Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

wierz mi są powody, dotyczy to szczególnie francuskiej myśli technicznej

niektóre rozwiązania są zwyczajnie po-je-ba-ne i skomplikowane bez powodu przez co usuwanie prostych usterek stanowi drogę przez mękę, trochę generalizuję, ale mniej więcej tak to wygląda

 

 

to jak wyjaśnisz fakt, że w 25 letnim mercedesie S masz mniej do roboty niż w dowolnym współczesnym aucie, nawet nowym wliczając mercedesy?

stąd się to wzięło jest już od dawna nie aktualne, ale opinia pozostaje

mowisz o esce z jakiego roku ?

Link to post
Share on other sites

obojętne którego, byle nie było to później niż (afaik) początek lat '90, nie pamiętam kiedy facet odpowiedzialny za sukces marki odszedł, ale wraz z jego odejściem nastała era samochodów projektowanych tak by się rozleciały niedługo po okresie gwarancyjnym, a nie jeździły i jeździły

zresztą nie chodzi tylko o "eski", np stare W123 też są nie do zdarcia

Link to post
Share on other sites

 

 

Nie, normalny napęd, ale daje radę, na lato mam nadzieję uda się wrzucić nową mapę na jakieś 210 KM i 460 Nm moment.

 

żeby ci tylko turbinka bokiem nie wyleciała, one mają właśnie ok 20% tolerancji jak przeciągniesz strunę to się rozleci w oczach (szczególnie, że nowa nie jest), taki konkretny tuning to już nie tylko chip, ale wymiana dużej ilości podzespołów


 

 

Moze z nowszymi i dzisiejszymi bedzie tak samo.

 

wybacz, ale to co powiedziałeś jest bardzo zabawne, nie ma czegoś takiego jak selekcja naturalna to jest inżynieria, owszem zawsze jest jakaś szansa na usterkę nawet w poprawnie zaprojektowanym mechanizmie, ale to co teraz się produkuje, szczególnie w europie/na rynek europejski (na to należy brać poprawkę) to się w pale nie mieści

Link to post
Share on other sites

https://www.facebook.com/prohydrografika/info?tab=overview

 

W sumie to przypadkiem natknąłem się na nich na olx, bo szukałem malowania proszkowego w okolicy.

 

Myslalem, ze hydrografika jest drozsza. Niezłe zaskoczenie. Wrzuć fotki Alfy jak już się nią nacieszysz :P

EDIT: ... i jeśli nie będzie u mechanika... musiałem  :wariat:

Edytowane przez B o r o
  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

 

 

wybacz, ale to co powiedziałeś jest bardzo zabawne, nie ma czegoś takiego jak selekcja naturalna to jest inżynieria, owszem zawsze jest jakaś szansa na usterkę nawet w poprawnie zaprojektowanym mechanizmie, ale to co teraz się produkuje, szczególnie w europie/na rynek europejski (na to należy brać poprawkę) to się w pale nie mieści
Pisalem to troche tak pol zartem, pol serio. Dzisiaj wiele rzeczy w samochodach jest wyzylowane na maksa to i ma mniejsza trwalosc. Wystarczy popatrzec ile kiedys bylo koni z 2 litrowego silnika, a ile dzisiaj jest z 1.6

Do tego dochodza normy emisji spalin i masa innych rzeczy bez ktorych motoryzacja bylaby lepsza.

Link to post
Share on other sites

 

 

Dzisiaj wiele rzeczy w samochodach jest wyzylowane na maksa to i ma mniejsza trwalosc.

 

tak, to jedno,

maksyma - to nie sztuka zrobić samochód, który będzie jeździł 100lat bez remontu, sztuką jest zrobić samochód, który zacznie się sypać po dokładnie określonym czasie - to drugie

Link to post
Share on other sites

drachenfeles

Te silniki i turbiny mają tolerancję jeszcze sporo ponad te 210 KM, ale wiadomo na serii nie ma sensu więcej, a mi nawet więcej nie będzie potrzeba - mapkę chciałbym żeby zredukować turbo laga i polepszyć spalanie (chociaż nadal nie wiem ile ono wynosi...).

Prędzej wysypią się półośki niż turbina od 210 KM. 

Podobnie z niutkami, w sumie to te 460 to też za dużo, 430-450 max żeby sprzęgło i dwumas nie cierpiał.

 

Z mapy na upartego dałoby się wypluć sporo więcej, ale wtedy jest dokładnie tak jak mówisz, turbina padnie szybciutko, jak by się chciało wycisnąć więcej od tych 205-210KM to tylko zostaje nowy IC i większa turbina + inne elementy.

 

 

 

Myslalem, ze hydrografika jest drozsza.

 

Też tak myślałem, ale jak się okazało podana cena jest po zniżce, bo firma jest dość świeża i zdobywają klientów.

Całość wyjdzie mnie 160 zł - 40 zł za element tej wielkości jak obudowa lusterka czy podstawka.

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites

 

 

Prędzej wysypią się półośki niż turbina od 210 KM.

Półosie często w całej gamie silnikowej stosowane są jednakowe, turbina już niekoniecznie. Najszybciej i tak pójdzie dwumas.

 

Bezpieczny zakres podniesienia mocy przez mapę to 10-15% w zależności od modelu. To, że udaje się uzyskać więcej nie oznacza, że nie pozostaje bez wpływu na inne elementy.

