spider_1987 5488 Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 (edytowane) @misiek12_sdz Hehe + w takim temacie? Naprawdę pomogłem? Co do diesli to chociaż BMW robi je bardzo dobre to ja i tak jestem za benzyną. Zwłaszcza za jakimś potworkiem 6,0 siedzącym pod maską Challenger'a Edytowane 12 Lipca 2011 przez SP1DER987 Cytuj Link to post Share on other sites
Gość Kotecek Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 (edytowane) koziro ->Raczej Aygo. Jeżdżę głównie sam. Rzadko ktoś ze mną jedzie. Ale kto wie jak się ułoży w przyszłości. Słyszałem pozytywne opinie o Yaris. A w Aygo jest ten sam silnik co w Yaris. Tylko konstrukcja uproszczona/mniejsza. Oglądałem podobnej wielkości jeszcze Suzuki Splash, ten silnik co w Alto ale auto większe. Chevroleta Sparka tego nowego oglądałem. Nawet miałem kupić rok temu ale stwierdziłem, ze wymiana mojego była by na siłę. A ile musiałem się wykłócać aby koleś mi podliczył instalację LPG w chevrolecie.... Tak więc trochę podremontowałem Astrę i niech jeszcze pojeździ. Cóż, przyszłość pokaże co go zastąpi. Ale raczej na tych malutkich modelach się skupię, bo one mają bardzo prosta konstrukcję i minimalną ilość elektroniki i elektryki. SP1DER987 -> O LPG to można długo dyskutować. Są 3 popularne typy paliwa w Polsce i każdy z nich ma zagorzałych zwolenników. Przedstawię swoje zdani i nie chcę nikogo do niczego namawiać. Boi się zrobi off-top na temat "LPG vs PG vs ON" a to bez sensu. Otóż ja samochodem jeżdżę, bo muszę. Nie lubię tego ani motoryzacji ale auto do sprawnego funkcjonowania w świecie współczesnym jest potrzebne. Tak więc tnę koszty jak mogę. Mam ekonomiczny samochód, do tego ekonomiczny styl jechania tzw. EcoDriving, instalację LPG, nawet silnik nie tak duży to OC małe jest. Nie inwestuję w żadne bzdety GPS, CB, nagłośnienie bo nie lubię się samochodem zajmować. Dlatego między innymi LPG mam. Miałem wcześniej Golfa na PG95 i jak się przesiadłem na auto z LPG to nie bo a ziemia. Już do PG95 nie wrócę. Fakt, słabsze auto ale ja nie wykorzystuję całej mocy mojego silnika (i tak nie najmocniejszego), to mi to lata ile słabszy na LPG. Co to tego zajechania to tutaj jakieś mity. Koleś co mi sprzedał Golfa miał drugiego. Jeździ nim do dzisiaj. Auto ma ponad 500tys km przebiegu (tzn miało 2 lata temu) i to wszystko na LPG. Moje ma LPG i jeździ. 160 tys. przebiegu ma. LPG założony przy 20 tys. km. Zresztą auto jest dla ludzi czy człowiek jest dla auta? Silnik jak pracuje to i tak się zużywa to niech się chociaż tanio zużywa. Cokolwiek nie kupię będzie miało LPG... Lubię 14 PLN/100km Ale mój tata w żadnym nigdy nie miał ON ani LPG. Nie uznaje tych paliw i tyle. Tak ja nie uznaje ON i PG... Po prostu sprawa indywidualna... I tak... Edytowane 12 Lipca 2011 przez krolik_beny Cytuj Link to post Share on other sites
Szejk Jasim 11 Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 (edytowane) co do opla to przykro mi ale to ejst jedno z bardziej nieudanych aut tamtych lat jakie znam, właściwe nie potrafie podać zalet, piszesz tak bo nie miałeś okazji jeździć normalnym autem... i uwierz mi to nie jest kwestia gustu... silniki: jedyny co cokolwiek jechał to 1.4 16V montowany przez kilka lat w tych budach, po kilku latach wyszły błedy konstukcyjne i każda taka jednostka wymaga wymiany łóżysk przy osprzęcie rozrządu a także termostatu, samo jego połozenie (termostatu) jest tak fatalne ze wąż idący od niego do chłodnicy jest pozawijany i lubi przez to pękać, oleju pali więcej na 100 niż moje autko oleju napędowego, uszczelki przedmuchane w te i na zad a fura kumpla ma dopiero 160 tys... i to kupili