawienia gwarancji. I jeszcze coś takiego: ...Często dla konsumenta mylące może być utożsamienie reklamacji z gwarancją. Zwłaszcza w przypadku towarów nabywanych na przecenach, sprzedawcy informują, iż towar nie jest na gwarancji. Należy jednak pamiętać, że gwarancja to nie jedyny źródło uprawnień do złożenia reklamacji. Co więcej, nie jest to źródło główne. Sama gwarancja jest bowiem umownym zobowiązaniem gwaranta (sprzedawcy, czy producenta). Nie wyłącza ona jednak uprawnień reklamacyjnych, jakie posiadamy na podstawie w/wym. ustawy. Jeżeli zatem sprzedawca informuje nas, że „towar nie jest na gwarancji” będzie miał na myśli jedynie gwarancję, a nie uprawnienia ustawowe. Tych drugich nie może bowiem wyłączyć w żadnym wypadku... Link to post Share on other sites
kubbak 10134 Napisano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2012 Zgadzam się z Tobą, ale trzeba to wyraźnie zaznaczyć w zgłoszeniu. Należy jednak pamiętać, że gwarancja to nie jedyny źródło uprawnień do złożenia reklamacji. Co więcej, nie jest to źródło główne.Spytaj się osoby, która to napisała w którym artykule jest to wyszczególnione, że niezgodność towaru z umową jest głównym źródłem dochodzenia swoich praw. Oba są traktowane na równi. Link to post Share on other sites
Saiya-jin 190 Napisano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2012 (edytowane) http://gombrowitch.files.wordpress.com/2012/06/morele.jpg A serwis producenta wymienił od ręki. Edytowane 24 Czerwca 2012 przez Saiya-jin Link to post Share on other sites
Sony156 4965 Napisano 25 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 Ciąg dalszy użerania się z kretynami. http://screenshooter.net/data/uploads/ff/pb/nasu.jpg Link to post Share on other sites
Gość TheRedGuy Napisano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 (edytowane) Serwis miał 14 dni na "zauwazenie" i odmowe. Ewidentnie i bezczelnie klamia. Przyjeli na serwis bo uszkodzenia nie bylo, a teraz proba odwrocenia kotka ogonkiem Edytowane 25 Czerwca 2012 przez TheRedGuy Link to post Share on other sites
mulator 3169 Napisano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 @kubbak, masz rację, po pierwsze w zgłoszeniu reklamacyjnym należy określić czy reklamujemy produkt na podstawie gwarancji czy niezgodności towaru z umową (tu oczywiście powinniśmy wybrać wariant dla nas najkorzystniejszy). Po drugie, zgłoszenie reklamacyjne powinno łączyć się od razu ze zgłoszeniem żądania wymiany towaru albo naprawą. Pozdrawiam mulator Link to post Share on other sites
Sony156 4965 Napisano 25 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 Ciąg dalszy: http://screenshooter.net/data/uploads/ri/jp/wcmg.jpghttp://screenshooter.net/data/uploads/sf/dg/fmcl.jpg Link to post Share on other sites
Kubuś_73 320 Napisano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 Jacy oni dobrzy wnioskowali o przyjecie warunkowe :C Link to post Share on other sites
06radcho 1495 Napisano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 Dyskwalifikuje gware dla tego produktu, to ladnie ........ Za jaja ich powiesić i na latarnie......Ludzie z ludzi robią błaznów.... Link to post Share on other sites
Sn1PeR 678 Napisano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 Dostali opierdol z mojej strony, może się coś ruszy. Powodzenia. Link to post Share on other sites
Sony156 4965 Napisano 25 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 (edytowane) @Sn1PeR Masz jakiś wpływ na nich? Edytowane 25 Czerwca 2012 przez Sony156 Link to post Share on other sites
06radcho 1495 Napisano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 Dostali opierdol z mojej strony, może się coś ruszy. Powodzenia. Ty tez z nimi miałeś akcje......trzeba z nimi równo bo to ku...glupie. Link to post Share on other sites
