Skocz do zawartości

Czym sie rozbijasz?


Recommended Posts

Alfa 156 fajna ale to zawieszenie to jakaś katastrofa. Jedno z najmniej trwałych, nie wiem czy znajdzie się współczesne auto mające mniej trwałą konstrukcję. Za to wygląd, styl wnętrza i silniki diesla są świetne.

 

Passat B5? Równoległe Audi A4? Generalnie wszystko na wielowahaczu z przodu się lubi sypać :).

Moim następnym wozem będzie raczej BMW (podobno naturalny kierunek po Alfie jeśli nie kupuje się następnej).

 

Eeee... Jeździłeś RWD zimą? :)

Edytowane przez radosuaf
Link to post
Share on other sites
Passat B5? Równoległe Audi A4? Generalnie wszystko na wielowahaczu z przodu się lubi sypać

 

Nawet pierwsze modele wielowahaczowe z B5 i A4 nie miały aż tak niskiej trwałości jak zawiecha w Alfie 156 / 166. VW zresztą w miarę szybko się uporał z problemem trwałości wahaczy, wersje po 2000r są już wyraźnie wytrzymalsze i na lemforderze można zrobić nawet 150tyś km. Znajomy miał Alfę 156 z 1.9 JTD 105KM i zawieszenie wymieniał razem z olejem, raz na rok. Nawet na TRW luzy pojawiały się po 30tyś km a w necie nie brakuje opinii że już po 15tyś km tuleje są do wymiany. Jak się włożyło najtańsze zamienniki (Harty itp) to luzy pojawiały się po pierwszej dłuższej jeździe, takie zawieszenie jednorazowego użytku ;)

Link to post
Share on other sites

166 to zupełnie inne zawieszenie niż 156 (tam jest jeszcze gorzej :) ). Ja miałem Alfę 147 (ten sam zawias) przez 1,5 roku zdaje się. Zaraz po zakupie wymieniłem to, co stukało i do chwili sprzedaży nie było żadnych problemów. Zrobiłem pewnie na nim jakieś 30 tys. km. Myślę, że dużo zależy od stylu jazdy i dróg w okolicy. Na pewno McPherson będzie bardziej trwały.

Link to post
Share on other sites

Od wtorku nowe autko, poza znaną wadą z alarmem, tj. otworzenie bagażnika z kluczyka włącza alarma wszystko jest ok (część krawędzi klapy tylko do pomalowania). Zdążyło zrobić dopiero 250km a już pierwszy mandat na ekspresówce :P

 

11834752_1601714466520309_39131857020496

 

FF mk2 / 2011 / 1,6 / 100km / przebieg 126.000

 

podstawowa wersja amberX - dodatkowo zamontowane czujniki parkowania z tyłu... w planach wymiana wyświetlacza na większy (żeby tormometru nie było w aucie...) i dorzucenie ledów do jazdy dziennej w miejsce zaślepek (przy okazji muszę ten tryb skandynawski wyłączyć)... jak tak dalej pójdzie, że będę miał zdjęcia na zmianę morze/Zakopane to doinwestuję jeszcze w tempomat. Fajnie, że koszta niskie tego wszystkiego dla tego auta ;)

Edytowane przez Vieworld
  • Popieram 5
Link to post
Share on other sites
Eeee... Jeździłeś RWD zimą?

Jaki problem? Trochę czucia w nodze i można śmigać, poza tym nie mieszkam na jakimś zadupiu, drogi zimą są praktycznie zawsze odśnieżone. Na dodatek od dwóch lat nie było poważnej zimy ;)

 

 

 

Nawet pierwsze modele wielowahaczowe z B5 i A4 nie miały aż tak niskiej trwałości jak zawiecha w Alfie 156 / 166.

Tak jak już radosuaf nadmienił, 166 to co innego. Ja tylko dodam, że koloryzujesz. Znajomy w Pasacie B5 zawias robił co pół roku/co rok, tata w A4 B5 też musiał grzebać w zawiasie. Ja zrobiłem do tej pory 10k km od stycznia i przód jest idealy, tył też, ale tył robiłem razem z wylanym amortyzatorem, zostały tylko wahacze stare. 

Mając wielowahacz wystarczy nie uważać na drodze i zawias się wysypie na pierwszej większej dziurze.

Edytowane przez Johny3
Link to post
Share on other sites

Jaki problem? Trochę czucia w nodze i można śmigać, poza tym nie mieszkam na jakimś zadupiu, drogi zimą są praktycznie zawsze odśnieżone. Na dodatek od dwóch lat nie było poważnej zimy ;)

 

Hmmmm... Dzisiaj spadło kilka kropel deszczu rano, a mnie się "zapomniało" i na rondzie się musiałem delikatnie ratować :). A zimą wszystkie bety na trasie biorę moim 12-letnim FWD :D.

Link to post
Share on other sites

Od wtorku nowe autko, poza znaną wadą z alarmem, tj. otworzenie bagażnika z kluczyka włącza alarma wszystko jest ok (część krawędzi klapy tylko do pomalowania). Zdążyło zrobić dopiero 250km a już pierwszy mandat na ekspresówce :P

 

 

 

FF mk2 / 2011 / 1,6 / 100km / przebieg 126.000

 

podstawowa wersja amberX - dodatkowo zamontowane czujniki parkowania z tyłu... w planach wymiana wyświetlacza na większy (żeby tormometru nie było w aucie...) i dorzucenie ledów do jazdy dziennej w miejsce zaślepek (przy okazji muszę ten tryb skandynawski wyłączyć)... jak tak dalej pójdzie, że będę miał zdjęcia na zmianę morze/Zakopane to doinwestuję jeszcze w tempomat. Fajnie, że koszta niskie tego wszystkiego dla tego auta ;)

Jak bedziesz zegary zmieniał to pamiętaj że trzeba je zaprogramować,i dochodzi do tego manetka żeby komputer działał :) mam podobny silnik w focusie tylko że ten 1.6TI-Vct 

Link to post
Share on other sites

tak wiem, że trzeba mieć dostęp do komputera... w ASO tylko oryginalne części chcą używać a cena tam podobno kosmos więc trzeba szukać czegoś na 'uboczu'... przy okazji jak załączył się alarm podczas otworzenia klapy bagażnika usłyszałem, że nic nie słyszę.. tzn. syrena tak głośna jakby usiadło na niej 500kg żywej wagi - to cudo do wymiany także ;)

Link to post
Share on other sites

Dzieki, na bank tam zajrze. Poki co na forum forda widzialem takich magikow jak opisywali jak to ogarnac samemu przewodami tylko ja i elektryka to jak mechanik i animacja 3d :D nie szukam tutoriala tylko osoby co to zrobi od reki na mazowszu :)

Edytowane przez Vieworld
Link to post
Share on other sites

Zabezpieczenie przed kradzieżą to żadne, więc pewnie żeby nie pogubić.

 

Zawsze to utrudnienie dla tych co przechodzą obok i chcą coś zwinąć przy okazji. O ile nie mają narzędzi to zawsze wygodniej im zdjąć kołpaki z auta obok które niema kołpaków na trytytkach. Choć jak na mój gust to psują wygląd koła, ja na zimę nie zakładam żadnych kołpaków. Tylko czarne stalówki.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...