dodo 20732 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Cayenne Bleeeee, nie lubie tego auta! w terenie mhm bez low ratio... Cytuj Link to post Share on other sites
JohnyRambo 221 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 (edytowane) Nie mówię tu o autach typowo terenowych ale pokroju Q7, Q5, Touarega. AYFKM? Chyba, że masz na myśli taki teren: W takim terenie to ja Mondeo Mk2 latałem ... //edit Nie cytuj obrazków Edytowane 17 Lipca 2013 przez dodo24x Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Byli tu już tacy co Krossem B3 uprawiali downhill... Cytuj Link to post Share on other sites
JohnyRambo 221 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 A czemu nie ? Ja normalnym góralem zjeżdżałem i też było dobrze. Cytuj Link to post Share on other sites
Biafra 16739 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Ja tym niżej też z górki zjechałem. Można to nazwać downhill. http://www.decathlon.it/media/818/8186827/zoom_400PX_asset_39944691.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
kbrbabzbtb 1123 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 A tak przy okazji, rozbijał się ktoś tym? http://www.electrabicycle.pl/rowery/podglad/ghostrider-3i-czarny/ Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Facet z obsługi pyta: - panie taka fura, a na gaz??? Biznesmen odpowiada: - myśl tak dalej, a zawsze będziesz na stacji paliwo nalewał. Dawno temu, w odległej galaktyce... gdy paliwo było relatywnie tanie. Stoję na stacji z kumplem i wcinamy hotdogi (kabanos, sos czosnek-ketchup). Wjeżdża na stację Hummer H1 Alpha i staje przy dystrybutorze dla tirów. Za nim na stację wjeżdża jakaś Scania i staje w kolejce. Koleś od Hummera bierze pistolet i zaczyna lać ropę. Leje leje leje.... 5 minut później wyciąga pistolet i zakręca zbiornik... typ odpala scanię a gość od Humvee otwiera drugi zbiornik i zaczyna napełniać. Do pierwszego dolewka około 100 litrów, drugi pełne tankowanie 190 litrów. Typ w Scanii zwątpił Cytuj Link to post Share on other sites
BIGPUN 12628 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 wcinamy hotdogi (kabanos, sos czosnek-ketchup). intrygujące Cytuj Link to post Share on other sites
bullseye 73 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Polak potrafi założy wszędzie gaz dla "oszczędności". Chytry dwa razy traci. Fajne jest nowe 911 , aczkolwiek ułożenie silnika mnie nie przekonuje (pewnie po części dlatego, że nigdy takim autem nie jeździłem.) A powiesz mi kolego, albo ktokolwiek inny kto wyśmiewa gaz, w czym on jest gorszy od zwykłej PB98 ? Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Gorsze smarowanie, inna temperatura spalania, inna kalorycznosc Gaz bylby dobry gdyby byly silniki zrobione pod takie paliwo, a nie przerabiane na sile Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28963 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Stać cię na ekskluzywne auto to i stać cię na paliwko do niego, lpg w takich autach to wstyd i bzdurne szukanie oszczędności na siłę . Cytuj Link to post Share on other sites
bullseye 73 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 A słyszał ktoś o fakcie że LPG ma jedną z wyższych kaloryczności ? Nie rozpuszcza oleju ? Jest w stanie gazowym i dobrze miesza się komorze spalania ? Pewnie nie, krążą mity że gaz jest beee, a poza tym że ma wyższą temp spalania i ciężką butlę ma same zalety w tym ekologiczne ! Więc poczytajcie cokolwiek fachowego a nie powtarzacie brednie z netu tak samo jak o tym czy system 64bit bierzemy decyduje czy mamy powyżej 4GB ramu Oczywiście jeśli byle jaki wrzucimy gaz to będzie kupa, ale dobrej instalacji nie wyczujesz inaczej niż przy tankowaniu i po innym zapachu spalin. Cytuj Link to post Share on other sites
GreQonE 3629 Napisano 17 Lipca 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Ja patrze pod katem swojego samochodu, znajdz mi instalacje ktora z moimi rocznymi przebiegami (do 6 tys. KM rocznie) zwroci mi sie jeszcze za mojego zycia Cytuj Link to post Share on other sites
bullseye 73 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Instalacja (wtryski, komputer, wiązki, reduktor itp) 800zł +butla 400zł daje 1200zł teraz koszt przejechania 5000km przy spalaniu 10L to 2750zł, koszt przejechania tego dystansu na LPG to 1500zł (spalanie 12L), czyli dwa lata i już do przodu jesteś Poza tym mówimy o instalacji w aucie a nie opłacalności w montażu Cytuj Link to post Share on other sites
BIGPUN 12628 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Mi tam gaz nie przeszkadza, byle z daleka od bejcy Cytuj Link to post Share on other sites
JohnyRambo 221 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Mi na ten przykład sam gazownik odradził montażu gazu do Mondeo MK 2 2.0. Z tego co mówił po 10-15 tysiącach będą większe straty na naprawach silnika niż zysku jazdy na gazie. Cytuj Link to post Share on other sites
Salem 363 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Taki mały offtop, jakie auto do 13tys pln? Chciałbym żeby był w miarę oszczędny i nieźle wyposażony (klima obowiązkowa). Najlepiej jak najnowszy. Czego szukać? Cytuj Link to post Share on other sites