ją z salonu i na prawdę o nią dbali....auto ma fatalne właściwości jezdne, lata na boki przez idotycznie rozwiązane wspomaganie i ta idiotyczna belka idąca przez komore silnika która chybocze sie na boki nie dając szans na jakieś właściowsci jezdne, wnętrze tragedia, twarde i psujęce sie plastiki (dpadające pokrętło do sterowania dmuchawą ) i ciągle psujace sie diody je oświetlające... auto rdzewieje jak powalone, aż słychać jak je gryzie rdza , ogólnie masakra i jest to typowa skarbonka Edytowane 12 Lipca 2011 przez Szejk Jasim Cytuj Link to post Share on other sites
misiek12_sdz 121 Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 (edytowane) @ szejk Właściciel/kierowca wie lepiej ja dawno w tabelkach z danymi nie siedziałem i faktycznie może to być rzędowa 6-ka @spider Pomagasz utrzymać przy życiu szlachetne silniki benzynowe, które wszyscy chcą usilnie zastąpić elektrycznymi albo malutkimi dieslami. E: Ja jestem bardziej za włoskimi V12 + zawsze chciałem mieć silnik z tyłu żeby było czuć "ciary na plecach" Edytowane 12 Lipca 2011 przez misiek12_sdz Cytuj Link to post Share on other sites
spider_1987 5488 Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 (edytowane) @krolik_beny Oczywiście moja wypowiedź nie miała na celu urażenie Cię- każdy ma inne gusta i to nie podlega dyskusji. Ty cenisz ekonomie- ja by auto miało "kopa" Najśmieszniejsze jest to, że pajączek nie ma jeszcze prawka hehe @misiek12_sdz malutkimi dieslami Albo benzyna 1.4 w F1 bo taka propozycja była Swoja drogą w tej kwestii bardzo mądrze wypowiedział się Mikołaj Sokół. Edytowane 12 Lipca 2011 przez SP1DER987 Cytuj Link to post Share on other sites
Szejk Jasim 11 Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 (edytowane) @ szejk Właściciel/kierowca wie lepiej ja dawno w tabelkach z danymi nie siedziałem i faktycznie może to być rzędowa 6-ka @spider Pomagasz utrzymać przy życiu szlachetne silniki benzynowe, które wszyscy chcą usilnie zastąpić elektrycznymi albo malutkimi dieslami. a co ma do tego właściciel/kierowca? a tak ogóolnie ...jako tako właścicielem nie jestem, ale... coś tam o mechanice wiem, powracając do tematu... co ciekawe do tej pory bmw nie wymyśliło lepszego blku niż ten ktory posiada ojca 530d, mało tego specjalnie nie jest to V tylko dlatego żeby zniwelować drgania! któe i tak przy V są minimalne... założeniem było zbudowanie mocnego silnika diesla przechodzącego tak zwany "test monety" dla zainteresownych google... dobry patent jest też teen że cylindry skrajne poruszają się w jednym suwie a środkowe w jednym, czyli albo dwa skrajne są na górze a reszta cylindrów na dole, albo odwrotnie, to pozwoliło użyć speclajlego wału który pośrednio przyczynił się do niwelizacji drgań @krolik_beny Oczywiście moja wypowiedź nie miała na celu urażenie Cię- każdy ma inne gusta i to nie podlega dyskusji. Ty cenisz ekonomie- ja by auto miało "kopa" Najśmieszniejsze jest to, że pajączek nie ma jeszcze prawka hehe jaka ekonomia? i tak jakąkolwiek rozmowe podjąć można tylko dlatego że to fabryczna instalacja i jakoś jeszcze żyje, w zasadzie kążda inna to syf (chyba że sporo kosztuje), ale wtedy z kolei nie jest to żadna ekonomia!, wystarczy siąść z kartką i policzyć, oraz zapomnieć że auto sapli o 10% więcej lpg... sama idea zasilania silników spalinowych ( wysokoprężnych ostatnio również ) LPG jest... lekko mówiac bardzo marketingowa, wystarczy kilka dni w necie by dowiedzieć się jak na rynek wszedł lpg, jakie były powowdy i skutki, oraz jak wpływa on na pracę silnika i jego żywotność, i błagam oszczędźcie gatki na czele z argumentami o ekologii... Edytowane 12 Lipca 2011 przez Szejk Jasim Cytuj Link to post Share on other sites
