Skocz do zawartości

Morele.net problem z reklamacją.


Recommended Posts

@kubbak,

nie moje ale wiele wyjaśnia:

Pamiętaj, że gwarancja jest jedynie dodatkowym źródłem uprawnień i nie zastępuje ustawy. Jeżeli uważasz, że ustawa jest korzystniejsza dla ciebie zaznacz, iż ustawa jest podstawą roszczenia reklamacyjnego. Wybór podstawy roszczenia należy bowiem do konsumenta, a sprzedawca nie ma prawa ograniczać go poprzez uzależnienie przyjęcia reklamacji od przedstawienia gwarancji.

 

I jeszcze coś takiego:

 

...Często dla konsumenta mylące może być utożsamienie reklamacji z gwarancją. Zwłaszcza w przypadku towarów nabywanych na przecenach, sprzedawcy informują, iż towar nie jest na gwarancji. Należy jednak pamiętać, że gwarancja to nie jedyny źródło uprawnień do złożenia reklamacji. Co więcej, nie jest to źródło główne.

Sama gwarancja jest bowiem umownym zobowiązaniem gwaranta (sprzedawcy, czy producenta). Nie wyłącza ona jednak uprawnień reklamacyjnych, jakie posiadamy na podstawie w/wym. ustawy. Jeżeli zatem sprzedawca informuje nas, że „towar nie jest na gwarancji” będzie miał na myśli jedynie gwarancję, a nie uprawnienia ustawowe. Tych drugich nie może bowiem wyłączyć w żadnym wypadku...

Link to post
Share on other sites

Zgadzam się z Tobą, ale trzeba to wyraźnie zaznaczyć w zgłoszeniu.

 

Należy jednak pamiętać, że gwarancja to nie jedyny źródło uprawnień do złożenia reklamacji. Co więcej, nie jest to źródło główne.

Spytaj się osoby, która to napisała w którym artykule jest to wyszczególnione, że niezgodność towaru z umową jest głównym źródłem dochodzenia swoich praw. Oba są traktowane na równi.
Link to post
Share on other sites
Gość TheRedGuy

Serwis miał 14 dni na "zauwazenie" i odmowe. Ewidentnie i bezczelnie klamia. Przyjeli na serwis bo uszkodzenia nie bylo, a teraz proba odwrocenia kotka ogonkiem :>

Edytowane przez TheRedGuy
Link to post
Share on other sites

@kubbak,

masz rację,

po pierwsze w zgłoszeniu reklamacyjnym należy określić czy reklamujemy produkt na podstawie gwarancji czy niezgodności towaru z umową (tu oczywiście powinniśmy wybrać wariant dla nas najkorzystniejszy).

Po drugie, zgłoszenie reklamacyjne powinno łączyć się od razu ze zgłoszeniem żądania wymiany towaru albo naprawą.

 

Pozdrawiam

 

mulator

Link to post
Share on other sites

Kolego, ten sklep robi sobie z Ciebie żarty, zgłoś się do rzecznika praw konsumenta. W każdym większym mieście jest. Udzieli Ci porady, pismo może wysłać. To co wypisują Ci panowie to bzdury... gadanie o pośrednictwie to też bzdury ... Trzeba by panów zgłosić do UOKiKu :)

Strona: http://www.uokik.gov.pl/ zakładka:Konsumenci - nie odpuszczaj... u mnie sprzedawca/gwarant przekroczył termin 14 dni co spowodowało automatyczne uznanie gwarancji/roszczeń......

Edytowane przez manix82
Link to post
Share on other sites

Tak wyglądało ich tłumaczenie:

 

Co do samej reklamacji zrobilismy klientowi korektę. Serwis extreme mem uwalił reklamację za te uszkodzenia mechaniczne i albo przy sprawdzaniu u nas serwisant nie zobaczył/uznał że uszkodzenia widoczne na zdjęciu nie mają znaczenia, albo uszkodzenia powstały w serwisie eXtreme mem, ponieważ chcieli uwalić reklamację. Mogło tak być, ponieważ obecnie to dystrybutor bierze na siebie serwis, a ten jest w USA - koszty wysyłki wyszłyby im więcej niż wartosc płyty. Z klientem rozmawialismy i przeprosilismy za całą sytuację.

Edytowane przez Sn1PeR
Link to post
Share on other sites

morele trochę w piórka obrosło i pewnie skończy tak jak wiele sklepów, które były fajne i tanie, a zrobiły się drogie i niemiłe dla klienta.

kupiłem u nich ostatnio drogi dość zasilacz i co miesiąc dostaję prośbę o ocenę, ale jest niepublikowana, bo nie wychwalam pod niebiosy sprzętu tylko opisuję to co kupiłem, więc nie sugerujcie się opiniami kupujących z tego sklepu.

Link to post
Share on other sites
Gość
This topic is now closed to further replies.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...