radosuaf 807 Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 (edytowane) Alfa 156 fajna ale to zawieszenie to jakaś katastrofa. Jedno z najmniej trwałych, nie wiem czy znajdzie się współczesne auto mające mniej trwałą konstrukcję. Za to wygląd, styl wnętrza i silniki diesla są świetne. Passat B5? Równoległe Audi A4? Generalnie wszystko na wielowahaczu z przodu się lubi sypać . Moim następnym wozem będzie raczej BMW (podobno naturalny kierunek po Alfie jeśli nie kupuje się następnej). Eeee... Jeździłeś RWD zimą? Edytowane 13 Sierpnia 2015 przez radosuaf Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 Passat B5? Równoległe Audi A4? Generalnie wszystko na wielowahaczu z przodu się lubi sypać Nawet pierwsze modele wielowahaczowe z B5 i A4 nie miały aż tak niskiej trwałości jak zawiecha w Alfie 156 / 166. VW zresztą w miarę szybko się uporał z problemem trwałości wahaczy, wersje po 2000r są już wyraźnie wytrzymalsze i na lemforderze można zrobić nawet 150tyś km. Znajomy miał Alfę 156 z 1.9 JTD 105KM i zawieszenie wymieniał razem z olejem, raz na rok. Nawet na TRW luzy pojawiały się po 30tyś km a w necie nie brakuje opinii że już po 15tyś km tuleje są do wymiany. Jak się włożyło najtańsze zamienniki (Harty itp) to luzy pojawiały się po pierwszej dłuższej jeździe, takie zawieszenie jednorazowego użytku Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 166 to zupełnie inne zawieszenie niż 156 (tam jest jeszcze gorzej ). Ja miałem Alfę 147 (ten sam zawias) przez 1,5 roku zdaje się. Zaraz po zakupie wymieniłem to, co stukało i do chwili sprzedaży nie było żadnych problemów. Zrobiłem pewnie na nim jakieś 30 tys. km. Myślę, że dużo zależy od stylu jazdy i dróg w okolicy. Na pewno McPherson będzie bardziej trwały. Cytuj Link to post Share on other sites
Courius 24 Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 U mnie w Passacie rocznik 98 szybko pojawiły się stuki po jeździe na naszych drogach. Może to była też wina tego usztywnionego zawieszenia -30mm... Cytuj Link to post Share on other sites
Vieworld 2608 Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 (edytowane) Od wtorku nowe autko, poza znaną wadą z alarmem, tj. otworzenie bagażnika z kluczyka włącza alarma wszystko jest ok (część krawędzi klapy tylko do pomalowania). Zdążyło zrobić dopiero 250km a już pierwszy mandat na ekspresówce FF mk2 / 2011 / 1,6 / 100km / przebieg 126.000 podstawowa wersja amberX - dodatkowo zamontowane czujniki parkowania z tyłu... w planach wymiana wyświetlacza na większy (żeby tormometru nie było w aucie...) i dorzucenie ledów do jazdy dziennej w miejsce zaślepek (przy okazji muszę ten tryb skandynawski wyłączyć)... jak tak dalej pójdzie, że będę miał zdjęcia na zmianę morze/Zakopane to doinwestuję jeszcze w tempomat. Fajnie, że koszta niskie tego wszystkiego dla tego auta Edytowane 13 Sierpnia 2015 przez Vieworld 5 Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3215 Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 (edytowane) Eeee... Jeździłeś RWD zimą? Jaki problem? Trochę czucia w nodze i można śmigać, poza tym nie mieszkam na jakimś zadupiu, drogi zimą są praktycznie zawsze odśnieżone. Na dodatek od dwóch lat nie było poważnej zimy Nawet pierwsze modele wielowahaczowe z B5 i A4 nie miały aż tak niskiej trwałości jak zawiecha w Alfie 156 / 166. Tak jak już radosuaf nadmienił, 166 to co innego. Ja tylko dodam, że koloryzujesz. Znajomy w Pasacie B5 zawias robił co pół roku/co rok, tata w A4 B5 też musiał grzebać w zawiasie. Ja zrobiłem do tej pory 10k km od stycznia i przód jest idealy, tył też, ale tył robiłem razem z wylanym amortyzatorem, zostały tylko wahacze stare. Mając wielowahacz wystarczy nie uważać na drodze i zawias się wysypie na pierwszej większej dziurze. Edytowane 13 Sierpnia 2015 przez Johny3 Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 Jaki problem? Trochę czucia w nodze i można śmigać, poza tym nie mieszkam na jakimś zadupiu, drogi zimą są praktycznie zawsze odśnieżone. Na dodatek od dwóch lat nie było poważnej zimy Hmmmm... Dzisiaj spadło kilka kropel deszczu rano, a mnie się "zapomniało" i na rondzie się musiałem delikatnie ratować . A zimą wszystkie bety na trasie biorę moim 12-letnim FWD . Cytuj Link to post Share on other sites
