Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Drachenfeles... ale to ich sprawa. Ich rzeczy. Ich kasa. Jak uczcicie zarobili to mogą z tym robić zo zechcą. Masz swoje. Co Cie boli że ktoś coś tam innego ma czy robi po swojemu.

generalnie nic

a boli czasami właśnie bezmyślność (zupełnie jak z tymi kartami graficznymi), bo tak mam, że szkoda mi dobrego sprzętu, który się marnuje i/lub jest wykańczany przez idiotów

 

nie powinno nas boleć, o chyba że zazdrość

 

tu nie trafiłeś, mam szpanerfurę, może bez szału z tym "szpaner" ale przynajmniej żadki model

bije trochę po portfelu, ale zaakceptowałem ten fakt zanim się zdecydowałem na zakup, rekompensuję to sobie radością z prowadzenia

Link to post
Share on other sites

A widzisz ja mam inaczej. Mam swoje. Dbam o to. Użytkuje po swojemu czyli pewnie w marnotrawny sposób (patrz sygnaturka :) ) ale mnie zadowalający. A to ze ktoś ma i marnuje. jego problem, nie mój. Ja jego czymś zajmować sienie będę. Nie moja broszka :)

Link to post
Share on other sites

To przyjdź do kościoła w gaciach kąpielowych, klapkach i z ręcznikiem... albo na pogrzeb w różowym T-shircie i spodniach w kwiatki... tak, właśnie nie wypada ;)

 

Po to są jakieś normy społeczne właśnie, żebyś nie przyszedł niestosownie ubrany :P

 

Uprzedziłeś mnie swoją wypowiedzią ;)

 

A LPG to jedno z paliw...

No tak, a wafle ryżowe to obiad ? ;)

 

Napisałem wyraźnie że toleruje LPG w małych, miejskich samochodach ale skoro stać kogoś na Amerykańskie 6.0 V8 to stać go na paliwo.

Montowanie LPG w w/w przypadku to wersja szpanu dla oszczędnych, jeśli ktoś kocha takie samochody to nie wsadziłby do nich LPG. Takie jest moje zdanie do którego mam prawo, tak jak użytkownicy samochodów do montażu LPG :P

 

...to co Ci taki łoi to paliwo?

Impreza WRX STI

.... ale takie też w gazie występują ;)

Link to post
Share on other sites

Paliwo... poczytaj definicję :)

 

LPG a wielkie landary... nie musi Ci się podobać. Mi tez się wiele rzeczy nie podoba (wgl duże osobowe auta nie mają sensu ale ie bronię nikomu tego kupować). Ale czy w takim razie ktoś ma nie zakładać bo Ty nie tolerujesz LPG w dużych CUDZYCH autach tego?? Być może to szpan dla oszczędnych, bo chyba tak jest ale niech sobie szpanują. Skoro w eko autach mogą byc gazy a w dużych nie to przeciez nie założysz, jeśli masz taki pogląd na te sprawę i nie ma problemu. Zawsze się znajdzie ktoś komu się coś nie podoba a co go nie dotyczy :) Wgl gadka bez sensu. Ja tam mykam :)

Edytowane przez krolik_beny
Link to post
Share on other sites

Paliwo jak paliwo, zasila to jest . A to ze tanie to kusi...Nie potępiam takich ludzi, ktorzy kupuja auto i montuja gaz, potepam takich, ktorzy kupuja auto, zastrzegaja sie ze gazu nie wsadza, a jak wir w baku sie ujawnia, nagle laduja gaz.

 

Ja sie juz nawet staram nie reagowac jak ktos mi swoje teorie narzuca, rozporzadzajac moim dobytkiem, aczemu nie robisz tego, a czemu nie robisz tamtego- bo nie i ch*j :)

Edytowane przez sebul
Link to post
Share on other sites

@UP, do Tubo LPG nie... czemu? Nie wypada? Ludzie będą paczeeeć... i móóówić... On ma w Turbo gaz.... On jest niedobry, bo ma gaz w Turbo V8. Co prawda jeździ auto sprawnie ale to niedopuszczalne, bo na gazie. Nie odzywamy się do niego. Szarlatan!!! Na stos z nim ... Średniowiecze rulez :)

Wyjątkowo się z Tobą nie zgodzę. Z prostego powodu. W silnikach turbo łatwo może wystąpić spalanie stukowe, które nie jest zdrowe dla silnika. Co więcej do silników z turbodoładowaniem zaleca się stosowanie paliwa 98+.

Ja przestałem używać 95 już po zmianie programu w ECU, później nie było mowy nawet o 95.

Link to post
Share on other sites

IMO gaz w dobrym aucie to jednym słowem żenua. Dla mnie jest to dość proste - stać cie na dobre auto z turbo czy bez z potężnym silnikiem to stać cię i na normalne paliwo do niego, taka oszczędność w postaci lpg to już przegięcie.

Edytowane przez Szarik_Komputerowiec
Link to post
Share on other sites

Te stare mazdy bardzo sobie chwala, nie wiem jak teraz stoi mazda. Ale w UK to nie doceniana marka......wogule ojciec Japonca chwali, czytali my recenzje o silniku 2.0 to wiara ma pozytywne opinie, wiec kto wie.

