DjStar 25 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 W zasadzie jak nie ma filtra cząstek stałych to 5w40 najlepszy. Do DPF 5w30 lub w niektórych przypadkach nawet 5w20 np. Ford itp. No i nie polecam wychwalanego Motula, szkoda kasy i silnika. Dlaczego nie polecasz Motula? Co twoim zdaniem będzie lepszym wyborem w podobnej cenie? Mowa o 5W40. Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3759 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Jakieś szare Valvo. Dlaczego nie Motul, bo Suwałki go nie lubią. Zimą zamarza jak 15w lub my tu same podj.... mamy. I to opinia większość tubylców. Cytuj Link to post Share on other sites
DjStar 25 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 No dobra, Suwałki. A Opolszczyzna? Gdzie nie ma takich mrozów i mam pewne źródło? Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 A gdzie teraz kupisz oryginalnego Motula jak nawet na hurtowniach nie wiedzą czy mają oryginał czy rozlewany. Jeden z najbardziej podrabianych olejów na rynku. Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Małe baniaczki o pojemności jednego litra są raczej rzadko kiedy podrabiane bo zwyczajnie się nie opyla. Drożej ale większa szansa na to, że kupi się orygin. Cytuj Link to post Share on other sites
DjStar 25 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Bo znam sklep, który ściąga prosto od producenta. Cytuj Link to post Share on other sites
FeX 6359 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 (edytowane) A ja dzisiaj miałem przyjemność poznać bliżej zamek drzwi kierowcy w mojej Maździe GG. Przedwczoraj zamek się popsuł i nie można było w żaden sposób drzwi otworzyć. Wiadomo, że wsiadanie od strony pasażera do miłych nie należy Poczytałem internety i diagnoza była raczej jednoznaczna, pęknięta sprzężynka w zamku. Dojście do niego przy zamkniętych drzwiach jest utrudnione i przy okazji trzeba pozrywać kilka spinek mocujących tapicerkę, bo ciągniemy całość wzdłuż drzwi, aby tapicerkę na końcu wyjąć. Do tego trzeba wycinać część obudowy zamka (ja użyłem lutownicy) aby dostać się do mechanizmu i zamek zwolnić żeby otworzyć drzwi. Potem już było łatwiej, sprężynka rzeczywiście była pęknięta, naprawa zamka trwała 5 minut... a dostanie się do niego, poskładanie drzwi łącznie 2,5h i sporo nerwów Edytowane 20 Lutego 2016 przez FeX Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 Dlaczego nie polecasz Motula? Co twoim zdaniem będzie lepszym wyborem w podobnej cenie? Mowa o 5W40. Jeżeli chodzi o 5W-40 Full SAPS, to nic lepszego niż Helix Ultra poniżej 180 zł za 5 litrów się nie dostanie. A już na pewno nie od Castrola, Motula czy tam Valvo... Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 (edytowane) Jeżeli masz INEO ECS, to jest to 5W-30, ale ACEA C2, czyli Low SAPS o obniżonym HTHS - i to jest DUŻO "cieńszy" olej od 5W-40 ACEA A3 (tzw. ekologiczny/ekonomiczny). Nie wiem, jak jest w Cytrynie, ale w 2-litrowych Peżotach tego oleju używać NIE MOŻNA. W 1.6 można i ja na nim przejechałem 10 tys. km bez żadnych problemów. 1. GTL działa - parametry porównywalne do PAO za dużo niższą cenę. 2. Mobil 1 (bo nie Super i inne serie) to dobre oleje (0W-40 ma 60% PAO, w tej klasie cenowej nie do pobicia, porównywalny jest właśnie Helix Ultra 5W-40, trochę gorszy, ale dużo tańszy), ale Valvo... No niekoniecznie, przynajmniej nie najbardziej popularne serie. 