Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Z powodu szybko brudzącego się VNT w turbo postanowiłem zrobić profesjonalny ;) Oil Catch Tank.

Za bazę posłużył słoik po buraczkach zasmażanych  :menda:

 

http://oi68.tinypic.com/34pdkyg.jpghttp://oi68.tinypic.com/rk3gd0.jpg

http://oi64.tinypic.com/14o8575.jpghttp://oi64.tinypic.com/2s0nzft.jpg

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

Jak się okazało ilość oleju jaka wychodzi z odmy jest znikoma i OCT nie ma żadnego sensu. Gdybym kupił gotowy produkt, węże olejoodporne, złączki, kolanka to byłbym jakieś 400zł do tyłu a olej i tak by leciał tyle że z turbiny. EGR mam zaślepiony, rurka łącząca kolektory wywalona ale sam mechanizm EGR'a pozostał przed kolektorem i jak w prawie każdym 1.9 TDI cieknie olej z ośki klapy gaszącej  :/

Link to post
Share on other sites

 

 

jak w prawie każdym 1.9 TDI cieknie olej z ośki klapy gaszącej

 

Też to przerabiałem jakiś rok temu, też zaślepiony EGR i pociło się niemiłosiernie po czym notlauf przy 120km/h, N75 wykluczony więc turbawka poszła na stół. Z okazji remontu silnika wpadł w bardzo niedużych pieniądzach nowy EGR :) Póki co, temat silnika mam zamknięty bo chodzi pięknie, zero wycieków, zero problemów. Teraz powoli zawias doprowadzam do porządku, przy nowych amorkach wpadną jakieś sprężynki -30/-35mm.

 

A żeby nie było offtopu to wrzucę tu mojego szrota :)

 

 

http://i.imgur.com/bPi70Hh.jpg

 

http://i.imgur.com/9wpVju6.jpg

 

 

http://i.imgur.com/cc473VH.jpg

 

 

 

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

Panowie, jakie są zauważalne/odczuwalne/słyszalne objawy uszkodzonego intercoolera?

Rzeczoznawca wpisał mi w kosztorys napraw intercooler - a mi się wydaje, że on sprawny jest, nie słyszałem żadnego "świstu", nie wiem jak z mocą auta, bo przejechałem nim po dzwonie możę z 300 metrów..

Link to post
Share on other sites

Zauważalne - popsikaj wodą z płynem na odpalonym intercoolerze. 

Słyszalne - syk powietrza powinien być

Odczuwalne - słabiej pompuje xD

Serio, odpal auto i popsikaj wodą z płynem, jak będą bąbelki powietrza to już wiesz :)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Zawieszenie z przodu naprawione. Został jeszcze popsuty tył.

 

W wyglądzie auta straszą jeszcze te stalowe felgi :)

Link to post
Share on other sites

Dzisiaj zakończyłem jazdę w chmurze dymu... padła turbina  :cenzura:  Regeneracja na chińskich częściach i wytrzymało dziadostwo półtorej roku, około 30.000km. Od samego początku były z nią problemy, słaby dół i tendencja do przeładowywania. Na uwzględnienie gwarancji nie ma szans, zawsze zwalają winę na osprzęt i i silnik.

Link to post
Share on other sites

Dlatego właśnie wolę mieć samochód o nie dużej mocy, który nie ma turbiny. Nie muszę się martwić kosztami :)

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Panowie, jakie są zauważalne/odczuwalne/słyszalne objawy uszkodzonego intercoolera?

Rzeczoznawca wpisał mi w kosztorys napraw intercooler - a mi się wydaje, że on sprawny jest, nie słyszałem żadnego "świstu", nie wiem jak z mocą auta, bo przejechałem nim po dzwonie możę z 300 metrów..

sprawdzanie szczelnosci :P

Link to post
Share on other sites
Regeneracja na chińskich częściach

 

Z ciekawości ile zapłaciłeś za regenerację?

Ja za regenerę do mojego 90KM@120KM ALH płaciłem prawie 1000zł, wszystkie papierki gwarancja, wykresy i cyferki na których mało się znam z wyważenia - efekt 2 lata dawania buta w podłogę i spokojnej jazdy (zależnie od potrzeb i humoru :D ) oraz 60tys przejechane.

Nie chcę robić reklamy ale jeśli ktoś ze śląskiego to polecam VTR w Kobiórze :)

Edytowane przez vuodi
Link to post
Share on other sites

Regeneracja około 900zł i wymiana 200zł. Turbina regenerowana w Czechach, prawie na pewno na chińskich częściach. Też dali wydruk z wyważania ale mało wiarygodny bo odbity na ksero i z datą kilka lat wstecz :) Pewnie do każdej turbiny dodają takie samo ksero. 

Jak nie ma zmiennej geometrii to problem jest znacznie mniejszy. Takie turbo można łatwo zregenerować a ze zmienną geometrią według Garretta regeneracja nie jest możliwa. Trochę pewnie jest w tym marketingu bo wolą sprzedawać nowe i regenerowane przez siebie ale na pewno VNT jest dużym problemem. Ciężko to ustawić a jak przy regeneracji się pomylą to turbina będzie przeładowywać i szybko zakończy żywot. Ta moja miała epizody że ładowała poza zakres czujnika ciśnienia, ponad 2bary powyżej ciśnienia atmosferycznego. Udało się ją rozruszać i było lepiej, czasami przeładowywała tylko do 1,7bara ale to wystarczyło aby ją rozwalić.

Link to post
Share on other sites

U mnie też VNT - w 90 konnych AGR było WG.

A gruchę wymieniałeś też czy zostawiłeś starą?

 

 

 

bo odbity na ksero i z datą kilka lat wstecz

Aż sprawdziłem moje papierki i mają normalną datę i żadne ksero :D

Link to post
Share on other sites

 

 

Dlatego właśnie wolę mieć samochód o nie dużej mocy, który nie ma turbiny. Nie muszę się martwić kosztami
 

 

Noo tak o nie dużej mocy, a gdy chcesz wyprzedzić 2 ciężarówki to strach w oczach i panika czy zdążysz :) 

 

Zawsze lepiej mieć ten zapas mocy pod nogą. ( Tak mi się wydaje ) 

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

Noo tak o nie dużej mocy, a gdy chcesz wyprzedzić 2 ciężarówki to strach w oczach i panika czy zdążysz :)

 

Zawsze lepiej mieć ten zapas mocy pod nogą. ( Tak mi się wydaje )

Nie ważne jaki samochód nie brałbym się nigdy za wyprzedzanie 2 ciężarówek, aż tak mi nie spieszno do grobu.

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...