Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Jako, że mam 156 to się wtrącę :D

Jak niby to auto nie ma miejsca z przodu na tablicę? KAŻDA z nowszych Alf ma miejsce po prawej stronie zderzaka i nie jest to wymysł posiadaczy Alf czy nawet salonu sprzedaży... Nawet na fotkach demonstracyjnych masz tam tablicę.

Problemowa pod tym względem może się okazać nowa Giulia, bo tam miejsca jest na prawdę mało, może te małe tablice, jakie sobie można do 4C załatwić, dadzą radę.

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

Prawnie jest to zobligowane aby tablice były zamontowane w miejscach konstrukcyjnie do tego przeznaczonych i teraz mamy wybór:
1. montujemy tablicę jak popadnie - w razie kontroli dostajemy mandat oraz zabierają dowód.
2. nie montujemy tablicy bo nie wiemy gdzie - w razie kontroli dostajemy mandat i mogą z holować samochód.
3. montujemy tablicę w miejscu przewidzianym przez ustawodawcę:
§ 25. 6
Jeżeli pojazd nie ma specjalnego miejsca do umocowania tablic, to przednią i tylną tablicę umieszcza się w środku szerokości pojazdu, a gdyby to utrudniało jego eksploatowanie lub ograniczało widoczność tablicy – po lewej stronie pojazdu. <- czyli może być na błotniku lub drzwiach ewentualnie na podszybiu jakby nie tłumaczyć tegoż podpunktu.

 

Tak to wygląda z punktu prawnego.

  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Johny3, mógłbyś mi jakoś pokazać to miejsce na "gołym" zderzaku? Nie atakuję, zwykła prośba.

@Lukson o tym mówiłem."Jeżeli pojazd nie ma specjalnego miejsca[...]" oznacza, że prawo w Polsce dopuszcza taką ewentualność, a więc istnieją i legalnie jeżdżą auta bez miejsca na tablice przednią, a montaż takowych jest uregulowany dalszym ciągiem tego paragrafu.

Link to post
Share on other sites

Tak możesz w ten sposób jeździć autem zarejestrowanym w PL które było sprzedawane na rynek np. USA. Jednak nie ma samochodów homologowanych na rynek UE które nie posiadają fizycznego miejsca na tablicę rejestracyjną z przodu. Nawet Ferrari California która uchodziła za model teoretycznie nie mający miejsca na tablicę jest u nas sprzedawana z normalną tablicą w ramce na zderzaku którą jednak dało się tam upchać.

 

http://www.warszawa.ferraridealers.com/siteasset/ferraridealer/4f7d6042f0e19/961/420/selected/-75/0/15/4f7d6042f0e19.jpg

 

http://m.autokult.pl/ferrari-california-szu1--8cc3eaa,630,0,0,0.jpg

Link to post
Share on other sites

Freso

Skoro na początku uparłeś się 156 to proszę bardzo - 156 dostawały czarny plastikowy adapter minimalizujacy zagięcie blachy rejestracji. To nie jest seryjne miejsce montażowe? Adapter przykręcony do zderzaka, a do niego ramka z tablicą.

Piszę teraz z telefonu, więc średnio mi się chce szukać zdjęć, ale pełno ich w Google, może na mojej 156,ktorej fotkę tu wrzuciłem widać sposób montażu rejestracji.

 

Mnie przekonuje sam fakt, że na stronie Alfy Romeo wszystkie mają zdjęcia robione z tablicami po prawej stronie zderzaka.

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites

Zawsze możecie się kłócić z psami w trakcie kontroli aby wykazali Ci miejsce montażu takowej tablicy w oparciu o homologację samochodu lub odmówić przyjęcia mandatu/oddania dowodu - tylko pierw trzeba się dowiedzieć czego dotyczy kontrola.

Prędkość - nie masz prawka przy sobie.

Stan techniczny (jeżeli jest świeżo po przeglądzie) - nie masz dowodu przy sobie (gdy wiesz, że do czegoś mogą się czepić - ot tablice).

Trzeźwość - tutaj jest kilka możliwości, o których można lekturkę napisać.

 

Ja tam przez najbliższe 3 miesiące rozbijał się nie będę ale samochód w tym czasie ładnie zostanie wyszykowany.
Na pierwszy ogień montaż:
http://s8.postimg.org/8nwxvm2f9/blinder4wirevx8.jpg

 

tylko w bardziej rozbudowanej wersji...

