dadulek 9363 Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 Gratki!!!!! Cytuj Link to post Share on other sites
mkforever1 1029 Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 A ja dziś odwiedziłem CompSport w Bielsku Białej. Panowie to prawdziwi fachowcy, polecam wszystkim! Z mojego Passata B7 2.0 TDI DSG 140km (fabrycznie wg pomiarów 148km) udało się osiągnąć 180km i prawie 400Nm. Dodatkowo maksymalny moment i moc osiągane są przy niższych obrotach silnika. Na dodatek spalanie obniżyło się o ok. 0,7l/100km :-) W przyszłym roku zainwestuje w większą turbinę i liczę na obiecane 220km ;-) 1 Cytuj Link to post Share on other sites
dadulek 9363 Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 O prosze. Moje miasto! Ile sobie liczą za program? Cytuj Link to post Share on other sites
CrisPell 4845 Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 (edytowane) Szkoda, że nie da się tego tuningu w każdym aucie Edytowane 16 Września 2016 przez CrisPell Cytuj Link to post Share on other sites
Salog 800 Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 Dziękuję Panowie! Jakieś rady dla młodego kierowcy poza pokorą i rozważnością? Cytuj Link to post Share on other sites
orbik 1417 Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 Kup Fiata CC 700cm3 najlepiej w gazie Cytuj Link to post Share on other sites
Salog 800 Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 Raczej coś większego, bo coś trzeba będzie przewieźć na pewno. Narazie mi się nie śpieszy, pierw kasa Cytuj Link to post Share on other sites
mkforever1 1029 Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 1800zł. Tanio nie jest ale opinie mają świetne. Chiptuning to tylko ułamek tego co potrafią. Cytuj Link to post Share on other sites
dadulek 9363 Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 1800 za program+pelna diagnostyka + hamownia? Dobra cena. Ciekawe ile by wyszło z montażem wiekszego FMIC + dp. Muszę do nich podjechać Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 17 Września 2016 Udostępnij Napisano 17 Września 2016 5 Cytuj Link to post Share on other sites
Freso 1116 Napisano 17 Września 2016 Udostępnij Napisano 17 Września 2016 to moja 170-konna benzyna pali 7,5 litra w porywach i ile spali 170-konny diesel Co do tej Twojej benzyny to chłopaki się już wypowiedzieli. Co do spalania diesla.. 2.4jtdM 200hp/400nm srednie 6.7 z trasy 1200km, klima caly czas, komplet pasazerow, predkosci autostradowe. 2.4jtd bez "m", 136hp/300nm @ 150hp/350nm, klima caly czas, 70% miasto, 30% trasa, srednie z 12.000km 7.1l/100. W miedzyczasie ciagala tez przyczepe, a ja sam zreszta nie jezdze jakos spokojnie. maksymalny moment i moc osiągane są przy niższych obrotach silnika. Napęd nie dostanie po du**e? Jakieś rady Jeśli finanse pozwolą, to szukaj auta nieporadnego, takiej typowej landary. Byle taniej, coby aż tak szkoda nie było i eksploatacja/naprawy Cię nie zjadły. Stare auta uczą oszczędzać, a wielkie auta uczą parkować. Jak sobie potem kupisz coś mniejszego i nowszego to będziesz miał opanowane Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 17 Września 2016 Udostępnij Napisano 17 Września 2016 (edytowane) Proszę bardzo - jak pisałem, komputer pokazuje 7.2, a z dystrybutora wychodzi 7.4: Edytowane 17 Września 2016 przez radosuaf Cytuj Link to post Share on other sites