bullseye 73 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Pytam raz jeszcze, co niszczy i czemu ten straszny LPG ? Bo jak na razie ogólnie tylko mówicie, coś w stylu BO TAK. Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Mondeo MK2 98r 2.0 265k KM. Gaz już około 60k. Gaz 2 generacji. Rozerwany kolektor dolotowy 3 razy. Spadek kompresji na cylindrach 2 i 3. Zwiększone zużycie oleju. Zwiększające się spalanie. Samochód wcześniej jeździł w niemcowni jako radiowóz. Serwisowany w ASO do samego końca. Wszystko udokumentowane. Po przyprowadzeniu pracował jak ideał a jeździł jak rakieta (interceptor), obecnie porusza się jak czołg. W tym momencie silnik nadaje się do generalki. Polonez Caro 96r 1.4 od nowości nie widział gazu. Założony przy 140-160k. Gaz 2 generacji. Problemy z ustawieniem mieszanki (zdarza się). Uszkodzony silnik krokowy, przepływomierz, wypalone gniazda zaworów, rozerwana obudowa filtra. Pomijam gówniane osiągi oraz poniesione koszty remontów. Cytuj Link to post Share on other sites
bullseye 73 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Mondeo: Rozerwany kolektor to kwestia znowu nie wyregulowanego gazu, to samo byś miał jakbyś zapodał gówniane mapy paliwa.... Spadek kompresji też pewnie przez regulację polegającą na ustawieniu wszystkiego na AUTO albo starość przez to brał też olej. Polonez: I tutaj widzę jakie brednie wypisujesz, przepływomierz jakim cudem miał się rozwalić przez LPG skoro był przed całą instalacją ? Wypalone gniazda przez brak dobrze wyregulowanego gazu (przy złej mapie na benzynie dokładnie ten sam efekt będzie), silnik krokowy w polonezach siadał przy 180k około, ale fakt to na bank wina gazu, obudowa czego ? Jeżeli filtru oleju to też nie przez gaz bo on nie bierze udziału przy smarowaniu. Wniosek ? gaz montował Ci jakiś czesiek który nigdy nie powinien brać się za takie rzeczy ! O ile to kwestia LPGa Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Nie mnie tylko moim starym a dokładniej w ich samochodach. Mondeo: Jakość dziwne, że nic się z tym silnikiem nie działo przed montażem gazu. Trzymał kompresję i nie brał oleju. Polonez: To samo co wyżej. Od 96 do 2004 jeździł tylko na benzynie a po założeniu gazu zaczął się sypać. przepływomierz jakim cudem miał się rozwalić przez LPG skoro był przed całą instalacją No chyba nie był. Mikser zazwyczaj zamontowany jest przed przepustnicą. Obudowę filtra powietrza rozwaliło. Co do cześka to masz racje. Odwalił fuszerę ale tak to już jest jak chce się zaoszczędzić. Nie zmienia to faktu, że samochód jest projektowany pod konkretny rodzaj paliwa i na nim będzie pracował najlepiej z minimalnym zużyciem własnym. Jak mam co 5k KM jeździć na regulacje, wymiany i inne pierdoły tylko dla tego, że oszczędzam na paliwie to ja mam gdzieś taki deal. Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 @@bullseye, instalacja za 800zł? Do jakiego auta? Taka z wielopunktowym wtryskiem to koszt minimum 3k. Może i masz racje, że większość problemów wynika z tego, że ludzie je montujący to nieuki. Niestety wygląda na to, że większość stacji instalujących nie powinna tego robić bo większość aut prędzej czy później będzie miało problem przez gaz i koszta się zrównują. Tak samo przy niezbyt dużych przelotach rocznych diesel będzie znacznie droższy w ogólnym utrzymaniu od benzyny. No i od kiedy LPG jest w stanie gazowym? Cytuj Link to post Share on other sites
bullseye 73 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 To były stare silniki więc teoretycznie mogło i bez coś sie zwalić. Jeżeli przepływka padła to miałeś na bank coś nie tak z zapłonem po prostu. Regulacja starczy raz a porządna, w przypadku elektronicznego sterowania, ale w naszym kraju raczej tego nie doświadczysz (a raczej ja nie znalazłem cześka który by umiał coś poza Default ). Benzyniak jest dostosowany do benzyny i montaż gazu nie powinien się ograniczać do reduktora, wtrysków i butli, tutaj trzeba ciut więcej albo przynajmniej być pewnym że silnik ma odpowiednie chłodzenie ! @@bullseye, instalacja za 800zł? Do jakiego auta? Taka z wielopunktowym wtryskiem to koszt minimum 3k. No i od kiedy LPG jest w stanie gazowym? Mówimy o prostej instalacji do Poloneza Za reduktorem nie ma czasem już fazy lotnej ? Cytuj Link to post Share on other sites
kubbak 10135 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Za reduktorem jest faktycznie w fazie gazowej, myślałem, że piszesz ogólnie. tutaj trzeba ciut więcej Pytanie. Tylko kto to robi? Gaz zakłada się by jeździć taniej a nie ekologiczniej. Dodatkowy wkład pieniędzy w instalację temu przeczy. Cytuj Link to post Share on other sites
Lukson 3410 Napisano 17 Lipca 2013 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2013 Mam znajomego, który ma Poloneza 1.4 z 94r. Do tej pory jedyne co robił przy silniku to wymiana szklanek i termostatu. Pierwsze zaczęło dzwonić po 10 latach, drugie uszkodziło się... też ze starości. Polonez do tej pory jeździ na PB95. Są silniki, które radzą sobie z gazem a są takie, do których nie powinno się podchodzić z instalacją. Takim silnik jest K16 Rovera. Ekonomia kończy się w momencie robienia generalki silnika po montażu gazu. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.