Johny3 3215 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Nie, normalny napęd, ale daje radę, na lato mam nadzieję uda się wrzucić nową mapę na jakieś 210 KM i 460 Nm moment. Cytuj Link to post Share on other sites
Sony156 4965 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 No dobra niech będzie AR 156 SW 2.4 20V 175KM - 2004 rok Jutro już ma wrócić z serwisu więc jakąś fotę ogarnę dopiero co kupił a już w serwisie xD 5 Cytuj Link to post Share on other sites
Ejzo12 224 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 wierz mi są powody, dotyczy to szczególnie francuskiej myśli technicznej niektóre rozwiązania są zwyczajnie po-je-ba-ne i skomplikowane bez powodu przez co usuwanie prostych usterek stanowi drogę przez mękę, trochę generalizuję, ale mniej więcej tak to wygląda to jak wyjaśnisz fakt, że w 25 letnim mercedesie S masz mniej do roboty niż w dowolnym współczesnym aucie, nawet nowym wliczając mercedesy? stąd się to wzięło jest już od dawna nie aktualne, ale opinia pozostaje mowisz o esce z jakiego roku ? Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3215 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 (edytowane) dopiero co kupił a już w serwisie xD Starter pack + drobne sprawy lakiernicze. Ale fakt, dłużej jej nie mam niż mam... Edytowane 19 Stycznia 2015 przez Johny3 Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 obojętne którego, byle nie było to później niż (afaik) początek lat '90, nie pamiętam kiedy facet odpowiedzialny za sukces marki odszedł, ale wraz z jego odejściem nastała era samochodów projektowanych tak by się rozleciały niedługo po okresie gwarancyjnym, a nie jeździły i jeździły zresztą nie chodzi tylko o "eski", np stare W123 też są nie do zdarcia Cytuj Link to post Share on other sites
verul 373 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 A nie pomysleliscie, ze sentyment do samochodow z lat 90 wynika z selekcji naturalnej? Tzn te co sie mialy rozleciec to sie juz dawno rozlecialy i jezdza te egzemplarze ktore byly najlepsze Moze z nowszymi i dzisiejszymi bedzie tak samo. Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Nie, normalny napęd, ale daje radę, na lato mam nadzieję uda się wrzucić nową mapę na jakieś 210 KM i 460 Nm moment. żeby ci tylko turbinka bokiem nie wyleciała, one mają właśnie ok 20% tolerancji jak przeciągniesz strunę to się rozleci w oczach (szczególnie, że nowa nie jest), taki konkretny tuning to już nie tylko chip, ale wymiana dużej ilości podzespołów Moze z nowszymi i dzisiejszymi bedzie tak samo. wybacz, ale to co powiedziałeś jest bardzo zabawne, nie ma czegoś takiego jak selekcja naturalna to jest inżynieria, owszem zawsze jest jakaś szansa na usterkę nawet w poprawnie zaprojektowanym mechanizmie, ale to co teraz się produkuje, szczególnie w europie/na rynek europejski (na to należy brać poprawkę) to się w pale nie mieści Cytuj Link to post Share on other sites
B o r o 389 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 (edytowane) https://www.facebook.com/prohydrografika/info?tab=overview W sumie to przypadkiem natknąłem się na nich na olx, bo szukałem malowania proszkowego w okolicy. Myslalem, ze hydrografika jest drozsza. Niezłe zaskoczenie. Wrzuć fotki Alfy jak już się nią nacieszysz EDIT: ... i jeśli nie będzie u mechanika... musiałem Edytowane 19 Stycznia 2015 przez B o r o 4 Cytuj Link to post Share on other sites
verul 373 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 wybacz, ale to co powiedziałeś jest bardzo zabawne, nie ma czegoś takiego jak selekcja naturalna to jest inżynieria, owszem zawsze jest jakaś szansa na usterkę nawet w poprawnie zaprojektowanym mechanizmie, ale to co teraz się produkuje, szczególnie w europie/na rynek europejski (na to należy brać poprawkę) to się w pale nie mieści Pisalem to troche tak pol zartem, pol serio. Dzisiaj wiele rzeczy w samochodach jest wyzylowane na maksa to i ma mniejsza trwalosc. Wystarczy popatrzec ile kiedys bylo koni z 2 litrowego silnika, a ile dzisiaj jest z 1.6Do tego dochodza normy emisji spalin i masa innych rzeczy bez ktorych motoryzacja bylaby lepsza. Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Dzisiaj wiele rzeczy w samochodach jest wyzylowane na maksa to i ma mniejsza trwalosc. tak, to jedno, maksyma - to nie sztuka zrobić samochód, który będzie jeździł 100lat bez remontu, sztuką jest zrobić samochód, który zacznie się sypać po dokładnie określonym czasie - to drugie Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3215 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 (edytowane) drachenfeles Te silniki i turbiny mają tolerancję jeszcze sporo ponad te 210 KM, ale wiadomo na serii nie ma sensu więcej, a mi nawet więcej nie będzie potrzeba - mapkę chciałbym żeby zredukować turbo laga i polepszyć spalanie (chociaż nadal nie wiem ile ono wynosi...). Prędzej wysypią się półośki niż turbina od 210 KM. Podobnie z niutkami, w sumie to te 460 to też za dużo, 430-450 max żeby sprzęgło i dwumas nie cierpiał. Z mapy na upartego dałoby się wypluć sporo więcej, ale wtedy jest dokładnie tak jak mówisz, turbina padnie szybciutko, jak by się chciało wycisnąć więcej od tych 205-210KM to tylko zostaje nowy IC i większa turbina + inne elementy. Myslalem, ze hydrografika jest drozsza. Też tak myślałem, ale jak się okazało podana cena jest po zniżce, bo firma jest dość świeża i zdobywają klientów. Całość wyjdzie mnie 160 zł - 40 zł za element tej wielkości jak obudowa lusterka czy podstawka. Edytowane 19 Stycznia 2015 przez Johny3 Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 nowy IC i większa turbina IMO jak już się bawić w takie przeróbki to lepiej zastąpić turbinę kompresorem, znacznie mniej problematycznym i pozbawionym wielu wad turbiny jak temperatura i słynna turbodziura, rozwiązania rzecz jasna droższe Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Prędzej wysypią się półośki niż turbina od 210 KM. Półosie często w całej gamie silnikowej stosowane są jednakowe, turbina już niekoniecznie. Najszybciej i tak pójdzie dwumas. Bezpieczny zakres podniesienia mocy przez mapę to 10-15% w zależności od modelu. To, że udaje się uzyskać więcej nie oznacza, że nie pozostaje bez wpływu na inne elementy. rozwiązania rzecz jasna droższe Tak, lecz mniej wydajne. Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Tak, lecz mniej wydajne. jeśli mówimy o ciśnięciu na maksa to może tak, ale generalnie w moim mniemaniu to znacznie lepsze rozwiązanie Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3215 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 (edytowane) Ja nie twierdzę, że nie ma wpływu na resztę elementów, ale po prostu bazuję na doświadczeniu innych użytkowników tych aut. Praktycznie nikt nie robi mapy dla 10%, tylko wyciska rozsądne maksimum, a potem jeździ przez lata. Silnik ma swoją rezerwę, którą można wykrzesać praktycznie bez późniejszych awarii. A tak swoją drogą fajną sprawą byłoby założenie Q2 Ale to chyba pozostanie w sferze marzeń... Za dużo rzeczy do kupienia żeby bawić się w, bądź co bądź, zbędne sprawy. Przeglądając forum widzę, że można się z tym zmieścić w 2k zł. Niestety, muszę jeszcze kupić letnie opony, a przy okazji żeby nie wyrzucać kasy w letnie 16" chcę kupić jakieś ładne 18" także znowu ponad 2k w koła. Edytowane 19 Stycznia 2015 przez Johny3 Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Silnik ma swoją rezerwę Tak i jest to właśnie owe 10-15%. A to czy nikt nie robi map na 10% to mój były mechanik mocno by się z Tobą mógł posprzeczać. Takie mapy, bardzo fajnie obniżają spalanie podnosząc delikatnie osiągi. w moim mniemaniu to znacznie lepsze rozwiązanie Z tym jest jak z tyłkiem, każdy ma swój Czy lepsze czy gorsze, nie mnie to oceniać. Na pewno ma ten plus, że moc daje od samego dołu gdzie turbina musi najpierw dostać spalin (choć ten mankament da się wyeliminować) no i nie potrzebuje IC. Ma też jednak minusy - mniejsza wydajność, napędzenie kompresora zabiera trochę mocy z silnika, no i najważniejsze to dużo wyższy koszt. Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3215 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 (edytowane) 10-15% zapasu, a kolejne 10-15% auta nie zabije, powyżej - zapewne tak, szybciej bądź później, ale zabije. Przyrost rzędu 30 KM i 50 Nm to nic strasznego. Jednak Q2 nie da rady wrzucić do 2.4 Z tego co czytam powodem jest wsteczny wbijany przez pociągnięcie w lewo, a nie w prawo jak to jest w 2.5/3.2 czy 1.9 16V. Może to i lepiej - nie będzie korciło Uwaga - subiektywna opinia, nie mająca na celu wszczęcia burzy Jak już mowa o zmianie turbo/kompresorze. Dla mnie i moim zdaniem, robienie na FWD ponad 250KM mija się totalnie z celem, bo nie ma tego jak i czym wykorzystać, na ulice? Po co, chyba, że ktoś chce być królem świateł (choć i tak większość beemek, które "zapraszają" do pojedynku to 1.6 w LPG, a jak jakieś bogatsze to 1.8), a na tor są lepsze opcje napędu. Zaznaczam, że nie chcę tu znowu wywołać burzy pt. "Jaki napęd jest najlepszy". Mnie tam cieszy moje 2.4, sporo osób mówiło mi, że to bez sensu, kup 1.9 16V, zrób na 180 KM i będzie lepsze, bo lżejsze, ale dla mnie ten silnik jest i tak sporą odskocznią, bo poprzednio miałem 1.2 75KM w benzynie, oraz jeździłem max. 1.9 dieslem - TDI i JTDm. O wrażeniach nawet nie ma co za wiele mówić, 1.9 (120 KM) w serii po prostu jedzie, a 2.4 wgniata w fotel. Poza tym dźwięk 2.4... Bajka jak na diesla z seryjnym wydechem. Edytowane 19 Stycznia 2015 przez Johny3 Cytuj Link to post Share on other sites
keczu 476 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 dopiero co kupił a już w serwisie xD http://paczaizm.pl/zlot-fanow-alfa-romeo-nikt-nie-przyjechal/ Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Dla mnie i moim zdaniem, robienie na FWD ponad 250KM mija się totalnie z celem Tu masz racje (i piszę to jako były posiadacz ~300KM FWD). W takim aucie praktycznie nie wykorzysta się jego potencjału. Cytuj Link to post Share on other sites
Johny3 3215 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 http://i1.kwejk.pl/k/obrazki/2015/01/91d1f43cb5f03a352d6ca567839f4a8f.png http://i1.memy.pl/obrazki/5d0f467384_mowil_ze_kazdego_wyscignie_zapytalam_jaki_silnik.jpg 4 Cytuj Link to post Share on other sites
verul 373 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 (edytowane) IMO jak już się bawić w takie przeróbki to lepiej zastąpić turbinę kompresorem, znacznie mniej problematycznym i pozbawionym wielu wad turbiny jak temperatura i słynna turbodziura, rozwiązania rzecz jasna droższe Byly chyba tez polaczenia turbiny i kompresora, ale przez stopien skomplikowania drogie i awaryjne. Swoja droga turbodziury chyba najbardziej sie czuje na dieslach z racji niskich obrotow. Edytowane 19 Stycznia 2015 przez verul Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 mnie tam się marzy pięcio-sześciolitrowy, oldschoolowy supercharger w obecnym opakowaniu, ale to takie tam bujanie w obłokach 1 Cytuj Link to post Share on other sites
verul 373 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Musialbys sie nazywac chyba BP Shell Mc Orlen... Cytuj Link to post Share on other sites
keczu 476 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Byly chyba tez polaczenia turbiny i kompresora, ale przez stopien skomplikowania drogie i awaryjne. No wlasnie VW golf jest z takim silnikem oferowany. 160KM 1.4TSI. Swoja droga turbodziury chyba najbardziej sie czuje na dieslach z racji niskich obrotow. Turbodziura zalezy od wielkosci sprezarki. Duze turbo duza dziura, dlatego czasem montuja dwie mniejsze. Tu jest fajnie pokazane. To jest EVO z opcjonalna, ale fabryczna wieksza sprezarka. Obejrzyj od 0:45. Cytuj Link to post Share on other sites
B o r o 389 Napisano 19 Stycznia 2015 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2015 Dlatego 335i, lub s4 b5 for the win Tymczasem ja swoją wypucowałem, bo wreszcie mrozu nie ma i zamontowałem dymione kirunki. Teraz mam 3 różne kolory kierunków. Polowanie na przednie dymione czas zacząć 4 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.