d i l 173 Napisano 17 Września 2016 Udostępnij Napisano 17 Września 2016 (edytowane) W przypadku silników turbo zwłaszcza. "Turbo żyje, turbo pije". Niestety, entuzjastyczna jazda takim silnikiem kończy się bardzo wysokim spalaniem, bo jak się turbina rozkręci, to jest wir w baku . Od kiedy turbosprężarka ma wpływ na spalanie? Sprawdziłbym najpierw na twoim miejscu tą mądrość ludową, czy nie mija się z prawdą. Co do spalania to miałem swego czasu beemke benzyna 1.9 (m43tu), słabe to było, ale książkowo 5,9l na trasie (w moim przypadku cykl mieszany około 7l) i mimo pietnastu lat tyle palił. Teraz z podobnymi osiągami turbo 2.0 HDI i w tym samym cyklu mieszanym 1,5l mniej Edytowane 17 Września 2016 przez d i l 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Stawskiszef 1174 Napisano 17 Września 2016 Udostępnij Napisano 17 Września 2016 1.6 uturbione w golfie i max 5 l bierze Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 17 Września 2016 Udostępnij Napisano 17 Września 2016 Od kiedy turbosprężarka ma wpływ na spalanie? Sprawdziłbym najpierw na twoim miejscu tą mądrość ludową, czy nie mija się z prawdą. A jak się Twoim zdaniem do spalania ma zwiększenie ilości powietrza i paliwa w cylindrze? Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 17 Września 2016 Udostępnij Napisano 17 Września 2016 @@mkforever1, DSG jakoś fantastycznie nie znosi przyrostu momentu obrotowego także uważałbym. Od kiedy turbosprężarka ma wpływ na spalanie? Sprawdziłbym najpierw na twoim miejscu tą mądrość ludową, czy nie mija się z prawdą. http://i0.kym-cdn.com/photos/images/facebook/000/397/625/be7.jpg 6 Cytuj Link to post Share on other sites
orbik 1417 Napisano 17 Września 2016 Udostępnij Napisano 17 Września 2016 Czy w tej Alfie też jest taki paskudny ekran oporowy jak w nowym Clio ? Cytuj Link to post Share on other sites
Su2nny 96 Napisano 17 Września 2016 Udostępnij Napisano 17 Września 2016 (edytowane) Nie wierzę co tu czytam. Jak turbosprężarka może zwiększać spalanie ? Auto, które posiada turbosprężarkę nie wymaga wkręcania silnika na wysokie obroty a moment obrotowy jest osiągany w niskim zakresie (za sprawą sprężarki) co przekłada się na niższe spalanie. Ahh mechaniki jedne Jestem w posiadaniu po liftowej Audi A3 S3 (8L) z silnikiem BAM, która przed modyfikacjami tj 224 KM, przy normalnej jeździe spalała ~ 12L/100km. gdzie inne a3 (1.8 bez turbo- AGN - 125 KM) spalało przy tej samej jeździe 10L/100KM. Obecnie s3 nie tak dawno przeszło Stage3 tj. Turbosprężarka K04-064, 3' downpipe, 3' TIP, przelot 2,5", duży FMIC 550x230x65mm+ strojenie i obecnie po hamowni wyszło ~335KM i 409NM. Trzeba tylko pilnować EGT na poziomie 860'C, co by tłoki nie spłynęły. Dopiero przy takiej mocy i takim momencie auto spala w granicach 23L/100km. Nie powiedziałem jeszcze ostatniego słowa, celuję w 500+ Edytowane 17 Września 2016 przez Su2nny 1 Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 17 Września 2016 Udostępnij Napisano 17 Września 2016 Czy w tej Alfie też jest taki paskudny ekran oporowy jak w nowym Clio ? Tak, jest oporowy. Nie wierzę co tu czytam. Jak turbosprężarka może zwiększać spalanie ? Auto, które posiada turbosprężarkę nie wymaga wkręcania silnika na wysokie obroty a moment obrotowy jest osiągany w niskim zakresie (za sprawą sprężarki) co przekłada się na niższe spalanie. Ahh mechaniki jedne A Twoim zdaniem ten moment obrotowy się pojawia tak magicznie sam z siebie, czy wynika ze spalania większej ilości paliwa? Do tego nie trzeba być mechanikiem, wystarczy na lekcjach fizyki w podstawówce uważać. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Su2nny 96 Napisano 17 Września 2016 Udostępnij Napisano 17 Września 2016 A Twoim zdaniem ten moment obrotowy się pojawia tak magicznie sam z siebie, czy wynika ze spalania większej ilości paliwa? Do tego nie trzeba być mechanikiem, wystarczy na lekcjach fizyki w podstawówce uważać. Znasz w ogóle zasadę działania turbosprężarki ? Zwiększa się ciśnienie wtłaczanego powietrza do silnika wykorzystując przy tym spaliny. Nie pogrążaj się i nie ucz ludzi, którzy głęboko siedzą w motoryzacji. Dowiedz się wpierw czym napędzana jest turbina, która to jednocześnie napędza wirnik sprężarki. Podpowiem Ci, że gazami. Nie chce mi się dalej pisać co się dzieje w komorze spalania bo to już chyba wiesz. A co do samej turbosprężarki na przykładzie spalania silnika VW SDI oraz TDi powinno dać Ci już do myślenia. Cytuj Link to post Share on other sites
