Skocz do zawartości

Reklamacja HDD Samsuga po 5 grudnia


Recommended Posts

Witam

 

Kilka tygodni temu HD502HJ zaczął mi znikać z biosu po restarcie systemu lub próbie zrobienia zimnego backup`a. Znika tylko on - F3 natomiast F1 dalej jest widoczny.

Raz tylko zatrzymał mi dysk w poście biosu start z errorem smarta, po kolejnym restarcie już nie zgłaszał z nim problemów, jednak ogólna szybkość dysku znacznie spadła. Dysk oddałem do sklepu powołując się na ustawę, jednak pomimo uznania reklamacji sklep woli oddać pieniądze, niż wymienić dysk na sprawny( takie czasy). Zastanawiałem się w tym momencie nad reklamowaniem u producenta jednak Telmark - oficjalny serwis hdd Samsunga, nie przyjmuje już nowych zgłoszeń i prosi wysyłać dysk do Seagate.

Teraz moje pytanie, jako, że z Sea nie miałem do czynienia dość długo, jak oni teraz załatwiają reklamacje?

Wolałbym uniknąć sytuacji gdzie za HD502HJ dostane jakiś ich odpowiednik i do tego po naprawie...

 

W tym momencie nie wiem czy brać kasę i dołożyć ponad 200% do nowego HDD (z tego co widzę wszytko pada niemiłosiernie teraz, bez względu na markę ) czy ryzykować z gwarancją, po której mogę dostać jeszcze gorszy i mniej pewny dysk.

 

Zastanawiałem się też nad SSD ale czytając przez ostatnie tygodnie o nich, one mają więcej problemów niż zdawałem myślałem, nawet intel dał ciała z 320 i bugiem fw.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Dysk oddałem do sklepu powołując się na ustawę, jednak pomimo uznania reklamacji sklep woli oddać pieniądze, niż wymienić dysk na sprawny( takie czasy).

sklep nie dostanie nowych dysków z dystrybucji jeszcze przez ok pół roku, a do tego czasu utrzyma 300% marże, pewnie, że nie chcą wymieniać, wszystko przez zniszczenia fabryk, a usuwanie skutków katastrofy jeszcze potrwa, potem rynek detaliczny też nie zobaczy nowych modeli, dopóki producenci nie wywiążą się z umów OEM'owych, prognozujemy, że najwcześniej w wakacje będzie można kupić HDD po w miarę normalnych pieniądzach

 

Zastanawiałem się w tym momencie nad reklamowaniem u producenta jednak Telmark - oficjalny serwis hdd Samsunga, nie przyjmuje już nowych zgłoszeń i prosi wysyłać dysk do Seagate.

~2 miesiące temu seagate kupił oddział HDD samsunga, teraz nie ma innej opcji

 

Teraz moje pytanie, jako, że z Sea nie miałem do czynienia dość długo, jak oni teraz załatwiają reklamacje? Wolałbym uniknąć sytuacji gdzie za HD502HJ dostane jakiś ich odpowiednik i do tego po naprawie...

teraz niczego nie można być pewnym, nie ma silników do HDD = nie ma nowych sztuk

 

z tego co widzę wszytko pada niemiłosiernie teraz, bez względu na markę

to nie do końca prawda, niemniej na rynku został WD (który wchłonął hitachi) oraz Seagate (który wchłonął samsunga)

Link to post
Share on other sites

Zdecydowałem się jednak wziąć za niego zwrot gotówki, po tym jak miałem okazje zobaczyć co dostał inny klient w zamian za swojego Samsunga, kilka miesięcy wytrzymam, ceny powinny spaść i dopiero coś kupię.

 

Pochodziłem również po sklepach w moim mieście, wygląda na to, że w ponad 50% przypadków jest jednak zwrot gotówki za dyski samsunga w tych dniach, co mnie nie dziwi kiedy ludzie kupowali dyski za 150-200zł a teraz muszą dołożyć 2x tyle na nowy, więc opłaca im się zwracać kasę niż wymieniać.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...