Skocz do zawartości

Spadł pracujący dysk. Startuje. Jak odzyskać dane? Pomocy!!!


Recommended Posts

Witam wszystkich!

 

Spadł mi pracujący dysk z wysokości ok 0,5m.

 

Po przełożeniu dysku do PC - dysk startuje, ale wydaje głośne odgłosy. Przy próbie odczytania danych explorerem system zamarza, a następnie pojawiają się komunikaty o nieudanej próbie opóxnionego zapisu.

 

Za pomocą programu R-Studio do odzyskiwania danych, widzę wszyskie dane na dysku. Przy próbie ich odzyskania, część plików jestem w stanie odzyskać bez problemów, a część nie. Ponieważ są to ważne dane przerwałem odzyskiwanie przy pierwszych błędach, nie chcąc bardziej uszkodzić dysku (nie znam się na tym, ale wyobraziłem sobie głowicę rysującą talerze ; )

 

1. Co mogło stać się z dyskiem?

2. Czy mogę bez ryzyka większych uszkodzeń zgrać co się da?

3. Czy jest możliwa naprawa w celu odzyskania danych? Z jakim kosztem to się wiąże?

 

Checkdiskowi nie pozwoliłem ruszać dysku, gdyż z doświadczenia wiem, że częściej szkodzi niż pomaga.

 

Dysk Seagate Barracuda 500GB ST3500320AS SD15

 

Info z R-Studio:

Po uzyskaniu dostępu do dysku na dzieńdobry dostaje takie info:

 

Severity Type Date Time Message

Warning File system 2009-10-11 12:38:53 [FileId] Fixup 2 is 0x17, but should be 0x18

Error File system 2009-10-11 12:39:07 [FileId] MFT record child's claimed parent mismatch, aborting

 

 

Tak wygląda błąd przy próbie odzyskania danych:

 

Error Recover 2009-10-11 12:42:12 Unable to recover a part of D:\...\PICT3829.JPG at offset 1004032 because of disk F: read failure at sector 912054954

Error Recover 2009-10-11 12:42:20 Unable to recover a part of D:\...\PICT3829.JPG at offset 1548800 because of disk F: read failure at sector 912056018

Error Recover 2009-10-11 12:42:27 Unable to recover a part of D:\...\PICT3829.JPG at offset 2093568 because of disk F: read failure at sector 912057082