nissky 450 Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 Takie tam na działce Ostatnio wymieniony olej na Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 oraz filtr oleju i paliwa http://i.imgur.com/a8J1Hkq.jpg http://i.imgur.com/TZOkjsr.jpg 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Krystian69 682 Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 Od wtorku nowe autko, poza znaną wadą z alarmem, tj. otworzenie bagażnika z kluczyka włącza alarma wszystko jest ok (część krawędzi klapy tylko do pomalowania). Zdążyło zrobić dopiero 250km a już pierwszy mandat na ekspresówce FF mk2 / 2011 / 1,6 / 100km / przebieg 126.000 podstawowa wersja amberX - dodatkowo zamontowane czujniki parkowania z tyłu... w planach wymiana wyświetlacza na większy (żeby tormometru nie było w aucie...) i dorzucenie ledów do jazdy dziennej w miejsce zaślepek (przy okazji muszę ten tryb skandynawski wyłączyć)... jak tak dalej pójdzie, że będę miał zdjęcia na zmianę morze/Zakopane to doinwestuję jeszcze w tempomat. Fajnie, że koszta niskie tego wszystkiego dla tego auta Jak bedziesz zegary zmieniał to pamiętaj że trzeba je zaprogramować,i dochodzi do tego manetka żeby komputer działał mam podobny silnik w focusie tylko że ten 1.6TI-Vct Cytuj Link to post Share on other sites
Vieworld 2608 Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 tak wiem, że trzeba mieć dostęp do komputera... w ASO tylko oryginalne części chcą używać a cena tam podobno kosmos więc trzeba szukać czegoś na 'uboczu'... przy okazji jak załączył się alarm podczas otworzenia klapy bagażnika usłyszałem, że nic nie słyszę.. tzn. syrena tak głośna jakby usiadło na niej 500kg żywej wagi - to cudo do wymiany także Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 Te trytytki na kołpakach to w celach antykradzieżowych czy aby kołpaków nie pogubić ? Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14017 Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 Zabezpieczenie przed kradzieżą to żadne, więc pewnie żeby nie pogubić. Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 pewnie żeby nie pogubić. mojej małży udało się jedną zgubić pomimo trytytek, ale pękła... ponoć Cytuj Link to post Share on other sites
Vieworld 2608 Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 pamiętam jak na autostradzie podczas jednej podróży z civica odpadły 2 kołpaki na odcinku 300km, od tej pory nie wierzę, że nie ma szans odpaść samo Cytuj Link to post Share on other sites
Krystian69 682 Napisano 14 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2015 (edytowane) Vieworld wejdź na forum focusklubpolska tam znajdziesz magików którzy zegary programują Edytowane 14 Sierpnia 2015 przez Krystian69 Cytuj Link to post Share on other sites
Vieworld 2608 Napisano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2015 (edytowane) Dzieki, na bank tam zajrze. Poki co na forum forda widzialem takich magikow jak opisywali jak to ogarnac samemu przewodami tylko ja i elektryka to jak mechanik i animacja 3d nie szukam tutoriala tylko osoby co to zrobi od reki na mazowszu Edytowane 15 Sierpnia 2015 przez Vieworld Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2015 Zabezpieczenie przed kradzieżą to żadne, więc pewnie żeby nie pogubić. Zawsze to utrudnienie dla tych co przechodzą obok i chcą coś zwinąć przy okazji. O ile nie mają narzędzi to zawsze wygodniej im zdjąć kołpaki z auta obok które niema kołpaków na trytytkach. Choć jak na mój gust to psują wygląd koła, ja na zimę nie zakładam żadnych kołpaków. Tylko czarne stalówki. Cytuj Link to post Share on other sites
coco01 14017 Napisano 15 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2015 U mnie zimą też bez kolpakow, srebrne stalówki nie wyglądają tak tragicznie Cytuj Link to post Share on other sites
A.K Killer ModS 5929 Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Jak wam sie podoba (dla mnie boska) 2 Cytuj Link to post Share on other sites
MasterBarti 945 Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 (edytowane) Nowy NSX ? Dobra już sprawdziłem, nowy nsx Fajny, fajny, ciekawe co pokaże. Edytowane 17 Sierpnia 2015 przez MasterBarti Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 To prototyp czy model seryjny przed produkcją ? Cytuj Link to post Share on other sites
Courius 24 Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 To model już po wprowadzeniu do sprzedaży. Jest piękna i imponująca. Ubóstwiam jej poprzednią wersję Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Gdzie miejsce na przednią rejestrację ? Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 A po co? Cytuj Link to post Share on other sites
Fenio 1708 Napisano 17 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2015 Żeby dostać homologacje czyli móc ją kupić 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.