drachenfeles 5499 Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 Drachenfeles... ale to ich sprawa. Ich rzeczy. Ich kasa. Jak uczcicie zarobili to mogą z tym robić zo zechcą. Masz swoje. Co Cie boli że ktoś coś tam innego ma czy robi po swojemu. generalnie nic a boli czasami właśnie bezmyślność (zupełnie jak z tymi kartami graficznymi), bo tak mam, że szkoda mi dobrego sprzętu, który się marnuje i/lub jest wykańczany przez idiotów nie powinno nas boleć, o chyba że zazdrość tu nie trafiłeś, mam szpanerfurę, może bez szału z tym "szpaner" ale przynajmniej żadki model bije trochę po portfelu, ale zaakceptowałem ten fakt zanim się zdecydowałem na zakup, rekompensuję to sobie radością z prowadzenia Cytuj Link to post Share on other sites
Gość Kotecek Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 A widzisz ja mam inaczej. Mam swoje. Dbam o to. Użytkuje po swojemu czyli pewnie w marnotrawny sposób (patrz sygnaturka ) ale mnie zadowalający. A to ze ktoś ma i marnuje. jego problem, nie mój. Ja jego czymś zajmować sienie będę. Nie moja broszka Cytuj Link to post Share on other sites
lor3ddr8d 205 Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 To przyjdź do kościoła w gaciach kąpielowych, klapkach i z ręcznikiem... albo na pogrzeb w różowym T-shircie i spodniach w kwiatki... tak, właśnie nie wypada Po to są jakieś normy społeczne właśnie, żebyś nie przyszedł niestosownie ubrany Uprzedziłeś mnie swoją wypowiedzią A LPG to jedno z paliw...No tak, a wafle ryżowe to obiad ? Napisałem wyraźnie że toleruje LPG w małych, miejskich samochodach ale skoro stać kogoś na Amerykańskie 6.0 V8 to stać go na paliwo. Montowanie LPG w w/w przypadku to wersja szpanu dla oszczędnych, jeśli ktoś kocha takie samochody to nie wsadziłby do nich LPG. Takie jest moje zdanie do którego mam prawo, tak jak użytkownicy samochodów do montażu LPG ...to co Ci taki łoi to paliwo? Impreza WRX STI .... ale takie też w gazie występują Cytuj Link to post Share on other sites
Gość Kotecek Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 (edytowane) Paliwo... poczytaj definicję LPG a wielkie landary... nie musi Ci się podobać. Mi tez się wiele rzeczy nie podoba (wgl duże osobowe auta nie mają sensu ale ie bronię nikomu tego kupować). Ale czy w takim razie ktoś ma nie zakładać bo Ty nie tolerujesz LPG w dużych CUDZYCH autach tego?? Być może to szpan dla oszczędnych, bo chyba tak jest ale niech sobie szpanują. Skoro w eko autach mogą byc gazy a w dużych nie to przeciez nie założysz, jeśli masz taki pogląd na te sprawę i nie ma problemu. Zawsze się znajdzie ktoś komu się coś nie podoba a co go nie dotyczy Wgl gadka bez sensu. Ja tam mykam Edytowane 12 Listopada 2012 przez krolik_beny Cytuj Link to post Share on other sites
sebul 18 Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 (edytowane) Paliwo jak paliwo, zasila to jest . A to ze tanie to kusi...Nie potępiam takich ludzi, ktorzy kupuja auto i montuja gaz, potepam takich, ktorzy kupuja auto, zastrzegaja sie ze gazu nie wsadza, a jak wir w baku sie ujawnia, nagle laduja gaz. Ja sie juz nawet staram nie reagowac jak ktos mi swoje teorie narzuca, rozporzadzajac moim dobytkiem, aczemu nie robisz tego, a czemu nie robisz tamtego- bo nie i ch*j Edytowane 12 Listopada 2012 przez sebul Cytuj Link to post Share on other sites