misiek12_sdz 121 Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 Co do F1 „Poprzez głosowanie drogą faksową, Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła przepisy dotyczące silnika, które zostały niedawno opracowane z głównymi stronami Formuły 1. Nowa jednostka napędowa to 1,6-litrowy silnik w układzie V6 wraz z systemem odzyskiwania energii (KERS). Ta nowa formuła silników, wejdzie do użytku od startu sezonu 2014 Mistrzostw Świata Formuły 1”. Chyba niedługo przestane oglądać F1 a oglądam od 2002 roku. Cytuj Link to post Share on other sites
spider_1987 5488 Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 (edytowane) @Szejk Jasim Co do ekonomii to miałem na myśli kwestię ceny litra paliwa A, że mówiłem ogólnikowo to pozostałe pominąłem. Co do ekologii to mi daleko do niej w kwestii motoryzacji. Bulgoczące V8 rulez @misiek12_sdz Ja oglądam odkąd Robert się w niej pojawił, więc może takim specjalistą nie jestem niemniej Robertowi zawsze kibicowałem i kibicować będę. Jakby nie patrzeć to nie mamy aż tylu sportowców, którym nie zależy na byciu "celebrytą". Dobra nie offtopujmy bo nam się oberwie Edytowane 12 Lipca 2011 przez SP1DER987 Cytuj Link to post Share on other sites
Szejk Jasim 11 Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 ekonomia to raczej ogólnikowo powiedziane, na instalacje na gaz i na czesci trzeba wydac tyle ze się to nie opłaca Cytuj Link to post Share on other sites
Gość Kotecek Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 (edytowane) Szejk Jasim -> Oczywiście miałem okazję jechać innymi samochodami. Między innymi Astrą z tym silnikiem 1.4 90KM. Mi się źłe jechało. Za wysoko się biegi wrzuca, tzn przy zbyt dużej prędkości przy mocniejszych silnikach. Ja mam przy 60km/h już 5 bieg. A jak muszę 50km/h jechać to spokojnie też na 5 pojedzie, tylko nie wolno wtedy przyśpieszać na tym za bardzo. Nie jest to Speed ale mi raczej chodzi o 5,8 l. LPG/100 km. Auto sie sprawuje dobrze przy niższych obrotach. Lepiej niż dużo mocniejsza konstrukcja 16V podobnej pojemności. Jak mam jechać Corollą mojego brata 1.3 86Km to nie denerwuje to zmienianie biegów. A jak by na czymś takim mi zeszło poniżej 60km/h to by zaczął szarpać (sprawdzałem). Nie mówię że jest idealny. Ale mi pasuje. Wady: - Rdza, Rdza, Rdza. (już zrobiłem z tym porządek - ok. 650PLN) - Olej leci, tak sobie brudzi silnik od kiedy mam go. Ale brudzi a oleju nie ubywa więc nie jest to jakiś problem, że litr trzeba dolać na 1000 km. Ja zmieniam co 15.000 km i może się 100-200 ml wleje. Raz wymieniałem uszczelkę pod głowica i to nie dało więc jak powiedział macher niech sobie tak jeździ. Nic mu nie będzie. - Czasem się coś zepsuje, głównie instalacja LPG. Tzn od kiedy mam (3 lata) to rozwaliłem przednią szybę (moja wina - 320PLN) i amortyzator z przodu (ok. 80 PLN) wymieniłem. Termostat i okablowania zapłonu wymienione (razem 400 PLN chyba). Akumulator za ok. 180 PLN. 2 razy się instalacja zepsuła (reduktor za 300PLN a potem jakiś przekaźnik za 40 PLN). Raz regulacja instalacji za 30 PLN. Przy instalacji LPG można jeździć na PB Wszędzie liczyłem z robocizną. Generalnie nie zdarzyło się tak aby samochód gdzieś stanął i nie odjechał. Zalety: - Spalanie, Spalenia, Spalanie 5,4 -6,0 l. LPG/100km. Zimą ok. 6,5l. czasem więcej trochę. - Przy 1,4 OC jest małe. - Generalnie nie było żadnej poważnej awarii samochodu a jak co to części są bardzo tanie do niego. - Silnik dobrze się sprawuje, dobrze chodzi, nie jest dynamiczny ale ja dynamicznie nie jeżdżę to mi to całkowicie wisi. Nie