Chcielsmy GOLFA GT ale golfow ja nowakow w polsce.:)

Up- a posiadasz mazde?

Link to post
Share on other sites

Wyjątkowo się z Tobą nie zgodzę. Z prostego powodu. W silnikach turbo łatwo może wystąpić spalanie stukowe, które nie jest zdrowe dla silnika. Co więcej do silników z turbodoładowaniem zaleca się stosowanie paliwa 98+.

Ja przestałem używać 95 już po zmianie programu w ECU, później nie było mowy nawet o 95.

 

A gaz ma ponad 100 oktanów więc spalanie stukowe wystąpi na nim najpóźniej. To dlatego w samochodzie ze zbyt mocno splanowaną głowicą na pb może występować spalanie stukowe a na lpg nie koniecznie. Gaz + turbo/kompresor dobra opcja, dobrze ustawione lata jak w benzynce. Zużycie silnika? Praktycznie takie samo jak nie zubaża się mieszanki (nie licząc fordów z ceramicznymi gniazdami zaworów) Edytowane przez sfistn
Link to post
Share on other sites

To dlatego w samochodzie ze zbyt mocno splanowaną głowicą na pb może występować spalanie stukowe

To da się wyregulować w pewnym stopniu grubością uszczelki pod głowicą.

LPG raczej w tym wypadku nie powoduje spalania stukowego bo to dość kaloryczne paliwo.

Link to post
Share on other sites

A gaz ma ponad 100 oktanów więc spalanie stukowe wystąpi na nim najpóźniej.

Przy gazie trzeba inaczej ustawiać wyprzedzenie zapłonu, nie da się tego idealnie pogodzić z benzyną. Pogadaj z kimś kto działa w silnikach przerobionych mechanicznie. U znajomego w warsztacie nie tykają aut z gazem do przeróbek by nie mieć w problemów z ciągłymi naprawami.

Trzeba przyjąć to na klatę, że gaz ssie w silnikach mocno przerobionych. Bo nikt mi nie powie, że kupując turbosprężarkę za 2 czy 3k, do tego inwestując drugie tyle w dostosowanie auta do niej nie będzie miał potem na benzynę. Co innego w jakichś amerykańskich, niewysilonych V8.

Link to post
Share on other sites

skoro parę osób się tutaj orientuje to zapytam, mamy silnik diesla z turbiną, temperatura gazów wylotowych napędzających turbinę może przekroczyć nawet 1000 stopni, czyli rozgrzewa nam turbinkę dość konkretnie, jak to się ma do podgrzewania powietrza zasysanego przez turbinę? do jakich temperatur jest się ono w stanie rozgrzać?

Link to post
Share on other sites

Czekaj bo albo coś pomieszałeś albo coś źle zrozumiałem :D

Powietrze do Turbosprężarki trafia z układu dolotowego, w obiegu jest jeszcze intercooler który je chłodzi. Spaliny napędza tzw. część gorącą turbosprężarki czyli element odpowiedzialny za napęd wirnika. Sama Turbosprężarka jest chłodzona olejem silnikowym, temperatury spalin przy normalnej jeździe oscylują u mnie w granicach 500-700 stopni (Impreza STI).

Temperatura powietrza zasysanego jest zależna od temp zewnętrznej i intercoolera.

 

 

http://www.civic4g.pl/faq/turbo/002.jpg

Edytowane przez lor3ddr8d
Link to post
Share on other sites

Temperatura również jest wysoka, na pewno nie tak jak spalin. Myślę, że 300*C może mieć. Po opuszczeniu intercoolera spada do 60-80*C, tak kiedyś czytałem, musiałbym się dopytać mechanika czy da się założyć jakiś czujnik za intercoolerem.

Kiedyś na wyścigach SSS widziałem jak koleś miał dodatkowy zbiornik wody, który zraszał dodatkowo intercooler.

Link to post
Share on other sites

Myślę, że 300*C może mieć

Na logikę.... skoro normalna temperatura oleju dla rozgrzanego silnika to +/- 90 stopni, ten sam olej chłodziłby turbosprężarkę w której samo powietrze nagrzewałoby się do 300 stopni ?Podnosiłoby to temperaturę oleju będącego w obiegu...Obstawiam że 90 stopni to maks.Czujnik temperatury można zamontować między turbosprężarką a intercoolerem, taki sam montuje się w układzie wydechowym aby monitorować temperaturę.

 

Edit...

 

Znalazłem: "powietrze trafia do kolektora dolotowego (4) bądź chłodnicy, tzw. intercoolera (3). Proces sprężania powoduje wzrost temperatury. Przy dużych ilościach sprężonego powietrza może ona dochodzić nawet do 90o C. Tak wysoka temperatura powoduje spadek sprawności napełniania cylindra, a do jej obniżenia stosowany jest właśnie intercooler"

 

zródło: http://autokult.pl/2011/02/15/dzialanie-turbosprezarki

Edytowane przez lor3ddr8d
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...