lor3ddr8d 205 Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 Paliwo... poczytaj definicję Oczywiście że paliwo... do Junkersa Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 @UP, do Tubo LPG nie... czemu? Nie wypada? Ludzie będą paczeeeć... i móóówić... On ma w Turbo gaz.... On jest niedobry, bo ma gaz w Turbo V8. Co prawda jeździ auto sprawnie ale to niedopuszczalne, bo na gazie. Nie odzywamy się do niego. Szarlatan!!! Na stos z nim ... Średniowiecze rulez Wyjątkowo się z Tobą nie zgodzę. Z prostego powodu. W silnikach turbo łatwo może wystąpić spalanie stukowe, które nie jest zdrowe dla silnika. Co więcej do silników z turbodoładowaniem zaleca się stosowanie paliwa 98+. Ja przestałem używać 95 już po zmianie programu w ECU, później nie było mowy nawet o 95. Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 (edytowane) IMO gaz w dobrym aucie to jednym słowem żenua. Dla mnie jest to dość proste - stać cie na dobre auto z turbo czy bez z potężnym silnikiem to stać cię i na normalne paliwo do niego, taka oszczędność w postaci lpg to już przegięcie. Edytowane 12 Listopada 2012 przez Szarik_Komputerowiec Cytuj Link to post Share on other sites
lor3ddr8d 205 Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 Sam mam dość mocne 2.2 w Turbo i nie wyobrażam sobie w nim gazu, Robię nim niedużo bo 8000km rocznie. Jak nie będzie mnie stać na paliwo to kupie diesla i po kłopocie. Cytuj Link to post Share on other sites
CoD24 0 Napisano 12 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2012 Rozbijam, hehe. Mam Hondę Civic, tą 'UFO'. VIII generacja Cytuj Link to post Share on other sites
06radcho 1495 Napisano 13 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 Prezes sie rozbija swiftem 1.3, male ale idzie Z ojcem myslimy o Mazdzie 6 w nowej budzie...... Lub sprawdzonego golfa... Cytuj Link to post Share on other sites
kross21 51 Napisano 13 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 Myśle ,ze mazda 6 będzie najlepszym wyborem, jest piekna i na dodatek bezawaryjna Cytuj Link to post Share on other sites
06radcho 1495 Napisano 13 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2012 Te stare mazdy bardzo sobie chwala, nie wiem jak teraz stoi mazda. Ale w UK to nie doceniana marka......wogule ojciec Japonca chwali, czytali my recenzje o silniku 2.0 to wiara ma pozytywne opinie, wiec kto wie. Chcielsmy GOLFA GT ale golfow ja nowakow w polsce. Up- a posiadasz mazde? Cytuj Link to post Share on other sites
sfistn 28 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 (edytowane) Wyjątkowo się z Tobą nie zgodzę. Z prostego powodu. W silnikach turbo łatwo może wystąpić spalanie stukowe, które nie jest zdrowe dla silnika. Co więcej do silników z turbodoładowaniem zaleca się stosowanie paliwa 98+. Ja przestałem używać 95 już po zmianie programu w ECU, później nie było mowy nawet o 95. A gaz ma ponad 100 oktanów więc spalanie stukowe wystąpi na nim najpóźniej. To dlatego w samochodzie ze zbyt mocno splanowaną głowicą na pb może występować spalanie stukowe a na lpg nie koniecznie. Gaz + turbo/kompresor dobra opcja, dobrze ustawione lata jak w benzynce. Zużycie silnika? Praktycznie takie samo jak nie zubaża się mieszanki (nie licząc fordów z ceramicznymi gniazdami zaworów) Edytowane 14 Listopada 2012 przez sfistn Cytuj Link to post Share on other sites
lor3ddr8d 205 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 To dlatego w samochodzie ze zbyt mocno splanowaną głowicą na pb może występować spalanie stukowe To da się wyregulować w pewnym stopniu grubością uszczelki pod głowicą. LPG raczej w tym wypadku nie powoduje spalania stukowego bo to dość kaloryczne paliwo. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 A gaz ma ponad 100 oktanów więc spalanie stukowe wystąpi na nim najpóźniej.Przy gazie trzeba inaczej ustawiać wyprzedzenie zapłonu, nie da się tego idealnie pogodzić z benzyną. Pogadaj z kimś kto działa w silnikach przerobionych mechanicznie. U znajomego w warsztacie nie tykają aut z gazem do przeróbek by nie mieć w problemów z ciągłymi naprawami. Trzeba przyjąć to na klatę, że gaz ssie w silnikach mocno przerobionych. Bo nikt mi nie powie, że kupując turbosprężarkę za 2 czy 3k, do tego inwestując drugie tyle w dostosowanie auta do niej nie będzie miał potem na benzynę. Co innego w jakichś amerykańskich, niewysilonych V8. Cytuj Link to post Share on other sites