Link to post
Share on other sites
Ale Alfa fabrycznie miejsca na tablice z przodu NIE POSIADA, podobnie jak wiele innych aut.

 

To, że na zdjęciach promocyjnych auta pokazywane są bez blach nie zmienia faktu, iż wyjeżdżając swojego czasu 156-tką z dowolnego salonu na świecie miałeś tablicę na lewej części zderzaka. Dotyczy to również krajów z ruchem lewostronnym. Logiczne jest więc założenie, że tam właśnie jest jej miejsce.

 

Ponieważ swojego czasu takowym samochodem wyjeżdżali z salonu moi rodzice, a od kilku ładnych lat użytkuję go ja, mam w tej materii doświadczenie i wiedzę z pierwszej ręki.

 

Tak wygląda zdjęcie promocyjne użytkowanego obecnie przez moich seniorów Outback'a:

 

 

 

 

http://www.netcarshow.com/Subaru-Outback-2013-wallpaper.jpg

 

 

 

 

Również nie ma nim fabrycznej ramki. Gwarantuje Ci jednak, że w salonie zamontowali ją poprawnie i nie jest umiejscowiona na dachu.

Link to post
Share on other sites

Giulietta ma ową ramkę wpisaną nawet w ePERze (podejrzewam, że inne modele również), więc temat raczej ciężki do przeskoczenia.

 

Żeby nie być gołosłownym - Alfa 156:

 

http://s29.postimg.org/s0uomweev/tablica.png

 

Co ciekawe, dla 159 nie mogę znaleźć, ale gdzieś musi być :).

Edytowane przez radosuaf
Link to post
Share on other sites

 

SLS ma, SLR nie.

 

ale wszyscy montują w tym samym miejscu:

 

Mercedes-Benz_SLR_McLaren_-_Flickr_-_exfhttp://ag-spots-2014.o.auroraobjects.eu/2014/09/19/mercedes-benz-slr-mclaren-722-edition-c825419092014195853_4.jpghttp://srv2.betterparts.org/images/mercedes-benz-slr-722-edition-06.jpg

 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

 

 

jednak dało się tam upchać.

O tym właśnie pisałem przez cały czas. "Dało się upchać" - owszem. Sądzę jednak, że dałoby się upchać też w sposób jak w Alfie - wyglądałoby to chamsko, ale by się dało. Ale oba te miejsca to po prostu miejsca najodpowiedniejsze/najwygodniejsze do montażu, a nie zagwarantowane przez producenta auta.

Link to post
Share on other sites

ale fakt... są auta gdzie ciężko wsadzić tablicę.. np. taki Jaguar CX75, nie mam pojęcia jak tam wsadzić tablicę ani z przodu ani z tyłu, na siłę z przodu na samym dole przymocujemy o ile materiał z czego to tam jest zrobione wytrzyma mocowanie śrub.. 

 

http://cdn2.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/jaguar-cx75-1-front-tracking.jpg

 

...o tyle z tyłu do czego? do spoilera? bo w miejscu na tablicę jeśli dobrze widzę jest chyba jakiś wylot powietrza.. tył do rynku UE by przystosowali jeszcze jakoś ale przód? tam nie ma co naprostować, musieliby chyba cały dół "spłaszczyć".. ale przy takiej mocy opór powietrza mógłby być zbyt duży i niebezpieczny przy 250-300/h ;)http://cdn1.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/gallery_adv/public/jaguar-cx75-2-rear-cornering.jpg?itok=Zoo9yxpK

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

W201 200D

 

-wybite drążki kierownicze

-zgniły wahacz

-wyciek z wtrysku paliwa

-pęknięta tylna belka ! ! 

-zgniłe progi

-coś na luzie szemra

 

A tyle jestem świadom. 

 

http://www.psxextreme.info/public/style_emoticons/default/notbad.png   Pali od kopa i jedzie w wyznaczonym kierunku. Bez czek enginów, trybów bezpiecznych, spalonych sond, uszkodzonych przepływomierzy, wypadania zapłonów itp itd . . .

 

http://img39.otomoto.pl/images_otomotopl/823327023_3_1080x720.jpg

Edytowane przez MiK86
  • Popieram 9
Link to post
Share on other sites
a dynamiki 200D też jesteś świadomy?

Nie, myślałem, że to super samochód sportowy %-)

Wiem, że to się zbiera podobnie jak maluch i ma ciekawy dźwięk na wolnych obrotach, bo jeździłem takim. Klekleklekleklekle :P

Edytowane przez MasterBarti
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...