 

 

 

rozwiązania rzecz jasna droższe

Tak, lecz mniej wydajne.

Link to post
Share on other sites

Ja nie twierdzę, że nie ma wpływu na resztę elementów, ale po prostu bazuję na doświadczeniu innych użytkowników tych aut. Praktycznie nikt nie robi mapy dla 10%, tylko wyciska rozsądne maksimum, a potem jeździ przez lata. Silnik ma swoją rezerwę, którą można wykrzesać praktycznie bez późniejszych awarii. 

 

A tak swoją drogą fajną sprawą byłoby założenie Q2  :wariat:

Ale to chyba pozostanie w sferze marzeń... Za dużo rzeczy do kupienia żeby bawić się w, bądź co bądź, zbędne sprawy. Przeglądając forum widzę, że można się z tym zmieścić w 2k zł. Niestety, muszę jeszcze kupić letnie opony, a przy okazji żeby nie wyrzucać kasy w letnie 16" chcę kupić jakieś ładne 18" także znowu ponad 2k w koła.

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites
Silnik ma swoją rezerwę

Tak i jest to właśnie owe 10-15%. A to czy nikt nie robi map na 10% to mój były mechanik mocno by się z Tobą mógł posprzeczać. Takie mapy, bardzo fajnie obniżają spalanie podnosząc delikatnie osiągi.

 

 

 

w moim mniemaniu to znacznie lepsze rozwiązanie

Z tym jest jak z tyłkiem, każdy ma swój :D

Czy lepsze czy gorsze, nie mnie to oceniać. Na pewno ma ten plus, że moc daje od samego dołu gdzie turbina musi najpierw dostać spalin (choć ten mankament da się wyeliminować) no i nie potrzebuje IC. Ma też jednak minusy - mniejsza wydajność, napędzenie kompresora zabiera trochę mocy z silnika, no i najważniejsze to dużo wyższy koszt.

Link to post
Share on other sites

10-15% zapasu, a kolejne 10-15% auta nie zabije, powyżej - zapewne tak, szybciej bądź później, ale zabije. Przyrost rzędu 30 KM i 50 Nm to nic strasznego. 

 

 

Jednak Q2 nie da rady wrzucić do 2.4 :/ Z tego co czytam powodem jest wsteczny wbijany przez pociągnięcie w lewo, a nie w prawo jak to jest w 2.5/3.2 czy 1.9 16V.

Może to i lepiej - nie będzie korciło :D

Uwaga - subiektywna opinia, nie mająca na celu wszczęcia burzy :D

 

 

Jak już mowa o zmianie turbo/kompresorze. Dla mnie i moim zdaniem, robienie na FWD ponad 250KM mija się totalnie z celem, bo nie ma tego jak i czym wykorzystać, na ulice? Po co, chyba, że ktoś chce być królem świateł (choć i tak większość beemek, które "zapraszają" do pojedynku to 1.6 w LPG, a jak jakieś bogatsze to 1.8), a na tor są lepsze opcje napędu. 

Zaznaczam, że nie chcę tu znowu wywołać burzy pt. "Jaki napęd jest najlepszy".

 

Mnie tam cieszy moje 2.4, sporo osób mówiło mi, że to bez sensu, kup 1.9 16V, zrób na 180 KM i będzie lepsze, bo lżejsze, ale dla mnie ten silnik jest i tak sporą odskocznią, bo poprzednio miałem 1.2 75KM w benzynie, oraz jeździłem max. 1.9 dieslem - TDI i JTDm. O wrażeniach nawet nie ma co za wiele mówić, 1.9 (120 KM) w serii po prostu jedzie, a 2.4 wgniata w fotel.

Poza tym dźwięk 2.4... Bajka jak na diesla z seryjnym wydechem.

 

 

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites
IMO jak już się bawić w takie przeróbki to lepiej zastąpić turbinę kompresorem, znacznie mniej problematycznym i pozbawionym wielu wad turbiny jak temperatura i słynna turbodziura, rozwiązania rzecz jasna droższe

Byly chyba tez polaczenia turbiny i kompresora, ale przez stopien skomplikowania drogie i awaryjne. 

 

Swoja droga turbodziury chyba najbardziej sie czuje na dieslach z racji niskich obrotow.

Edytowane przez verul
Link to post
Share on other sites

 

 

Byly chyba tez polaczenia turbiny i kompresora, ale przez stopien skomplikowania drogie i awaryjne.

 

No wlasnie VW golf jest z takim silnikem oferowany. 160KM 1.4TSI. 


 

 

Swoja droga turbodziury chyba najbardziej sie czuje na dieslach z racji niskich obrotow.

 

Turbodziura zalezy od wielkosci sprezarki. Duze turbo duza dziura, dlatego czasem montuja dwie mniejsze.

Tu jest fajnie pokazane. To jest EVO z opcjonalna, ale fabryczna wieksza sprezarka. Obejrzyj od 0:45.  

 

Link to post
Share on other sites

Dlatego 335i, lub s4 b5 for the win :D

 

Tymczasem ja swoją wypucowałem, bo wreszcie mrozu nie ma i zamontowałem dymione kirunki.

16318774541_cc87844cbf_b.jpg

 

15698146394_15564db8b0_b.jpg

 

Teraz mam 3 różne kolory kierunków. Polowanie na przednie dymione czas zacząć :D

  • Popieram 4
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...