mkforever1 1029 Napisano 17 Września 2016 Udostępnij Napisano 17 Września 2016 Odnośnie pytań dot. 2.0 TDI DSG i podnoszenia mocy. Skrzynia DSG w wersji 6 biegów znosi bez problemu moment do 500Nm. Takie otrzymałem info podczas rozmowy przed decyzją odnośnie podniesienia mocy. Więc ostatnia możliwa rozsądna modyfikacja bez wymiany skrzyni czy innych mechanicznych elementów to wymiana turbiny na większa (oryginalna z wersji 170km) i podniesienie mocy do ok. 200-220km i momentu do 450Nm. Jest to tak zwany stage2 wg CompSportu. Cytuj Link to post Share on other sites
radosuaf 807 Napisano 17 Września 2016 Udostępnij Napisano 17 Września 2016 (edytowane) Znasz w ogóle zasadę działania turbosprężarki ? Zwiększa się ciśnienie wtłaczanego powietrza do silnika wykorzystując przy tym spaliny. Nie pogrążaj się i nie ucz ludzi, którzy głęboko siedzą w motoryzacji. Dowiedz się wpierw czym napędzana jest turbina, która to jednocześnie napędza wirnik sprężarki. Podpowiem Ci, że gazami. Nie chce mi się dalej pisać co się dzieje w komorze spalania bo to już chyba wiesz. A co do samej turbosprężarki na przykładzie spalania silnika VW SDI oraz TDi powinno dać Ci już do myślenia. A to powietrze miesza się w komorze spalania z czym? Bo wydaje mi się, że z paliwem. Więcej powietrza = więcej spalanego paliwa. Nie mam pojęcia, jakie jest spalanie w dieslach VW, ale mam porównanie spalania wolnossącej benzyny 2.0 150 KM oraz 1.4 turbo 150 KM i różnice są rzędu 0,5 litra. Oczywiście, całościowo silnik może spalać mniej paliwa, bo korzystamy z niższych prędkości obrotowych silnika itp. itd., ale jeśli mamy 2 takie same silniki, które mają tę samą prędkość obrotową, i w jeden z nich jest doładowany, to w doładowanym spalanie będzie w danym momencie wyższe. Edytowane 17 Września 2016 przez radosuaf Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 17 Września 2016 Udostępnij Napisano 17 Września 2016 Zwiększa się ciśnienie wtłaczanego powietrza do silnika wykorzystując przy tym spaliny. Nie pogrążaj się i nie ucz ludzi, którzy głęboko siedzą w motoryzacji. Śmiechłem srogo. Idąc dalej Twoją wyjętą z czeluści mordoru teorią robiąc mocniejsze setupy wymiana wtrysków na większe czy wydajniejszej pompy paliwa jest bezsensowna bo przecież wystarczy dać więcej powietrza. Cytuj Link to post Share on other sites
d i l 173 Napisano 17 Września 2016 Udostępnij Napisano 17 Września 2016 (edytowane) @up i kubbak Oszczędźcie sobie te śmieszne riposty, bo aż żal prowadzić tutaj jakąś konwersację. Najpierw pomyślcie zanim coś chlapniecie, bo jeszcze w przyszłości do tych głupot dokopią się wasze dzieci. Wytłumaczcie zatem sensowność budowania małych proekologicznych turbodieseli, a nie wolnossących? Po drugie "Więcej powietrza = więcej spalanego paliwa" - błędne rozumowanie. Więcej powietrza (więcej tlenu) = lepsze dopalenie mieszanki, czyli mniejsze zużycie paliwa. Edytowane 17 Września 2016 przez d i l 1 Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 17 Września 2016 Udostępnij Napisano 17 Września 2016 Więcej powietrza (więcej tlenu) = lepsze dopalenie mieszanki, czyli mniejsze zużycie paliwa. Wytłumacz mi zatem misiu drogi dlaczego w moim starym 1.8T @150KM miałem spalanie na poziomie +/- 12L/100km a po modach (między innymi przez wymianą turbosprężarki na większą, która daje dużo, dużo więcej powietrza) wzrosło do niemal 20? Idąc Twoim rozumowaniem spalanie powinno spaść. Sony ma racje, można tu pooglądać obrazki ale postów nie ma co czytać bo dostaje się raka. 4 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.