muszę go kręcić nie wiadomo ile aby wyższy bieg wrzucić. - Ładne wnętrze, wykończone dość dobrym plastikiem i tapicerką. - Wygodnie się niem jeździ. Mi odpowiada. Miałem okazję jechać innymi samochodami (zarówno szrotami jaki prawie nówkami, w zdecydowanej większości to byłi te silniki mocniejsze w tym 16V) i wolę swojego. Nawet odłożyłem w czasie zakup nowszego/nowego. Wgl nie wiem czemu teraz tylko FIAT produkuje auta z silnikami 8V. Najlepiej mi się jeździ autami o mocy podobnej do mojego. Tak do 70KM No jeszcze takim Grande Punto i Doblo 1.4, 77KM jakoś ale ponad 80 KM nie dobrze mi się jeździ. Za dużo wachlowania dźwignia zmiany biegów. U mnie 85% to bieg 5, 10% bieg 4 i pozostałem 5% to do rozpędzania tak tylko. Ostanio Splashem jechałem 1.0 65 KM i tym w miarę tak. Podobnie do mojego się jechało Generalnie każde auto to skarbonka bez dna.. Ja raczej nie wrzucam do niej dużo. Bo przegląd 165 PLN, OC + NW 380PLN, spalenie średnie gdzieś 5.8 LPG + coś tam PB95, zmiana opon 2x w roku 90PLN, olej i filtr powietrza ok. 100 PLN Mobil One. Wydatki nieprzewidziane czyt. usterki ok. 400- 1.000 PLN/rok. Myślę, że ta skarbonka ma wyżej dno niż wiele innych samochodów. Niektórzy płaca OC po 800 PLN, spalanie masakryczne mają czyt. większe od mojego, naprawy są droższe, bo części nie takie tanie, przeglądy w autoryzowanych serwisach po 500 PLN, AC też za gratis nie jest.... SP1DER987 - Ale ja się nie obrażam ani nic. Przecież to nic osobistego. Każdy ma soje zdani i upodobania Mi tam nie przeszkadza kto czym i na czym jeździ, Byle z głową Szejk Jasim - Ja sobie cenię LPG. Kiedyś tak samo nie znosiłem tych instalacji. Ale jak wsiadłem do takiego auta i pojechałem zatankować to mi przeszło. LPG się zwróci. Ja mam taką se instalacje i jeżdże tym co dzień do pracy. Mało kosztuje i na tym mi głównie zależy. Dokładam do przeglądu i czasem do serwisowania instalacji. Albo ujmę prściej. Autem jeżdżę tam gdzie nie dam rady rowerem. Jak by miał na PB/ON to bym z samochodu prawie całkowicie zrezygnował. Miałem na PB i teraz na LPG. Sam je utrzymuję. Widzę zdecydowaną różnicę... Dla MNIE LPG jest najlepszym rozwiązaniem. Nie propaguję tego ale z tym zdaniem, ze się zwróci zgodzić sienie mogę. Jak bym ja zakładał do mojego auta instalację (kupiłem z założoną) to już by mi się po roku zwróciła. Ja mam tą II generacji z elektroniczną regulacją mieszanki do gaźnika. Nowa sekwencja do Aygo jak się dowiadywałem u mojego gazownika kosztuje 2.700 PLN (z montażem i jaką tam lubryfikacją). To się na bank zwróci. jak byłem w salonie oglądać Sparka to mnie tam przekonywał fagas, ze 4.000 za LPG i 3 lata się zwraca. I ze wg niego to bez sensu. Aja auto na 10 lat chcę kupić... Ale jak doszło do wyposażenia to klimę z elektryką za podobną sumę chciał wepchnąć nie informują, ze to sięniegdy nie zwróci. W Citroenie (C1) mi tłumaczył, ze klima mi się zwróci przy odsprzedąży samochodu... LOL... Pst raczej z tych długich to przepraszam za byki i literówki. Na pewno jakieś są Z mojej strony koniec OT. Zmykam i mnie niema. Edytowane 12 Lipca 2011 przez krolik_beny Cytuj Link to post Share on other sites
Szejk Jasim 11 Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 widze że brakuje nam tematu stricte o autkach,.. ok koniec ofa to koniec, ale mialbym co nie co do napisania... Cytuj Link to post Share on other sites