d i l 173 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Tylko, że temperatura spalania gazu jest dużo wyższa, więc na dłuższą metę silnik szybciej się zużywa. Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 skoro parę osób się tutaj orientuje to zapytam, mamy silnik diesla z turbiną, temperatura gazów wylotowych napędzających turbinę może przekroczyć nawet 1000 stopni, czyli rozgrzewa nam turbinkę dość konkretnie, jak to się ma do podgrzewania powietrza zasysanego przez turbinę? do jakich temperatur jest się ono w stanie rozgrzać? Cytuj Link to post Share on other sites
lor3ddr8d 205 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 (edytowane) Czekaj bo albo coś pomieszałeś albo coś źle zrozumiałem Powietrze do Turbosprężarki trafia z układu dolotowego, w obiegu jest jeszcze intercooler który je chłodzi. Spaliny napędza tzw. część gorącą turbosprężarki czyli element odpowiedzialny za napęd wirnika. Sama Turbosprężarka jest chłodzona olejem silnikowym, temperatury spalin przy normalnej jeździe oscylują u mnie w granicach 500-700 stopni (Impreza STI). Temperatura powietrza zasysanego jest zależna od temp zewnętrznej i intercoolera. http://www.civic4g.pl/faq/turbo/002.jpg Edytowane 14 Listopada 2012 przez lor3ddr8d Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 zgadza się, tylko z mojej wiedzy i powyższego schematu wynika, że powietrze jest chłodzone przez intercooler dopiero po opuszczeniu sprężarki, a pytanie dotyczy tego jak bardzo się podgrzewa zanim tam trafi Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Temperatura również jest wysoka, na pewno nie tak jak spalin. Myślę, że 300*C może mieć. Po opuszczeniu intercoolera spada do 60-80*C, tak kiedyś czytałem, musiałbym się dopytać mechanika czy da się założyć jakiś czujnik za intercoolerem. Kiedyś na wyścigach SSS widziałem jak koleś miał dodatkowy zbiornik wody, który zraszał dodatkowo intercooler. Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 interesuje mnie tylko temp przed intercoolerem potem wiadomo, że spada jakby ktoś wiedział i się wiedzą podziwlił lub wiedział gdzie mogę o tym poczytać byłbym dźwięczny Cytuj Link to post Share on other sites
lor3ddr8d 205 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 (edytowane) Myślę, że 300*C może miećNa logikę.... skoro normalna temperatura oleju dla rozgrzanego silnika to +/- 90 stopni, ten sam olej chłodziłby turbosprężarkę w której samo powietrze nagrzewałoby się do 300 stopni ?Podnosiłoby to temperaturę oleju będącego w obiegu...Obstawiam że 90 stopni to maks.Czujnik temperatury można zamontować między turbosprężarką a intercoolerem, taki sam montuje się w układzie wydechowym aby monitorować temperaturę. Edit... Znalazłem: "powietrze trafia do kolektora dolotowego (4) bądź chłodnicy, tzw. intercoolera (3). Proces sprężania powoduje wzrost temperatury. Przy dużych ilościach sprężonego powietrza może ona dochodzić nawet do 90o C. Tak wysoka temperatura powoduje spadek sprawności napełniania cylindra, a do jej obniżenia stosowany jest właśnie intercooler" zródło: http://autokult.pl/2011/02/15/dzialanie-turbosprezarki Edytowane 14 Listopada 2012 przez lor3ddr8d Cytuj Link to post Share on other sites
drachenfeles 5499 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 chwila moment afaik olej chłodzący turbosprężarkę to nie ten sam olej, który chłodzi silnik Cytuj Link to post Share on other sites
lor3ddr8d 205 Napisano 14 Listopada 2012 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2012 Ten sam Nie ma osobnego źródła dostarczania oleju do turbosprężarki. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.