Sn1PeR 678 Napisano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 @Sn1PeR Masz jakiś wpływ na nich?Większość moich interwencji kończyła się pomyślnie, więc jakiś tam mam. Link to post Share on other sites
manix82 61 Napisano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2012 (edytowane) Kolego, ten sklep robi sobie z Ciebie żarty, zgłoś się do rzecznika praw konsumenta. W każdym większym mieście jest. Udzieli Ci porady, pismo może wysłać. To co wypisują Ci panowie to bzdury... gadanie o pośrednictwie to też bzdury ... Trzeba by panów zgłosić do UOKiKu Strona: http://www.uokik.gov.pl/ zakładka:Konsumenci - nie odpuszczaj... u mnie sprzedawca/gwarant przekroczył termin 14 dni co spowodowało automatyczne uznanie gwarancji/roszczeń...... Edytowane 25 Czerwca 2012 przez manix82 Link to post Share on other sites
Sony156 4965 Napisano 26 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 Małe sprostowanie sprawy, dzwonił do mnie serwisant czy tam ktoś z moreli i zaproponował bardzo korzystną dla mnie propozycje mianowicie zwrot gotówki. Link to post Share on other sites
06radcho 1495 Napisano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 Ruszyło ich sumienie. Link to post Share on other sites
Gość TheRedGuy Napisano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 I bardzo ladnie Link to post Share on other sites
Sn1PeR 678 Napisano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 (edytowane) Tak wyglądało ich tłumaczenie: Co do samej reklamacji zrobilismy klientowi korektę. Serwis extreme mem uwalił reklamację za te uszkodzenia mechaniczne i albo przy sprawdzaniu u nas serwisant nie zobaczył/uznał że uszkodzenia widoczne na zdjęciu nie mają znaczenia, albo uszkodzenia powstały w serwisie eXtreme mem, ponieważ chcieli uwalić reklamację. Mogło tak być, ponieważ obecnie to dystrybutor bierze na siebie serwis, a ten jest w USA - koszty wysyłki wyszłyby im więcej niż wartosc płyty. Z klientem rozmawialismy i przeprosilismy za całą sytuację. Edytowane 26 Czerwca 2012 przez Sn1PeR Link to post Share on other sites
currahee 292 Napisano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 Widać jak się chce to można, szkoda tylko, że nie wyszło to od nich na samym początku (bez wstawiennictwa Sn1pera nic by z tego pewne nie wyszło). BTW. Sn1per, kim ty jesteś dla nich, że tak Cię słuchają? Link to post Share on other sites
Sn1PeR 678 Napisano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 W skrócie: Zaproponowali współpracę (te zniżki co mam w sygnaturce) z korzyściami dla mnie , więc się zgodziłem i się tak jakoś wlecze przez kilka miesięcy. Link to post Share on other sites
Sony156 4965 Napisano 26 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 (bez wstawiennictwa Sn1pera nic by z tego pewne nie wyszło).Pewnie tak. Ma u mnie chłopak dużego browca. Link to post Share on other sites
Sn1PeR 678 Napisano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 Nie martw się, gdy będę blisko na pewno się zgłoszę. Link to post Share on other sites
mulator 3169 Napisano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 Gratki Link to post Share on other sites
Saiya-jin 190 Napisano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2012 Tak wyglądało ich tłumaczenie: No za********e. Serwis im zepsuł płytę, a oni na klienta zwalają. Brawo morele. -___- Link to post Share on other sites
mobil12 18 Napisano 1 Lipca 2012 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2012 morele trochę w piórka obrosło i pewnie skończy tak jak wiele sklepów, które były fajne i tanie, a zrobiły się drogie i niemiłe dla klienta. kupiłem u nich ostatnio drogi dość zasilacz i co miesiąc dostaję prośbę o ocenę, ale jest niepublikowana, bo nie wychwalam pod niebiosy sprzętu tylko opisuję to co kupiłem, więc nie sugerujcie się opiniami kupujących z tego sklepu. Link to post Share on other sites
Recommended Posts