Skocz do zawartości

Zewnętrzny Dysk Twardy Gwaracja i Kicha


Recommended Posts

Witam. Mój dysk Hitachi XL1000 został oddany na gwarancję, ponieważ przestał działać i słychać było takie jakby przeskakiwania. Udałem się więc do Media Markt, w który kupiłem owy dysk i bez problemów go przyjęli. Koleś na wstępie powiedział, że z danych nici(zapełnione było 750GB :[ ). Wczoraj zadzwonił, że nic nie dało się zrobić i czekają na mnie z pieniędzmi ( ta jasne pewnie podłączyli i tyle ). I oto moje pytanie: Czy mam prawo, aby oddali mi ten zepsuty, rzekomo dysk?

Link to post
Share on other sites

Gwarancja obejmuje:

a) wymianę dysku na inny sprawny

b) zwrot kasy

c) naprawę dysku

 

tyle że w naprawę dysku nikt nie będzie się bawił, zastanów się jak ważne dane miałeś na tym dysku bo z opisu wynika że to raczej fizyczne uszkodzenie (bad sektory + ewentualnie głowica) koszt odzysku danych nie zamknie się poniżej tysiąca złotych, a sam z tym nic nie zrobisz.

 

było robić kopie zapasową.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

napisano:20 stycznia.

Dyski twarde zewnętrzne mogą ulec awarii i często ulegają. Ja na Twoim miejscu cieszyłbym się, że tak łatwo poszło i bez problemu dostaniesz pieniądze. Dane w takich sytuacjach przepadają i nie należy o to mieć pretensji do sklepu - to normalne.

Dostaniesz albo dysk albo pieniądze. Nie może być tak, że zatrzymasz dysk i do tego dostaniesz zwrot kasy.

 

Jak długo używałeś ten dysk ? - tak pytam - po jakim czasie wysiadł ?

=======================================================================

edit. napisano 22 stycznia

Dziękuję za odpowiedź. %-) To mówisz, że chcesz plusa ? :menda:

Edytowane przez rocky2
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

napisano:20 stycznia. Dyski twarde zewnętrzne mogą ulec awarii i często ulegają. Ja na Twoim miejscu cieszyłbym się, że tak łatwo poszło i bez problemu dostaniesz pieniądze. Dane w takich sytuacjach przepadają i nie należy o to mieć pretensji do sklepu - to normalne. Dostaniesz albo dysk albo pieniądze. Nie może być tak, że zatrzymasz dysk i do tego dostaniesz zwrot kasy. Jak długo używałeś ten dysk ? - tak pytam - po jakim czasie wysiadł ? ======================================================================= edit. napisano 22 stycznia Dziękuję za odpowiedź. %-) To mówisz, że chcesz plusa ? :menda:

Sorry nie było mnie 2 dni w domu. Dysk miał 9 miesięcy. Moim zdaniem, backup to się robi w wewnętrznym, a nie w zewnętrznym. Na szczęście udało mi się zgrać najważniejsze rzeczy przed awarią kiedy to już były oznaki tego przeskakiwania. Edytowane przez Kuba Mily JDM
Link to post
Share on other sites

Przecież ten zewnętrzny to się praktycznie nie różni od tego "wewnętrznego", mechanicznie to samo, więc może się uszkodzić jak każdy inny.

Trzeba kontrolować stan, czy ewentualne błędy w Smart się nie pojawiają i tyle.

A z doświadczenia wiem, że w Media bezproblemowo wymieniają sprzęt na nowy bez zbędnych pytań, nie jak to ma miejsce w innych sklepach.

Więc ciesz się że nie poszedł na miesiąc do sprawdzenia itp. itd. Ewentualne dane można byłoby spróbować odzyskać którymś z programów jeśli dysk był widoczny w systemie.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...