Dawid_S 54 Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 A w Aygo jest ten sam silnik co w Yaris. Tylko konstrukcja uproszczona/mniejsza. Dowiedz się czy skrzynia ta sama czy poprawiona. Miałem jazdy na Yaris i pod wieczór skrzynia miała dość. Jest to słaby punkt tego auta Ale przebieg ponad 200k km spokojnie znosiła - silnik pracował równo i cicho. Co do LPG - mam Alfę 155 Formula, a więc wersję usportowioną (wydech, spojlery itp). Silnik nie jest "rakietą", ale jeśli chcę sobie przycisnąć to przełączam na benzynę. Do codziennej, ekonomicznej jazdy - LPG. Kompromis Cytuj Link to post Share on other sites
Szejk Jasim 11 Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 no toś pojechał Cytuj Link to post Share on other sites
Dawid_S 54 Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 No właśnie nie jeżdżę, bo gaz mi ostatnio tak strzelił, że teraz Alfiny silnik pracuje jak traktor i całe auto się trzęsie Cytuj Link to post Share on other sites
Szejk Jasim 11 Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 hehe, ale jedzie do przodu Cytuj Link to post Share on other sites
Dawid_S 54 Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 Grunt, że kółka się toczą Jest opcja awaryjna - dziura w podłodze i zapierniczam jak Flinstonowie Cytuj Link to post Share on other sites
Sony156 4965 Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 koziro, sprawdz czy Ci jakies podcisnienie nie wyskoczylo a co do gazu to na sekwencji mozna wyregulowac lepiej niz na benzynie :c Cytuj Link to post Share on other sites
Gadget 119 Napisano 12 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2011 Ja nieoficjalnie jestem posiadaczem escort'a z 97 roku Czekam tylko bezcenne 2 lata na prawko, a autko się kisi w garażu. Cytuj Link to post Share on other sites
Flaqs 3 Napisano 15 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 A oto mój nowo nabyty Nikodem Z Piekła Rodem http://img339.imageshack.us/img339/5789/dscf2777k.jpg http://img233.imageshack.us/img233/9282/dscf2779w.jpg http://img14.imageshack.us/img14/6458/dscf2773h.jpg I żeby było trochę komputerowo Stare Pentium 4 1,7 GHz... http://img691.imageshack.us/img691/8458/dscf2781s.jpg Mały przebieg - 68 tysięcy od '97 r. To mój pierwszy samochód. Wiem, że jest mały, nieładny i koreański, ale cieszę się jak dziecko z klocków lego Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3628 Napisano 15 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Ladnie wypucowany Cytuj Link to post Share on other sites
Gość effendi360 Napisano 15 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Ale spojler ma ! To najważniejsze Cytuj Link to post Share on other sites
Flaqs 3 Napisano 15 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 Ladnie wypucowany Brat ma myjnie parową Był świeżo po myciu, odkurzaniu, itp... @effendi360: no kurde, +5 do lansu Cytuj Link to post Share on other sites
Szejk Jasim 11 Napisano 15 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 coś Ci się ihs przesunął Cytuj Link to post Share on other sites
Flaqs 3 Napisano 15 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2011 (edytowane) coś Ci się ihs przesunął Tutaj masz przesunięcie w pełnej krasie http://img28.imageshack.us/img28/4418/dscf2785j.jpg Ten procek szlag trafił dawno temu. Wcześniej nosiłem go przy kluczach do domu, ale od dziś będzie na nim tylko klucz do Nikodema :D Edytowane 15 Lipca 2011 przez Flaqs Cytuj Link to post Share on other sites
CougarV6 14 Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Mały przebieg - 68 tysięcy od '97 r. To mój pierwszy samochód. Wiem, że jest mały, nieładny i koreański, ale cieszę się jak dziecko z klocków lego Moje gratulacje!! Pierwsze auto jest trochę jak pierwsza dziewczyna. Wcześniej czy później się zmieni, ale na zawsze w pamięci Oby ci dobrze służył!! Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.