3. Praktycznie nie ma syntetyków 5W. Ja znam kilka i są one raczej drogie, np. Liqui Moly Synthoil 5W-40 to chyba najtańszy z nich. Do DPF-a kluczowy jest poziom popiołów. W 5W-30 Low SAPS bardzo ciężko znaleźć jakieś syntetyki. Ja nie znam się na olejach silnikowych specjalnie. Wiem, że to jest Total Quartz syntetyczny 5W-30, co oznaczają oznaczenia, tyle, ew. mogę sprawdzić co tam jeszcze na nim jest napisane. Z tego co czytałem w książce serwisowej, prawie cały czas był do niego lany Total 9000, a w tylko jednym z wpisów z 2012 roku jest napisane faktycznie 5W40. Czyli zmiana musiałą nastąpić na przestrzeni ostatnich 2 lat. Tylko po co ktoś zmieniał olej na inny rodzaj w trakcie eksploatacji auta? Chyba, że ktoś się machnął, wpisując na zawieszce... Albo może miało to jakiś cel i jest związane z tymi popychaczami? Ks. serwisowa zaleca 5W 40 lub 10W40. Są tu rozróżnienia na te normy ACEA i inne, ale nie ma na silniki - po prostu benzynowe są i różne rodzaje tego typu olejów do wszystkich benzynowych. Co ciekawe, jest też 5W-30 wymieniony jako olej oszczędzający energię, ale z zastrzeżeniem, że nie można go stosować do Xsary VTS Coupe 2.0i 16v, co mi za dużo nie mówi, bo występowała ona w wersji 136 i 163 KM xD Ale przypuszczam, że chodzi im o tę drugą wersję... Edytowane 20 Lutego 2016 przez MoonWalk Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 (edytowane) Ja nie znam się na olejach silnikowych specjalnie. Wiem, że to jest Total Quartz syntetyczny 5W-30, co oznaczają oznaczenia, tyle, ew. mogę sprawdzić co tam jeszcze na nim jest napisane. Z tego co czytałem w książce serwisowej, prawie cały czas był do niego lany Total 9000, a w tylko jednym z wpisów z 2012 roku jest napisane faktycznie 5W40. Czyli zmiana musiałą nastąpić na przestrzeni ostatnich 2 lat. Tylko po co ktoś zmieniał olej na inny rodzaj w trakcie eksploatacji auta? Chyba, że ktoś się machnął, wpisując na zawieszce... Albo może miało to jakiś cel i jest związane z tymi popychaczami? Ks. serwisowa zaleca 5W 40 lub 10W40. Są tu rozróżnienia na te normy ACEA i inne, ale nie ma na silniki - po prostu benzynowe są i różne rodzaje tego typu olejów do wszystkich benzynowych. Co ciekawe, jest też 5W-30 wymieniony jako olej oszczędzający energię, ale z zastrzeżeniem, że nie można go stosować do Xsary VTS Coupe 2.0i 16v, co mi za dużo nie mówi, bo występowała ona w wersji 136 i 163 KM xD Ale przypuszczam, że chodzi im o tę drugą wersję... Ja już trzykrotnie zmieniałem olej u siebie (w sensie inna klasa lepkości i ACEA) - bo lubię sobie testować . Jedyny w miarę syntetyczny olej Totala to Quartz 0W-30. Sprawdź na bańce, czy to nie INEO ECS ACEA C2. W przypadku 307 2.0 ma 136 KM i dla niego też nie wolno używać ACEA C2. Proponuję w miarę szybko przesiąść się na Totala Energy 0W-30, jeśli jest dopuszczony do Twojego silnika. Jeśli nie, proponuję Shella Helix Ultra 5W-40. Edytowane 20 Lutego 2016 przez radosuaf Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 (edytowane) Jak tam był lany cały czas ten Total 9000, jak wynika z książki serwisowej i taki jest w zaleceniach, więc jak do czegoś miałbym wracać, to do tego. Ten co kupiłem ma klasyfikację ACEA C2, ale chciałbym wiedzieć, co to oznaczenie C2 oznacza? Bo np. w książce serwisowej nie jest podana klasyfikacja ACEA kodem C2 czy C3 (olej C3 miałem na dolewki do tego co jest), tylko jest podane A3.98/B3.98 oraz w przypadku olejów typu 5W 30 A/B 1.98 co wiem, że ma związek z rodzajami zapłonu. Pełna nazwa to Total Quartz Ineo ECS, czyli zgadza się z tym co napisałeś, ale na pewno jest 5W30. W sumie mogłem wziąć ten 9000, ale pojechałem po prostu z zamiarem kupna jakiegoś 5W30, nie patrzyłem do książki co było lane, bo temat wymiany oleju przy rozrządzie wyszedł przy okazji. Kwestia tego - co będzie lepsze w końcu, zostanie przy którym z nich? Bo ludzie na necie różne leją, z tego co czytam. Tylko nie wiem, który będzie korzystniejszy. I czy istnieje możliwość, że z jakiegoś konkretnego względu ten olej został zmieniony? W końcu auto miało od nowości jednego właściciela, to przypuszczam, że jeździł do jednego warsztatu. Więc po co mechanik miałby zmieniać olej po 10 latach lania tego samego? Chyba, że się jebnął w tej zawieszce, to wtedy byłoby słabo, bo oznaczałoby to, że auto jeździ jednocześnie na dwóch olejach o różnych stopniach lepkości. Edytowane 20 Lutego 2016 przez MoonWalk Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 20 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2016 (edytowane) ACEA C2 to klasyfikacja olejów niskopopiołowych (czyli w uproszczeniu, słabiej chronią silnik, ale mniej syfią DPF - a więc olej raczej do diesli) i o obniżonej lepkości wysokotemperaturowej (HTHS < 3,5), co oznacza, że daje nieco lepsze osiągi i (głównie) mniejsze zużycie paliwa (w moim przypadku różnica między 10W-40 A3 a 5W-30 C2 wyszła może 0,1 litra, a raczej bliżej 0,0... Olej może być stosowany TYLKO w dostosowanych do tego silników. ACEA C3 to olej niskopopiołowy, ale o HTHS > 3,5. Oleje o standardowym poziomie popiołów to A (benzyna) i B (diesel). Typowe oleje to A3/B3 i A3/B4, A5/B5 to oleje "eko", a A1/B1 to oleje bardzo "cienkie", lane głównie do nowych Japończyków i chyba niektórych Volvo. Co do zasady w wolnossących benzyniakach PSA 1.6 można lać 5W-30 ACEA C2, który teoretycznie da lekkie oszczędności na paliwie i nieco lepsze osiągi przy potencjalnie słabszej ochronie silnika, a oleje są oparte głównie na hydrokrakach, więc słabiej trzymają parametry, albo 0W-30 ACEA A3, który daje optymalne warunki do odpalania zimą, jest w dużej mierze oparty na olejach syntetycznych, ale będzie dawał minimalnie (wręcz niezauważalnie) większe spalanie i słabsze osiągi. Jeśli komuś silnik żre olej -30, to można lać 5W-40 ACEA A3, 10W-40 nie lałbym w żadnym wypadku. W 2.0, z tego, co kojarzę, zalecany jest tylko 5W-40 ACEA A3, niezależnie od wariantu mocy. Edytowane 20 Lutego 2016 przez radosuaf 1 Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 (edytowane) To zastanawiam się, czemu książka serwisowa tego nie precyzuje i czemu dodatkowo pozwala na lanie 10W40? Wszystkie oleje, które tu są wymienione, posiadają normę ACEA A3. W takim razie rozumiem, że ten co kupiłem C2 nie powinien iść.Jakie są konsekwencje stosowania takiego oleju, złego pod względem tej akurat normy? - będzie potencjalnie słabiej chronił silnik? Z drugiej jednak strony, dopuszczony jest olej 5W30 ale z klasyfikacją ACEA A1. To ciekawe, że nie można tych z oznaczeniem C, bo przecież Citroen miał jeszcze jednostkę 1.8, a obie wraz z 2.0 nie były najnowszymi konstrukcjami. Kupię Total Quartz 9000 5W-40 - ma klasyfikację A3 z tego co patrzyłem i jest nawet tańszy o dziwo. Co zabawne, te wszystkie 5W30 z tej samej serii mają aktualnie klasyfikację A5 (pewnie jakaś nowsza?). Tak swoją drogą, nie wiedziałem, że to aż taka złożona filozofia Wymienię ten olej jak najszybciej. Edytowane 21 Lutego 2016 przez MoonWalk Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,nie-wyrobil-sie-na-zakrecie-uderzyl-w-trzy-auta,194044.html 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Fikuzi 2439 Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 Ten kierowca powinien pozostać przy padzie i need for speed... Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3759 Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160221/7cde38e235076caaa7c9e8ccc6260f03.jpg 2 Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 (edytowane) To zastanawiam się, czemu książka serwisowa tego nie precyzuje i czemu dodatkowo pozwala na lanie 10W40? Wszystkie oleje, które tu są wymienione, posiadają normę ACEA A3. W takim razie rozumiem, że ten co kupiłem C2 nie powinien iść.Jakie są konsekwencje stosowania takiego oleju, złego pod względem tej akurat normy? - będzie potencjalnie słabiej chronił silnik? Z drugiej jednak strony, dopuszczony jest olej 5W30 ale z klasyfikacją ACEA A1. To ciekawe, że nie można tych z oznaczeniem C, bo przecież Citroen miał jeszcze jednostkę 1.8, a obie wraz z 2.0 nie były najnowszymi konstrukcjami. Kupię Total Quartz 9000 5W-40 - ma klasyfikację A3 z tego co patrzyłem i jest nawet tańszy o dziwo. Co zabawne, te wszystkie 5W30 z tej samej serii mają aktualnie klasyfikację A5 (pewnie jakaś nowsza?). Tak swoją drogą, nie wiedziałem, że to aż taka złożona filozofia Wymienię ten olej jak najszybciej. U mnie książka podaje kilka dopuszczalnych rodzajów (0W-30, 5W-30, 5W-40, 10W-40), przy czym 10W-40 zaleca w Portugalii albo Grecji . Jeśli temperatura nie spada poniżej 10 stopni, to można to nawet lać (chociaż też lepiej nie), ale w Polsce 5W to rozsądny kompromis, zwłaszcza w okresie zimowym (ja leję teraz 0W). Konsekwencje stosowania C2 są takie, że film olejowy jest bardziej podatny na zerwanie, co nie jest problemem w ciaśniej pasowanych silnikach (bo są do takich olejów przystosowane), ale w starszych. luźniejszych, będzie powodować szybsze zużycie silnika. Oleje do PSA najlepiej sprawdzać tutaj: http://www.total.fr/mon-vehicule/choisir-huile-moteur-ou-graisse/preconisation-huile.html ACTIVA we Francji to QUARTZ w Polsce. EDIT: Aaaa, do 2-litrówki masz specyficzną normę PSA B71 2296 i po tym możesz szukać oleju w przyszłości - jeśli olej ją spełnia, jest OK. Edytowane 21 Lutego 2016 przez radosuaf Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 No ten co kupiłem spełnia B71 2290, więc jak mówiłem - zamienię go na tego 9000 5W-40. Dzięki Cytuj Link to post Share on other sites
d i l 173 Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 Coś dziwnie na tej stronie pokazuje - np. do 2.0 hdi są trzy: ACTIVA INEO ECS 5W-30 ACTIVA DIESEL 9000 5W-40 ACTIVA DIESEL 7000 10W-40 Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 (edytowane) Wnioskuję, że silnik bez DPF. a/ pierwszy eko Low SAPS, bo dzięki temu PSA może się pochwalić niższą emisją CO2, a Ty możesz mieć nieco mniejsze spalanie i lepsze osiągi niż przy konwencjonalnym oleju, ale przy zachowaniu rozsądnych (czyli max 15 tys. km) interwałów wymiany b/ bo to tradycyjny olej do diesli bez DPF c/ bo to tani, dziadowski, ale akceptowalny olej, raczej na ciepłe klimaty (zimy po 10 - 15 C) Edytowane 21 Lutego 2016 przez radosuaf Cytuj Link to post Share on other sites
d i l 173 Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 To 2.0 hdi mam w 206 i z tego co wiem, to nie ma DPF, albo ma DPF - - pierwszej generacji cokolwiek to znaczy. Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 (edytowane) Radosuaf - na tej stronie, którą podałeś, pierwszy zalecany olej pokazuje mi ten co kupiłem dokładnie xD z normą ACEA C2... Edytowane 21 Lutego 2016 przez MoonWalk Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3759 Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 http://www.ravenol.pl/dobierz-olej http://valvoline-eu.lubricantadvisor.com/default.aspx?lang=pol Cytuj Link to post Share on other sites
MoonWalk 159 Napisano 22 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 (edytowane) To samo, część olejów podawana jest z normami ACEA C2 i są różne, w tym 5W-30. Dodam, że dla jednego i tego samego silnika, strona totala podaje oleje o oznaczeniach B71 2296 i 2290, więc ja już się pogubiłem. Edytowane 22 Lutego 2016 przez MoonWalk Cytuj Link to post Share on other sites
AudiAWX 3759 Napisano 22 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2016 Nie znam się na francach, ale wydaje mi się że 2296 to stara norma która była do twojego silnika. Później weszły DPF i dodano 2290 że też można na nim jeździć ale jest gorszy. W mojej np jest 505.01 fabrycznie. Teraz polecają 507 a on do DPF jest. Oleje do DPF mają ogólnie dużo gorsze właściwości smarne. Zresztą ekologia wymusila ponowne przerabianie tego co zalewamy z aut i dodawanie do nowego, pewnie jakieś 30 proc już. Ważne by wymieniać toto na czas. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.